نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: «‌آنچه امروز نظام ولایی را زنده نگه داشته، انتخاب رهبری از جنس امام(ره) بود که دشمنان از ذکاوت ایشان به‌شدت می‌ترسند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه، در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: «مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ما، جایگزینی ارزش‌های اسلامی به جای ارزش‌های غربی است.»

وی افزود: «این انقلاب نه تنها ارزش‌ها را تغییر داد، بلکه زمینه ظهور امام عصر(عج) را نیز فراهم ساخت.»

وی تصریح کرد: «این سبب افتخار ماست که امام ما با مرگ طبیعی از دنیا رفت و دست دشمن هرگز به ایشان نرسید.»

به مناسبت بزرگداشت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، همایش دوچرخه‌سواری به مسافت حدود 47 کیلومتر از دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)  تا حرم حضرت امام خمینی(ره) با حضور جمعی از دانشجویان، مربیان و بسیجیان دانشگاه با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل برگزار شد.

سرهنگ «رستمی» معاون ورزش و آمادگی جسمانی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: «این برنامه‌ها با هدف تعمیق فرهنگ دینی و اعتقادی از دانشگاه تا حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی شد و به صورت نمادین اهمیت ورزش در نیرو‌های مسلح را مورد تأکید قرار خواهد داد.»

رئیس‭ ‬هیئت‭ ‬امنای‭ ‬مؤسسه‭ ‬بهداری‭ ‬رزمی‭ ‬دفاع‭ ‬مقدس‭ ‬و‭ ‬مقاومت‭ ‬گفت‭: ‬‮«‬وظیفه‭ ‬داریم‭ ‬عملکرد‭ ‬بخش‌های‭ ‬مختلف‭ ‬پزشکی‭ ‬و‭ ‬مجموعه‭ ‬بهداری‭ ‬رزم‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬دوران‭ ‬دفاع‭ ‬مقدس‭ ‬با‭ ‬تدوین‭ ‬کتاب‭ ‬و‭ ‬آثار‭ ‬متنوع‭ ‬به‭ ‬نسل‭ ‬جوان‭ ‬ارائه‭ ‬دهیم‭.‬‮»‬

سردار‭ ‬سرلشکر‭ ‬پاسدار‭ ‬‮«‬سیدیحیی‭ ‬صفوی‮»‬‭ ‬درباره‭ ‬هیئت‭ ‬امنای‭ ‬مؤسسه‭ ‬بهداری‭ ‬رزمی‭ ‬دفاع‭ ‬مقدس‭ ‬و‭ ‬مقاومت‭ ‬اظهار‭ ‬داشت‭: ‬‮«‬مهم‌ترین‭ ‬رسالت‭ ‬بهداری‭ ‬رزمی‭ ‬دفاع‭ ‬مقدس‭ ‬و‭ ‬مقاومت،‭ ‬برقراری‭ ‬ارتباط‭ ‬بین‭ ‬بخش‌های‭ ‬کشوری‭ ‬و‭ ‬لشکری‭ ‬و‭ ‬نهاد‌های‭ ‬مردمی‭ ‬در‭ ‬امور‭ ‬مربوط‭ ‬به‭ ‬بهداشت‭ ‬و‭ ‬درمان‭ ‬است‭.‬‮»‬

وی‭ ‬گفت‭: ‬‮«‬بهداری‭ ‬رزمی‭ ‬ازآنجاکه‭ ‬از‭ ‬نیرو‌های‭ ‬جهادی‭ ‬و‭ ‬متخصص‭ ‬در‭ ‬حوزه‭ ‬پزشکی‭ ‬برخوردار‭ ‬است،‭ ‬تاکنون‭ ‬در‭ ‬مواقع‭ ‬بحرانی‭ ‬توانسته‭ ‬است‭ ‬کارآمدی‭ ‬بالایی‭ ‬داشته‭ ‬باشد‭.‬‮»‬

۰۹۰۱۰۰۰۱۸۸۶/ مشکل محدودیت تسهیلات بسیجیان کد ۸۹ در بانک انصار را حل کنید.

