روایت خبرنگار صبح صادق از برنامه خانوادگی فرماندهی دژبان کل سپاه

فرماندهی دژبان کل سپاه، نیروی نظم‌دهنده و برقرارکننده امنیت در پادگان‎ها و برنامه‎های سپاه است. در سال‌های اخیر دژبان کل سپاه به موضوع فرهنگ‎سازی خانواده و افزایش موالید اهتمام ویژه‌‌ای داشته است. از این رو توفیق شد در یکی از ویژه برنامه‏های خانوادگی که فرماندهی دژبان کل سپاه تدارک دیده بود، حاضر شویم و از نزدیک با کم و کیف این برنامه‌ها، آشنا شویم.

 

به بهانه اکران فیلم

برنامه خانوادگی نیروهای دژبان کل سپاه این بار به بهانه نمایش فیلمی در گونه دفاع مقدس و برگزیده جشنواره فیلم فجر در سال گذشته، برگزار شده بود. این موضوع ستودنی بود؛ هم ترویج فرهنگ دفاع مقدس و هم حمایت از آثار دفاع مقدس، به ویژه اینکه اثری به نمایش گذاشته شد که در همان زمان روی پرده سینما بود، فیلم «۲۳ نفر». البته نمایش یا اکران فیلم در دو روز انجام می‎شد تا هر خانواده با توجه به شرایط خود بتواند از برنامه استفاده کند. یکی از نکات مثبت کار هم اکران فیلم در یکی از بهترین و مجهزترین سالن‏های همایش و نمایش در سپاه در مجموعه کوثر ولایت بود. قبل از اکران فیلم نیز بخش‎های جنبی برنامه انجام ‎شد.

 

تحکیم و تقویت خانواده

در این مراسم فرصتی شد تا دقایقی کوتاه با سردار حاتم عبادی، فرمانده دژبان کل سپاه گفت‌وگو کنیم.

وی درباره این برنامه گفت: «توفیق داشتیم طی دو روز در خدمت خانواده کارکنان مجموعه باشیم و با پخش این فیلم خاطرات دفاع مقدس و ایثارگری‎های رزمندگان و فداکاری‎های آنها برای نیروهای جوان و کارکنان مجموعه، که قریب به اتفاق‌شان به سبب اقتضای سنی دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، روایت شود.» سردار عبادی ادامه داد: «آشنایی کارکنان با فرهنگ دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین رسالت‎های ماست و نسل جوان ما را بیمه می‎کند؛ البته استقبال نسل جوان ما از این فرهنگ هم بحمدلله خیلی خوب است.» وی درباره موضوع خانواده گفت: «خانواده اساس و بنیان است و نقش اصلی را در بحث تربیت فرزندان که تشکیل‌دهنده آینده جامعه هستند، بازی می‏کند؛ به عبارتی زیربنا و اساس خانواده است و آینده در گروی تربیت فرزندان در خانواده است و نیروهای آینده انقلاب در همین خانواده‌ها تربیت می‎شوند. سردار عبادی در توضیح برنامه‌های حاشیه این مراسم هم گفت: «با توجه به اهمیت موضوع خانواده و فرزندآوری، در این برنامه از خانواده کارکنانی که فرزندان بیشتری تربیت می‎کنند، تقدیر می‌کنیم تا هم تشویقی برای آنها باشد و هم فرهنگ‌سازی برای سایر همکاران در جهت ازدیاد نسل و تربیت نسل انبوه شیعه و سربازان امام زمان(عج). در این راستا خانواده‎های دارای بیشترین فرزند را در حد بضاعت خود تشویق می‌کنیم و دنبال این هستیم این سیاست را در راستای سیاست‏های کلان سپاه انجام دهیم.»

 

تقدیر از خانواده‌های با بیش از سه فرزند

حجت‌الاسلام سلیمان صمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دژبان کل سپاه در ابتدای این مراسم پشت تریبون رفت و به اقتضای فضای مراسم درباره اهمیت خانواده و فرزندآوری سخن گفت. اما بعد از صحبت‎های حجت‌الاسلام صمدی مجری برنامه پای تریبون رفت تا اصلی‎ترین قسمت حاشیه برنامه را برگزار کند. این بخش از برنامه تقدیر از کارکنان دارای پنج، چهار و سه فرزند در فرماندهی دژبان کل بود. جالب ماجرا این بود که چهره هیچ یک از کارکنان تقدیر شده نشان نمی‎داد در اواخر عمر خدمتی، یعنی ۳۰ سال خدمت باشند. اما آماری هم که از کارکنان و تعداد فرزندان‌شان در مراسم اعلام شد، نشان می‎داد، کارکنان بدون فرزند و با یک فرزند هم در مجموعه کم نیستند.

ماجرای ۲۳ نفر

اما فیلم «۲۳ نفر» از فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر سال گذشته و روایت واقعی از ماجرای ۲۳ نوجوان به اسارت درآمده از لشکر «۴۱ ثارالله» در مراحل ابتدایی عملیات «إلی بیت‌المقدس» است. جالب است بدانید این فیلم اگرچه حول موضوع قهرمان فیلم است، اما این قهرمان نه یک نفر، بلکه برخلاف نام فیلم ۲۴ نفر است، ۲۴ نفر از همه جای ایران. داستان واقعی و جذاب فیلم، صحنه‌سازی خوب آن و استفاده از لوکیشن‎های بسیار عالی و نیز استفاده از اسناد دسته اول در فیلم، آن را برای همه دیدنی و جذاب می‎کند.

حسن ابراهیمی

در سالروز ولادت با سعادت امیرالمؤمنین(ع) ۱۰۰ نفر از ایتام زیر ۱۲ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، برای انجام خدمات دندانپزشکی تحت سرپرستی پزشکان بیمارستان شهید شکری قرار می‎گیرند. مهندس «اسماعیل رفیعی» مدیرعامل بیمارستان تخصصی دندانپزشکی شهید بهرام شکری دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) با اعلام این خبر افزود: «پزشکان این بیمارستان سرپرستی ۱۰۰ نفر از کودکان ایتام تحت پوشش کمیته را در حوزه خدمات دندانپزشکی برعهده گرفته‌اند.این خدمات از سوی پزشکان به صورت داوطلبانه انجام می‎شود.

مسئول‭ ‬روابط‭ ‬عمومی‭ ‬قرارگاه‭ ‬قدس‭ ‬نیروی‭ ‬زمینی‭ ‬سپاه‭ ‬گفت‭: ‬‮«‬نیروهای‭ ‬سپاه‭ ‬کماکان‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬خدمت‌رسانی‭ ‬۲۴‭ ‬ساعته‭ ‬به‭ ‬سیل‎زدگان‭ ‬استان‭ ‬سیستان‭ ‬و‭ ‬بلوچستان‭ ‬هستند‭.‬‮»‬

سرهنگ‭ ‬پاسدار‭ ‬‮«‬قاسم‭ ‬حسن‌زاده‮»‬‭ ‬افزود‭: ‬‮«‬چهار‭ ‬فروند‭ ‬بالگرد‭ ‬و‭ ‬پنج‭ ‬گروه‭ ‬مهندسی‭ ‬با‭ ‬۱۰۰‭ ‬دستگاه‭ ‬ماشین‎‌آلات‭ ‬در‭ ‬منطقه‭ ‬مشغول‭ ‬هستند‭. ‬یک‭ ‬بیمارستان‭ ‬سیار‭ ‬با‭ ‬تجهیزات‭ ‬کامل‭ ‬و‭ ‬چهار‭ ‬ست‭ ‬بیمارستانی‭ ‬و‭ ‬۲۸‭ ‬تیم‭ ‬پزشکی‭ ‬به‭ ‬شهرستان‌های‭ ‬کنارک،‭ ‬نیکشهر،‭ ‬نگور‭ ‬و‭ ‬دمپک‭ ‬اعزام‭ ‬شده‌اند‭.‬‮»‬

وی‭ ‬ادامه‭ ‬داد‭: ‬‮«‬۲۵‭ ‬هزار‭ ‬بسته‭ ‬معیشتی،‭ ‬۱۵‭ ‬هزار‭ ‬تخته‭ ‬پتو‭ ‬و‭ ‬هزار‭ ‬سری‭ ‬لوازم‭ ‬خانگی‭ ‬هم‭ ‬در‭ ‬میان‭ ‬سیل‌زدگان‭ ‬توزیع‭ ‬شده‭ ‬است‭.‬

هشتمین‭ ‬کنگره‭ ‬شعر‭ ‬فرهنگیاران‭ ‬پاسدار‭ ‬با‭ ‬بررسی‭ ‬۴۴۵‭ ‬اثر‭ ‬از‭ ‬۱۵۰‭ ‬شاعر‭ ‬پاسدار‭ ‬در‭ ‬دانشگاه‭ ‬افسری‭ ‬و‭ ‬تربیت‭ ‬پاسداری‭ ‬امام‭ ‬حسین‭)‬ع‭( ‬برگزار‭ ‬شد‭.‬

به‭ ‬گزارش‭ ‬صبح‭ ‬صادق،‭ ‬در‭ ‬هشتمین‭ ‬کنگره‭ ‬شعر‭ ‬فرهنگیاران‭ ‬سپاه‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬دو‭ ‬بخش‭ ‬اصلی‭ ‬و‭ ‬جانبی‭ ‬با‭ ‬محوریت‭ ‬کنگره‭ ‬شهدای‭ ‬روحانی‭ ‬کشور‭ ‬برگزار‭ ‬شد،‭ ‬۷۹‭ ‬اثر‭ ‬در‭ ‬موضوع‭ ‬بیانیه‭ ‬گام‭ ‬دوم،‭ ‬۵۱‭ ‬اثردر‭ ‬موضوع‭ ‬پیشرفت‭ ‬صد‭ ‬برابری‭ ‬سپاه،‭ ‬۴۹‭ ‬اثر‭ ‬در‭ ‬موضوع‭ ‬طنز،‭ ‬۲۷‭ ‬اثر‭ ‬در‭ ‬موضوع‭ ‬کنگره‭ ‬شهدای‭ ‬روحانی،‭ ‬۱۴۰‭ ‬اثر‭ ‬در‭ ‬موضوع‭ ‬مکتب‭ ‬سلیمانی،‭ ‬مکتب‭ ‬جهاد‭ ‬و‭ ‬مقاومت‭ ‬و‭ ‬۹۹‭ ‬اثر‭ ‬نیز‭ ‬خارج‭ ‬از‭ ‬محورهای‭ ‬کنگره‭ ‬بود‭.‬

٠901٠٠٠1886/ لطفاً مشکل محدودیت تسهیلات بسیجیان کد ٨٩ را در بانک انصار حل کنید.

٠901٠٠٠9304/ با توجه به مشکلات عدیده مالی کارکنان سپاه در عید نوروز، اگر ممکن است یک ماه اقساط مربوط به وام‌های بانک انصار را کسر نکنید.

٠903٠٠٠7483/ اگه امکان داره روند پرونده‎های بسیجیان کد ٨٨ رو زودتر برای رسمی شدن انجام شود.

٠903٠٠٠9138/ سردار حاجی‌زاده واقعاً از آبروی خودش گذاشت تا برای نظام و نیروهای مسلح در پیش مردم بی‌اعتمادی به وجود نیاید. ای کاش مسئولان وقت هم از این فرد درس می‌گرفتند./ «ستار» از یزد

٠913٠٠٠2860/ اینکه هر کسی را که تا سال ١٣٩٣ در دانشگاه در پیام‌نور ادامه تحصیل داده، مجوز می‎دهند و پس از آن را نمی‌دهند، درست نیست. دانشگاه آزاد هم هزینه‌اش بالاست و هم فرصت کلاس رفتن در ساعت اداری نیست.

٠913٠٠٠4121/ چرا خدمات‌دهی مراکز اقامتی مشهد مقدس برای همه یکپارچه نمی‎شود؟ چرا هزینه‎ها برای مراکز یگان‎ها و رده‏های مختلف متفاوت است؟!

٠913٠٠٠4121/ چرا تاکنون برای دانش‌آموختگان دانشگاه‎های افسری سپاه آرم خاص، مانند نشان دوره‌های دافوس طراحی و اعطا نمی‎شود؟ در نیروهای نظامی مرسوم است.

٠914٠٠٠7741/ لطفاً پیگیری کنید، این همه پیامک درباره اعمال فوق‌العاده مناطق جنگی آیا نتیجه خواهد داشت یا نه؟/ «احمدی» از گروه ٥٣ ارومیه

٠914٠٠٠8273/ بنا بر ابلاغ سپاه قرار بود فوق‌العاده عملیاتی کدهای ٨٩ یکسان‌سازی شود، اما هنوز خبری نیست؛ لطفاً رسیدگی کنید.

٠917٠٠٠7219/ برای کسانی که سوابق خدمتی بالا دارند اما تحصیلات و درجه پایین دارند و حقوق‌شان پایین است، فکری شود.

٠917٠٠09728/ لطفاً پیگیری کنید چرا مسئولان پاسخگوی پرداخت وام حکمت نیستند!

٠91900٠8201/ خواهش می‌کنم فکری به حال وضع مسکن شخصی کارکنان کنید.

٠919٠٠٠4210/ ضمن تشکر، لطفاً قلم هفته‌نامه را درشت کنید.

٠919٠٠٠1391/ لطفاً درباره در اولویت قرار گرفتن خانواده‎های دارای فرزندان دوقلو در زمینه وام مسکن و حکمت که چندی پیش هم نامه‎ای ارسال شده بود، پیگیر شوید.

٠990٠٠٠9539/ بانک انصار اقساط وام‎های خودش را بدون ثانیه‎ای تعلل بر می‌دارد؛ اما سود سهام را چند ماه است که پرداخت
نکرده است.

٠933٠٠٠8947/ ضمن تشکر از مطالب خوب شما، لطفاً درخصوص استراتژی‌های دشمن برای ناامن‌سازی کشور و منطقه که برنامه اصلی آنهاست و بارها رهبر معظم انقلاب هشدار داده‌اند، صحبت کنید. هدف دشمن از همه این اغتشاشات ناامن‌سازی و مشغول کردن به داخل است تا تروریست‎ها کار خودشان را از مرزها شروع کنند./ با تشکر «فرزادی»

ارتباط با سردار صفری مشاور امور ایثارگران فرمانده کل سپاه

٣٥٣٣٤٥٠٦-٣٥٢٣٢٤٢٢