تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۶۴۱۱۷
آفتاب یزد اتهام کیهان به علی مطهری را بررسی کرد

حرف‌های کیهان نیاز به تکذیب ندارد


سیدمحسن امامی‌فر: انتشار بیانیه علی مطهری درباره برخورد با عوامل شنود دفتر کارش و برکناری دو مدیر مربوطه با واکنش تند برخی اصولگرایان روبه‌رو شده است. روزنامه کیهان این نماینده را متهم کرد که در "تور" سرویس‌های اطلاعاتی افتاده است. علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که حدود 5 ماه پیش از کشف دستگاه شنود و دوربین فیلمبرداری در دفتر کارش خبر داده بود روز شنبه 23 آذرماه اعلام کرد که یک معاون و یک مدیرکل در ارتباط با این پرونده برکنار شده‌اند. نکته مهمی که وجود دارد این است که وزارت اطلاعات تا به حال هیچ تکذیبیه‌ای بر اظهارات علی مطهری نداشته است. اما روزنامه کیهان دیروز در مطلبی اظهارات علی مطهری را نوعی "فرار به جلو" دانست و نوشت تغییر معاون وزرات اطلاعات ربطی به ماجرای شنود دفتر علی مطهری ندارد. بنابر ادعای روزنامه کیهان سرویس‌های اطلاعاتی برای علی مطهری "تور" پهن کرده‌اند. کیهان نوشت: "از چندی پیش سرویس مربوطه مقدماتی را تدارک کرده و بدون اطلاع مطهری، به وی نزدیک شده بود. اما نیروهای سخت‌کوش وزارت اطلاعات که این سناریوی خطرناک را کشف کرده بودند، مطهری را در جریان ماجرا قرار می‌دهند." کیهان نوشت که مطهری "پس از اطلاع از این مسئله حتی از وزارت اطلاعات تشکر" کرده و "رئیس مجلس نیز در جریان موضوع" قرار گرفته است.

روزنامه کیهان اظهارات اخیر مطهری درباره شنود دفتر کارش را تغییر "ریل" خوانده و این موضوع را عجیب دانسته است. اما در مقابل، علی مطهری به خبر کیهان واکنش نشان داد و گفت: "حرف‌های کیهان نیازی به تکذیب ندارد، اکثریت قابل توجه مردم حرف‌های کیهان را نمی‌پذیرند." نماینده مردم تهران تاکید کرد: "بالاخره کیهان باید افتضاح همکاران و همفکرانش را به گونه‌ای جمع کند، مطلب همان است که من در بیانیه‌ا ی روز شنبه 23 آذر بیان کردم." اما این تنها روزنامه کیهان نبود که اظهارات علی مطهری را رد می‌کند. اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز معتقد است که "علی مطهری خودش بریده و دوخته" است. کوثری گفت: "تا جایی که ما در جریان هستیم وزیر اطلاعات به آقای مطهری گفته که این مسائل ارتباطی به ما ندارد اما من به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نمی‌دانم چطور آقای مطهری ادعا کرده که معاون وزارت اطلاعات به خاطر شنود مکالمات وی برکنار شده است." کوثری نیز برکناری معاون وزارت اطلاعات را به پرونده شنود مطهری مربوط نمی‌داند و سخنان مطهری در این زمینه را "ساخته و پرداخته" ذهن او می‌داند. مهدی کوچک‌زاده نماینده نزدیک به "جبهه پایداری" هم در وبلاگ خود با انتشار مطلبی به علی مطهری تاخت.

کوچک‌زاده نوشت: "به راستی مگر آبروی نظام و دستگاه امنیتی آن ارث پدیری کسی است تا بتواند به این راحتی آن را به چالش بکشد و بعد که حقایقی آشکار می‌شود آن را ماستمالی کند؟ به راستی چرا این بار علی مطهری خیلی علاقه‌مند است که قانع شده باشد؟" در همین رابطه دکتر داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس در گفتگویی با آفتاب یزد، تاکید کرد: "اولین نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که کیهان یک روزنامه است و روزنامه هم معمولا اجازه انتشار اخبار رسمی را دارد و نه اخبار محرمانه‌ای که در اختیار دارد. در واقع اگر وزارت اطلاعات تکذیبیه‌ای بر بیانیه آقای مطهری داده است، به طور حتم در اختیار همه روزنامه‌ها و رسانه‌ها قرار می‌گیرد. سوال این است که کیهان و اصحاب آن از کجا می‌دانند که ادعای آقای علی مطهری کذب بوده است؟ جالب آنکه وزارت اطلاعات در قبال بیانیه آقای مطهری سکوت کرده است.» این فعال سیاسی در ادامه افزود: «شخصیت آقای مطهری و سابقه خانوادگی‌ ایشان به گونه‌ای نیست که بخواهد ادعاهای کذبی را مطرح نماید. اما متاسفانه روزنامه کیهان سابقه چنین برخوردهایی به اشخاص را در کارنامه خود بسیار دارد. مردم ایران این نشریه را بهتر می‌شناسند و با تهمت‌ها و دروغ‌های این روزنامه آشنایی کامل دارند.»

قنبری در ادامه گفتگویش با آفتاب یزد، بیان داشت: «این دست اظهارات و ادعاها از سوی روزنامه کیهان و امثال آقای کوثری در راستای منافع حزبی و جناحی‌شان می‌باشد، نه برای رسیدن به حقیقت. اینها متاسفانه منافع سیاسی‌شان را بر همه چیز ترجیح می‌دهند و سبک و سیاق این افراد به گونه‌ای است که هرگز تمایلی ندارند حقیقت را ببینند. ویژگی بارز این افراد ترجیح منافع جناحی‌شان بر منافع و مصالح ملی است و به همین دلیل هیچ گاه در مقابل تضییع حقوق شهروندانی همچون آقای علی مطهری، احساس مسئولیت نمی‌کنند و برعکس برای موجه جلوه دادن نقض حقوق شهروندان، ادعاهای کذبی را مطرح می‌نمایند.» این نماینده سابق مجلس در پایان افزود: «با توجه به شناختی که ما از کیهان و همفکرانشان داریم، اینگونه رفتارها از سوی آنها کاملا طبیعی است. زیرا که موضع‌گیری این افراد در رابطه با مسائل مختلف برای همه مشخص شده است.»

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات