شیوع ویروس کرونا ضعف کشورهایی را که در تأمین مواد غذایی خودکفا نبوده‌اند و نیازمند واردات هستند، بیش از گذشته آشکار کرد؛ این در حالی است که با شیوع کرونا صادرات مواد غذایی نیز در همه جای دنیا افت محسوسی داشته است. باید توجه کرد، کشور ما کشوری چهارفصل است و پتانسیل بالایی در تولید انواع محصولات کشاورزی دارد که باید با اصلاح مناسب زیرساخت‌های کشاورزی و پاسخ‌گویی به نیازهای کشاورزان از این پتانسیل بالا به نحو مطلوبی بهر‌ه‌برداری نمود. با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از محصولات کشاورزی به‌ عنوان اقلام صادراتی جایگزین نفت استفاده کرد.
به گزارش «رویترز»، شرکت هواپیماسازی «ایرباس» اروپا اخیراً نسبت به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های این شرکت ارزیابی داشته است. طبق این ارزیابی، اعلام شده است کارمندان این شرکت در معرض تعدیل بیشتری قرار دارند و بدون اقدامات سریع،‌ موجودیت این هواپیماساز در معرض نابودی قرار می‌گیرد.«گوی لام فائوری» مدیرعامل ایرباس طی نامه‌ای اعلام کرد: ‌«این شرکت در حال از دست دادن نقدینگی خود با سرعتی بی‌سابقه است. این در حالی است که ایرباس به دلیل توقف فروش هواپیماهای خود از اواسط ماه مارس، با مشکلات جدی مواجه شده  است.»
این عبارت اصطلاحاً به معنای سود هر سهم است که از روش‌های پرکاربرد برای اندازه‌گیری سود شرکت‌های بورسی به شمار می‌رود و عدد آن از محاسبه سود کل به تعداد سهام به دست می‌آید. اهمیتEps  آنجاست که وقتی درآمدها افزایش پیدا می‌کنند، قیمت هر سهم نیز بالا می‌رود و موجب جذب سرمایه‌گذاران بیشتری می‌شود. ممکن است دو شرکت Eps یکسانی داشته باشند، اما یکی از شرکت‌ها با سرمایه‌ای کمتر به این سود رسیده باشد که این موضوع به معنای بازدهی بیشتر این شرکت است، معیاری که اگرچه در Eps لحاظ نمی‌شود اما برای دستیابی به Eps مفیدتر و قابل اتکاتر باید این عوامل نیز مورد بررسی قرار گیرند.