با تصمیم فرماندهی تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع)، قرارگاهی متشکل از گردان‌های این تیپ به منظور مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه شکل گرفت. حجت‌الاسلام «لقمان‌پور» فرمانده قرارگاه مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه راه‎اندازی این قرارگاه موجب انسجام در خدمات‌رسانی روحانیون رزمی تبلیغی به مردم در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه در سطح کشور می‎شود، افزود: «این قرارگاه متشکل از هشت کمیته است که از مهم‌ترین این کمیته‎ها می‎توان به کمیته معیشت و ارزاق اشاره کرد که وظیفه آن توزیع ارزاق جمع‌آوری شده بین نیازمندان است.»

 

مرکز اقتصاد مقاومتی «حامی» وابسته به بنیاد تعاون سپاه به تولید مجموعه «مستندهای حامی/ اقتصاد بدون نفت» برای پخش در رسانه ملی اقدام کرده است. دکتر «حیدرزاده» مدیرعامل این مرکز  اظهار داشت: «شش مستند از عرصه‎های اقتصاد مقاومتی این مجموعه با نگاهی به رونق و جهش تولید از شبکه‌های سیما به زودی پخش می‌شود.» وی گفت: «طرح الگویی تولید و پرورش ماهی تیلاپیا، طرح الگویی اصلاح نژاد، پرورش و تکثیر گاو دومنظوره سیمنتال، طرح اصلاح الگوی کشت، بذر و نهال، طرح الگویی اصلاح نژاد دام سبک، طرح الگویی تکثیر و پرورش بچه‌ماهی خاویاری و مرکز تکثیر جیرفت کرمان عناوین این شش مستند است.»

 

 

دبیر اجرایی اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت گفت: «با توجه به شیوع کرونا امکان ارسال فایل PDF آثار پژوهشی به دبیرخانه این جایزه دوسالانه فراهم شده است.» «حسن علایی فعال» با بیان اینکه اولین دوره دوسالانه با وجود شیوع کرونا در کشور انجام خواهد شد، گفت: «در اولین جلسه‌ای که در سال جاری برای موضوع اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت، جایزه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد، تصویب شد متناسب با شرایط فعلی تمهیداتی را مدنظر قرار دهیم.

رایانامه asnad.pajoohesh@gmail.com برای این منظور در نظر گرفته شده است.»

 

 

 

۰911۰۰۰1261/ به دلیل مشکل مالی از انصار ۳۵ میلیون تومن که به قول خودش ۱۸ درصد بود وام گرفتم، اما پس از چند روز متوجه شدم جدای از درصد بالای وام، مبلغ ۴ میلیون هم از اصل مبلغ وام برداشته‌اند. ۳۱ میلیون تومن برام واریز شده که من اعتراض کردم و بعد از چند روز وام رو انصراف دادم، اما دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومن از تسویه زودهنگام ضرر کردم. لطفاً پیگیری کنید!

۰911۰۰۰3631/ بنده کارشناسی ارشدم را سال ۹۳ گرفتم، اون موقع مجوز هم دادن، ولی هنوز اعمال نشده، با معدل بالا قبول شدم، اما به خاطر همین موضوع نتوانستم در مقطع دکتری شرکت کنم.

۰911۰۰۰0735/ من هفت سال عمرم را در جاهای مختلف کارگری کردم و پرداخت بیمه داشتم. الآن ۲۰ سال هست که در سپاه خدمت می‌کنم، ولی متأسفانه سازمان آن هفت سال سابقه بیمه من را به دلیل کار در شرکت‌های خصوصی قبول نمی‌کند.

۰911۰۰۰0217/ لطفاً بر اقلام و قیمت آنها در فروشگاه‌های اتکا نظارت بیشتری کنید.

۰911۰۰۰1942/ با توجه به حجم زیاد کار و مأموریت‌ها در نواحی استراحت مسئول شبی‎ها سوخت می‎شود و استحقاقی نیز به هیچ وجه استفاده نمی‎شود. حداقل برای بازنشستگی ذخیره شود.

۰913۰۰۰4377/ در خصوص فرزندآوری و موالید که حضرت آقا می‌فرمایند؛ تا به حال چه کارهایی از جانب سپاه برای پایوران انجام شده است؟ ابلاغیه دوقلوها کار بسیارخوبی است، برای سایرین هم باید فراهم شود.

۰914۰۰۰2890/ لطفاً بازپرداخت اقساط کمک‌هزینه مسکن بسیجیان شناسه ۸۹ را که ۳۵ میلیون است از ۵ سال به ۱۰ سال ارتقا دهید.

۰915۰۰۰5422/ لطفاً در خصوص تبدیل عضویت خواهران از تمام‌وقت به رسمی پیگیری نمایید.

۰917۰۰۰4265/ در مراكز استان‌ها وام مسكن طرح حكمت به صورت پروژه‌ای پرداخت می‌شه، ولی برای شهرستانی‌ها پروژه‌ای كه شكل نمی‌گیره، وام خرید مسكن هم نمی‌دن!

۰917۰۰۰4355/ ستون ریزش‌ها عالی است. دست مریزاد، ادامه بدید.

