سامانه بومی پایش و غربالگری الکترواپتیکی در محیط‌های پرازدحام که طی 25 روز در یکی از مراکز پژوهشی سپاه طراحی و ساخته شد، بعد از چهار روز تست در ورودی اورژانس بیمارستان بقیة‌اللّه‌الاعظم(عج)، طی مراسمی با حضور مسئولان بهداشت، درمان و پدافند زیستی سپاه رونمایی شد.

به گزارش صبح صادق این سامانه شامل دوربین حرارتی، دوربین مرئی و مرجع دمایی است و قابلیت استفاده در مراکز و مکان‌های شلوغ، همچون مترو، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌ها را دارد. این سامانه یک‌دهم است و می‌تواند کار غربالگری را بدون اینکه افراد متوجه و نگران شوند، انجام دهد.

نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست نوشت: ایران دارای زیرساخت‌ها و تخصص لازم برای ارتقای موشک‌های خود است. به گزارش صبح صادق این نشریه تحلیلی افزوده است: ایران بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه را دارد که از هزاران موشک بالستیک و کروز با برد کوتاه و متوسط تشکیل شده است که می‌توانند تا اسرائیل و جنوب شرقی اروپا برسند. این موشک‌ها می‌توانند سیستم دفاعی هر پایگاه یا کشتی را از بین ببرند. ایران همچنان به توسعه برنامه موشک‌های بالستیک دوربُرد خود ادامه می‌دهد و از موشک‌های بالستیک کوتاه‌بُرد در میدان‌های نبرد استفاده می‌کند؛ به همین دلیل است که جنگ با ایران شوخی نیست.

سال 1398، سال شکوفایی و درخشش بازار دوم فرابورس ایران بود؛ به طوری که با یک میلیون و 161 هزار و 385 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را در میان سایر بازارهای فرابورس به نام خود زد و 36 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد. همچنین ارزش معاملات در این بازار نسبت به سال 1397 به رشد 409 درصدی دست یافت. این بازار سال گذشته بیشتر عرضه‌های اولیه فرابورس را دربرگرفته بود.بازار اول فرابورس با در اختیار گرفتن 253 هزار و 65 میلیارد ریال ارزش معاملات و با خرید و فروش 39 هزار و 710 میلیون ورقه سهم طی پنج هزار و 608 هزار نوبت معاملاتی توانست ارزش معاملات خود را نسبت به سال 1397 به رشد 327 درصدی برساند و 8 درصد از ارزش کل معاملات فرابورس را تصاحب کند.