سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۹۵۱۱

سردار شریف: گرد و غبار رسانه‌ای دشمن نباید مانع دیدن دستاوردها و حقایق شود

سردار رمضان شریف در همایش بزرگداشت روز خبرنگار که ظهر امروز به میزبانی سپاه استان قم برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاران در عرصه‌های مهم انقلاب به خوبی درخشیده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم یاد و خاطر شهدای رسانه را زنده نگه داریم و در مسیر آنان حرکت کنیم.

سردار شریف: گرد و غبار رسانه‌ای دشمن نباید مانع دیدن دستاوردها و حقایق شود

وی اضافه کرد: همواره موضوع خبرنگاران و عرصه اطلاع‌رسانی مورد توجه ما بوده و به این عرصه به‌عنوان یکی از عرصه‌های مهم برای کشور توجه داشتیم.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: در بیشتر استان‌های کشور شهدای شاخصی داریم که این شهدا می‌توانند الگویی برای جوانان باشند، شهید زین‌الدین را می‌توانیم به افتخار بالای دست گرفته و به‌عنوان الگویی برآمده از نهضت امام به نسل جدیدمان در داخل و عدالت‌خواهان جهان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: همه کسانی که در حوزه کار خبر، پیام‌رسانی و مدیریت اخبار عمومی تا به امروز کار کرده‌اند از نظر علمی به چندین مؤلفه تاکید دارند، نخست این است که ما چه پیامی را می‌خواهیم به مخاطب ارائه دهیم، دوم اینکه مخاطب ما کیست، سوم اینکه با کدام وسایل این پیام منتقل می‌شود.

شریف عنوان کرد: هیچ کشور و مکتبی نمی‌تواند بگوید که ما پیامی قدرتمندتر از پیام فرهنگ و مکتب اهل‌بیت(ع) داریم، بنابر این در محتوای پیام، ایران اسلامی منحصربه‌فرد است اما شاید این محتوا را به خوبی درک نکرده‌ایم درحالی‌که طرف مقابل اهمیت این محتوا را بیشتر متوجه شده است.

وی با بیان اینکه پیام‌ها و آموزه‌های قرآن برای همه ابنا و نسل‌های بشر است، اظهار کرد: دانمارک و سوئیس در حوزه افکار عمومی، دیپلماسی و اقتصادی هزینه سنگینی دادند تا مخالفت با قرآن کریم را علنی کنند.

سردار شریف، یکی از دلایل اصلی به وجود آوردن داعش را ارائه یک چهره خشن از مسلمانان در اروپا دانست و گفت: وقتی با شعار توحید گردن یک فرد را می‌زنند نگاه هر فردی که نسبت به اسلام ناآشنا باشد به مسلمانان بد می‌شود.

وی بر انتقال پیام دین به زبان هنر و نسل روز تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی نشان داد که گوش‌های شنوای زیادی برای پذیرش پیام انقلاب وجود دارد و شخصیت و نام امامین انقلاب در همه کره خاکی معرفی شده است.

سردار شریف عنوان کرد: در جغرافیای مخاطب هم امتیازهای ما برجسته است اما در مورد وسیله انتقال پیام که اهمیت بسیاری هم دارد، مشکل جدی داریم و نمی‌توانیم صدای خود را به مخاطبان خود برسانیم و اینقدر صداهای مخالف وجود دارد که صدای ما سخت به مخاطب می‌رسد که باید در این خصوص تلاش بیشتری کنین.

وی ادامه داد: در جریانات اخیر دشمن نسبت به شناخت مردم ایران دچار اشتباه شد؛ آنچه که به حمد الهی موجب شکست پروژه ترکیبی و همه جانبه دشمن در پایان اغتشاشات سال گذشته شد، عدم شناخت دشمن نسبت به مردم ایران، جایگاه رهبری و نخبگان کشور بود که دشمنان این‌ها را محاسبه نکرده بودند.

