اگر به‌تازگی به سراغ خرید بسته‌های اینترنتی رفته باشید، حتماً با کلماتی مانند ترافیک داخلی و خارجی روبه‌رو شده‌اید. مدتی است ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، گزینه‌های متفاوتی را برای خریداران ارائه می‌دهند. خریداران می‌توانند با بررسی نوع مصرف خود، بسته‌های گوناگونی را انتخاب کنند؛ برای نمونه اگر شما فقط از خبرگزاری‌های داخلی پیگیر اخبار هستید، در دیوار و شیپور خرید و فروش می‌کنید، برای بررسی بازار بورس در کارگزاری‌ها آنلاین فعالیت دارید، از شبکه‌های اجتماعی مانند سروش، ایتا، روبیکا و... استفاده می‌کنید، از بازار یا مایکت به‌روز‌رسانی برنامه‌های خود را انجام می‌دهید و... بیشتر فعالیت‌تان با استفاده از محتواهای داخلی است و استفاده از بسته‌های اینترنتی که ترافیک داخلی و خارجی را تفکیک‌شده قیمت‌گذاری کرده‌اند، برای شما به‌صرفه‌تر است؛ به این دلیل که قیمت کمتری پرداخت می‌کنید و مدیریت حجم مصرفی هم راحت‌تر است؛ اما اگر دانشجو هستید و از پایگاه‌های بین‌المللی مقاله‌ها و اخبار را پیگیری می‌کنید، توسعه‌دهنده هستید و از مخازن بین‌المللی استفاده می‌کنید، بازی‌های آنلاین انجام می‌دهید و... بهتر است بسته‌ای را انتخاب کنید که حجم بین‌المللی هم در آن تعریف شده ‌باشد.تعداد پایگاه‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند و از ترافیک داخلی استفاده می‌کنند، روزبه‌روز در حال افزایش است. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی‌کالا، پایگاه‌‎های دانلود نرم‌افزار مانند سافت ۹۸، تمام خدمات دولت الکترونیک،  خبرگزاری‌های داخلی، خدمات بانکی، دانشگاه‌ها و... همه از ترافیک داخلی استفاده می‌کنند و می‌بینید تقریباً بیشتر نیازهای ما با استفاده از ترافیک داخلی رفع می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه شود، این است که اگر پایگاه‌های داخلی را با فیلترشکن باز کنید، ترافیک شما بین‌المللی حساب می‌شود و میزان حجم کاسته شده تقریباً دوبرابر حجم معمولی خواهد بود.
 
محمدصالح نادری
اینستاگرام، خوب یا بد یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی بین کاربران ایرانی است؛ به همین دلیل نیز بخش قابل توجهی از جرائم اینترنتی کشورمان مربوط به این نرم‌افزار است که یکی از رایج‌ترین آنها هک و نفوذ غیرمجاز به حساب‌های شخصی افراد است که اغلب به باج‌خواهی منجر می‌شود  لذا ضروری است تا تعیین یک سازوکار مشخص برای ادامه یا توقف فعالیت این شبکه اجتماعی، کاربران با راهکارهای حفاظت از حساب کاربری خود بیشتر آشنا شوند.خوشبختانه، اینستاگرام نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب برای ممانعت از دسترسی افراد غیر مجاز قابلیت فعال‌سازی رمز دوم را دارد و با تنظیم آن می‌توان مانع هک شدن حساب کاربری شد. برای این ‌کار ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام خود را به‌روزرسانی، سپس مراحل زیر را طی کنید:برنامه Instagram را اجرا و بخش Profile را انتخاب کنید تا وارد صفحه شخصی خود شوید. در بالا و سمت راست صفحه علامت سه‌نقطه را انتخاب کنید و وارد بخشSettings  شوید. در این بخش وارد منوی Security  شوید و گزینه‌  Two-factor authentication را انتخاب کنید. روی آن کلیک کنید و در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود Text Message را فعال‌ نمایید. در مرحله بعد شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و پس از ثبت آن رمزی را که برای شما پیامک می‌شود در کادر درخواستی وارد کنید. حالا رمز دوم پیامکی شما فعال شده است؛ با این حال اینستاگرام به‌ شما یک ‌سری کد پشتیبانی محرمانه نیز ارائه می‌دهد تا در صورتی که کد شش‌رقمی به تلفن همراه شما ارسال نشد، با استفاده از این کدها امکان ورود به حساب خود را داشته باشید.با اجرای این ترفند، هر زمان که قصد اتصال به حساب اینستاگرام خود را داشته باشید، علاوه بر رمز اولیه خود، به رمز دومی که اینستاگرام برای شما پیامک می‌کند هم نیاز دارید و این‌گونه هیچ کس امکان هک حساب شما را نخواهد داشت، مگر اینکه به سیم‌کارت شما دسترسی داشته باشد.
 
محمدصادق برهانی
تمام سیاستمداران دنیا در شرایط عادی خود را بهترین سیاستمدار می‌خوانند؛ اما وقوع بحران‌ها و ارزیابی شیوه مدیریت آنها در مواجهه با مشکلات، فرصتی مناسب را برای قضاوت عملکرد آنها مهیا می‌کند. برای نمونه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از نخستین روزهای آغاز بحران کرونا در جهان شروع به تمسخر رهبران دیگر کشورها کرده و مدعی بود آمریکای تحت رهبری وی هیچ مشکلی با کرونا ندارد و دولت او به راحتی این بحران را پشت سر خواهد گذاشت؛ اما با مرور زمان مشخص شد بر خلاف ادعاهای ترامپ، دولت این کشور هیچ برنامه منسجمی برای مهار بحران ندارد و به همین دلیل نیز در مدت کوتاهی بخش قابل توجهی از آمریکاییان مبتلا به ویروس کرونا، به دلیل کمبود و ضعف خدمات درمانی جان خود را از دست دادند.در این زمینه مؤسسه آمریکایی PEW نظرسنجی‌ای انجام داده است که بر اساس آن ۶۵ درصد مخاطبان آمریکایی واکنش ترامپ به شیوع کرونا را «بسیار کند» و «غیر قابل قبول» توصیف کرده‌اند.  در همین نظرسنجی وقتی از شرکت‌کنندگان پرسیده شد آیا آنها با انتقاد مقامات منتخب آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهور موافق هستند یا نه، ۶۶ درصد موافق بودند.  بر اساس این نظرسنجی، فقط حدود ۲۳ درصد از شهروندان آمریکایی دارای منابع مالی اضطراری برای ادامه شرایط فعلی در طول سه ماه آینده هستند.  ۴۳ درصد آمریکایی‌ها نیز اعلام کرده‌اند یا خودشان یا یک نفر از اعضای خانواده‌شان به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند یا دچار کاهش حقوق شده‌اند. این رقم در میان خانواده‌های کم‌برخوردار حدود ۵۲ درصد بوده است و ۵۳ درصد از خانواده‌های کم‌درآمد نیز اعلام کرده‌اند توانایی پرداخت قبض‌ها را ندارند.
هم‌اکنون صدها وب‌سایت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند که سابقه برخی از آنها به بیش از یک دهه قبل برمی‌گردد؛ اما باز هم در بین تمام این وب‌سایت‌ها، استارت‌آپ «همیار آی‌تی» توانسته است به یک نمونه موفق بدل شود.پدیدآورندگان این استارت‌آپ آموزشی در معرفی خود می‌گویند: «تابستان سال ۹۴ بود که متوجه شدیم سایت‌های زیادی در حوزه‌ اخبار فناوری فعالیت می‌کنند؛ اما متأسفانه سایت خوبی وجود نداشت که به صورت تخصصی آموزش‌های مرتبط با آی‌تی و تکنولوژی را پوشش دهد. اینجا بود که همیار آی‌تی با هدف انتشار محتوای باکیفیت آموزشی در زمینه‌ فناوری اطلاعات متولد شد.» هدف اصلی همیار آی‌تی ارائه‌ آموزش‌های مرتبط با دنیای آی‌تی و تکنولوژی است، با این تفاوت که مانند اغلب سایت‌های فناوری، اخبار فناوری را منتشر نمی‌کند؛ بلکه هدف این استارت‌آپ متمرکز بر انتشار محتوای آموزشی باکیفیت است. این استارت‌آپ محدودیت خاصی برای مخاطبان خود در نظر نگرفته است و از دانشجوی کامپیوتر گرفته تا علاقه‌مندان به تکنولوژی و فناوری‌اطلاعات می‌توانند از محتوای این سایت استفاده کنند؛ زیرا محتوای این سایت شامل طیف گسترده‌ای از آموزش‌های پایه سخت‌افزار تا آموزش برنامه‌نویسی حتی مدیریت کسب‌وکار می‌شود که یادگیری آنها برای هر کاربری مفید، جذاب و کاربردی است. خوشبختانه، تاکنون صدها آموزش رایگان و با کیفیت در «همیار آی‌تی» منتشر شده و کاربران بدون هیچ گونه محدودیتی امکان دسترسی به آنها را دارند؛ از این‌رو بد نیست سری به این استارت‌آپ آموزشی بزنید.
محمدباقر قالیباف: ‏بهره‌مندی مردم از منافع سهام‌ـ‌عدالت به سرعت باید تحقق پیدا کند؛ اما در مدل آزادسازی باید سه ملاحظه رعایت شود: 1ـ مدیریت، دولتی نماند تا بخش خصوصی انگیزه خرید پیدا کند؛
 