۰۹۰۱۰۰۰۹۳۰۴/ پیشنهاد می‌کنیم کارکنانی که بالای ۲۵ سال بازنشسته می‎شوند، موقع بازنشستگی از حقوق‌شان کم نشود، بلکه از پاداش‌شان به تعداد سالی که باقی مانده، کسر شود.

۰۹۱۲۰۰۰۷۸۲۱/ سردار فرمانده محترم سپاه، لطفاً برای ضمانت وام‎‌های انصار تخفیفاتی قائل شوید. اکثر پاسداران دیگر نمی‎توانند ضامن همکاران شوند.

۰۹۱۰۰۰۰۰۲۳۰/ ورودی سال ۸۵ هستم، اما هنوز خبری از عضویت مسکن یا وام مسکن برای این دوره نیست.

۰۹۱۰۰۰۰۴۶۵۱/ به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر و ارتقای سطح معیشت کارکنان، پیشنهاد می‎شود علاوه بر اتکا، با فروشگاه رفاه یا کوروش هم قرارداد ببندید و کارت‌های قابل شارژ در اختیار کارکنان بگذارید که ان‎شاءالله در فضای رقابتی خدمات مطلوب‎تری ارائه شود.

۰۹۱۰۰۰۰۱۵۶۹/ با توجه به پیگیری سهام‌داران و درج آن در صبح صادق، ای کاش بنیاد تعاون یا بانک انصار جوابی در خصوص علت عدم واریز سود سهام‎ها برای اقناع سهام‌داران بدهند؛ البته بانک قوامین سود سهامش را پرداخت کرد.

۰۹۱۱۰۰۰۰۷۳۵/ از درج پیامم در صفحه روی خط از شما ممنونم. ما شهرستانی‎ها دست‌مان به جایی نمی‌رسد. لطفاً در خصوص بیمه‎های تأمین اجتماعی به عنوان سابقه خدمت پیگیری بفرمایید.

۰۹۱۱۰۰۰۶۸۹۶/ لطفاً پيگيری كنيد چرا وام مسكن را نمی‌دهند؟ چرا سود بانک انصار را ندادند؟

۰۹۱۱۰۰۰۴۸۲۱/ یک پیشنهاد، همان‌طوری که همکاران ارتشی و ناجا در دانشکده شهید محلاتی سپاه قم و دانشگاه امام حسین(ع) تهران تحصیل می‎کنند، دانشگاه امین ناجا و ارتش در مقطع دکتری از سپاه دانشجو جذب کنند./ یزدانی مازندران

۰۹۱۲۰۰۰۳۹۸۳/ کارگزینی سپاه‌ نه تنها مرخصی استحقاقی نیروهای عملیاتی را برای نیروها لحاظ نمی‎کنند، ذخیره هم نمی‎شود؛ اما مرخصی عملیاتی ربطی به استحقاقی ندارد. لطفاً پیگیری کنید.

۰۹۱۲۰۰۰۸۵۹۳/ چرا ساتا، سوابق بیمه تأمین اجتماعی شرکت‎های پیمان‌کاری بخش خصوصی را در سنوات مثبت پاسداران و بسیجیان نمی‌پذیرد.