سخنگوی سپاه گفت: مردم خائن و خادم را به خوبی می‌شناسند و در بزنگاه‌های تصمیم‌گیری این شناخت را به خوبی نشان می‌دهند، بی‌شک تشییع حاج قاسم سلیمانی از دیگر صحنه‌های معرفی کننده روحیه جهادی مردم بود.

سردار شریف مطرح کرد: خانم رایس می‌گوید ما در آمریکا همه جوانب یک طرحی که می‌خواهیم در ایران اجرایی کنیم را می‌سنجیم و چندین ماه و سال طول می‌کشد تا طرحی را اجرایی کنیم اما رهبر ایران در یک سخنرانی تمام آنچه که ما طراحی کرده بودیم را با افشا از کار می‌اندازد؛ و اینگونه است که با سال‌ها حضور در افغانستان و تلاش برای مقابله با جبهه مقاومت نتوانسته‌اند مقابل ایران و جبهه مقاومت ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برترین داشته‌های ما رهبری الهی است، گفت: ما افتخار می‌کنیم که رهبرانی در تراز امام و حضرت آقا را داریم،اینجاست که فهم می‌کنیم چرا تهاجم به رهبری در کانون تهاجمات دشمن قرار دارد، در سال‌های اخیر دشمن به مسوولان اداره کشور اغلب کاری ندارد و تمام توان خود را روی جایگاه رهبری متمرکز کرده‌ است چراکه می‌داند اقتدار رهبری موجب استقلال ایران و شکست دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه تداوم راه امام موجب شد که بحران‌های کشور از بین برود و آرمان‌های امام پشت دیوارهای این مرز متوقف نشود، گفت: ظلم بزرگی در حق مردم ایران و زحمات مدیران پاکدست است که ما فقط نقاط تاریک وضعیت موجود را ببینیم.

سردار شریف مطرح کرد: امروز خبر بد به معیاری برای برخی از رسانه‌ها تبدیل شده است و خبری از خبرهای خوب نیست، یک انسان ناکارآمد یک کار اشتباهی را انجام می‌دهد اما آن را به عنوان روند معرفی می‌کنند تا مردم را ناامید کنند.

وی افزود: هزاران مدیر کارکشته و پاکدست به مردم خدمت کردند و از هستی خود مایه گذاشتند اما دشمن تلاش می‌کند که چهره مدیران را غیر‌واقعی جلوه دهد،ما منکر نارسایی‌ها نیستیم اما گرد و غبارهای دشمن نباید مانع از دیدن دستاوردها و زحمات شود.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: بی‌بی‌سی، اینترنشنال و امثال این‌ها مأموریت دارند که کاری که صدام، دموکرات‌ها، منافقین و امثال آن‌ها نتوانستند انجام دهند را به نتیجه برسانند و تلاش می‌کنند که مردم ما را از انقلاب بزرگ و بالنده پشیمان کرده و آینده را تیره و تار نشان دهند درحالی‌که انقلاب ما بالنده‌ترین انقلاب‌هاست و شرایط امروز با وجود همه سختی‌ها بهترین شرایط است چراکه همه تصمیم‌ها در داخل گرفته می‌شود و قادر هستیم با صدای بلند اعلام کنیم که از امنیت و حامیان این نظام حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در گام اول انقلاب به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و در گام دوم نیز درحال جهش مضاعف هستیم و سال‌های آینده سال‌های شکوفایی و اقتدار این کشور است، امروز آمریکایی‌ها که روزی از مسافت‌های طولانی آب‌های منطقه را کنترل می‌کردند، در بدترین شرایط قرار گرفتن و این اوج حقارت آن‌هاست، اگر جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد که یک کشتی باید توقیف شود آن‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند کاری کنند.

سخنگوی سپاه گفت: جریان‌سازی خبری ما نباید در راهبرد دشمن باشد ما باید از ناامیدی پرهیز کرده و به تصویرسازی از گذشته و نشان دادن وضعیت امروز بپردازیم، کلیت نظام، انقلاب و مردم پایبند به فرهنگ دینی و اسلامی خود هستند و امیدواریم کارهای رسانه‌ای به گونه‌ای انجام شود که نزد خداوند رو سفید باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات