این روز‌ها کلاه‌برداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی با روش‌های متعدد در کشور بسیار گسترده شده و بسیاری از افراد دچار ضرر‌های هنگفتی شده‌اند. پلیس فتا اعلام کرده است، در سال ۱۳۹۷، ۲۰ تا ۲۵ هزار پرونده برداشت غیرمجاز که بخش مهمی از آنها به دلیل ناآگاهی مردمی بوده، تشکیل ‌شده است. بر اساس آنچه پلیس فتا اعلام کرده، فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌سوم جرایم سایبری در کشور است. به همین دلیل استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف به‌جای رمز ثابت در دستور کار قرار گرفته است.
به همین دلیل از ۱۵ دی‌ ماه رمز دوم ثابت حذف شده و رمز دوم یک‌بار مصرف فعال شده ‌است. پیش‌بینی پلیس فتا این است که با رمز یک‌بار مصرف میزان جرایم این حوزه از ۳۵ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کند. اما چرا رمز یک‌بار مصرف باید به‌ صورت جدی از سوی بانک‌ها پیگیری شود؟
در وضعیت فعلی شما برای خرید اینترنتی یا انتقال وجه اینترنتی یک رمز دوم ثابت دارید که آن را در کنار مشخصات دیگری، مانند شماره کارت، کد ۲ CVVو تاریخ انقضا وارد می‌کنید. در کلاه‌برداری به روش فیشینگ سارقان به شکلی کاربران را فریب می‌دهند و آنها را به یک صفحه جعلی پرداخت می‌کشانند و کاربر فریب‌خورده در این صفحه جعلی همه مشخصات خود، ازجمله رمز ثابت را وارد می‌کند و در نهایت همه اطلاعات به‌ دست سارقان می‌افتد.
سارقان با استفاده از اطلاعات کارت در کنار رمز دوم ثابت می‌توانند حساب فرد را به‌ سرعت خالی کنند. برای جلوگیری از این ماجرا در بسیاری از کشور‌های جهان رمز دوم یک‌بار مصرف در نظر گرفته‌ شده است. با استفاده از این روش سارقان در نهایت با فریب کاربر رمزی را به‌ دست می‌آورند که فقط یک‌بار قابلیت استفاده داشته و تا سارق بخواهد آن را استفاده کند، رمز باطل شده ‌است!
 
محمدصالح نادری
زمانی که شما یک تلفن هوشمند جدید خریداری می‌کنید، اغلب در چند ماه نخست به خوبی کار کرده و برنامه‌ها را به سرعت اجرا می‌کند؛ اما با گذشت زمان سرعت گوشی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد که این مسئله برای کاربران خوشایند نیست؛ اما خوشبختانه با انجام شش گام پیشنهادی زیر می‌توانید تلفن همراه خود را به دوران اوج اولیه‌اش بازگردانید.
گام اول: سیستم عامل و نرم‌افزارهای گوشی خود را به روز نگه دارید؛ آخرین نسخه سیستم عامل و نرم‌افزارهای نصب شده بر روی تلفن شما، چه در iOS یا Android حاوی به‌روزرسانی‌های مفیدی است؛ زیرا موجب اصلاح خطاهای نرم‌افزاری تلفن شما می‌شود. برای این کار کافی است در تلفن هوشمند از طریق تنظیمات گوشی برنامه‌های نصب شده روی تلفن خود را به‌روزرسانی کنید.
گام دوم: برنامه‌هایی را که دیگر به آنها نیاز ندارید، حذف کنید؛ در بین برنامه‌های خود مواردی را که به آنها نیازی ندارید، حذف کنید؛ زیرا برنامه‌های غیر ضروری در صورت انجام کارهای روزمره در پس زمینه از منابع سیستم شما استفاده می‌کنند و موجب کاهش سرعت و کارایی آن می‌شوند.
گام سوم: نرم‌افزارهای در حال اجرا در پس‌زمینه را کاهش دهید.
گام چهارم: صفحه اول یا Home Screen خود را تا حد امکان خلوت کنید.
گام پنجم: جلوه‌های بصری صفحه نمایش خود را کم کنید؛ اگر سرعت گوشی هوشمند شما کم بوده و اجرای نرم‌افزارها به  آهستگی صورت می‌گیرد، برخی از انیمیشن‌هایی را که در سیستم عامل ظاهر می‌شوند، خاموش کنید. در Android باید developer option را از طریق تنظیمات فعال کنید و سپس از قسمت drawing برخی از انیمیشن‌ها را خاموش کنید.
گام ششم: حافظه ذخیره‌سازی گوشی خود را پاک‌سازی کنید.
 
حامد مظلومی
رژیم صهیونیستی در سال 2011 با نمایش پر سر و صدای گنبد آهنین یا «Iron Dome» مدعی پایان عصر تهدیدات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت اسلامی شد؛ اما در طول دوران خدمت این سامانه گرانقیمت ساکنان اراضی اشغالی همواره در جریان ماجراجویی‌های تجاوزکارانه ارتش رژیم شاهد ناکامی این سامانه در دفع حملات  تلافی‌جویانه خمپاره‌ای و موشکی مبارزان فلسطینی و لبنانی بوده‌اند. از این‌رو سران رژیم صهیونیستی با درک ناتوانی نسبت به دفع قدرت موشکی و خمپاره‌ای مقاومت اسلامی در طول سال‌های اخیر در سکوت رسانه‌ای، سامانه‌های هشدار سریع در شهرهای اراضی اشغالی نصب کرده‌اند تا صهیونیست‌های ساکن در این اراضی امکان خروج و فرار به موقع از محدوده اهداف احتمالی موشک‌های مقاومت را داشته باشند.   به تازگی نیز یک رزمایش سراسری در راستای آزمایش نسل جدیدی از سامانه هشدار حملات راکتی برگزار کرده‌اند. این سامانه جدید هشدار برخلاف نسخه قدیمی، جزئیات دقیق‌تری در زمینه منطقه مورد تهدید مشخص می‌کند؛ از این‌رو قرار است در سامانه جدید نواحی‌ای که در خطر برخورد راکت قرار دارند، مشخص شوند تا به ظن خودشان میزان آشفتگی صهیونیست‌ها در پی حملات موشکی مقاومت کاهش یابد! این رؤیای خیس در حالی در ذهن صهیونیست‌ها شکل گرفته که چندی قبل «یاکوف عمیدرور» مشاور پیشین امنیت داخلی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود: «اگر جنگی در منطقه رخ دهد، ما با 130 هزار راکت و موشک از سوی حزب‌اللّه مواجه می‌شویم و این به جنگی ویران‌کننده خواهد انجامید.»
 
سعید ممقانی
یک گروه پنج نفره از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف با اقتباس از دو اپلیکیشن معروف مسافربری ایده‌ای را طراحی و عملیاتی کردند که برطرف‌کننده یک مشکل اساسی است. این چند نفر با طراحی یک استارت‌آپ ویژه و راه‌اندازی اولین اپلیکیشن «امداد خودرو» تنها با چند کلیک در صفحه موبایل، در هر ساعت از شبانه‌روز مکانیک سیار را به راننده متقاضی دریافت خدمات امدادی خودرو می‌رساند. جرقه راه‌اندازی این استارت‌آپ از یک اتفاق در شبی بارانی در ذهن «مهرداد صادق‌زاده»، دانش‌آموخته رشته MBA دانشگاه صنعتی شریف زده شد. وقتی خودروی سواری‌اش در جاده‌ای خارج از تهران از حرکت باز ایستاد، طرح را در ذهنش نوشت، توجیه اقتصادی کرد و صبح روز بعد او و چهار دانش‌آموخته خوش‌فکر دانشگاه صنعتی شریف عقل‌های‌شان را روی ‌هم گذاشتند که نتیجه‌اش طراحی اولین اپلیکیشن امداد خودرو در ایران  بود.
راننده‌ای که خودروی سواری‌اش خراب می‌شود و به عیب‌یابی، تعمیر در محل یا حمل خودرو نیاز پیدا می‌کند، می‌تواند این اپلیکیشن را باز کرده و با چند کلیک درخواست حضور امدادگر خودرو را بدهد. پس از چند ثانیه تصویر و مشخصات نزدیک‌ترین امدادگر روی صفحه تلفن همراه قابل‌ مشاهده است. کارکرد این سامانه اینترنتی درست مانند اپلیکیشن «اسنپ» و «تپسی» است و امدادگران عضو آن به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.خوشبختانه، این اپلیکیشن، بازار امداد خودروها را حسابی گرم کرده است.
 
احمد محمدی
عباسعلی کدخدایی: در تمام روزهای تلخ و شیرین این هفته یک لحظه هم متوقف نشدیم. تعدادی از اعضای شورا و کارشناسان برای بررسی دقیق مستندات و استعلامات مربوط به صلاحیت افراد، حتی شب‌ها نیز در شورا ماندند تا بدون هیچ‌گونه تأخیری نتایج اعلام شود. کار بی‌وقفه ادامه دارد تا حقی تضییع نشود.
 
عطاءالله مهاجرانی: دولت آمريكا به فرمانده ناو وينسنس، كه هواپيماى مسافرى ايران را سرنگون كرد و موجب كشته شدن ٢٩٠ مسافر شد، جايزه داد. ستاد نيروهاى مسلح ايران و رئيس‌جمهور و وزير خارجه از اين فاجعه، ابراز تأسف كرده‌اند، اعلام كرده‌اند كه افراد مقصر محاكمه خواهند شد. دريغ بزرگ از اشتباه ويران‌كننده.
 
محمدجواد ظریف: روزی غم‌انگیز. نتایج اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: اشتباه انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده به فاجعه منجر شد. عرض تأسف عمیق، پوزش و تسلیت ما به مردم ما، خانواده‌های قربانیان و همه ملت‌های آسیب دیده.
 
عبدالله گنجی: بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح قابل تحسین است. اگر در حوزه نیروهای مسلح کسی باید محاکمه یا عزل شود سر جای خودش محفوظ. اما نمی‌توان از جایگاه‌های رسمی که با دادن اطلاعات غلط رسانه‌های کشور را  گمراه کردند گذشت. آنان هم باید پاسخگو باشند. خب سکوت می‌کردید تا تحقیقات ستاد کل تکمیل شود.
 
سعید جلیلی: ترامپ ۴ سال پیش کتابی به نام «آمریکای افلیج» نوشت و در آن اذعان کرد رژیم آمریکا مفلوک است. اگر طبق تعبیر ترامپ، ساختار و بدنه رژیم آمریکا فلج بود؛ امروز مغز آن نیز دچار مشکل شده و حماقت‌های ترامپ ناقوس اضمحلال رژیم افلیج آمریکا را به صدا درآورده است.
 

اگر به خیاطی و خرید پارچه علاقه دارید، می‌توانید با «روچی» بازار برخط پارچه، الگو و ملزومات دوخت را تهیه کنید. در حال حاضر، «روچی» بزرگ‌ترین مرجع خیاطی در فضای اپلیکیشن‌های ایرانی است و هر کاربر با نصب آن می‌تواند پارچه، خرازی و الگوی خیاطی مورد نیاز خود را با قیمت و کیفیت مناسب به صورت مستقیم تهیه کنید.  با این نرم‌افزار دیگر لازم نیست برای محاسبه اندازه‌های خیاطی زحمت زیادی بکشید و می‌توانید از طریق محاسبه‌گر روچی، اندازه‌های دقیق را برای الگوها به دست آورید.
همچنین در بخش آکادمی، برای کاربران علاقه‌مند آموزش‌های جذابی قرار داده شده است تا بتوانند در زمینه خیاطی و تولید پوشاک، مهارت و فعالیت خود را ارتقا دهند.