«خلیل» در روستای «دره بید» زمزمه هستی را آغاز کرد و در فضای زیبای روستا و هوای روح‌بخش آن بزرگ شد.

در همان سال اول زندگی دست روزگار سایه پرمهر مادر را از سرش برداشت و گرد یتیمی بر چهره‌اش نشاند، اما خلیل خود را با تلاش و همت تسلی می‌داد. تمام سعی او در این بود که به دیگران یاری برساند و با اینکه در زندگی رفاه آن‌چنانی نداشت، هر کاری که می‌توانست برای دیگران انجام می‌داد. تمام نیرو و انرژی خود را در راه کسب روزی حلال به کار می‌برد و با وجود همه‌ سختی‌ها دست از تلاش برنمی‌داشت، تا آنکه آتش جنگ تحمیلی افروخته شد. خلیل که آزادگی و آزادمردی را در مکتب انقلاب آموخته بود، برای دفاع از کیان کشور رهسپار جبهه شد و پس از مجاهدت‌ها و رشادت‌های بسیار در ۱۷ اسفند ۱۳۶۳، در «پيرانشهر» به شهادت رسید و در کنار مادر آرام یافت.

 

به نقل از یکی از دوستان شهید

 

«شهید خلیل احمدی» متولد ۲۰ آبان‌‌ماه ۱۳۴۴ در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی چشم به حیات گشود. او یکی از هزاران کشاورز زحمت‌کشی بود که با شروع جنگ برای دفاع از وطن و در آرزوی شهادت به صف مقدم نبرد با دشمن رفت و در نهایت زمین و زراعت را وانهاد به دیدار دوستان شهیدش شتافت.

عباسعلی کدخدایی: رئیس سازمان تروریستی «سیا» مدعی شده که نظام ایران باید تغییر کند! ایشان فراموش کرده ۴۱ سال پیش این اقدام انجام گرفت؛ البته نه به توصیه ایشان، بلکه به دلیل دخالت غیرقانونی آمریکا، غارت منابع کشور و جنایت‌های بی‌شمار آنها نسبت به جوانان و مردم ایران.

 

امیرعبداللهیان: بحران کروناویروس ثابت کرد که هژمونی آمریکا نه تنها قادر به ادراه جهان، بلکه قادر به اداره کشور آمریکا نیست. این بحران، نظام تک‌قطبی و نظم جهانی ادعایی بشر را نفی کرد. جهان پساکرونا شکل دیگری خواهد داشت که اعتقاد به قدرت خدا در آن پررنگ است.

اولین بار توفیق آشنایی با حاج رضا رضوانی در دوره تخصصی مدیران روابط عمومی سپاه در سال 84 در دانشکده صدا و سیما حاصل شد.

مردی متین و موقر و با تمامی روحیات خوبان روزگار و دارای روابط عمومی قوی.آنچه حاج رضا را کاملا متمایز می کرد، نگاه جامع و بلند او به مسایل فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و حتی تولیدی و سازندگی بود، مانند تولید در سایپای آذربایجان که مدتی مدیریتش را بعد از بازنشستگی به عهده داشت. چه کارهای ارزشمندی که در این سالها به سرانجام رساند و چه نشدنی هایی که با روحیه «ما می توانیم» و باتکیه بر توان فرزندان انقلابی این مرز و بوم  شدنی کرد. حاج رضا با اقتدا به رهبر و مولایش سیدعلی، مرد به تمام معنای عرصه تولید در بسیاری از حوزه ها بود.

گرچه در گذشت جانسوز و غریبانه این پیشکسوت عرصه روابط عمومی و تبلیغات دفاع مقدس در این روزها غمی سنگین بر دل هم رزمان و آشنایان با تفکر و منش او گذاشت، لکن حاصل زحمات و اقدامات ارزشمند او در دهه های گذشته سرمایه ارزشمندی برای جامعه اسلامی بویژه در عرصه دفاع مقدس خواهد بود.

یونس فتحی /  معاون سابق روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)

یکی از سؤالات متداول مردم در این روز‌ها و با شیوع و گسترش ویروس کرونا، این است که چگونه بیماری خود را تشخیص داده و چه زمانی به پزشک مراجعه کنند. اگر جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوید؛ یعنی فرد بالای پنجاه سال هستید یا بیماری‌های قلبی و عروقی، ریوی، کلیوی و دیابت دارید و یا دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستید و تب، سرفه و علائم سرماخوردگی دارید؛ با رعایت نکات بهداشتی به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید. اگر به بستری شدن احتیاج داشته باشید، به بیمارستان ارجاع داده می‌شوید.

اگر جزء گرو‌ه‌های پرخطر نبوده و تب، سرفه یا علائم سرماخوردگی دارید، در صورت داشتن تنگی نفس به همراه این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنید. اما اگر تنگی نفس ندارید، با مصرف دارو‌های معمول سرماخوردگی در منزل استراحت کرده و تماس خود با اطرافیان‌تان را محدود کنید.

رعایت اصول بهداشتی و حفظ قرنطینه خانگی، نکات ضروری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. ماندن در خانه و مصرف مواد غذایی سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مصرف دارو‌ها در زمان معین و به طور مرتب، شما را از ابتلا به این بیماری حفظ می‌کند.

ای روح تو عصیانگر و اعصاب تو قاتی

زندانی چشمان تو قاضی صلواتی

با اینکه ز حال دل من بی‌خبری، باز

با جاذبه چشم توام، در تله‌پاتی

لبخند تو سرمنشأ ویروس کروناست

پیداست از این کاهش آثار حیاتی

داده است چو عین‌الاسد این لشکر مغرور

از ضربه مغزی ملایم، تلفاتی

گفتم که در آورده دمار از همه این درد

گفتی که عجب، بی‌خبرم... عین رباتی

گفتم که گرفتار تو شد این دل تنگم

گفتی که نزن این همه هی حرف زیاتی

ای کاش که یک روز مراد از تو بگیرم

من باشم و تو باشی و چایی و نباتی

این خواسته‌ام بود به هر شهر که رفتم؛

تا رفع شود حصر من و تو، صلواتی!

زهرا فرقانی