«حسین مرعشی» با  اشاره به ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر گفت: «امروز تشخیص من این است که حتی اگر جبهه اصلاحات در کل هم لیستی را می‌داد و آقای خاتمی هم به عنوان رهبر اصلاحات حمایت می‌کرد، تغییر عمده‌ای در ترکیب آرای انتخابات مجلس یازدهم  به وجود نمی‌آمد.» سخنگوی حزب «کارگزاران» افزود: «بر اساس پیش‌بینی‌‌ای که من دارم، اینها (اصولگرایان) هم ریاست‌جمهوری را خواهند گرفت، هم شوراها و هم مجلس آینده را و تا چهار سال آینده روی این موج هستند. پس، از نظر من این انتخابات بیش از انتخابات مجلس هفتم اصلاح‌طلبان را در محاق می‌برد.»

«علیرضا زاکانی» گفت: «پیش‌نویس برنامه تحول مجلس شورای اسلامی با همکاری جمعی از منتخبان مردم تهیه شده است که پس از ارسال و کسب نظر از همه نمایندگان منتخب، منتشر خواهد شد.» منتخب مردم قم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برنامه پیشنهادی تحول مجلس دارای سه افق یک‌ساله، سه‌ساله و چهارساله است، افزود: «این برنامه با بررسی نظام مسائل ملی و آسیب‌شناسی مجالس گذشته و با نگاهی تحول‌گرا نسبت به آینده در گام دوم انقلاب اسلامی و بر اساس جایگاه مجلس تنظیم شده و رویکرد اصلی آن حل مشکلات مردم و تسریع در پیشرفت کشور است.»

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند. در بخشی از این پیام آمده است: «عمر بابرکت این عالم بزرگوار یک‌سره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی مصروف گردیده است، همچنان‌که سلوک فردی ایشان نمونه‌ چشم‌نوازی از پارسایی و پرهیزگاری و بی‌اعتنائی به جاذبه‌های مادی را مجسم ساخته است. رحمت خدا بر این روحانی انقلابی و صادق و مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسئلت می‌کنم.»