در همایش تجلیل از جانبازان نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عنوان شد

«همایش تجلیل از جانبازان نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه» هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات همایش‎های شهید محلاتی ستاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برگزار شد.

 

سخن از شرایط ظهور

«حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی‌صادقی»، نماینده ولی‌فقیه در سپاه، در این همایش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی عالم را آماده یک اتفاق بزرگ می‌کند، افزود: «ما زمان این اتفاق را نمی‌دانیم؛ اما می‌توانیم برای آن زمینه‌سازی کنیم. عمری برای ما از علائم ظهور گفتند و حالا در انقلاب باید از شرایط ظهور سخن گفت.» وی افزود: «عالم باید آماده پذیرش ولایت الهی شود و همه ولایت‌های دروغین رسوا شود و عالم تشنه ولایت الهی شود.»

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خطاب به جانبازان ادامه داد: «برای شما ایثارگران انقلاب سخت است که بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها را ببینید؛ اما همین صبر بر این سختی‌ها خودش عبادت است؛ البته باید در این راه مبارزه کرد و با تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها مبارزه کرد.»

وی به صریح قرآن اشاره کرد و افزود: «جنگ و درگیری و مشکلات سختی‌ها برای این است که انسان‌ها در بوته آزمون الهی قرار گرفته و دو گروه از هم مجزا و شناخته شوند و مخلوط نباشند؛ دو گروهی که یکی‌شان اراده رسیدن به مطامع دنیایی را دارند و بندگی هر چیزی غیر از خدا را می‌کنند و یکی‌شان آنهایی که آخرت خویش را آباد می‌کنند و اراده به بندگی خدا دارند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی تأکید کرد: ««عبیدالدنیا» در جبهه امام حسین(ع) نمی‌توانست بماند و بجنگد. ممکن بود شعار بدهد؛ اما در لحظه نیاز و در زمانی که برق شمشیرها دیده می‌شد، در صحنه جنگ نبود.»

دفاع مقدس الگوی مقاومت

«سردار یدالله جوانی»، معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نیز در این همایش با اشاره به این نکته از بیانیه گام دوم انقلاب که انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که بدون خیانت به آرمان‌هایش چهل سال را پشت سر گذاشته اظهار داشت: «اعجازهای نتیجه جانفشانی شما عزیزان جانباز و حضور مردم در صحنه است.»

سردار جوانی گفت: «جنگ تحمیل شد تا انقلاب شکست بخورد و شرایط ما به مراتب سخت‎تر از ملت یمن بود. اگر ملت یمن پشت سرش ایران و جبهه مقاومت را دارد؛ اما ایران در آن دوران تنهای تنها و به اتکای ایمان مردم و عزیزانی چون شما در جنگ حضور داشت.»

سردار جوانی ادامه داد: «برآورد قطعی دشمن این بود که در جنگ با ایران به سرعت پیروز می‌شود؛ اما جنگ به درازا کشید و تبدیل شد به دفاع مقدس و امروز در نقطه‌ای رسیدیم که با اطمینان می‌توان گفت، هر آنچه داریم از دفاع مقدس است. معنویت، ایثار، پیشرفت، قدرت دفاع، نفوذ در منطقه و... البته پیش‌بینی همه اینها را می‌توان در پیام حضرت امام راحل(ره) به مهاجرین جنگ تحمیلی دید.»

وی ادامه داد: «امروز تحریم‎ها به حداکثر رسیده تا قدرت تأثیرگذاری ما را مهار کند؛ اما دشمن ناکام است و وحشت دارد؛ چرا که ملت ایران که ساخت تمدن‌ نوین اسلامی را هدف قرار داده و این حرکت تمدن‌ساز، با دفاع مقدس الگو، مدل، الهام‌بخش و تأثیرگذار شده است.» سرهنگ حسین نقی‌زاده، معاون نیروی انسانی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نیز در این همایش سه هدف تجلیل از زحمات و سختی‌های جانبازان، تجلیل از خانواده‎های این عزیزان و نیز بهر‎ه معنوی از این تجلیل برای مجموعه خادمان جانبازان در معاونت نیروی انسانی را از اهداف مهم این همایش دانست.

خاطرنشان می‌شود همایش مذکور به همت مدیریت ایثارگران معاونت نیروی انسانی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برگزار شد.

