صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۴۸۴۸۴

عربستان سعودی سفیر سوئد را احضار کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی دوشنبه اعلام کرد در اعتراض به اقدام مُوهن به قرآن کریم در سوئد، سفیر این کشور در ریاض را احضار کرده است.
بنا به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، وزارت خارجه سعودی در بیانیه خود ضمن محکوم کردن این اقدام موهن که در روز عید سعید قربان در استکهلم، پایتخت سوئد انجام شده، از دولت این کشور خواست جلوی تکرار این گونه اقدامات که در تضاد با روح و تلاش‌ها به منظور گسترش روح تسامح و میانه روی است، بگیرد.
چهارشنبه هفته گذشته یک شهروند سوئدی عراقی تبار با مجوز رسمی دولت سوئد در برابر مسجد مرکزی استکهلم قرآن را آتش زد و به مسلمانان  اهانت کرد. این اقدام دولت سوئد واکنش منطقه ای و جهانی داشت.
بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورمان، عراق و کویت و غیره با محکوم کردن این اقدام، سفرای یا کاردار سوئد را احضار و مراتب اعتراض خود را از این اقدام موهن اعلام کردند.
وزارت خارجه ایران از زبان وزیر خارجه اعلام کرد که در واکنش به این اقدام، اعزام سفیر جدید به استکهلم را علی رغم اتمام مقدمات به تعویق انداخته است.
شخصیت‌های دینی مهمی مانندعلمای الازهر و آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت شیعیان در عراق نیز با نامه نگاری به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواستار ورود به این مسئله و جلوگیری از تکرار این گونه اقدامات به بهانه آزادی بیان در کشورهای غرب شد. در پاسخ به این نامه‌ها، گوترش این اقدام موهن را به شدت محکوم کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات