نماینده ولی‌فقیه در سپاه در برنامه «دست‌خط»
حجت‌الاسلام والمسلمین «حاجی‌صادقی» با حضور در برنامه «دست‌خط» ناگفته‌هایی از لحظه تدفین و تلقین «حاج‌قاسم سلیمانی» و همچنین خدمات طلاب جهادگر در مقابله با کرونا را بیان کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه، در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به تشکیل قرارگاه معنویت و سلامت سپاه، اظهار داشت: «بعد از اینکه کشور ما با ابتلا به ویروس کرونا، مانند همه دنیا مواجه شد، احساس کردیم کار‌هایی هست که مانده است و باید انجام گیرد. متوجه شدیم کنار خدمات خوبی که همه مردم ما، دستگاه‌های مختلف به ویژه جهادگران امروز ما و عزیزان ما در بحث بهداشت و درمان انجام می‌دهند، خدمات دیگری نیز لازم است؛ لذا قرارگاه فرعی در سراسر کشور و قرارگاه مرکزی با چهار محور را ایجاد کردیم.»
 
قرارگاهی با چهار محور
وی محورهای فعالیت این قرارگاه را چنین برشمرد: «یکی خدمت به امر سلامت که در این ایام، مسابقه بین بسیجیان در خدمت‌رسانی را در همه اقشار دیدم. در محور دوم همراهی با بیمار برای انجام کارهای شخصی و روحیه‌بخشی را داشتیم و محور سوم در خصوص نگرانی برای بحث متوفی‌ها بود.»
 
غسل و کفن همه متوفیان کرونا
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: «برای خانواده آنهایی که از دنیا رفتند هم کارهایی شد؛ البته این اقدامات در قالب ۶۰ مورد دسته‌بندی شده است؛ یکی از آنها برگزاری مجلس ختم مجازی بود و در برخی موارد کسانی بودند که فوت شدند و کسی نبود کارهای آنها را انجام دهد که دوستان ما وارد ماجرا شدند، طلبه‌های بسیجی یا برخی طلبه‌های کادر سپاه پاسداران این فعالیت‌ها را انجام می‌دادند.»
فرمانده قرارگاه معنویت و سلامت سپاه افزود: «با فتوای حضرت آقا نگرانی ما برطرف شد. ایشان فتوا دادند حرمت مؤمن حفظ شود. کار سختی بود تا همه دست‌اندرکاران امر را مجاب کنیم، ولی انصافاً خیلی همکاری کردند و ما هم با توجه به اینکه عزیزانی که مسئولیت این کار را برای غسل و کفن برعهده داشتند، به این سادگی نمی‌پذیرفتند، خودمان پذیرفتیم این کار را انجام دهیم و خود طلاب داوطلب شدند.»
وی ادامه داد: «غسال‌خانه در اختیار ما قرار گرفت و با رعایت تمام اصول بهداشتی و درمانی غسل انجام ‌شد. تا الآن حتی یک نفر از این داوطلبان هم مبتلا نشده‌اند؛ چون به خوبی رعایت می‌کنند.»
 
ورود به عرصه مواسات
وی درباره موضوع مواسات در ماه مبارک رمضان هم گفت: «محور پنجمی به کار قرارگاه افزوده‌ایم و بخشی از کمک معیشتی به سه و نیم میلیون خانواده متأثر از کرونا را برعهده گرفتیم.»
 فرمانده قرارگاه معنویت و سلامت سپاه، در ادامه با اشاره به شهادت شش نفر در مسیر خدمت و مبارزه با بیماری کرونا گفت: «دل‌مان می‌خواست اگر «فمنهم من قضی نحبه» در دفاع مقدس نبودیم، حداقل از «فمنهم من ینتظر» این طلبه‌های جوان با انگیزه‌های خوب باشیم.» وی با اشاره به حضور سپاه به عنوان یک نهاد امدادی و خدمت‌رسان در بلایا و حوادث گفت: «سپاه ماهیت دینی و انقلابی دارد و مهم‌ترین عامل تقرب به سوی خدا خدمت به بندگان خداست. بسیج هم تحت مدیریت سپاه است و بسیج به معنی مردم و همه آحاد است. ما به اینجا به مردم وصل هستیم و خود را غیر مردم نمی‌بینیم.»
 