۰۹۱۲۰۰۰۰۷۰۱/ با توجه به کاهش نفر در کارت یکسان‌سازی خواهران پاسدار، قرار بر این شد که سهمیه اتکا را از یک به سه افزایش دهند؛ مدتی اجرا شد، ولی برای عده‌ای از فروردین ۱۳۹۸ دوباره یک‌نفره شده و کسی جوابگو نیست. از کجا پیگیری کنیم؟

 

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳

نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحمیل شکست سخت اخیر بر هژمونی ایالات نه چندان متحده آمریکا انکارناپذیر است؛ درواقع‌، مهم‏ترین نقش در این ماجرا بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و در لایه‌های پایین‎تر، مسئولان دولت و سایر نیروهای مسلح در این امر نقش‌آفرینی کردند. بعد از شهادت بزرگ‌مرد مقاومت بین‌الملل، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، منطقه و جهان دچار تحولات شگرفی شد. شیوع ویروس کرونا، چه با ریشه انسانی و چه با ریشه طبیعی، بخشی دیگر از تحولات را رقم زد؛ اولین حمله کوبنده علیه پادگان‎های نظامی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم صورت گرفت و حساب کار و حد اعمال قدرت جمهوری اسلامی دست آمریکایی‎ها آمد؛ در تحرکات تهدیدآفرین آمریکایی‌ها بعد از تکرار چندباره این خطرآفرینی‎ها در خلیج‌فارس، با اولین نهیب شناورهای تندروی سپاه، همه این تهدیدات جدی به یک شوخی تلخ برای آمریکایی‎ها تبدیل شد؛ رزمایش‎های متعدد و مشترک ائتلاف به فرماندهی آمریکا و انگلیس با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و نیروهای فرامنطقه‌ای بخش دیگری از تهدیدهای نیروهای متخاصم بود که این رفتارها نیز عملاً احساس خطری برای جمهوری اسلامی ایجاد نکرد.  در طرف دیگر، تحریم‎های نفتی و‏ اقتصادی جمهوری اسلامی که در دهه 80 شکل جدی‏تری به خود گرفت، با تلاش مهندسان سپاه در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به یک فرصت سازندگی متکی به درون تبدیل شد. یکی از محصولات این اتکا به درون، ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بندرعباس بود. ستاره خلیج‌فارس نیز یکی از باکیفیت‎ترین سوخت‏های بنزین، گازوئیل و سوخت جت جهان را در شرایط تحریم در ایران تولید کرد و کشور را صادرکننده این محصولات نمود.  از طرفی، تحریم‎های اقتصادی ‌‌یک‌جانبه غول دلاری جهان، یعنی آمریکا، نه تنها علیه ایران، بلکه علیه کشورهایی همچون ونزوئلا که مستقل هستند، اعمال شد؛ البته کشوری مثل ونزوئلا دانش، فناوری و قدرت جمهوری اسلامی ایران را نداشت تا بتواند مانند ایران در این شرایط تحریم تاب‌آوری خود را به بالاترین حد ممکن برساند؛ از این‌رو بر اساس شراکت و رفاقت قدیمی دو کشور در مسئله استکبارستیزی و نیز برخی همکاری‌های پیشینه‌دار، تبادلات اقتصادی دو کشور به صورت خیلی گسترده و جدی با اعزام پنج تانکر شناور بنزین تولیدشده در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس آغاز شد؛ بنزینی که مازاد تولید در کشور بود و به سبب کاهش مصرف بنزین در ماجرای کرونا، هر روز بر حجم این مازاد تولید افزوده می‎شد. همراه آن با صدور، قطعات پالایشگاه‏ها و نیز خدمات فنی و مهندسی متخصصان نفتی‌ کشور، به‌ویژه در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، چرخ حرکت بسیاری از صنایع ونزوئلا به حرکت در می‎آید. اما پیام روشن در هم کوبیدن «عین‌الاسد» و موشک‎های نقطه‌زن سپاه، نه امروز در خلیج‌فارس، بلکه در مسیری از خلیج‌فارس تا دریای کارائیب در اقیانوس‏های جهان شنیده می‎شود. هرگونه تعرض به نفت‏کش‌های ارسالی ایران یعنی کوبیدن عین‌الاسدهایی که این بار شاید شدیدتر از قبل باشد و اینجاست که هزینه‏های موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در سپاه به سرمایه‌گذاری برای امنیت تبدیل شده است.

علیرضا جلالیان