آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی: ‏بزرگداشت خاطره‌‎ 15 خرداد به اين معناست كه ما حركت مقدس مردمى كه حاضر شدند براى جان رهبرشان در یک روز چندهزار شهيد بدهند را تقديس می‌كنيم، ما هم آماده‌ايم همين راه را ادامه بدهيم.

 

عبدالله گنجی: ‏نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی ازجمله محورهای سخنان ۱۴خرداد رهبری که باید تبیین کنند، تفاوت سه مقوله «تجدد، استحاله، تحول» است. راز توفیق امام‌ـ از نگاه رهبری‌ـ که باید از آن الگو بگیرند تا اسیر مدرنیته غربی و روشنفکری نشوند، توجه به تعبد در عین نواندیشی و روزآمدی است.

 

سعید جلیلی: ‏نظارت جدی و مؤثر بر عملکرد شرکت‌های دولتی که با بودجه بیش از هزار میلیارد تومان به شکلی ‎غیرمنطقی از دامنه رصد و بررسی مؤثر مجلس کنار گذاشته شده است، می‌تواند از اولویت‌های نخست مجلس یازدهم باشد.

 

علیرضا زاکانی: ‏کشتی‌های حامل سوخت فورچون، فارست، فاکسون، پتونیا و کلاول یکی بعد از دیگری در ‎ونزوئلا پهلو می‌گیرند. این یعنی افول ‎آمریکا و ظهور قدرت فرامنطقه‌ای به نام ‎ایران که امنیت و منافعش را در عمق دنیای غرب مقتدرانه تأمین می‌نماید. ملت ایران امروز، الگوی خودباوری و عزت‌خواهی مظلومین جهان شده است.

 

سیدعباس صالحی: ‏قطرات خون شهید سلیمانی یادآور خون یحیای نبی است که می‌جوشید و نمی‌خشکید. ترامپ و قاتلان او تا پایان عمر نفس خوشی نخواهند داشت. بیهوده دستکش مخملین خونین را پیش‌ نیاورند، انتقام سخت الهی برای‌شان آغاز شده است.

 

حسن خجسته: ‏‎حق شهروندی و ‎حقوق بشر تا قبل از امنیتی شدن مسئله در غرب است، موضع ترامپ بیانگر آن است. به نقل از «صبح نو»: او که از حوادث مینیاپولیس خشمگین شده، با جانی خواندن معترضان، تهدید به شلیک کرد: من با فرماندار تیم والز صحبت کردم و گفتم ارتش با اوست. هر زمانی که غارت شروع شد، تیراندازی آغاز
می‌شود
.