بُعد مردمی حاج‌قاسم
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به حضور حاج‌قاسم سلیمانی در خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل خوزستان در سال گذشته افزود: «یکی از ویژگی‌های حاج‌قاسم بعد مردمی ایشان بود.»
 وی با اشاره به ماجرای خاک‌سپاری سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: «من قرار بود سخنران روز بعد از تدفین ایشان باشم؛ لذا در تشییع جنازه کرمان حاضر نبودم و ساعت ۱۲ شب رسیدم. یک ساعت قبل از نماز صبح آنجا رفتم و دیدم جمعیت جمع هستند، متوجه شدم دارند حاج‌قاسم را به خاک می سپارند، فشار جمعیت زیاد بود، کسی که قرار بود تلقین را بخواند، پیدا نکردند و لذا خودم وارد قبر شدم و تلقین را خواندم.»
وی افزود: «پیکر حاج‌قاسم به تعبیر حضرت آقا عرباً عربا بود و مواجهه خانواده و فرزندان ایشان در زمان دفن خیلی برای‌مان سخت بود.»
 صحبت درباره مسائل خانودگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، برخی خاطرات وی با شهید حاج‌قاسم سلیمانی، حضور در دوران دفاع مقدس، موضوع سیاست در سپاه، برخی مسائل حوزه‌های علمیه و... از جمله دیگر مباحثی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در این گفت‌وگو به آنها پاسخ داد، مشروح این گفت‌وگو را می‌توانید در سایت «بصیرت» بخوانید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام‌هایی جداگانه به وزرای دفاع و رؤسای ستاد نیروهای مسلح کشورهای منطقه از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب در حوزه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در این پیام به وزرای دفاع و رؤسای ستاد کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر، کویت، سوریه و لبنان با اشاره موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: «نقش گسترده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عملیات مبارزه و مقابله با این ویروس خطرناک در کشورمان حائز اهمیت است و لذا نیروهای مسلح ایران آماده تبادل و انتقال تجربیات حاصله به مقامات کشورهای دوست و برادر هستند.»
آثار پژوهشی ارسالی به دبیرخانه اولین دوسالانه آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت،‌ از سوی پنج گروه داوری می‎شود.دبیرخانه اولین دوسالانه آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت، جایزه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، گروه‌های پنج‌گانه داوری این جایزه را گروه نظامی و امنیتی، گروه اجتماعی و اقتصادی، گروه حقوقی و بین‌الملل، گروه تاریخی و سیاسی و گروه فرهنگی، ادبی و هنر اعلام کرد.طبق این گزارش، پژوهشگران، ناشران و دانشگاه‌ها می‌توانند آثار خود را در قالب موضوعات نه‌گانه نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، بین‌الملل، تاریخی و اقتصادی به دبیرخانه جایزه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ارسال نمایند که در پنج گروه داوری ارزیابی خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه گفت: «30 هزار بسته کمک مؤمنانه تا پایان ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع می‌شود.»سردار سرتیپ دوم پاسدار «مرتضی زارع» در مراسم ارسال بسته‌های کمک مؤمنانه به مناطق محروم با اعلام این خبر اظهار داشت: «۱۵ هزار بسته از این تعداد در نیمه اول ماه مبارک رمضان و ۱۵ هزار بسته دیگر نیز در نیمه دوم این ماه به دست قشر نیازمند در مناطق محروم محل استقرار این نیرو رسانده می‌شود.»سردار زارع ادامه داد: «بسته‌ها در بین خانواده‌هایی که در دورافتاده‌ترین روستاهای بشاگردـ که در شرایط عادی نیز با مشکل معیشتی روبه‌رو هستند‌ـ توزیع می‌شوند.»

 
09010009304/ خواهشمند است از رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری نمایید چرا کارکنان نیروهای مسلح بالای 25 سال خدمت در صورت بازنشستگی پیش از موعد، حقوق‌شان بالای یک میلیون کسر می‌شود؟
09030008843/ سامانه تلفن گویای حقوق هشت‌ماهه که کار نمی‌کند، لطفاً پیگیری فرمایید.
09110000735/ برای درج پیامم در صفحه روی خط از شما ممنونم. ما شهرستانی‌ها دست‌مان به جایی نمی‌رسد. لطفاً در خصوص بیمه‌های تأمین اجتماعی به عنوان سابقه خدمت از ساتا پیگیری بفرمایید.
09110007269/ چرا وام مسکن طرح حکمت برای ورودی‌های 87 به بعد در گیلان متوقف شده؟
09110006896/ لطفاً پیگیری کنید که چرا وام مسکن را نمی‌دهند؟ چرا سود بانک انصار را ندادند؟
09110004821/ درباره نحوه آزمون‌های دکتری در دانشگاه‌های سپاه و شرایط آن اطلاع‌رسانی کنید. با تشکر، «یزدانی»
09120005134/ خداقوت بزرگواران آینه جان، چرا هنوز هدیه‌های ما را واریز نکردید؟ اول هدیه‌های قبلی را واریز کنید، بعد دوباره مسابقه برگزار کنید.
صبح صادق: همراه گرامی، مجموعه آینه جان وابسته به  معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه است که فقط در نوروز 1399 با همکاری صبح صادق و با استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی نشریه اقدام به برگزاری مسابقه کرده است و شما باید از مدیریت کانال آینه جان در پیام‌رسان‌ها پیگیری کنید.
09120008593/ آیا بنیاد تعاون برنامه‌ای برای تعیین وضعیت وام مسکن حکمت برای شهر تهران برای ورودی‌های سال ۸۵ به بعد، با توجه به قیمت‌های افسارگریخته اجاره خانه دارد؟
09150004532/ در خصوص تشویق به فرزندآوری که مورد تأکید فراوان حضرت آقا می‌باشد، سپاه چه کاری انجام داده؟ برای فرزند سوم بنده فقط 42 هزار تومان به حقوق اضافه شده! واقعاً این مبلغ با توجه به اوضاع اقتصادی و گرانی‌ها به چه کار می‌آید؟
09180000401/ 15 ماه قبل مبلغی را برای اسلحه شکاری دولول به حساب صنایع شهید کاوه مشهد واریز کردم، ولی ظاهراً اسلحه ندارند که تحویل بدهند و کسی پاسخگو نیست، نه پول‌مان را می‌دهند و نه اسلحه. تعداد 48 نفر از همدان هستیم؛ جمعاً پول زیادی می‌شود.
09180001036/ لطفاً یک نگاه هم به عضویت کارمندهای پیمانی داشته باشید. واقعاً دو تا شش سال زیاد است برای تمدید قرارداد تا رسمی شدن؛ برای مثال بنده 9 سال خریدخدمت بودم، 3 ساله پیمانی شدم، 2 سال هم سرباز سپاه بودم. حساب کردم بعد از 23 سال رسمی می‎شوم.
09180000275/ مبلغ 46 هزار تومان افزایش حق همسر و 3 تا فرزند برای سال 99 اعمال شده! با افزایش تورم و نیاز آیا این مبلغ جوابگوی خانواده پنج نفره هست؟
09180000275/ چرا فوق‌العاده مناطق جنگی برای کرمانشاه اعمال نمی‌شود؟
09190003671/ در مورد خانه‌های سازمانی تعیین تکلیف شود. الآن شخصی هست ده سال سابقه کار دارد، ولی هنوز خانه سازمانی ندارد. لطفاً فکری شود تا نیروها هر سال استرس پول پیش مسکن و دنبال خانه اجاره‌ای گشتن را نداشته باشند. «میرزایی» از تهران

۰930۰۰۰2762/ آیا وام مسکن را امسال می‌دهند؟ آیا شامل پیمانی‎های مرحله دوم (۹ سال به بالا) می‌شود؟
۰937۰۰۰0498/ از ابتدای سال ۹۸ ادارات استان آذربایجان غربی، به خصوص شهرستان ارومیه، ۲۵ درصد مناطق جنگی را دریافت می‌کنند، ولی برای نواحی و سپاه‌های شهرستانی استان اعمال نشده.
۰990۰۰۰2921/ بانک انصار قسط وام طرح حاتم بنده را از حسابم برداشت کرده، لطفاً پیگیرى کنید.
۰۹۹۲۰۰۰۹۹۱۵/ افزایش حقوق ۱۵ درصدی در سال ۹۹ دردی از ما دوا نمی‌کند، چون امسال هر ماه که گذشت یک تورم ۲۰ در صدی نسبت به ماه قبلش تجربه کردیم.
 
ارتباط با سردار صفری مشاور امور ایثارگران فرمانده کل سپاه
 
۳۵۳۳۴۵۰۶-۳۵۲۳۲۴۲۲
 
 
ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا تأملی در خود و زندگی خود داشته باشیم، فرصتی برای تلاوت قرآن و تعمق در آن؛ البته تأمل در قرآن به آن سبب که کتاب زندگی است نباید در ماه مبارک رمضان منحصر باشد. این ماه مبارک به سان ایام‌الله، هر سال بازگشت و تأمل و تعمق در کتاب زندگی را تذکر می‌دهد. انقلاب اسلامی ایران به عنوان داعیه‌دار احیای اسلام، برپاکننده تمدن نوین اسلامی و مهیاساز شرایط ظهور نیازمند تطبیق شکل و ساختار کشور خود با نسخه اصلی و معیار، یعنی قرآن است. انقلاب اسلامی در فضایی رخ داد که حاکمیت و ساختار کشور به سرعت به سمت لیبرالیسم حرکت می‌کرد، فضای نخبگان، سوسیالیستی و مارکسیستی بود و سخن از دین عقب‌افتادگی تلقی می‌شد؛ از این‌رو در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هیچ ساختاری مبتنی بر قرآن و اسلام، جز مساجد و حوزه‌های علمیه در کشور وجود نداشت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از جلوه‌های قرآنی ساختار انقلاب و در وجه ملی بود که در ابتدای انقلاب تشکیل شد. فرض اصلی در تشکیل سپاه مبتنی بر مقابله با تهدیدات پیش روی انقلاب و صیانت از انقلاب اسلامی بود. آیه نوشته شده در نشان سپاه هم به مأموریت این نهاد تأکید می‌کند و هم نشان می‌دهد این اولین نهاد تشکیل‌یافته در انقلاب اسلامی مبتنی بر ساختار کتاب زندگی است؛ اما نباید قرآنی بودن سپاه را در یک آیه، آن هم فقط در نشان آن خلاصه کرد. تأمل در آیات قرآن مبتنی بر دشمن‌شناسی، بصیرت، مقابله با تهدید، همراه‌سازی نصرت الهی و اخلاص، توکل و برکت همگی خرده برنامه‌هایی بودند از نسخه خدا برای بشر که در سپاه باید پیاده‌سازی می‌شد. اقتدار تسلیحاتی سپاه در گروی دست یافتن به «سلطان» در تعبیر قرآن و در تفسیر امیرالمؤمنین بر آن، یعنی «علم» بود که محقق شد. سپاه مرزهای دانش را درنوردید و هر روز بر وسعت آن افزود.
تهدید صهیونیسم جهانی مسئله اول جهان اسلام بود و آیات صریح قرآن بر عدم تبعیت از یهود و نصاری غیر قابل‌انکار است. سپاه با ایجاد نیروی قدس و با آرمان آزادی قدس علیه این جرثومه شیطانی قیام و هر روز لبه تیغ خود را به گلوی آن نزدیک‌تر کرد.
ولایت‌مداری و تبعیت از ولی امر تأکید مؤکد قرآن است و در جمهوری اسلامی و ابر وادی انقلاب اسلامی، سپاه به اَتَم معنا ولایت‌مدار عمل کرده و ولایت را به سان آن ستاره واحد در آسمان، برای هدایت و راهبری تبعیت کرده است.
خلاصه آنکه، آنچه امروز از قدرت و تجهیزات در اولین نهاد شکل یافته مبتنی بر قرآن، در انقلاب اسلامی جمع آمده، همه نتیجه عمل به نسخه الهی قرآن بوده است و کم و کاستی‌های موجود سپاه نیز نتیجه بی‌عملی یا عمل ناقص و کم به قرآن؛ لذا سپاه و سپاهیان باید هر روز و هر ثانیه با تأمل و دقت در آیات قرآن مبتنی بر این نسخه اقتدارآفرین عمل کنند تا بتوانند انقلاب اسلامی را تا رسیدن سرمنزل مقصود در برابر تهدیدات صیانت کنند. پس باید قرآن را خواند، درست فهمید و درست عمل کرد.
 
علیرضا جلالیان