یکی از مشکلات اقتصادی کشور را می‌توان دشواری فعالیت‌های اقتصادی و مشکلات ایجادشده به واسطه بروکراسی‌های اداری برای کارآفرینان و تولیدکنندگان دانست. موضوعی که گاهی تولیدکنندگان را برای رفع مشکلات و پیگیری‌های اداری گرفتار می‌کند و در پیچ و خم کاغذبازی‌های اضافی و زائدی که نفس تولیدکنندگان را می‌گیرد. پس از گذشت مدتی موجب کاهش تعداد بنگاه‌های اقتصادی فعال می‌شود. به نظر می‌رسد در چنین شرایطی مهم‌ترین اقدام، رصد مشکلات فضای کسب‌وکار و تلاش برای اصلاح آنهاست. موضوعی که موجب می‌شود کارفرمایان با مشکلاتی مواجه شوند که هیچ کدام ارتباطی با مسائل مالی ندارد.

رئیس اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی با بیان اینکه محدودیت‌های مسافرت هوایی بین‌المللی ادامه‌دار خواهد بود، گفت: «در حال حاضر مسافرت‌های هوایی نسبت به ماه ژانویه 80 درصد افت کرده است و پیش‌بینی می‌شود با استمرار یافتن این شرایط درآمد شرکت‌های هواپیمایی در سال جاری 55 درصد افت داشته باشد.» «الکساندر دجونیاک» با تأکید بر اهمیت حمایت از این شرکت‌ها اضافه کرد: «لازم است دولت‌ها مسئله پروازهای هوایی را در کانون توجهات خود قرار دهند؛‌ چراکه شرکت‌های هواپیمایی برای جلب اعتماد دوباره مسافران خود به این کار نیاز ضروری دارند.»

با افزایش هرروزه شاخص‌ها در بورس و رونق بازار سرمایه طی یک سال اخیر، احتمالاً بارها از اخبار و جرائد عبارت کارگزار بورسی‌ را دیده و شنیده‌ایم. اما منظور از کارگزار کیست؟ کارگزار شخصی حقوقی (شرکتی) است که خریدوفروش سهام از جانب آن صورت می‌گیرد. مجوز کارگزاری نیز به افرادی داده می‌شود که علاوه بر داشتن برخی ویژگی‌ها، از قبیل سوابق حرفه‌ای، قبولی در آزمون و امین بودن، مطابق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی شرایط عضویت در کانون کارگزاران، پذیرش در بورس اوراق بهادار و مجوز فعالیت در بورس را دارا باشند.