 

حسن ابراهیمی

عملیات مشترک پهپادی ارتش یمن و نیروهای انصارالله به عنوان بازوی مردمی مقاومت یمن علیه تأسیسات بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت نفتی جهان در عربستان، یکی از مهلک‌ترین ضرباتی بود که مقاومت یمن می‌توانست به طرف متخاصم وارد کند؛ ضربه‌ای که آرامکوی عربستان را مشمول خسارات سنگین و جبران‌ناپذیر اقتصادی کرد؛ حمله‌ای که جدا از استفاده درست و به‌جا از تسلیحات کنترل از راه دور و بمباران دقیق نقاط حساس پالایشگاه‌ها نشان داد قدرت مقاومت در منطقه به حدی رسیده که علاوه بر تهدید منافع مهم دشمن قادر به اجرایی کردن تهدید خود است. از سوی دیگر نشان داد توان پاسخگویی محور مقاومت بسیار بالاست و این در جبهه‌های مختلف اثبات شده؛ از جمله در سرعت پاسخگویی مقاومت در غزه، لبنان، عراق، سوریه، یمن و ایران؛ اما اینکه کسی ادعا کند این قدرت در پی صدور تسلیحات ایران به این کشورها بوده، تقریباً یک فرافکنی است؛ زیرا سیاست ‌محور مقاومت ایجاد هسته‌های خودمختار تولید تسلیحات است تا با هرگونه تنش و اختلال در مسیرهای ارتباطی هیچ خللی در فرایند مقاومت و دفاع ایجاد نشود. امروز حزب‌الله لبنان با سلاح لبنانی، مقاومت غزه با سلاح تولید شده در غزه، مردم مقاوم یمن با سلاح تولید شده در یمن و... مقاومت می‌کنند و تجربه دفاع مقدس ملت ایران پیش روی آنهاست؛ هم در نحوه جنگیدن و هم در جرئت مقاومت. این نکاتی که بیان شد در واقع نقاط مهم و قابل اتکا نظریه مقاومت است که تأیید رهبر معظم انقلاب را دارد.

نظریه مقاومت مبتنی بر توسل و اتکا به قدرت الهی است. «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم...»، «کَم مِن فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَت فِئَهً کَثیرَهً بِإِذنِ‌اللهِ» اتکا به درون و توانمندسازی داخلی، حرکت در یک جبهه، عجله نداشتن در رونمایی از توانمندی‌ها برای تأثیر روانی بر دشمن و ایجاد دلهره و شوک در او و متناسب کردن مقاومت با اندازه و نوع تهدید از ابعاد مهم آن است.

عملکرد جبهه‌های مقاومت در یک راستاست. از آنجا که هدف اصلی مشخص است، همگی در یک سمت حرکت می‎کنند و عملکرد هر جبهه تقویت‌کننده عمل دیگر جبهه‌هاست. چنانکه عملکرد جبهه یمن در راستای پاسخگویی به حملات عربستان و متحدانش در انهدام تأسیسات مهم نفتی عربستان سبب التهاب در بازار نفت و افزایش نیاز به نفت ایران در شرایطی که آمریکا اعمال تحریم‌های نفتی به دنبال حذف ایران از بازار است. دستاورد مهم دیگر این اقدام تغییر معادله نبرد در جنگ یمن است. در جبهه لبنان و سوریه نیز بازدارندگی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی معادلات منطقه را بیش از همیشه به نفع کشورهای محور مقاومت تغییر داده است. آنچه در این باره اثبات شده این است که اگر در مسیر درست حرکت شود، هر اقدامی از طرف قدرت لایزال الهی تقویت می‌شود و پیروزی نهایی را نزدیک‌تر می‌کند. ان‌شاءالله

 

علیرضا جلالیان

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه

جشنواره سربازان رده‌های نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مستقر در تهران و قم، همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد. «سردار سیدقاسم قریشی» معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در این مراسم گفت: «این اقتداری که امروز در کشور وجود دارد، آنچه امروز در ماجرای سرنگونی پهپاد متجاوز گلوبال هاوک و توقیف کشتی خطاکار انگلیسی در تنگه هرمز می‌بینید، نتیجه مقاومت فعالی است که موجب شده تا کشور هرچه بیشتر پیش ‎رود و دشمن پسروی کرده و نتواند اعمال قدرت کند. این نتیجه آغاز راهی است که با انقلاب اسلامی آغاز شد، در دفاع مقدس هشت ساله تقویت شد و بعد از آن دوران ادامه یافت.»

مسئول اداره ورزش و آمادگی جسمانی

مسئول اداره ورزش و آمادگی جسمانی معاونت تربیت و آموزش سپاه گفت: «سپاه برای المپیک سیزم 2019 چین، مسئول اعزام خواهد شد.» سیدفخرالدین میرافضل، عالی‌ترین مقام مسئول در حوزه تربیت بدنی سپاه، در گفت‌وگو با صبح صادق بیان کرد از مجموع 14 رشته ورزشی که نیروهای مسلح ایران در المپیک سیزم شرکت می‎کنند، در بین نیروهای مسلح، سپاه متولی اعزام چهار رشته ورزشی به طور خاص شده است. وی افزود: «در تکواندو دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، در تیراندازی نیروی هوافضای سپاه، در سه گانه نیروی دریایی سپاه و در پنج‌گانه نظامی نیروی زمینی سپاه متولی کار شده‎اند.»

