صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۴۲۰

از کنایه نایب‌رئیس تا سیاست‌های بی‌نتیجه

1ـ کنایه نایب‌‌رئیس‌ اتاق ایران به یک آمارسازی!
نایب‌رئیس اتاق ایران با کنایه به رویه غلطی که موجب شده است آمار اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی به جای «سرمایه‌گذاری خارجی تحقق یافته» اعلام شود، خواستار اصلاح این رویه غلط شد. پدرام سلطانی در توئیتی نوشت: «سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، آمار اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی را به جای «سرمایه‌گذاری خارجی تحقق یافته» اعلام می‌کند. این اقدام ناشی از ضعف آمار است یا ضعف عملکرد؟» وی در انتهای توئیت خود از مسئولان خواست که این رویه غلط را اصلاح کنند. گفتنی است، چند روز پیش مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد آماری را درباره سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد که موجب تعجب کارشناسان اقتصادی شد. او در جریان سفر به سمنان گفت: «در سال جاری حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای کشور تعریف شد که تاکنون ۱۲ میلیارد دلار آن جذب شده است.» این آمار در حالی از سوی وزیر اقتصاد مطرح شد که آمار رسمی آنکتاد نشان می‌دهد، طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ حدود ۱۰ میلیارد سرمایه خارجی وارد کشور شده است.

2ـ کار ویژه وزیر دفاع آمریکا!

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نوشت: «وزیر دفاع آمریکا اکنون نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند که عبارت است از ممانعت از اقدامات رئیس‌جمهوری که از روی انگیزه آنی و بدون فکر قبلی اقدام می‌کند.» این روزنامه افزود: «سؤال بزرگ آن است که متیس تا کی می‌تواند بر روی رئیس‌جمهور بی‌تابی که خواهان حمله به دشمنان آمریکا و پیروزی آسان در جنگ‌ها است، نفوذ داشته باشد؟» این روزنامه در ادامه گزارش خود فاش می‌کند: «جیمز متیس»  در قبال ایران و کره شمالی، میل ترامپ برای نشان دادن توانمندی نظامی را فرونشانده و محدود کرده است. چنانکه در اواخر ماه می، در یک لحظه حساس که مقامات آمریکایی به طور فزاینده‌ای از رفتار تهاجمی ایران نگران شده بودند، ترامپ به روشنی از پنتاگون خواسته بود مجموعه‌ای از طرح‌ها را برای هدف قرار دادن کارخانه‌های تولید موشک‌های بالستیک ایران یا هدف قرار دادن قایق‌های تندروی ایرانی ارائه کند که متیس با این درخواست ترامپ مخالفت کرد.

3ـ سیاست‌هایی که موتور مسکن را روشن نمی‌کند!

روزنامه اصلاح‌طلب «وقایع اتفاقیه» در مطلبی با انتقاد از سیاست‌های دولت در حوزه مسکن، نوشت: «با توجه به شرایط فعلی کشور و رکود عمیق بخش مسکن، نمی‌توان امیدی به بهبود وضعیت خریدوفروش در سال آینده داشت و به ‌دلیل کاهش عرضه مسکن، همچنین رشد خانه‌های اجاره‌ای، چیزی که در سال آینده می‌توان به وضوح مشاهده کرد، رشد قیمت بیشتر از تورم خانه‌های اجاره‌ای است. البته یکی از دلایل رشد خانه‌های اجاره‌ای، رکود سنگین اقتصادی است که سبب کم شدن قدرت خرید مردم از یک سو و کم کردن ارزش پول از سوی دیگر شده است. اگر سیاست‌های دولت به همین منوال باشد و تحرک خاصی از دولت برای روشن کردن موتور بخش عرضه مسکن نبینیم، وضع به همین منوال پیش خواهد رفت و رکود مرتفع نمی‌شود.»

4ـ پاکسازی کامل «حماه» و «حلب» از اعضای داعش

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: استان‌های «حماه» و «حلب» را از حضور نیروهای تروریستی داعش پاکسازی کرده است. این بیانیه با توصیف این رویداد به منزله یک «موفقیت راهبردی»، آن را به معنای پاکسازی کامل این مناطق از نیروهای تروریستی داعش و نابودی بخش زیادی از تروریست‌های جبهه‌النصره در جنوب استان حلب دانسته است. ارتش سوریه و متحدان از پنج روز پیش ثقل عملیات خود را بر مثلث محاصره شده ریف‌های ادلب‌ـ حماه‌ـ حلب متمرکز کرده بودند. گفتنی است، سوریه از سال 2011 تاکنون صحنۀ حملات و خشونت گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان تحت حمایت کشورهای خارجی بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات