سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اجازه داده‌اند که کمیسیون اصل نود حتی نهادهای زیرمجموعه رهبری و دفتر ایشان را نظارت کنند، دیگر جای بحثی نبوده و به این مصلحت‌اندیشی‌ها نیازی نیست. بهرام پارسایی افزود: صلاح این است که افکار عمومی به روشنی در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند و هرچه بیشتر واقعیت‌ها را به افکار عمومی منتقل کنیم، اعتمادشان به مسئولان بیشتر می‌شود.
سیدمحمد مشکوه‌الممالک/ یکی از پرکاربردترین کلیدواژه‌های امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مقابله با خوی اشرافی‌گری و رسیدگی به احوال محرومان و دوری از زخارف دنیاست؛ ایشان در این باره می‌فرمایند: «ملت ما قرن‌های متمادی خوی اشرافی‌گری را، استبداد و دیکتاتوری را در حاکمان نابحقِ این کشور تجربه کرده و دوران جمهوری اسلامی دیگر نمی‌تواند این‌جور باشد. دوران جمهوری اسلامی یعنی دوران حاکمیت آن کسانی که از مردمند، با مردمند و منتخب مردمند، در کنار مردمند و رفتارشان شبیه رفتار مردم است. این، معنای مردمی است. مردمی است، یعنی باید به عقاید مردم، به حیثیت مردم، به هویت مردم، به شخصیت مردم، به کرامت مردم اهمیت گذاشته بشود. اینها مردمی است.» در راستای تبیین بیانات امام خامنه‌ای در موضوع مقابله با اشرافی‌گری، خبرنگار صبح‌صادق گفت‌وگویی را با سه تن از مدرسان حوزه و دانشگاه انجام داده است.
مسئولان جلوی اشرافی‌گری را بگیرند
حجت‌الاسلام مسعود عالی*
در روایات آمده است: «اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ»، به این معنا که تشابه مردم به مسئولان‌شان بیشتر از تشابه آنها به پدران‌شان است. بنا بر این تعریف، مسئولان الگوهای اجتماعی مردم هستند؛ از این رو اگر مسئولان به سمت اشرافی‌گری متمایل شوند و به جای روحیه انقلابی که از شاخصه‌های مهم آن ساده‌زیستی و پاکدستی است، گرفتار اشرافی‌گری شوند، به تبع آنها مردم نیز مسیر تجمل‌گرایی و مصرف‌‌گرایی را در پیش خواهند گرفت.
با توجه به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج‌البلاغه که خطاب به حاکمان جامعه اسلامی فرمودند، به مسئولیت همانند یک طعمه نگاه نکنید؛ باید سازوکاری متناسب جامعه و حکومت اسلامی طراحی کرد که در آن درآمدها و موقعیت‌ها به امتیازاتی برای بهره‌برداری هنگفت مسئولان و اطرافیان آنها تبدیل نشود. به عبارتی، سازوکار جامعه باید به گونه‌ای طراحی شود که از رانت‌خواری‌ها و ویژه‌خواری‌ها جلوگیری کند.
در واقع، از یک سو برنامه مدیریت باید به‌گونه‌ای تعریف شود که جلوی ویژه‌خواری‌ها گرفته شود و از سوی دیگر مسئولان باید مراقب باشند و نگذارند که طبقه‌ای به نام طبقه اشراف در جامعه به وجود آید.
بخشی از این مسئله به جامعه و جوانان برمی‌گردد. برای نمونه، باید مردم هر شهری با مردم مناطق دورافتاده و محروم شهر خود در ارتباط باشند و به هر شکلی که در توان دارند، به مردم شهر خود خدمات‌رسانی کنند؛ این امر سبب می‌شود مردم؛ به‌ویژه جوانان با مناطق محروم آشنا شوند و اگر زمانی دست‌شان به جایی رسید و مسئولیتی در جامعه قبول کردند، با روحیه جهادی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم آشنایی داشته باشند.
در حقیقت، ضروری است توصیه‌های اخلاقی و موعظه در زمینه زهد، ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری در یک حکومت دینی، به سازوکار اجرایی تبدیل شود و برای آن برنامه مشخصی وجود داشته باشد؛ بنابراین توصیه به تنهایی کفایت نمی‌کند.
به اعتقاد من شایسته است جوانان، دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها که به فرموده رهبر معظم انقلاب، افسران جنگ نرم هستند، از نظر فکری برنامه‌هایی متناسب با نظام اسلامی طراحی کرده و برای مبارزه با اشرافی‌گری راهکار ارائه کنند. اگر اشرافی‌گری در بین مردم به یک ضد ارزش تبدیل شود، به حتم این فرهنگ‌سازی اثر خود را خواهد گذاشت؛ چرا که موعظه در افرادی که به موقعیت ویژه‌ و ثروت آن چنانی رسیده‌اند، دیگر اثری ندارد.
*مدرس دانشگاه و حوزه 
  مدیر انقلابی باید در سطح متوسط مردم زندگی کند
حجت‌الاسلام علی سرلک*
عقبه اصلی مدیریتی احزاب گوناگونی که در مقابله با تفکر اسلام ناب محمدی قرار گرفته‌اند، مدرنیته است که نتیجه ان انسان مصرف‌گرا، خودمحور و بی‌خداست؛ اگر انسان خدا را از جایگاه خود پایین آورد و در جایگاه محور و قدرت حاکم بر خود نپذیرد، در سبک زندگی دنیوی‌اش به اسراف، تجمل، تبرّج، خودنمایی و مصرف‌گرایی و در مناسبات اجتماعی به ظلم و جنگ‌افروزی روی خواهد آورد و دچار سرگشتگی‌ها و بحران‌های گوناگون می‌شود.
عملاً هدف اصلی و مرکزی دشمنی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران، این است که ملت ایران را اهل دنیا و تعلقات پست آن کنند. اساس کار هالیوود که در جهان فرهنگ تولید می‌کند، بر دو محور استوار است؛ ۱ـ اکشن و هیجان؛ ۲ـ تأکید بر مسائل جنسی و ترویج گرایش به شهوات و تمایلات غریزی. 
به عبارتی، عقبه تئوریکی آنها بر پایه منحرف کردن نگاه انسان‌ها از خدا بنا شده است که در این صورت انسان بالطبع در زیست فردی، خانوادگی و اجتماعی خود دچار اشرافی‌گری، تبرّج و تفاخر می‌شود و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب دچار مستی اشرافی‌‌گری می‌شود؛ اما مدیر تراز انقلاب ویژگی‌هایی دارد که اولین ویژگی وی، این است که زندگی‌اش باید از زندگی متوسط افراد جامعه بالاتر نباشد. در واقع، مدیر انقلابی باید خود را با متوسط جامعه هم‌تراز نگه دارد.
ویژگی دوم مدیر در تراز انقلاب این است که خود را مدیون و بدهکار مردم، به ویژه مستضعفان بداند؛ موضوع خدمت برای او جدی باشد و زندگی کاری خود را فرصتی برای بندگی خدا و خدمت‌رسانی به خلق خدا بداند. ویژگی سوم مدیر در تراز انقلاب شجاعت اوست، مدیری که بترسد و با سر و صدای دشمن جا بزند و به وعده خداوند اعتماد نداشته باشد، به یقین چنین شخصی صلاحیت و لیاقت مدیریت را در نظام اسلامی ندارد.
چهارمین ویژگی مدیر در تراز انقلاب، ولایت‌محور بودن اوست. در جامعه دینی تنها مدیری می‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد که مگر این که به اصل هماهنگی با افکار و دیدگاه‌های محور جامعه دینی، که همان ولی فقیه است، پایبند باشد.
پنجمین و آخرین ویژگی مدیر در تراز انقلاب این است که اهل بینش، بصیرت، مطالعه، عبادت، شب‌زنده‌داری و انس با قرآن است. کسی که در جامعه دینی مسئولیت دارد، نمی‌تواند ایمان و باور سرهم‌بندی داشته باشد و اهل عبادت نباشد.
* مدرس حوزه و دانشگاه
  تأمین امنیت اولین ثمره فقرزدایی است
حجت‌الاسلام محمد کدخدارستم*
اشرافی‌گری موضوعی است که در مقابل بحث فقر مطرح می‌شود. در اینجا می‌توان گفت: اگر فقر عموم مردم را در بربگیرد، مردم به راحتی با آن کنار می‌آیند؛ کما اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس و اوایل انقلاب هم این ‌گونه بود. در آن زمان مردم با تمام نداشته‌های‌شان کنار می‌آمدند؛ چرا که می‌دانستند همه  مانند آنها هستند؛ اما وقتی مانور اشرافی‌گری پیش آمد و عده‌ای برای خود ویژه‌خواری قائل شدند، طبیعتاً تحمل فقر برای مردم، به ویژه نسل جوان بسیار مشکل می‌شود. به تعبیر عامیانه «اگر دنیا بد است، چرا برای ما بد است و برای عده‌ای بد نیست.»
گفتنی است، ثمره محرومیت از دست دادن امنیت است، برای نمونه مرزهای کشور زمانی ناامن می‌شود که بتوان آن مرز را با یک پیت 20 لیتری بنزین خریداری کرد. به راستی، چه دلیلی سبب می‌شود که فردی به ازای یک پیت 20 لیتری بنزین، مرز را رها کند جز این که فقیر است؟ یا چه دلیلی جز فقر سبب می‌شود  مرزنشینان اجازه دهند دشمن به راحتی به داخل کشور تردد کند؟ در حقیقت بخشی از محرومیت‌زدایی به امنیت کشور برمی‌گردد؛ چرا که محرومیت‌زدایی امینت کشور را افزایش می‌دهد.
حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند، معنای فقر احتیاج است و احتیاج سه نوع دارد؛ اولین نوع، احتیاجی است که انسان خود را فقط محتاج خدا بداند. دومین نوع، احتیاجی است که انسان خود را محتاج خدا و خلق خدا بداند و سومین نوع، احتیاجی است که انسان خود را محتاج خلق بداند؛ سپس فرمودند، احتیاجی که انسان خود را فقط محتاج خدا می‌داند، آن احتیاج فخر من است؛ اما احتیاجی که انسان خود را محتاج خلق می‌داند، همان احتیاجی است که نزدیک است انسان را به کفر بکشاند و آن کسی که خود را گاهی محتاج به خدا می‌داند و گاهی محتاج به خلق خدا، همان کسی است که در دنیا و آخرت چهره‌اش سیاه است.
اولین نتیجه فقرزدایی تأمین امنیت داخلی است و زمانی که امنیت داخلی کشور تأمین شود، به تبع آن امنیت خارجی هم تأمین و تقویت می‌شود. افزون‌بر این، فقرزدایی سبب تحکیم پیوند مردم با نظام اسلامی می‌شود. در جهان مردم زمانی علیه یک نظام قیام می‌کنند که آن نظام خواسته‎‌های مردم را برآورده نمی‌کند. بنابراین، وقتی شاکله‌ای به نام نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد، مردم انتظار دارند که در این نظام خواسته‌های آنها تا حدودی برآورده شود؛ از این رو فقرزدایی پیوند میان مردم و نظام را مستحکم‌تر می‌کند. 
* مشاور فرهنگی سازمان صدا و سیما

 مهدي سعيدي/ رهبري را بايد رکن رکين نظام اسلامي دانست که محور اجتماع امت اسلامي بوده و حمايت و پشتيباني و اطاعت از او شرط قوام و ثبات و تقويت حکومت اسلامي است. اين محوريت را مي‌توان در کلام گوهربار حضرت امام(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ایران و نظریه‌پرداز برجسته حکومت ديني و ولايت‌فقيه نيز مشاهده کرد که بارها به اين مهم اشاره داشتند. طبيعي است که چنين حمايت و پشتيباني به طريق اولي بر نخبگان و صاحبان اعتبار و نفوذ فرض بوده و  اهميت دوچنداني دارد.
در اين بين بيت حضرت امام(ره) از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است. دشمنان نظام اسلامي که دلي پرکينه از حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب دارند، از فرداي ارتحال آن بزرگمرد تاريخ و تکيه حکيم انقلاب اسلامي بر جايگاه زعامت جامعه اسلامي تلاش کردند بين بيت امام و رهبري فاصله بيندازند! در اين بين نقش تاريخي مرحوم سيداحمد خميني در نقش بر آب کردن نقشه‌هاي دشمن حرکت ممتازي بود که بی‌شک تداوم آن راه الگويي براي منسوبان به اين بيت شريف خواهد بود.
به تازگي حجت‌الاسلام سيدعلي خميني در مراسمي درباره بيت امام و رهبري سخنانی گفته و بر اين حقيقت چنين تأکيد ورزيده است و در ادامه با اشاره به اينکه برخلاف تبليغات دشمن، نظام محکم‌تر از گذشته پيش مي‌رود و در ۲۰۰ سال گذشته دوره‌اي قدرتمندتر از امروز به رهبري امام خامنه‌اي نداشته‌ايم، چنين تأکيد کرد: «چه کسي نفع مي‌برد که خانواده امام را از رهبري معظم انقلاب جدا کند؟ منافقين نفع مي‌برند! نفع جدا کردن بيت امام از رهبري براي آمريکا، صهيونيست‌ها و منافقين است. ما هميشه کنار ايشان و در خدمت بوده‌ايم و از فرزندان امام يک کلام در تضعيف آيت‌الله خامنه‌اي نخواهيد شنيد.»
بی‌شک چنين اظهارات ارزشمندي موجب شادي و خشنودي مؤمنان و دوستداران انقلاب و امام شده و زمينه نااميدي دشمنان انقلاب را فراهم مي‌آورد. اينکه بيت امام به خوبي از برنامه‌هاي دشمن آگاه است و به درستي مي‌داند که نبايد حتي به اندازه ذره‌ای‌ بين ايشان و رهبري فاصله بيفتد و عزت و اعتبار ايشان به تبعيت کامل از رهبري است، موضوع مهمی است که جز اين نيز از ايشان انتظار نمي‌رفته و نمي‌رود؛ اما در اين ميان توجه به يک نکته حائز اهميت است و آن اينکه لازمه تکميل اين سخن، پذيرش ملاحظاتي است که بايد به آنها نيز توجه شود، در غیر این صورت کار ابتر خواهد ماند.
يکي از ملاحظات مهم در اين زمينه تولّي و تبرّي است. به یقین بدون پررنگ کردن مرزبندي با دشمنان چنين خطراتي که مورد توجه بيت امام نيز است مرتفع نخواهد شد. برای نمونه تعامل اين بيت با افرادي که در عمل سياسي و کلام‌شان با خط امام و رهبري زاويه پيدا کرده‌اند، مي‌تواند به تهديدي در اين زمينه بدل شود. حوادث تلخ سال 88 خود معياري براي ارزيابي رفتار سياسي افرادي بود که پيش از اين داعيه انقلابي‌گري داشتند؛ اما در برابر قانون و رأي ملت و کلام رهبري ايستادند و فتنه‌اي عميق را ايجاد کردند که جز خشنودي دشمن و ضربه به نظام اسلامي دستاوردي به همراه نداشت. انتظار مي‌رفت بيت امام در اين زمينه مواضعي محکم همسو با آرمان‌هاي امام و بیانات رهبري معظم انقلاب اتخاذ کند که متأسفانه در اين زمينه کوتاهي صورت گرفت و برخي از اين اصحاب فتنه همچنان در رفت‌وآمد با بيت امام بوده و هستند!
موضع‌گيري قاطع و بموقع در مواقع لزوم براي دفاع از انقلاب و امام و رهبري نيز الزام ديگري است که بيت شريف حضرت امام(ره) بايد بيش از پيش در قبال آن حساسيت به خرج دهد. در طول اين سال‌ها بسياري از قلم‌به‌دستان مزدور که به عمله‌هاي دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي بيگانه بدل شده‌اند در تضعيف حضرت امام و رهبري و نظام اسلامي قلم‌فرسايي کرده‌اند که انتظار مي‌رفت بيت امام(ره) در قبال آنها موضع‌گيري قاطعي اتخاذ کند. توهين‌هاي اکبر گنجي و محسن کديور به ساحت مقدس حضرت امام(ره) در خردادماه سال 1389 نمونه‌اي از اين دست اقدامات بود که متأسفانه با سکوت بيت امام همراه شد!
ملت ايران همه دستاوردهای خود را مرهون تلاش‌های حضرت امام(ره) مي‌داند و به همين دلیل است که بيت ايشان نيز همچنان در قلب آنها جا دارد و راه تداوم اين محبوبيت، تداوم حرکت استوار در راه حضرت امام(ره) در پشتيباني و اطاعت از ولي‌فقيه زمان است.


نکته: علامه سیدبحرالعلوم (رحمه‌الله‌علیه) باری از خوراکی بر دوش می‌گرفت و در کوچه‌های نجف می‌گشت و بین فقرا و مساکین تقسیم می‌کرد. این عمل، کار هر شبش بود، به طوری که همه تهیدستان او را می‌شناختند. مدتی بود سید تدریس را ترک کرده بود. طلبه‌ها گمان کرده بودند سید مریض شده که تدریس را کنار گذاشته است. اما وقتی فهمیدند در کمال صحت و سلامت است یک نفر را خدمتش فرستادند تا علت را جویا شود... پس از سلام و علیک، سید درباره علت نیامدنش گفت: من شب‌ها به عللی در کوچه‌های نجف گشت‌وگذاری دارم و هرگز ندیدم کسانی که برای‌شان درس می‌گویم، نیمه‌شب از خواب بیدار شوند، نماز شب بخوانند و به درگاه خدا تضرع کنند! اگر درس‌های من هیچ اثر معنوی نداشته باشد، درس دادن چه فایده‌ای دارد؟!
نظر: رهبر معظم انقلاب تأکید بسیار زیادی بر رسیدگی به احوال محرومان دارند، در دیدار گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب نیز ایشان از خدمت‌رسانی به یکی از مهم‌ترین کارهای جهادی یاد کردند و گفتند یکی از برکات خدمت‌رسانی این است که میلیون‌ها نفر مستقیم از خدمت شما بهره می‌برند. ایشان فرمودند: «اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می‌دهد. «کونوا دعاه النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می‌کنید.» 

محسن فخری/ سخنان تأمل‌برانگیز حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران بار دیگر نگاه‌ها را به حوزه فرهنگ و هنر معطوف کرد. خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از روند تولید و نمایش فیلم‌های سینمایی و انتشار برخی از کتاب‌های با مجوزهای قانونی، نسبت به تأثیر این خوراک‌های فرهنگی ابراز نگرانی کرد و گفت: «برخی این مجله‌ها، فیلم‌ها و خوراک‌های فرهنگی مانند سمّ هستند، حتی اثرشان بدتر از میکروب و سرطان است؛ چراکه خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند، دین را به هم می‌ریزد، جامعه را از درون می‌پکاند و خاطره اندلس را برای مسلمانان تکرار می‌کند. پس مسئولان در توجه و ارزیابی کنترل این قبیل محصولات کوتاهی نکنند که اثر این محصولات فرهنگی از بمب‌های اتم و خمپاره‌ها بدتر است و تهاجم فرهنگی را علیه ملت ایجاد می‌کند.» سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی این سؤال را بیش از پیش در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد! که نهادهای مسئول در حوزه فرهنگ دقیقاً کجا هستند و به چه کاری مشغولند؟! در حالی که دشمن با گسترش هدفمند شبکه‌های ماهواره و مهندسی دقیق در استفاده از شبکه‌های اجتماعی تهاجم‌ فرهنگی را به اوج خود رسانده، متأسفانه شاهد آن هستیم که در داخل کشور نیز عملکرد برخی از صاحب‌منصبان دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگ مکمل برنامه دشمن شده است! برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی در آن سوی مرزها و انفعال و وادادگی در داخل به مثابه دو لبه قیچی هستند که فرهنگ کشور را تهدید می‌کند! چنانچه فیلمی حاوی مبتذل‌ترین شوخی‌ها و مفاهیم در بهترین زمان ممکن به اکران عمومی می‌رسد و میلیاردها تومان فروش می‌کند یا فیلم دیگری پروانه ساخت می‌گیرد که به گفته بسیاری از متخصصان مروّج اباحه‌گری است و جالب‌تر آنکه وقتی عده‌ای در شورای پروانه نمایش با اکران آن مخالفت می‌کنند، به جای توجه به گفته‌های‌شان از کار برکنار می‌شوند! 
به راستی، آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان حوزه فرهنگ از خود بپرسند که چرا قانون عفاف و حجاب معطل مانده است، ولی در مقابل جشن‌هایی برگزار شده و عکس‌هایی به شکل گسترده منتشر می‌شود که با فرهنگ ایرانی و اسلامی فرسنگ‌ها فاصله دارد؟


مجتبی ذوالنوری گفت: برجام همچون قرارداد مشارکتی است که مالکی که خانه کلنگی دارد، برای ساخت خانه خود می‌بندد و دو طرف در آن دخیل هستند، ما الآن خانه‌مان را داده‌ایم و آن را تخریب کرده‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نحوه اجرایی شدن برجام در یک سال گذشته گفت: فردو، اراک، نطنز و ذخیره اورانیوم‌مان را داده‌ایم و گودبرداری شده است. به عبارتی آواره‌ایم و سرپناه هم نداریم؛ اما طرف مقابل که سازنده است و باید مشارکت کند و آن را بسازد، نمی‌آید آن را بسازد. اگر طرف مقابل بیاید و بسازد و به تعهداتش عمل کند، برجام موفق است و اگر این اتفاق نیفتد، برجام ناموفق است.



«راجح الموسوی» سفیر عراق در ایران با ردّ این ادعای غربی‌ها که ایران به دنبال دخالت در کشورهای غرب آسیاست، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه‌ای در مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه دارد.
 وی افزود:من همیشه به نماینده سازمان ملل گفته‌ام که باید از ایران تشکر کنند؛ چرا که منطقه را از تروریسم نجات داده است.



بیش از یک سال از تصویب و شش ماه از اجرایی شدن برجام می‌گذرد،‌ اما آثاری از اجرای تعهدات آمریکایی‌ها مشاهده نمی‌شود. 
عملکرد هیئت نظارت بر برجام با آنچه در نامه شرایط نُه‌گانه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور برای اجرای برجام قید شده، تناسب ندارد. برگزاری تنها یک جلسه در سه ماهه نخست سال 95، آن هم در شرایطی که طرف مقابل، رسماًً و علناًً مشغول عهدشکنی و شانه خالی کردن از تعهدات مختصری است که در برجام برعهده گرفته، نشان می‌دهد که این هیئت، به بازنگری در ترکیب و عملکرد خود نیاز دارد. در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا، تقریباًً هیچ عکس‌العملی از سوی هیئت نظارت بر برجام صورت نگرفته است.

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟ 
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس، میزان دریافت حقوق نمایندگان مجلس را پنج میلیون و 200 هزار تومان اعلام و تصریح کرد: «برخی از نمایندگان که مسئولیت‌های دیگری داشتند، مانند استادان و اعضای هیئت‌‌ علمی دانشگاه که وارد مجلس شدند مختار هستند همان حقوق قبلی یا حقوق جدید را دریافت کنند.» اسماعیلی درباره حقوق نیروهای مسلح نیز گفت: «من به میزان حقوق پرداختی به این قشر اعتراض دارم؛ زیرا معتقدم این نیروها باید تأمین شوند تا امنیت حفظ شود.»

قرآن‌های طلا را چه کسی می‌خواند؟
خبرهایی از این جنس را به‌تازگی زیاد می‌بینیم؛ از بزرگ‌ترین و نفیس‌ترین قرآن دست‌نویس نقره و طلای جهان رونمایی شد، یا کوچک‌ترین قرآن از جنس طلا. اما سؤال این است که آیا هزینه‌ای که صرف ساختن چنین قرآن‌هایی می‌شود، نمی‌تواند صرف هزینه پژوهش‌های قرآنی و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه قرآن‌پژوهی شود؟ در جمهوری اسلامی ایران باید در برابر مسلمانی تشریفاتی و طلاآلود قصرهای سلطنتی آل‌سعود، الگوی حسینیه جماران حضرت امام(ره) را عَلَم کرد و از مسلمانی واقعی در برابر مسلمانی ظاهری و آمریکایی سخن گفت. آیا قرآن‌هایی که با چشم مسلح قابل خواندن نیستند و هزینه ساخت آنها به اندازه خونبهای چند مرد مسلمان است، قرار است نمادی از اسلام حقیقی باشد؟

متهمان فراری در خانه‌های مبله 
به‌تازگی اجاره خانه‌های مبله در شهرهای توریستی و تفریحی به طور خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است. در طول این مدت فقط دادستان شیراز بوده که اعلام نگرانی کرده است و اعلام کرده که با خانه‌های مبله در شیراز که خارج از ضوابط عمل می‌کنند، برخورد خواهد شد. دادستان عمومی و انقلاب شیراز گسترش فساد و فحشا را یکی از نتایج زیانبار منازل مبله دانست و تأکید کرد: «منازل مبله به محلی امن برای مخفی شدن متهمان متواری و خطرناک تبدیل شده است.» موضوع خانه‌های مبله در شیراز از سال 91 به یکی از دغدغه‌های مسئولان استان بدل شد و به منزله یک پدیده عجیب گسترش یافت. شهریور 91، مدیر امور اجرایی و هماهنگی مناطق شهرداری شیراز گفت: «کسانی که بدون مجوز به عنوان مالک یا اجاره‌دهنده اقدام به انتشار آگهی اجاره منازل مبله کرده و چنین فعالیتی را انجام دهند، مورد پیگرد قضایی قرار گرفته و با آنان قانونی برخورد می‌شود.»

روحانی بلد نیست با مردم حرف بزند
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای با انتقاد از رئیس‌جمهور درباره نحوه ارتباط با مردم گفت: «روحانی همان‌طور با مردم سخن می‌گوید که با نخبگان حرف می‌زند. سخنرانی وی در کنفرانس اقتصاد ایران در دو سال پیش را مقایسه کنید، با سخنرانی او در تلویزیون برای مردم، ظاهراً هر دو از یک ادبیات و لحن است. او باید ادبیات و نحوه سخن گفتن خسته‌کننده خود را کنار بگذارد و با مردم خودمانی‌تر و نزدیک‌تر حرف بزند، به طوری که مردم فاصله‌ای میان او و خودشان حس نکنند.» 

ادامه توهین به ملت ایران
در حالی که پیش و پس از انتخابات هفتم اسفند یکی از اصلاح‌طلبان، مردم شهرستان‌های کشور را چون به اصلاح‌طلبان رأی ندادند «عقب‌مانده» توصیف کرده بود، این‌بار عبدالله ناصری، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با خبرگزاری «ایسنا» درباره دلیل پایبند نبودن برخی نمایندگان به فهرست‌های انتخاباتی، اظهار داشت: «این اتفاق از ویژگی‌ها و مختصات جوامع توسعه‌نیافته است.»(!) اهانت ناصری به جامعه ایران در حالی است که توسعه‌نیافتگی و ارتکاب رفتارهای نامعقول، مانند عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، معطوف به خود این طیف است.

 رسول‌ سنائی‌راد/ فرسایش و کاهش اقتدار ملی از جمله اهداف دشمن در دوران پسابرجام است که از جمله راهکارهای آن اختلاف‌افکنی و ایجاد شکاف بین مدافعان و نیروهای وفادار، معتقد و علاقه‌مند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد چندپارچگی و چندگانگی است؛ چرا که وحدت و یکپارچگی مؤلفه افزایش‌دهنده قدرت و به‌ویژه لازمه مقاومت در برابر تهدید مشترک به شمار آمده و مانع رخنه و نفوذ می‌شود. از این رو دیده‌بان بیدار انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در یادآوری توانمندی‌های شش‌گانه نظام در برابر برنامه دشمن «توانمندی سیاسی ملی» را به معنای وحدت و انسجام ملی معرفی و بر حفظ آن تأکید دارند. طبیعی است حفظ وحدت وقتی به نیروهای مسلح و موجودین قدرت نظامی و بازدارنده نظام می‌رسد، اهمیت بالایی می‌یابد که هیچ‌گونه خدشه و تردیدی برنتافته و همگان، به ویژه فرماندهان و مسئولان نظامی کشور موظف به پاسداشت آن بوده و باید مراقب هرگونه سوءاستفاده احتمالی دشمن و افراد و جریانات مغرض باشند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو بازوی نظامی ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌‌آیند که گرچه هر یک ویژگی‌های سازمانی و مأموریت خاص خود را دارند، اما هر دو ارکان امنیت ملی، مدافع موجودیت کشور و نظام سیاسی و نگهبان عزت ملی محسوب می‌شوند و در مقاطعی که دفع تهدید مستلزم همکاری و اقدام مشترک بوده، در اوج وحدت و هماهنگی عمل کرده‌اند. سابقه مقابله سپاه و ارتش با شرارت‌های ضدانقلاب در شمال غرب، سد تجاوز بعثیون عراقی و عملیات‌های مشترک نظامی برای دفع تجاوز و تنبیه متجاوزان بعثی، نگهبانی از جزایر ایرانی و آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و ایجاد امنیت در حوزه‌های هوایی و دریایی با همکاری و اقدامات مشترک دفاعی تا مقابله با تهدید تکفیری‌ها و امتزاج خون شهیدان ارتشی و سپاهی در دفاع از حرم، نمونه‌های آشکار وحدت و هماهنگی