صبح صادق، مجمع یاران خوب و باصفاست
آزمودم، هر یک از یاران، به تکلیف آشناست
در مصاف جنگ نرم دشمنان، برخاسته
این‌چنین شایستگان، باید بگویم کیمیاست
زیر چتر حضرت آقا قدم برداشتن
می‌کند ثابت که حزب‌اللهی و اهل ولاست
من خلاصه می‌کنم، دیگر نمی‌گویم سخن
با خدا دادوستد کردن، سزاوار شماست
عبدالمجید فرائی
رسول خدا (صلى‌الله علیه و آله و سلّم) فرمود: 
سه چیز است که هر که نداشته باشد، هیچ کارش تمام نیست:
۱ـ پرهیزکارى که او را از نافرمانى خدا باز دارد؛
۲ـ خلقى که به سبب آن با مردم بسازد؛
۳ـ بردبارى که نادانى نادان را با آن رد کند. 
(اصول کافى/ ج 3/ ص 179)

* ظریف: باید همکاری‌های بانکی با غنا را تسهیل کنیم.
 آفرین! به این میگن بچه چیزفهم، از همون اول... .
* سخنگوی دولت: ۳۰ تا ۴۰ نفر از مدیران دریافت نامتعارف داشتند.
 سه ماه بعد...! کلهم اجمعین، سه چهار تا مدیر حقوق نامتعارف داشتن که اونها هم باقی‌مانده‌های دولت پیش بودن.
* کمال خرازی: تاکنون برجام آن‌طور که باید و شاید اجرا نشده است.
 دکترجان! باز هم خدا را شکر کن آن‌طور که باید و شاید اجرا نشده!
* نوبخت: امکان ندارد دولت شخصیت‌های خود را به واسطه FATF تحریم کند.
 بابا، ای‌والله، شما دیگه چقدر ماهی، بازم بعضی‌ها بگن اِله، بِله.
* بانک مرکزی: تورم تیر ماه ۲/۹ نشد.
 مردیم از ارزونی، یکی یه کم گرونی بیاره...
* نهاوندیان: نمی‌توان از دیوان‌سالاری، انتظار توسعه پایدار داشت.
 ببخشید! ثروت یک‌شبه چطور؟!
* رئیس بانک مرکزی: خرید و فروش ارز آزاد در بانک‌ها مجاز شد.
 آهای خونه‌دار و بچه‌دار، زنبیل و بر دار و بیار ارز داریم؛ آزاد، تک‌رقمی.
* معاون وزیر بهداشت: روغن پالم از تمام لبنیات کشور حذف شد.
 واقعاً!
* رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا): ایرانیان به‌تدریج تغییرات اقتصادی پس از برجام را لمس می‌کنند.
 خُب، از این جهت هم که خاطرمون کاملاً آسوده شد...
* سخنگوی سازمان انرژی اتمی: هدف از درز اطلاعات ایران، فشار آوردن به دولت آمریکاست.
 آخیش! راحت شدیم. ما رو باش که فکر می‌کردیم اطلاعات هسته‌ای ما افشا بشه به ضرر مونه. طفلی اوباما!
* رئیس‌جمهور «احمد دوست‌حسینی» را به سمت عضو و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی منصوب کرد.
 امیدواریم دوست‌حسینی به روز صفدر حسینی دچار نشه.
* دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین: عملکرد دولت یازدهم مثبت است.
 خدا رو شکر همه چی مثبته. خیال‌مون راحت شد.