۰918۰۰۰3864/ چرا وام مسکن ما با گذشت ۱۵ سال از سابقه هنوز پرداخت نشده است؟ «مرادی» از کرمانشاه

۰919۰۰۰0646/ اجاره‌خانه‌ها خیلی بالاست، فکری به حال ما بکنید که نه خانه سازمانی داریم و نه وام مسکن گرفتیم. زنجان

۰930۰۰۰2762/ بنده صاحب سه فرزند هستم و دوقلو دارم، خواهشمندم در خصوص افزایش پاداش فرزندان چندقلو در این اوضاع گرانی پوشاک، شیرخشک و البسه فکری اساسی بکنید.

۰930۰۰۰2762/ آیا وام مسکن را امسال می‌دهند؟ آیا شامل پیمانی‎های مرحله دوم (۹ سال به بالا) می‌شود؟

۰937۰۰۰0498/ از ابتدای سال ۹۸ ادارات استان آذربایجان غربی، به خصوص شهرستان ارومیه، ۲۵ درصد مناطق جنگی را دریافت می‌کنند، ولی برای نواحی و سپاه‌های شهرستانی استان اعمال نشده.

۰990۰۰۰2921/ بانک انصار قسط وام طرح حاتم بنده را از حسابم برداشت کرده، لطفاً پیگیرى کنید.

۰۹۹۲۰۰۰۹۹۱۵/ افزایش حقوق ۱۵ درصدی در سال ۹۹ دردی از ما دوا نمی‌کند، چون امسال هر ماه که گذشت یک تورم ۲۰ در صدی نسبت به ماه قبلش تجربه کردیم.

 

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳

هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که مقارن با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری است، نمادی از ۳۶۵ روز مجاهدت اعتقادی در این نهاد است. اعتقاد و ولایت‌مداری به عنوان ریشه‌های عقیدتی و سیاسی سپاه امری نیست که مخصوص یک هفته باشد؛ چراکه اگر یکی از این دو، هر لحظه با یک پاسدار و یک مجموعه سپاه همراه نباشد، عملاً پاسداری دیگر مفهوم پیدا نمی‌کند.

امروز به مدد همین دو امر مهم عقیده و سیاست است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون امکانات و ابزار از شرایط سخت و از پس بزرگ‌ترین حوادث با هدف آسیب به انقلاب برآمده است و با گذشت بیش از ۴۰ سال از تأسیس، به بنیانی مرصوص و قدرتی بلامنازع، آن هم نه فقط در عرصه دفاعی، بلکه در عرصه‌های منطقه‌ای، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده است.

مرد‌م‌یاری، عمران، مقابله با بلایای طبیعی، دفاع غیر عامل و... با مدیریت سپاه و به کمک آحاد مردم انجام گرفته و الگوی حکومت مردمی با توان سپاه در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

این تکیه به مردم از همان عقیده به ستون‌های اصلی شکل‌دهنده سپاه ناشی است. سپاه اگر بخواهد سپاه انقلاب اسلامی باشد، چاره‌ای جز تقویت اعتقاد پاسداران خود ندارد.

ادامه روند پیشرفت و تعالی سپاه فقط یک بن مایه دارد و آن معنویت است. در حوزه سیاست هم سپاه تحت امر ولی‌فقیه است و میزان موفقیت سپاه به اعتقاد به ولایت و میزان تبعیت از ولایت بستگی دارد.  تبعیت محض از ولایت در سایه اعتقاد و شناخت قوی نسبت به آن محقق می‌شود و اینجاست که نقش عقیدتی و سیاسی در سپاه پاسداران که نیروی بی‌بدیل در جهان است، مشخص می‌شود.  همین الگو توانسته است در محورهای جبهه مقاومت تسری پیدا کند و این قوت درونی، قدرت بیرونی را برای مجاهدان این جبهه فراهم کرده است. رمز بقا و گسترش انقلاب هم همین قوت و قدرت آن است و جالب اینکه این توجه به قوت درونی و درون‌مایه عقیدتی و سیاسی موجب می‌شود هر زمان هجمه‌های دشمن تشدید شود، ابعاد گسترده‌تری از قدرت درونی سپاه عیان شود.  برای اثبات این ادعا فقط کافی است فتنه‌ها و ماجراهایی که انقلاب اسلامی از سر گذرانده است و توانایی‌های ایجادشده بعد از آن بررسی شود. این قدرت‌آفرینی در سایه همان توجه به ریشه‌های اعتقادی و سیاسی سپاه است و هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه فرصت بازخوانی همین موضوع و دست یافتن به اهمیت فوق‌العاده آن است.

بر این اساس، به نظر می‌رسد کار معاونت عقیدتی و معاونت سیاسی در سپاه با رویکرد تربیت و آموزش، یکی از مهم‌ترین ارکان حفظ و صیانت سپاه از خود است و هرقدر اهتمام و پشتیبانی‌ها از آن بیشتر شود، سپاه مستحکم‌تر و کارآمدتر نتیجه خواهد گرفت. با اجرای دوره‌های مختلف قدم خوبی در این زمینه برداشته شده و حال نوبت کیفیت‌بخشی افزون‌تر به محتوای این دوره‎هاست.

علیرضا جلالیان