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان تهران

مسئول بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدای استان تهران گفت: «در نواحی زیر مجموعه این سپاه تعدادی زیادی از خانواده شهدای لشکر فاطمیون زندگی می‌کنند که بخشی از این عزیزان در محرومیت کامل هستند.» «مجید دهرویه» در گفت‌وگو با صبح صادق، با اشاره به ساخت 15 واحد مسکونی برای خانواده‌های محروم شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون اظهار داشت: «با هماهنگی با سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه بخشی از خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون که مشکل شدیدی در خصوص اسکان داشتند را شناسایی کردیم و تصمیم بر این شد تا برای 15 خانواده مسکن ساخته شود. بخشی هم برای‌شان مسکن تهیه شده.»

۰9۱۱۰۰۰2984 چرا براي کارمندان فني (فن ورز) مرتب از نظر شغلي نگراني و دلهره ايجاد مي‌کنند. جايگاه که ندارند، رسمي که نمي‌شوند. آخرين تصميم هم از رتبه 13 به بالاتر نمي‌توانند بگيرند.

۰9۱۲۰۰۰7897  فرمانده محترم کل سپاه برای پیشگیری امراض، ورزش را علاج کار می‌داند. معاونت آماد کل، ورزش را از برنامه هفتگی حذف کرده است!

صبح صادق: منتظر پاسخ و توضیح مسئولان این معاونت هستیم.

۰9۱۲۰۰۰9295 چرا یارانه حکمت برای یک نفر ۳۴ هزار تومان و برای عائله ۶ نفره ۱۱۴ هزار تومان است. آیا این عدالت است؟ آیا این طرح حمایتی از افزایش جمعیت است؟

۰9۱۱۰۰۰3674  با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی نیروهای مسلح، حکمت کارت کالاها را با قیمت مناسب در اختیار کارکنان قرار می‌داد که آن را هم حذف کردند. این قیمت بالای اجناس در اتکا، پاسخگوی کارکنان نیست. فکر اساسی کنید.

صبح صادق: پیگیر مصاحبه با مدیرعامل «سازمان اتکا» هستیم و این موضوع را هم جویا خواهیم شد.

۰9۱۴۰۰۰4398  چرا فوق‌العاده عملیاتی بسیجیان کد 89 با چندین سال سابقه خدمت هنوز یک چهارم سایر کدهای رسمی پیمانی کارمندی است؟

۰۹۱۲۰۰۰۸۶۰۱  این روزها رویکرد جهادی سپاه و فرمانده مجاهد آن نشان می‌دهد سپاهیان همواره دغدغه سازندگی و آبادانی کشور را دارند و همه جا در کنار مردم و محرومان هستند.

۰9۱۵۰۰۰2019  قبلاً لوازم‌التحریر، تشویق دانش‌آموزان ممتاز بود؛ چرا این کار خوب ادامه پیدا نکرد!

۰9۱۴۰۰۰2019  لطفاً ستاد کل نگاهی به پرداخت‌های حمایتی و مناسبتی ادارات و سازمان‌ها به کارکنان خود بیندازد و به پرداخت‌های نیروهای مسلح هم نگاه کند. غیر از یک حقوق ثابت در یک سال چه چیز دیگر پرداخت می‌شود؟

۰9۱۵۰۰۰2019  اختلاف حقوق بین صف و ستاد زیاد است!

۰9۱۶۰۰۰3987  چرا به درجه‌دارهای منطقه عملیاتی جنوب کشور که پشتیبانی از جزایر را انجام می‌دهند، مجوز ادامه تحصیل نمی‌دهند؟ ما هم دوست داریم سطح علمی خود را در راستای مأموریت سازمان ارتقا بدهیم/ فرهمند، بندرعباس

۰9۱۸۰۰۰8631  لطفاً برسانید که ما مدفعان حریم ولایت و مکتب حسینی در ایران زمین، دست عزیزان انصارالله را می‌بوسیم.

۰9۹۰۰۰۰6311  چرا برای بسیجیان کد 89، بانک انصار گواهی کسرحقوق برای خودمان هم نمی‌دهد. برای 5 میلیون وام باید التماس کنیم که یه پاسدار بیاد ضامن بشه.

۰9۹۰۰۰۰9539  سپاه در پروژه «شهید شهپریان» (البرز) برای خانواده‌ها هیچ فضایی اعم از پارک زمین چمن و... پیش‌بینی نکرده. همسران و فرزندان ما نیاز به تفریح و ورزش دارند.

۰۹۱۲۰۰۰۲۱۶۲  بیانیه سه کشور اروپایی نشان داد هشدار رهبر معظم انقلاب درباره اروپایی‌ها به موقع و درست بود که نباید به آنها دل بست. امیدوارم مسئولان بیش از این معطل این کشورها نمانند.

۰۹۱۹۰۰۰۳۷۱۷ مدارس شهرک‌های سپاه بیش از آنکه به فکر خدمت‌رسانی به پاسداران و خانواده‌های آنان باشند، با نگاه غیرانتفاعی به دنبال درآمد هستند!

 

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید