«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس در واکنش به توئیت ترامپ مبنی بر اینکه اکنون بهترین زمان توافق با ایران است، با اشاره به آیه «فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ»، نوشت: «مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به کافران پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید؛ چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجه اعمال‌تان (مقاومت) را بی‌کم‌وکاست می‌دهد.» گفتنی است، ترامپ در آستانه انتخابات 2020 به دلیل عملکرد ضعیف در بحران کرونا، برخورد خشن و مسلحانه با اعتراضات و شکست در تقابل با ایران، ونزوئلا، کره شمالی و.. به دنبال تغییر وضعیت خود است.

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پیشنهاد مذاکره جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا که از سوی «دونالد ترامپ» مطرح شده است، نوشت: «از باتلاق خودساخته هم که بیرون بیایید، مذاکره با شما سم است. فعلاً که در باتلاق هستید.» پیشتر نیز دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی توئیتری به قتل «جورج فلوید» سیاه‌پوستی که ناجوانمردانه زیر پای پلیس آمریکا به قتل رسیده بود، واکنش نشان داده و گفته بود: «آقای ترامپ، بحران مینیاپولیس بزرگ‌تر از کروناست. تیراندازی، نه تکرار اشتباه داروی ضدعفونی، بلکه مثل بمبی ساعتی برای کل آمریکاست.»

«آیت‌الله جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه راه امام(ره) را باید شناخت، گفت: «از کجا باید بشناسیم؟ از آثار امام(ره) باید بشناسیم. وصیت‌نامه امام چیست؟ این ملت، این دولت، این مسئولین می‌خواهند به این وصیت عمل کنند؟ به چه کسی وصیت کرده است؟ وصی امام(ره) چه کسی است؟ وصی همین‌ها هستند. همین وصیت‌نامه را عمل کنند، مملکت آباد می‌شود. یکی از آثار امام(ره) که تقریباً انیس و مونس من است، «40 حدیث» ایشان است. به عنوان وظیفه شرعی توصیه می‌کنم این کتاب را پیدا کنید و بخوانید تا امام(ره) را بهتر بشناسید.»