فرمانده كل سپاه

سرلشكر حسين سلامي، فرمانده كل سپاه در مراسم افتتاح نمايشگاه شكار كركس‌ها در باغ‌موزه دفاع مقدس اظهار داشت: «بي‌ترديد هيچ جامعه و كشوري از تاريخ و گذشته خود جدا نمي‌شود و حيات هر لحظه هر جامعه امتدادي از ميراث تاريخي آن است.»

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اگر يك ملت بتواند در ابتداي يك نهضت بر اتحاد قدرت‌هاي عالم غلبه كند، بسيار شگفت‌انگيز است، اظهار داشت: «انقلاب تولدي نوين براي ملت ايران بود و در آغاز آن همه قدرت‌ها متحد شدند تا اين ملت را تسليم كنند و دوباره به تاريخ و سرنوشت ما برگردند». وي ادامه داد: «اما همه چيز دقيقاً متضاد و برعكس اراده جهاني اتفاق افتاد. اراده اين ملت بر اراده يك جهان به هم پيوسته از قدرت‌هاي بزرگ غلبه كرد و آنها را شكست داد.»

سرلشكر سلامي تصريح كرد: «اين دفاع هنوز هم در اشكال ديگري ادامه دارد. امروز پيشاني جنگي‌ انقلاب ما را ببينيد، نبرد در كرخه و كارون كجا و نبرد در ساحل مديترانه و فرات و شمال درياي سرخ كجا.»

فرمانده كل سپاه گفت: «افق‌هاي وسيعي فرا روي ما قرار دارد. قرار بود بر اساس راهبرد و سياست دشمنان ما از نظر سياسي در دنيا منزوي بشويم و ميدان جاذبه انقلاب محو شود و آماده تسليم شويم و پيشرفت نكنيم.»

سرلشكر سلامي افزود: «قدرت و عظمت ما از درون ميدان‌هاي سخت مبارزه گذشته است. هركجا دشمن تهديد كرده ما قدرتمند شده‌ايم و هركجا كمتر تهديد كرده است، كمتر پيشرفت كرده‌ايم. هرچه دشمن تدبير كرد براي ما تبديل به واقعيت شيرين و دل‌انگيز شد.»

فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: «جنگ به ما فرمول غلبه را با مدل اسلامي و ايراني آموخت. تحريم به ما آموخت چگونه برد و دقت سلاح‌ها را بر مبناي شكست دشمنان تنظيم كنيم.» وي تصريح كرد: «ما امروز جنگ‌هاي تداركاتي خود را انجام داده‌ايم و مهياي هر سناريويي هستيم. حكمت ‌و قدرت تدبير مركزي‌ نظام در كنار نبود فلسفه پيروزي بخش براي دشمن ما را در اين موقعيت قرار داده است.»

سرلشكر سلامي با تأكيد بر اينكه اراده ما در پاسخ به هر تهديدي قطعي است و ما پاسخ مي‌دهيم، گفت: «هركس مي‌خواهد سرزمينش ميدان اصلي جنگ شود، بسم‌الله. هرگز اجازه نمي‌دهيم جنگي به سرزمين ايران كشيده شود و ما تا آخر ادامه مي‌دهيم؛ چرا كه تهاجم محدود، محدود نخواهد ماند و تا فروپاشي مهاجم از پاي نخواهيم نشست و نقطه امني باقي نخواهيم گذاشت و حساب كار دست‌تان باشد.»