بین سپاه و ارتش است. در واقع، سپاه و ارتش هر کدام یک لبه از ذوالفقار ولایت برای دفع تهدیدات و برقراری امنیت در کشور هستند که در عین حال هر کدام دارای مأموریت‌های ذاتی و اختصاصی بوده که به ماهیت سازمانی هر یک مربوط می‌شود و البته در شرایط اقتضایی و بنا به تدابیر فرمانده معظم کل قوا می‌تواند به همکاری و اقدام مشترک هم منتهی شود. نمونه آن همکاری ارتش جمهوری اسلامی با سپاه در حوزه برون‌مرزی و مقابله با تروریسم تکفیری با اعزام مستشار نظامی به سوریه است که نوعی همکاری عملیاتی دو مجموعه در شرایط اقتضایی به حساب می‌آید. بنابراین شعار صادقانه «ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی» به برکت عمومیت ولایتمداری در هر دو سازمان و فهم مشترک گفتمانی نسبت به تهدیدات و ایفای نقش هماهنگ در عرصه دفاع و تأمین امنیت ملی به منصه ظهور و عینیت رسیده و جنبه عملیاتی پیدا کرده است. بدیهی است امنیت چشمگیر کشورمان در منطقه بی‌ثبات و بحرانی غرب آسیا مدیون وحدت و هماهنگی نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی ـ اطلاعاتی نظام، به ویژه ارتش و سپاه دو بازوی مسلح کشور  است که امروز به مثابه خاری در چشم بیگانگان و بدخواهان تلقی شده و طبیعی هم است که چشم دیدن آن را نداشته باشند.
 انتشار برخی مطالب مغایر با وحدت و هماهنگی سپاه و ارتش در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی کشور که مغایرت آشکار با شأنیت هر دو سازمان و بالاتر از آن امنیت و اقتدار ملی کشور دارد، گاهی خوراک خود را از عناصر هیجانی و احساسی و گاهی عناصر غافل از اهداف بلند دو مجموعه و واقعیت‌های روشن می‌گیرد که به جای دیدن همدلی‌ها و همکاری‌های عینی و واقعی، برخی ادعاهای سطحی و شعاری را مبنای اظهارنظر و موضع‌گیری قرار داده و به دست جریانات مغرض یا جنجال‌آفرین بهانه می‌دهند. 
حال آنکه نگاه به واقعیت‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش بین نیروهای مسلح بر هرگونه ذهنیت و حتی گله‌مندی فائق آمده و می‌تواند موجد هم‌افزایی و وحدت بیشتر شود؛ واقعیت‌هایی چون: 
۱ ـ اهداف مشترک سربازی برای ولایت و افتخارآفرینی برای عزت مردم و امنیت کشور.
۲ ـ اوج همدلی و هماهنگی بین فرماندهان عالی سپاه و ارتش که برگزاری جلسات دوره‌ای اخوت  مصداق آشکار آن است.
۳ ـ ادامه همکاری‌ها و اقدامات مشترک در حوزه‌های مختلف که برگزاری رزمایش‌های مشترک، مشارکت در حوزه دفاع هوایی و امنیت خلیج‌فارس و دریای عمان نمونه‌های بارز آن است.
۴ ـ همکاری‌ها و اقدامات مشترک برای مهار، پیشگیری و نابودی تروریسم کور تکفیری و دفاع از حرم که سند آشکار آن شهیدان گلگون‌کفن سپاه و ارتش است.
۵ـ از آنجا که دشمن در این برهه زمانی تغییر گام سیاسی به نظامی و امنیتی را در دستور کار خود قرار داده، ضروری است نیروهای سپاه و ارتش با همدلی و همکاری هم‌افزا همچون گذشته با ید واحده و مشت آهنین در برابر جبهه دشمن عمل کرده و هرگونه توطئه را خنثی کنند.
بی‌شک مجموعه‌ای از واقعیت‌ها مؤید و مشوق اتحاد و همدلی بین این دو نهاد نظامی است که هیچ غفلت و سهوی نمی‌تواند خللی بر صف واحد برآمده از بنیان مرصوص آنها وارد آورد و مجاهدان راه اسلام را از همنشینی در سنگر مشترک دفاع از عزت ملی و اقتدار ولایت دلسرد کند.