 مهدی امیدی/ نمایش فیلم «دراکولا» در وانفسای فاش شدن فیش‌های حقوقی چند صد میلیونی برخی از مسئولان دولت، می‌توانست یک اتفاق خاص و جالب باشد، اما فیلم جدید رضا عطاران، یک دراکولای بی‌بخار است! فیلمی که قرار است هم کمدی باشد و هم ترسناک، اما به دلیل رعایت نشدن قواعد ژانر، نه کمدی از آب درآمده و نه وحشتزا، نه داستان درستی دارد و نه محتوای عمیقی و ما با یک خون‌آشام سرگردان و نه چندان خطرناک مواجه هستیم.
سومین فیلم رضا عطاران در مقام کارگردان، پس از فیلم‌های «خوابم میاد» و «فرش قرمز»(رد کارپت) داستان مردی به نام جواد است که همسرش همیشه به شبکه‌های مجازی مشغول است و خودش هم به مواد مخدر اعتیاد دارد. تا اینکه روزی، به دام یک خوناشام می‌افتد؛ خون‌آشامی که گذرش به ایران افتاده و از قضا او نیز دچار اعتیاد شده و قصد دارد اعتیاد خود را ترک کند و در این راه با جواد دوست می‌شود!
نکته مهم این است که ژانر وحشت، هیچ‌گاه در سینمای ایران عمومیت نداشته و به جز تعداد انگشت‌شماری، فیلمسازان ایرانی در این زمینه کار چندانی نکرده‌ند. این درحالی است که بخش چشمگیری از فیلم‌های هالیوود را، فیلم‌های وحشتناک و از جمله آثاری با محوریت خون‌آشام‌ها تشکیل می‌دهد. فیلم‌های ترسناک در کنار آثار کمدی و تریلر(هیجان‌انگیز) طرفداران بسیار زیادی دارند و شرکت‌های هالیوودی برای سود اقتصادی، هر سال، فیلم‌های زیادی را در این سه ژانر می‌سازند. دلیل کمبود فیلم‌های ترسناک در سینمای ایران، ذات خشن این گونه آثار است. ماهیت سینمای ما با خشونت در تضاد است و به همین دلیل هم فیلم‌سازان سینمای ما کمتر سراغ ساخت آثاری در نوع وحشت می‌روند. با این حال، به نظر می‌رسد که فیلم‌های ترسناک هم همچون فیلم‌های کمدی، اگر پاکیزه و دارای محتوای خوب و آگاهی‌بخش باشند، می‌توانند در سینمای ایران هم بیشتر ساخته شوند. فیلم «دراکولا» هم قرار بوده که این گونه باشد، اما در عمل، هیچ نوع آسیب‌شناسی و آگاهی‌بخشی در آن انجام نمی‌شود. نه مسئله اعتیاد به مخاطب تلنگری وارد می‌کند و نه موضوع شبکه‌های اجتماعی نگاه تازه‌ای را به تماشاگر این فیلم می‌بخشد!
فیلم جدید رضا عطاران هم مثل فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی پیشین وی، روایتی درباره ازخودبیگانگی انسان درگیر و دار مناسبات اجتماعی است. اما به قول منتقدان سینمایی، فیلم جدید او «در نیامده» است! حتی استفاده از موجودی چون خون‌آشام که می‌توانست استعاره‌ای از غارتگران بیت‌المال و مفسدان اقتصادی باشد هم در فیلم کارکردی ندارد و اصلاً مشخص نیست که چرا باید چنین موجودی برای این داستان انتخاب شود؟ چرا به جای دراکولا، زامبی یا مثلاً هیولا انتخاب نشده است؟ 
اساسی‌ترین مشکل فیلم «دراکولا» فقدان منطق در داستان است. برای نمونه، مشخص نمی‌شود که چرا دراکولا از خوردن خون جواد خودداری می‌کند و با او دوست می‌شود؟ همه اتفاقات بعدی داستان نیز همین گونه، دور از واقعیت، بی‌منطق و سرسری رخ می‌دهند! به عبارت بهتر، این فیلم اصلاً داستانی به معنای واقعی کلمه ندارد!
مشکل دیگر، شوخی‌های فیلم است. عطاران که روزگاری در سریال‌های خود، پدیده طنّازی و مزه‌پرانی بود و مخاطب را پای تلویزیون غرق در خنده می‌کرد، در فیلم جدید خودش به جز چند صحنه محدود، توان خنداندن تماشاگر را ندارد، چون شوخی‌های او بیشتر جنبه لودگی و لوس‌بازی دارند. موقعیت‌های سخیفی چون شوخی با شلوار، عبارت‌های  رکیک و جنسی و نمایش کاسه توالت هم که دیگر بخشی از امضای رضا عطاران در فیلم‌سازی شده است!
ضمن اینکه «دراکولا»ی عطاران، در ایجاد موقعیت هراس‌انگیز و شکل و شمایل خون‌آشام، کپی نعل به نعل فیلم‌های دراکولایی غربی است و هیچ نبوغ و نوآوری در آن دیده نمی‌شود. یک نکته مهم درباره این‌گونه فیلم‌ها، بومی‌سازی و تلاش برای ایرانیزه کردن ماجراها و فضای فیلم است که در این فیلم، چنین کاری صورت نگرفته است.
به این موارد ضرباهنگ کند فیلم، داستان خسته‌کننده و فاقد فراز و نشیب و عدم شخصیت‌پردازی را نیز اضافه کنید. به طوری که همه چیز دست به دست هم داده‌اند تا «دراکولا» به یک فیلم ضعیف و فاقد تأثیرگذاری تبدیل شود. این فیلم، حتی قدرت سرگرم‌سازی هم ندارد، چه رسد به آسیب‌شناسی و آگاه‌سازی مردم. به همین دلیل هم است که این اثر، برخلاف سایر فیلم‌های کمدی اخیر سینمای ایران، استقبالی را در پی نداشته و نتوانسته فیلم پرفروشی بشود.

اندر احوالات خبرنگار
بیچاره منم...
«روزها فکر من این است و همه شب سخنم»
چه «گزارش» بدهم، «تیتر» چه چیزی بزنم
کارم این است نگارم «خبری» بهر عموم
چه کتک‌ها بخورم، جمله کبود است تنم
روز و شب منت مردان سیاست بکشم
گفته، «تکذیب» کنم، یا که ببندم دهنم
کار من پَست و بلندی چه فراوان دارد
گاه در اوجم و گه بسته به یک جو ثمنم
آدمی هستم و دلبسته شبیه دگران
شدم آلوده «اخبار» و پر از غر زدنم
بر حذر می‌شدم ای کاش از این شغل شریف
تا که بقال و فروشنده شوم در وطنم
گفت یک بار مگر شغل مناسب کم بود؟
راست می‌گفت به من طفلک غمخواره زنم
این همه گفتم و نالیدم از این کارِ گران
لیک بی‌کارِ «خبر» واله و بیچاره منم
دوستان گر خبر آمد که ز دنیا رفتم
خود بدانید که هم بی‌زر و هم‌ بی‌کفنم...
شاعرباشی

 موجیم پُرتلاطم و بغضیم در گلو
خونِ قلم حماسه جاوید را نوشت
با انقلاب، واژه توحید را نوشت
حتی اگر تمامِ جهان تیرگی شود
در انتظار، حضرتِ خورشید را نوشت
تا یک تن از قبیله ما زنده ماندنی است
در چشمِ خصم، حسرت تهدید را نوشت
اندر نیام خفته ولی انتقام ما
آن برقِ ذوالفقارکه تابید را نوشت
در خاطراتِ نهضت‌مان زینبی شدیم
بهرِ امام هجرت و تبعید را نوشت
در این مسیر، حادثه‌هایی که دیده‌ایم
با صد هزار خونِ گلو ره بریده‌ایم
تا انتهای صخره ‌شدن‌های دشمنان
طوفان شدیم تا که به ساحل رسیده‌ایم
تا زخم‌های کهنه دل بغض واکند
بر اشک چشم، دستِ تحمل کشیده‌ایم
موجیم پرتلاطم و بغضیم در گلو
تا آفتابِ حُسن، مُرید سپیده‌ایم
گر یک اشارتی کند آن حیدری‌ترین؛
گرگانِ خصم را به نهیبی دریده‌ایم
حسن اسماعیلی -یزد
 عاطفه صادقی/ در انزوای برنامه‌ریزی بر اساس مفاهیم اسلامی و فکر ناب انقلابی، الگوهایی که در بسیاری از رسانه‌ها از بانوی امروزی ارائه می‌شود، نه تنها با مفاهیم سنتی و دینی جامعه ما مغایر است؛ بلکه کاملاًً در جهت منزوی کردن منزلت و کرامت اجتماعی زنان با تکیه بر مفاهیم و آموزه‌های مشوش غربی است.
یعنی مشکل ما تعریف زن در پارادایم غرب نیست؛ مشکل در تسری الگوی غربی به نام زن متمدن، پیشرو و مدرن به کشورهای جهان اسلام، به ویژه ایران است. الگویی که سریال‌های سخیف و برنامه‌های اجتماعی شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مختلف هر روزه به شکلی بازتولید می‌کنند و این همان نکته‌ای است که به هیچ وجه نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره هفت هزار بانوی شهید کشور در تاریخ 16/12/91، کلیدواژه «زن مسلمان ایرانی» را در مقابل تعاریف رایج از زن در شرق و غرب چنین مطرح کردند: «زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌ داشت و در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند...»
باوجود هفت هزار بانوی شهید، سهم بانوان از بازنمایی نقش آنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در چند کتاب خاطره از مرضیه حدیدچی، دا، من زنده‌ام، دختر شینا و کتبی از خاطرات همسران شهدا خلاصه می‌شود! آیا این چند کتاب در بازنمایی و الگوسازی از نقش زنان مسلمان ایرانی موفق و کافی  هستند؟!
چقدر با این تصویر از زن در رسانه ملی و آثار سینمایی کشور آشناییم؟!
اوضاع در بحث آثار سینمایی و تلویزیونی از کتاب وخیم‌تر است، به جز فیلم «شیار 143» و ترسیم نقش‌هایی مانند فاطمه، همسر حاج‌کاظم در فیلم «آژانس شیشه‌ای»، همسر فریدون در فیلم «نفوذی» و چند نمونه محدود دیگر، هنرمندان و فیلمسازان ما به دلیل عدم شناخت مناسب، اغلب دچار کلیشه و سطحی‌نگری در ترسیم چنین بانوانی شده‌اند. بانوانی که ساده و بی‌توقع در اطراف ما زندگی می‌کنند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، با حضور اجتماعی عفیف در عین توجه کامل به خانواده، افق جدیدی از حضور آگاهانه و مسئولانه، برای زنان جهان ترسیم کرده‌اند؛ بانوانی که در مقابل تعریف از زن در غرب، تعریف و ترسیمی عینیت‌یافته و پیش رو از زن مسلمان ایرانی را در جهان امروز رقم زدند و با این وجود متأسفانه نسبت به الگوسازی از آنان از سوی رسانه‌ها کمتر اهتمام شده است.


آقاجان الوعده وفا...
مولاجان این روزها همه چیز دستخوش تطور است
هیچ چیز سر جایش نیست...
پر بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم:
زیر قول‌های‌مان زده‌ایم؛
ساز خود می‌نوازیم؛
و نقدها را به نسیه فروخته‌ایم
اگر دیگر از این ستون به آن ستون فرجی نیست؛
اگر حرکت است و برکتی نیست؛
دلیل خود ماییم؛ البته نه اینکه عمدی در کار باشد، نه!
طعمه «منیّت‌ها» گشته‌ایم...
«غرور» آبرویی برای‌مان نگذاشته...
«غفلت»ها همه چیز را از یادمان برده...
آقاجان! از وقتی پاها را از گلیم‌مان بیشتر دراز کرده‌ایم؛
از وقتی به حق خود قانع نشده‌ایم؛
از وقتی باغچه‌بان باغچه خود نیستیم
و میل به بیل زدن باغچه همسایه داریم
همه چیز رنگ دیگری یافته است
مولاجان! سمت‌وسوها عوض شده‌اند
گویی مقصد را از یاد برده‌ایم
به جُرم رنگ‌ها، دیگر خلوصی نیست؛
دیگر افق نگاه‌ها موافق نمی‌شود؛
دیگر...
آقاجان! الوعده وفا ... بیا
بیا و از میان بردار «غرور» و «غفلت»ها را
که سخت به ریشه‌مان زده‌اند.
توهین به سپاه پاسداران در فیلمی ضد ایرانی
فیلم سینمایی
«سپتامبرهای شیراز» که جدیدترین فیلم ضدایرانی هالیوود است، تصویری موهن علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایش می‌دهد!
این فیلم داستان یک خانواده متمول یهودی در ایران را پس از سقوط رژیم شاه و در فاصله بین سپتامبر ۱۹۸۱ تا سپتامبر ۱۹۸۲ روایت می‌کند. «سپتامبرهای شیراز» کل سپاه پاسداران را به چند نفر و آن هم در یک زندان مخوف تقلیل داده که یکدیگر را  با الفاظ «خواهر و برادر» صدا می‌کنند. فرمانده این سپاهی‌ها فردی به نام محسن (با بازی الون ابوتبول، بازیگر صهیونیستی) است که این افراد با اختیار تام به عقده‌گشایی از افراد ثروتمند جامعه اقدام می‌کنند و آنها را به اتهام پولداری، شکنجه و غارت کرده و اسم این حرکت را عدالت می‌گذارند!  با اینکه تمرکز بیشتر فیلم بر روی اعضای سپاه پاسداران است، اما اندک مردم انقلابی در «سپتامبرهای شیراز» نیز با اغراق شدید شبیه فیلم‌های زامبی‌ به تصویر کشیده شده‌اند که در خیابان‌هایی که پر از اجساد و افراد اعدامی است، با وحشی‌گری به افراد و مغازه‌ها حمله می‌کنند و ماشین‌ها را آتش می‌زنند.

