فرمانده سپاه کربلا از انفاق بیش از 700 میلیارد ریالی مردم مازندران برای مهار کرونا خبر داد. سردار «محمدحسین بابایی» با اعلام این خبر و اشاره به مجاهدت بیش از ۴۴۰ هزار نفر بسیجی در روز در این استان اظهار داشت: »دو هزار بسیجی در مراکز درمانی استان کمک‌کار کادر درمانی شدند.» فرمانده قرارگاه زیستی استان مازندران گفت: «به مدد بسیجیان و پاسداران بیش از 101 هزار بسته معیشتی با ارزش بین ۱۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بین جامعه هدف استان توزیع شده است.»

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: «سپاه در موضوع کرونا خوش درخشید و ما در افق ۱۴۰۴ جزء پنج نیروی زمینی برتر جهان خواهیم شد». سردار «احمد اخوان» در ادامه اظهار داشت: «تاکنون ۱۸۵ بیمارستان در مناطق محروم مستقر شده، چهار میلیون بیمار درمان شده‌اند و ۱۵۵ هزار متر مربع فضای جدید در حال احداث است.» وی ادامه داد: «در موضوع کرونا ۹ بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی را آماده کردیم که چهار بیمارستان سیار با ۷۲۰ تخت مستقر شده و ۲۶۱ تخت ICU در خدمت بیماران کرونایی بوده است.»

۰۹۱۸۰۰۰۹۸۴۹/ سلام، لطفاً در مورد كسانی كه مجوز ارتقای تحصیلی دارند و نصفی از نیروها را اعمال و نصف دیگر را اعمال نكردند، اطلاع‌رسانی كنید، ما هم ناامید نباشیم. با تشكر، «آقاجانی» از گیلانغرب.

۰۹۱۲۰۰۰۹۰۹۳/ با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن تفریحی و رستوران‌های یکسان‌سازی و خدمات رفاهی، لطفاً مهلت استفاده از اعتبار مانده تا پایان سال تمدید شود یا به حقوق اضافه شود.

۰۹۱۴۰۰۰۶۵۱۴/ با سلام و عرض خسته نباشید خدمت تمامی عوامل صبح صادق، به نظر می‌رسد بانک انصار تصمیم بر کسر اقساط وام‌های قرض‌الحسنه گرفته است که قرار بود سه ماه تعلیق گردد، لطفاً از مسئولان پیگیری فرمایید.

۰۹۱۱۰۰۰۰۲۱۷/ با عرض سلام و خداقوت، خواهشاً بر اقلام و قیمت آنها در فروشگاه‌های اتکا با کمک دیگر ارگان‌های نظامی نظارت کنید. کیفیت پایین و قیمت بسیار بالا. پیشنهاد می‌شود که سپاه با گسترش فروشگاه‌های مائده این کم‌کاری و کم‌انصافی اتکا را جبران کند. با تشکر، «محمدزاده» از ندسا.

۰۹۲۱۰۰۰۷۸۱۴/ با تشکر از عزیزان صبح صادق، به نظرم اینکه در این مدت به صورت روزانه نشریه را الکترونیکی چاپ کردید خیلی عالی است. تداوم این کار، به خصوص انتشار الکترونیکی ادامه پیدا کند.

۰۹۰۴۰۰۰۲۸۳۸/ نکته‌ای که از تعطیلات نوروز شروع کردید، برگزاری مسابقه از مطالب بود. خیلی خوب است که این کار ادامه پیدا کند، به ویژه بعد از اینکه دیگر مسابقه پیامکی را برگزار نکردید.

صبح صادق: برای سال جاری مسابقات متعددی در ایام و مناسبت‌های مختلف پیش‌بینی شده که به موقع درباره آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۰۹۱۸۰۰۰۳۲۱۴/ متأسفانه مشکلات بسیجیان ویژه کماکان ادامه دارد و با تضعیف وضعیت معیشتی کشور این مشکلات هر روز بیشتر می‌شود. خواهشاً فرماندهان و مدیران سپاه در حوزه معیشت و مسکن به فکر این قشر از نیروها باشند.

۰۹۱۹۰۰۰۱۷۱۹/ سلام، نیروهای خرید خدمت باتوجه به اینکه از نیروهای قراردادی و تحت پوشش تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند، به علت اجحاف در تعیین حداقل دستمزد از سوی نمایندگان دولت و کارفرمایان کمترین افزایش حقوق را خواهند داشت، مسئولان محترم به فکر افزایش حقوق این نیروها بیشتر از حداقل‌های قانونی باشند.

۰۹۱۵۰۰۰۵۹۲۴/ به ما بسیجیان کد ۸۹ بعد ۱۲ سال خدمت ۳۵ تومان وام مسکن می‌دن که با تورم جامعه نمی‌خونه. لطفاً به وضعیت مسکن و حقوق این قشر زحمت‌کش رسیدگی کنید.

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳

سال ۱۳۹۹ با تدبیر رهبر معظم انقلاب و در تداوم راهبرد اقتصادی ایشان، سال جهش تولید نام‌گذاری شد. سال ۱۳۹۹ در شرایطی آغاز شده است که همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت جهان خبر از یک رکود اقتصادی سراسری می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد ظرفیت‌های موجود گذشته و ظرفیت‌های جدید ایجادشده در کشور که در قالب جهاد همه‌جانبه بنا شده، نشانه‌های خوبی از امکان تحقق جهش تولید را به همراه داشته است. امروز شاهدیم رفع نیاز کشور در حوزه تجهیزات، پزشکی و دارویی در بحران جهانی کرونا در سایه رونق تولید صورت گرفته است. تولید میلیون‌ها ماسک و تجهیزات حفاظتی کادر درمانی در دوران اوج نیاز جهانی به این تجهیزات، کشور را نه تنها از واردات این تجهیزات در یک ماه اول سال بی‌نیاز کرده، بلکه مقدمات تبدیل شدن ایران به صادرکننده عمده این تجهیزات نیز فراهم شده است. اما نقش سپاه پاسداران در این میان چه بوده است؟

بی‌نیاز شدن کشور از واردات ماسک و تبدیل نشدن این نیاز اساسی به بحران و نیز رفع نیاز مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی در سایه تولید مردمی و تحت مدیریت بسیج رخ داده است. در تعطیلات نوروز و قرنطینه خانگی مردم انقلابی تعطیلات را به فرصتی برای تولید اقلام حفاظتی چون ماسک،‌ دستکش و... تبدیل کردند و تنها در مجموعه‌های بسیج در محلات و شهرها روزانه تا سه میلیون ماسک تولید شد و بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی نیز به مدد همین گروه‌ها رفع و عملاً نگرانی بیمارستان‌ها و کادر درمانی در این زمینه به همت بسیجیان برطرف گردید. مقایسه این وضعیت با وضعیت عمومی دنیا عملاً نشان داد مؤثرترین راه عبور از هر بحرانی خود مردم و همت عمومی
است.

در کنار اقدامات جهادگونه بسیجیان مجموعه‌های دانش‌بنیان با محوریت سپاه نیز میدان‌دار بودند. دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) فعالیت‌های تحقیقاتی گسترده‌ای را برای مقابله با این بیماری شروع کرد و با حدود ۲۰۰ پروژه پرچم‌دار مقابله علمی با این پدیده شد و در شرایط تحریم دارویی به زودی کشور را از واردات دارو برای مقابله با این بیماری بی‌نیاز خواهد کرد. مجموعه‌ای که امید بسیار وجود دارد که موفق به ساخت واکسن این بیماری هم شود. بحران کرونا زمینه‌ای شد تا با همت پاسداران در تولید تجهیزات مختلف در حوزه پدافندزیستی، مانند مواد گندزا، تجهیزات پزشکی و بیمارستان و...، و به همت بسیجیان در تولید اقلام حفاظتی، مانند ماسک و دستکش و... گوشه‌ای از آنچه را باید در سایه جهش تولید رخ دهد، در همین ماه اول سال ۱۳۹۹ مشاهده کنیم و نکته مهم این است که این موقعیت حاصل نشده است مگر با روحیه جهادی و مدیریت انقلابی.

تجربه کرونا یک بار دیگر نشان داد سپاه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی خود در قالب بسیج می‌تواند جهش تولید را رقم بزند، به‌ویژه اینکه در بحران جهانی کرونا فرصت‌های اقتصادی مهمی در اختیار کشور قرار گرفته است که باید از این فرصت‌های در دل تهدید به خوبی استفاده کرد. مهم به صحنه آوردن توان مردم است که سپاه کارایی خود را در این عرصه اثبات کرده است.

علیرضا جلالیان