بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۵۴۷۱۰

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: تصمیم رد صلاحیت ترامپ لغو می‌شود

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که تصمیم ایالت «مِین» برای حذف نام ترامپ از بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ توسط دیوان عالی این کشور ملغی می‌شود.

ا تداوم رویکرد برخی ایالت‌های آمریکا در رد صلاحیت «دونالد ترامپ» برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در آن ایالات، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به تکاپو برای جلوگیری از این امر افتاد.

 

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (جمعه) وعده داد که تصمیم برخی ایالت‌های این کشور در حذف نام ترامپ از بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ توسط نهاد عالی‌تری لغو خواهد شد.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جانسون در این‌باره توضیح داد: «تصمیم وزیر داخلی ایالت مِین برای رد صلاحیت ترامپ از انتخابات [ریاست‌جمهوری]، بی‌ملاحظه و مغرضانه است. مطمئنم که دیوان عالی [کل آمریکا] این تصمیم را ملغی می‌کند».

 

بامداد جمعه بود که «شینا بیلوز» وزیر امور داخلی ایالت مِین رأی به عدم صلاحیت ترامپ و حذف نام او از برگه‌های رأی‌دهی در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داد.

 

با این تصمیم، ایالت مِین بعد از کلرادو دومین ایالتی است که رئیس جمهور سابق آمریکا را با استناد به بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی این کشور رد صلاحیت می‌کند.

 

ترامپ نیز در واکنش به این تصمیم دیوان عالی کلرادو، آن را کاملا جهت‌دار توصیف کرده و گفت که تیم حقوقی او در دیوان عالی کل آمریکا به این تصمیم اعتراض خواهد کرد. 

 

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، ترامپ در ایالت کلرادو با اختلاف ۱۳ درصد در برابر «جو بایدن» رقیب دموکرات خود شکست خورد اما به نوشته آسوشیتدپرس، او برای انتخابات سال آینده نیازی به پیروزی در این ایالت ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات