درختی نیست كه از بادها نلرزد و آدمی نیست كه در زندگی شكست نخورده باشد... ولی فقط ریشه‌دارها می‌مانند... سختی‌ها جزئی از مسیر موفقیت هستند... سختی‌ها نشانه درست بودن راه است... وگرنه کسی که حرکتی نکند، مطمئناً مانعی هم در راه نمی‌بیند! ادامه بده و میدان را خالی نکن ... اگر موفقیت آسان بود، همه انجامش می‌دادند و دیگر معنایی نداشت... بلند شو، تلاش کن و به خودت باور داشته باش و با توکل به هدفت برس...

رسول الله(ص) می‌فرمایند: «اى على، در قيامت تو را سوار ناقه‌اى از نور می‌آورند و بر سرت تاجى است كه چهار ركن دارد و هر ركنى سه سطر است: «لا اله الا اللَّه، محمد رسول اللَّه، على ولى اللَّه‏»؛ كليدهاى‏ بهشت را به تو دهند... تو تقسیم‌کننده بهشت و دوزخ هستی. هر كه تو را دوست بدارد، رستگار است و هر كه با تو دشمنی کند زيان‌کار است. تو در آن روز امين خدا و حجت آشكار خدا هستی.»

            امالی صدوق،ج۱،ص ۶۷۰

خيز و به یک سو فكن پرده‌ پندار را

تا نگری بی‌حجاب، جلوه‌ ديدار را

كوكب اقبال را، جلوه‌گه راز را

مهر فروزنده‌ را، ماه شب تار را

صفدر ميدان علی، شير دژ پردلی

مسند دين را ولی، رحمت دادار را

آنكه به ميلاد اوست رقص‌كنان كهكشان

داده شكوه دگر ثابت و سيار را

يوسف مهر وجود، كعبه‌ كنعان عشق

پرتو غيب و شهود، مظهر اسرار را

موج كرامات دوست، بحر خروشان عشق

در صدف روزگار، گوهر شهوار را

هم‌نفس مصطفی، راهبر اوليا

صاحب تيغ دوسر، حيدر كرار را

در حرم كبريا ديده به دنيا گشود

تا نگرد چشم دل، مطلع انوار را

شادی بزم زمين، مهر جهان‌تاب داد

مژده‌ای از روشنی، گنبد دوار را

جن و ملک سربه‌سر گوش به فرمان او

تا به سخن واكند، لعل شكربار را

مشفق كاشانی

1‌ـ قبل از رأی دادن بیشتر از 20 دقیقه فکر کنید.

2‌ـ قبل و بعد از رأی دادن دست‌های خود را  با آب و صابون بشویید.

3‌ـ از تماس نزدیک با کسانی که گوشی هوشمند یا بازی کلش دارند، جداً خودداری کنید.

4‌ـ اگر مجبور شدید به فرد مبتلا دست دهید، سریع به دکمه‌های آری و خیر مراجعه کنید و یکی را بزنید تا مطمئن شوید علائم این ویروس را که ممتنع‌بودن است، ندارید.

5‌ـ هنگام ورود مهمان خارجی به مجلس، دوربین خویش‌انداز خود را با دستمال یا آستین لباس خود بپوشانید.

6‌ـ با فاصله‌ هزار کیلومتری از مهمان خارجی بایستید که اگر مبتلایان جلوی دوربین‌شان را با دستمال نپوشاندند، شما مبتلا نشوید.

اگر ناخواسته در محدوده‌ دوربینِ مبتلایان قرار گرفتید، حداقل حواس‌تان باشد دست‌تان در دماغ نباشد.

اگر خدایی نکرده در معرض دو مورد بالا قرار گرفتید، سریع به مورد دوم مراجعه کنید.

مورد یک را تکرار کنید که خیلی مهم است.

10ـ از تماس محافظت‌نشده با پول‌های کثیف زیرمیزی خودداری کنید.

11ـ حتی با ماسک فیلتردار هم در ماشین آن‌چنانی ننشینید. به ناسزا، تقطیع و همگام‌سازی و گمرک نیز نزدیک نشوید.

12ـ گوشت و تخم‌مرغ را خوب بپزید؛ اگر بی‌ربط است بی‌زحمت خودتان ربطش دهید.

نکته: اگر نتوانستید بهداشت نفسی را رعایت کنید و به فِسادنا مبتلا شدید، این ویروس را به نماینده‌های سالم منتقل نکنید، یا حداقل برای دوره‌ بعد ثبت‌نام نکنید!

فیروزه کوهیانی

درباره مولای متقیان، امام علی(ع) کتاب‌های زیادی به رشته تحریر درآمده است؛ اما یکی از آثار جامع درباره ایشان، کتابی با نام «فروغ ولایت» نوشته آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی است. نویسنده در این اثر سیره و روش حضرت امیر(ع) را بررسی کرده و با تقسیم زندگی امام علی(ع) به دوره‌های مختلف، مهم‌ترین جریان‌های زندگی ایشان را ترسیم کرده است. زندگی امام علی(ع) پیش و پس از بعثت پیامبر(ص) و قبل از هجرت، زندگی ایشان پس از هجرت و پیش از رحلت پیامبر(ص)، زندگی امام علی(ع) پس از درگذشت پیامبر(ص) و پیش از خلافت، رویدادهای دوران خلافت امیرالمؤمنین(ع)، وقایع پس از نهروان و شهادت ایشان از جمله موضوعات این کتاب ارزشمند است. گفتنی است، این کتاب  را انتشارات «مجمع جهانی اهل بیت(ع)» در سال 1387 منتشر کرده است.

زمانی که می‌خواست قضیه سوریه را مطرح کند، در گلزار شهدا به من گفت: «اسمم را نوشته‌ام.» وقتی مخالفت‌های من را شنید در پاسخم گفت: «اول به این فکر کن که چطور می‌توانی روز محشر روبه‌روی حضرت زینب(س) و حضرت زهرا(س) قرار بگیری و شرمسار نگاه‌شان نباشی. به این فکر کن که هر چند من ناچیزم، اما به کمک من نیاز دارند. من چطور می‌توانم رسالتی را که شهدا بر دوش من قرار داده‌اند،‌ انجام ندهم؟ چطور می‌توانم در برابر نگاه حضرت مهدی(عج) شرمسار باشم؟ اگر راضی نباشی من نمی‌روم، اما به این مسائل فکر کن و اگر دلت با من بود رضایت بده که بروم.»

به نقل از طاهره خوبکار همسر شهید مدافع حرم محمدکاظم (پژمان) توفیقی

او متولد دهم بهمن ماه سال 1370 (شب ولادت امام موسی‌کاظم(ع)) در شهر کازرون بود. دیپلم فنی داشت و بعد از سربازی به عنوان تعمیرکار موتور سیکلت فعالیت می‌کرد. قهرمان موتورسواری بود؛ همچنین یکی از ورزشکاران بنام کازرون بود که در رشته موتورکراس مقام دوم و سوم استانی و اول شهرستان را داشت. اول آذر ماه سال 1394 به صورت داوطلب به سوریه اعزام شد و 16 بهمن ماه همان سال، هنگام انتقال امکانات رزمی به خطوط مقدم با موتور سیکلت در سوریه در عملیات شکست محاصره دو شهر «نبل» و «الزهرا» بر اثر اصابت ترکش به شاه‌رگ گردنش به شهادت رسید.

یکی از مهم‌ترین وجه‌های زندگی رهبر معظم انقلاب وجه پدری ایشان برای جامعه است. همان‌طور که یک پدر همه بچه‌هایش را دوست دارد و محبتش شامل تمام فرزندانش می‌شود، ایشان نیز هوای همه اقشار جامعه را دارند. یکی از آثار هنری که درباره معظم‌له ساخته شده و در آن به وجه پدری ایشان برای جامعه به زیبایی اشاره شده اثری با عنوان «قرار دل‌ها» با صدا و آهنگ‌سازی «علیرضا بیرانوند» است که پیشتر به مناسبت سالروز تولد رهبر معظم انقلاب منتشر شده بود. این اثر به زبان فارسی و در عین حال با ساختار حرفه‌ای در وصف رهبر معظم انقلاب ساخته شده است؛ جالب اینجاست که این آهنگ و نماهنگ به صورت کاملاً خودجوش و مردمی ساخته شده و تولید مردمی آن یادآور سرودهایی است که در زمان انقلاب به صورت خودجوش در وصف امام خمینی(ره) ساخته می‌شد.

نکته: «سردار شهید سپهبد سلیمانی» در خاطراتش می‌گوید: یک روز با حسین یوسف‌الهی به سمت آبادان می‌رفتیم؛ عملیات بزرگی در پیش داشتیم. چند تا از کار‌های قبلی با موفقیت لازم انجام نشده بود و از طرفی آخرین عملیات‌مان هم لغو شده بود. من خیلی ناراحت بودم. به حسین گفتم: چند تا عملیات انجام دادیم، اما هیچ‌کدام آن‌طور که باید موفقیت‌آمیز نبود، این یکی هم مثل بقیه نتیجه نمی‌دهد.

گفت: برای چی؟ گفتم: چون این عملیات خیلی سخت است و بعید می‌دانم موفق بشویم. گفت: اتفاقاً ما در این کار موفق و پیروزیم. گفتم: حسین دیوانه شده‌ای. در عملیات‌هایی که به آن آسانی بود و هیچ مشکلی نداشتیم، نتوانستیم کاری از پیش ببریم، آن وقت در این یکی که کلاً وضع فرق می‌کند و از همه سخت‌تر است، موفق می‌شویم؟ حسین خنده‌ای کرد و با همان تکه‌کلام همیشگی‌اش گفت: حسین پسر غلامحسین به تو می‌گویم که ما در این عملیات پیروزیم. گفتم: یعنی چه؟ از کجا می‌گویی؟ گفت: بالاخره خبر دارم. گفتم: خب از کجا خبر داری؟ گفت: به ما گفتند که ما پیروزیم. پرسیدم: کی به تو گفت؟ جواب داد: حضرت زینب(س). دوباره سؤال کردم در خواب گفت یا در بیداری؟ با خنده جواب داد: تو چه ‌کار داری؟ فقط بدان بی‌بی گفت که شما در این عملیات پیروز خواهید شد و من به همین دلیل می‌گویم که قطعاً موفق می‌شویم. وقتی که عملیات با موفقیت تمام به انجام رسید، یاد حرف آن روز حسین افتادم و ایمان و قاطعیتی که در کلامش بود؛ هرگز از این اطمینان به او پشیمان
نشدم.

نظر: کروناویروس یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های قرن است که با وجود پیشرفت‌های خیره‌کننده علم در زمینه‌های پزشکی، بیش از ۵۰ کشور را درگیر خود کرده است و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. اگرچه تا نوشتن این نکته شاهد سیر صعودی مبتلایان و فوت‌شوندگان این بیماری هستیم، اما به لطف خدا ملت ایران به سبب خلوص و توسلی که به خداوند تبارک و تعالی و ائمه اطهار(ع) دارد بر این ویروس غلبه می‌کند و همه جهان از بهره علمی کشورمان منتفع می‌شوند. این بستر آزمایشی است که اگرچه سختی‌هایی دارد، ولی انشاءالله با همراهی و همکاری ملی از این مسئله نیز عبور خواهیم کرد.

در این ماه خدا، خوش آمدی ای چراغ فروزان، ای خورشید هدایت، ای که جود و کرمت همچون چشمه‌ای زلال دوست و دشمن را آب می‌دهد، خوش آمدی که کلامت همچون چراغی در دل تاریکی شب راه را از بی‌راه نشان‌مان داد. آقا جان، ای جوادالائمه(ع)، هر روز کلام تو را در آینه دل‌مان به تصویر می‌کشیم که فرمودی: «کسی که نماز را به عمد وانهد و نخواند، از مهر و پناه خدا و پیامبر دوری و بیزاری جسته است.»هر کلامی که از تو و برای تو بگوید، چون چراغی است که نورش از دریچه دل به درون می‌تابد و خداجویی و خداپرستی را بیدار می‌کند. ای مهربان‌ترین آیه خلقت، آن حبیب الهی و آن معدن جود و کرامت و شاخه طوبای مودت، امام محمدتقی(ع) درباره شما چنین می‌فرماید: «افراد مخلص در غیبت امام زمان(عج) انتظارش را می‌کشند و برترین اعمال انتظار فرج است.»یاصاحب الزمان(عج)، به سوی تو آمده‌ایم، نه با پشتوانه عملی صالح، بلکه با رویی سیاه و زخم‌خورده از عصیان و گناه، آمده‌ایم با تمام شرمندگی‌مان به حق محمد(ص) و دودمان پاکش بخوانیمت که از گناه ما بگذر و سایه بیماری این روزها را از روی عالم بردار.