آغاز تصویربرداری سریال رمضانی

«حسن وارسته» نویسنده سریال «بچه مهندس»، درباره ادامه تولید این سریال گفت: «این روزها گروه تولید در لوکیشن شهرک سینمایی دفاع مقدس مشغول تصویربرداری هستند.» وی درباره پایان زمان تولید این سریال نیز بیان داشت: «احتمالاً تا بهمن ماه تصویربرداری ادامه خواهد داشت و از آنجایی که ۳۵ قسمت است، یکی از گزینه‌های پخش در ماه رمضان هستیم.» این نویسنده همچنین افزود: «قصه فصل سه این سریال غافلگیری‌هایی دارد که مناسب ماه مبارک رمضان است. علی غفاری، کارگردانی و سعید سعدی، تهیه‌کنندگی این سریال را به عهده دارند.»

چاپ هفتادم خاطرات حسینی‌پور

کتاب «پایی که جا ماند» خاطرات خودنوشت سیدناصر حسینی‌پور که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک روایت استثنایی از حوادث تکان‌دهنده‌ اسارتگاه‌های عراق تعبیر شده، به چاپ هفتادم رسید. این کتاب ابتدا در ۲۳ صفحه به‌ صورت خلاصه و رمزگونه و با چند کد و کلمه کوتاه در دوران اسارت نوشته شده و بعد از آزادی نویسنده، بر اساس تاریخ، کدها و جمله‌های کوتاه که هر یک گرای خاطره و اتفاق خاص بوده، بازنویسی شده است؛ به گونه‌ای که توانسته است خاطرات ۱۸۷ روز از ۸۰۸ روز اسارت را به تحریر درآورد.

انتشاردست‌نوشته‌های شهید سلیمانی

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران، از انتشار خاطرات و دست‌نوشته‌های شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد. حجت‌الاسلام علی شیرازی در پاسخ به این پرسش که «آیا خاطرات ایشان از جنگ در سوریه نیز منتشر می‌شود یا خیر»، گفت: «خاطرات جمع‌آوری شده هم مربوط به جنگ با صدام و دفاع مقدس است و هم مربوط به جنگ با تروریست‌ها؛ البته ایشان در دفترچه‌های متعددی خاطرات‌شان را نوشته‌اند که باید جمع‌بندی شده و به مرور زمان به چاپ برسد.»