 «سلام بر ابراهیم» با معرفی در نماز جمعه پرفروش شد
مجمع ناشران انقلاب اسلامی با همکاری ستاد نماز جمعه هر هفته یک کتاب را از تریبون نماز جمعه به مردم معرفی می‌کند که این هفته نوبت به کتاب «سلام بر ابراهیم» رسید و این کتاب جزو پرفروش‌ترین‌های این هفته بود. 
«سلام بر ابراهیم» نام کتابی است که به زندگی‌نامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی می‌پردازد. 
این کتاب به دلیل ویژگی‌های خاص شهید ابراهیم هادی همواره مورد توجه قشر خاصی از جوانان انقلابی بود که معرفی آن در نماز جمعه این هفته سبب شد جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته باشد.
در طرح معرفی کتاب در نمازهای جمعه،‌ علاوه بر معرفی کتاب در نمازهای جمعه‌ سراسر کشور، کتاب معرفی شده در غرفه‌های ویژه عرضه کتاب در محل‌های برگزاری نماز جمعه هم ارائه می‌شود.

«یتیم‌خانه ایران»
 شهریور می‌آید
زمان نمایش فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» جدیدترین ساخته ابوالقاسم طالبی مشخص شد. این فیلم، پس از اتمام اکران فیلم «ناردون» روی پرده خواهد رفت که شهریور ماه خواهد
بود.
«یتیم‌خانه ایران» مظلومیت ایرانیان را به درستی در یک اثر سینمایی نشان می‌دهد که در آن تلاش شده است برگی از تاریخ واقعی کشور که تاکنون دیده نشده، به درستی روایت
شود.
در این فیلم بازیگرانی، چون علی رام نورایی، جعفر دهقان، قطب‌الدین صادقی و عده‌ای از بازیگران خارجی نقش ایفا کرده‌اند.


«سیاحت غرب»
 فیلم سینمایی خواهد شد
کتاب مشهور «سیاحت غرب» برای مخاطبان کودک و نوجوان به یک فیلم سینمایی تبدیل خواهد شد.
محمدصادق رحمانی‌پور، مدیر «خانه فیلمنامه کودک و نوجوان» اعلام کرد: فرآیند اقتباس سینمایی از کتاب جذاب «سیاحت غرب یا سرنوشت ارواح بعد از مرگ» در سازمان هنری رسانه‌ای اوج آغاز شده و در گام اول، «خانه فیلمنامه کودک و نوجوان»، نگارش فیلمنامه اقتباسی را برعهده گرفته است.
وی افزود: این فیلمنامه برای یک فیلم سینمایی تلفیقی رئال ـ انیمیشن با مدت زمان تقریبی ۱۰۰ دقیقه نوشته خواهد شد.
رحمانی‌پور ابراز امیدواری کرد تا پایان مرداد، نگارش ویرایش یکم فیلمنامه به پایان برسد.


وداع شهید مدافع حرم
 با فرزندش روی صحنه تئاتر
نمایش محیطی با محوریت شهدای مدافع حرم و بر اساس فایل صوتی منتشرشده وداع شهید عباسعلی علیزاده با فرزندش تولید می‌شود.
حفیظ‌الله رفیعی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با اعلام این خبر، گفت: بر اساس طرح‌های مختلفی که به این انجمن رسید، یک طرح براساس فایل صوتی گفت‌وگوهای شهید عباسعلی علیزاده با فرزندش که از خط مقدم عملیات در سوریه و در محاصره عوامل تکفیری ارسال شده بود، تصویب شد و به مرحله اجرا درآمد. 
وی افزود: براساس توافقات انجام‌شده، شهریور ماه شاهد این نمایش خواهیم بود.


اکران فیلم محمدرسول‌الله‌(ص) در عراق
فیلم محمد رسول‌الله‌(ص) با هماهنگي رایزنی فرهنگی ایران و وزارت فرهنگ و گردشگری عراق در اين كشور اكران عمومی مي‌شود.
بنابر هماهنگي‌هاي رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و وزارت فرهنگ و گردشگری عراق، قرارداد‌ همکاری اکران فیلم محمدرسول‌الله‌(ص) به کارگردانی مجید مجیدی منعقد شد.
به دلیل اهمیت اکران فیلم محمد رسول‌الله‌(ص) در عراق، «جابرالجابری» قائم‌مقام وزارت فرهنگ اين كشور برای عقد این قرارداد در سفر به تهران، خودش این قرارداد همکاری را امضا كرد تا به زودی در روزهاي آینده شاهد نمایش عمومی فیلم محمدرسول‌الله‌(ص) در عراق باشیم.