2ـ رونق بازار سرمایه و قیمت سهام مراقبت شود؛
 
3ـ ظرفیت نرم‌افزارهای بازار سرمایه و صدور کد معاملاتی در نظر گرفته شود.
 

سعید جلیلی: ‏تعریف پیشرفت چیست؟ یک وقت کسی می‌گوید پیشرفت یعنی با اتکا به نیروهای داخل و علی‌رغم تحریم‌ها، ماهواره به فضا بفرستم، یک وقت هم کسی می‌گوید یک هواپیمای ایرباس از ایران رد شد، به او گفتم در مهرآباد بنشین تا عکس یادگاری بگیریم پیشرفت باید دائمی باشد، نه به سبک شیخ‌نشینان خلیج‌فارس!
 

محسن رضایی: ‏ما در قوی شدن کشور و ملت‌مان هیچ محدودیتی را قائل نیستیم و هر ابزار مشروعی را به دست می‌آوریم. امروز در فضا مستقر شدیم و فردا...
 

سعید نمکی:‏ امروز وزیر بهداشت آمریکا در نشست سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، حاضر است برای مقابله با کرونا به ایران کمک کند. امروز جمهوری اسلامی ایران با لطف پروردگار و همیاری مردم و مسئولان و مشارکت صمیمانه بین بخشی، در اوج عزت و سربلندی در حال تسلط بر بیماری است. ایران عزیز ما حاضر است به مردم گرفتار آمریکا برای نجات از درماندگی دولت‌شان برای برون‌رفت از شرایط سهمگین کنونی کمک کند.

بسیاری از ما در برهه‌ای از زمان، سختی‌ها و پیچیدگی‌های مراحل خرید یا فروش خودرو به شکل سنتی آن را چشیده‌ایم و به خوبی می‌دانیم یافتن بهترین گزینه ممکن برای خرید و فروش خودرو در بازار شلوغ و البته کم‌ثبات فعلی، کاری بس پردغدغه، زمان‌بر و البته گیج‌کننده است.خوشبختانه، در این زمینه نیز فناوری اطلاعات به کمک ما آمده و سرویس‌های الکترونیکی زیادی برای تسهیل خرید و فروش خوردو ایجاد شده‌اند که یکی از معروف‌ترین آنها سایت «باما» است؛ به طوری که تنها اپلیکیشن این سایت بیش از ۲۰۰ هزار بار از سوی کاربران کافه بازار دانلود شده است.سایت و اپلیکیشن «باما» علاوه بر ساده‌سازی و شفاف کردن فرایند خرید و فروش انواع خودرو، دارای تعداد قابل توجهی مقاله تخصصی درباره خودروهاست که مطالعه آنها پیش از خرید و فروش خودرو خالی از لطف نیست.