استقبال مردم از چای ایرانی موجب شد کشاورزان همه ٣١ هزار و ٤٠٠ تن چای تولید شده در سال گذشته را به فروش برسانند. جالب است که بدانید نزدیک به ٣٥٠‌ هزار تن واردات «قانونی» چای طی ١٠‌ سال گذشته صورت گرفته است. حال آنکه برآورد می‌شود، سالیانه ١٠٠‌ هزار تن نیز به صورت قاچاق چای به ایران وارد می‌شود.‌ چای ایرانی تنها چای تولیدی جهان است که در فرایند تولید آن اصلاً از سم استفاده نمی‌شود؛ به همین دلیل مبلغ این چای مناسب است و تاکنون کم‌وبیش همه چای تولیدی بهار به فروش رفته است.
 سجاد عابدی/ در سال‌های اخیر دولت برای هضم فرهنگی در جامعه جهانی همه تلاش خود را به کار گرفته است؛ آنها به گونه‌ای در حال تئوریزه کردن تساهل فرهنگی هستند که گویا آنچه وجود دارد فرهنگ جهانی شده است و به همین دلیل است که یکی از نظریه‌پردازان دولت که مشاور آقای رئیس‌جمهور نیز است، موضوع هویت‌زدایی از فرهنگ را مطرح می‌کند و می‌گوید: «یکی از دلایلی که نه تنها ایران، بلکه کل منطقه خاورمیانه مشکل توسعه‌یافتگی دارد، این است که در این منطقه، هویت فرهنگی قوی وجود دارد، اما آمادگی ادغام با فرهنگ جهانی را ندارد.» آنها معتقدند برای توسعه‌یافتگی باید ابتدا فرهنگ‌زدایی صورت بگیرد؛ اعتقاد به این راهکار سبب شده است که در برنامه فرهنگی ارائه شده از سوی دولت حتی یک بار به کلمه «جنگ نرم» و نحوه مبارزه با آن اشاره‌ای نشود، اما پنج بار از کلمه «تساهل» به عنوان یکی از اصول گفتمان فرهنگی اعتدال یاد شده و برای حل نقصان‌های اقتصاد، فرهنگ و صیانت از تنوع و تکثر فرهنگی به آن اشاره شده است.
نظریه‌پردازان گفتمان اعتدال با در دست داشتن این نقشه راه، وارد مسائل جزئی‌تری از فرهنگ می‌شوند تا بتوانند تفسیر متساهلانه‌ای از دین اسلام به نمایش بگذارند. این گفتمان همچنین به دلیل نداشتن جایگاه اجتماعی در بین مردم تا حد زیادی اقدام به غیریت‌سازی و تعریف از خود به مثابه گفتمان برتر می‌کند.
دولت تدبیر و امید با در نظر داشتن شبه‌گفتمان توسعه و اعتدال، سیاست‌ها و رویکردهای متفاوتی در زمینه هویت‌زدایی فرهنگی از جامعه اسلامی ایران داشته است. دید یکسان به هنرمندان و جریان‌های فرهنگی اعم از ارزشی و غیر ارزشی در اغلب فعالیت‌های دولت یازدهم مشهود است. دولت یازدهم برای دستیابی به هدف خود، یعنی یکسان‌سازی فرهنگی میان ایران و غرب دو رویکرد را مورد توجه قرار داده است:

رویکرد اول ـ تضعیف جریان‌های ارزشی
در رویکرد اول می‌توان به برگزاری ضعیف نمایشگاه قرآن در دو سال گذشته و تقلیل دادن سطح بودجه نهادهای فرهنگی انقلابی، عدم پیگیری جدی برای پرداخت وام ازدواج و تأثیرگذاری ناگریز آن بر آمار ازدواج، مطلوب ندانستن طرح مسکن مهر، تعطیلی جشنواره مقاومت، حمایت نکردن از جشنواره فیلم عمار، سعی بر حذف نام فجر از بخش بین‌الملل، تخریب نیروهای ارزشی و آمران به معروف در ماجرای اسیدپاشی اصفهان و... اشاره کرد.

رویکرد دوم ـ تقویت و باز کردن راه نفوذ برای جریان‌ها و افراد غربگرا
اصلی‌ترین رفتار دولت در رویکرد دوم را می‌توان مقابله با فیلترینگ پایگاه‌ها و شبکه‌های فاسد، مخالفت علنی با جمع‌آوری ماهواره‌ها، نبود اراده جدی برای مقابله با پدیده نابهنجار بدحجابی و تولیدکنندگان پوشش‌های ضد ارزشی دانست. آزادی دوره‌های مدلینگ، اجرای نمایش‌های زنده مد و لباس، حضور فعال فمینیست‌ها در معاونت امور زنان نهاد ریاست‌جمهوری و حمایت معاون رئیس‌جمهور نمونه‌ای از نفوذ جریان‌های ضد ارزشی به بدنه دولت می‌باشد که با چراغ سبز دولت همراه بوده است. اعطای مجوز به کتاب‌هایی که ضدیت اساسی با ارزش‌ها و مبانی عقیدتی دارند و همچنین چاپ اشعار و داستان‌های مبتذل خروجی دیگر این رویکرد ضد فرهنگی می‌باشد. ساخت و نمایش فیلم‌های موهن که به تطهیر رژیم شاهنشاهی می‌پردازند، یا مقدسات را مورد انتقاد و تمسخر قرار می‌دهند، برونداد این رویکرد دولت در عرصه سینما است. در عرصه موسیقی نیز گشودن راه برای خوانندگان رپ و راک و همچنین اعطای مجوز برای خوانندگی و اجرای زنان را می‌توان جزو دیگر اقدامات دولت در پیشبرد این رویکرد دانست. دولت یازدهم هم بدون توجه به اعتراضات صورت گرفته بر اعطای مجوز به محتوای فرهنگی مسئله‌دار به رویکرد خود ادامه داد و راه را برای نفوذ فرهنگی عده بیشتری از روشنفکران و هنرمندان گشوده است. این دولت در اقداماتی مشابه از هنرمندان و روشنفکران طاغوتی که بعضاً عناد خود را با نظام جمهوری اسلامی به صراحت نشان داده‌اند تقدیر به عمل آورده است.
رویکردهای اتخاذ شده دولت می‌تواند آینده نامطلوبی را در ابعاد گسترده برای فضای فرهنگی در پی داشته باشد. محدود کردن نیروهای انقلابی و حمایت نکردن از جریانات ارزشی و فعالیت‌های مؤثر فرهنگی می‌تواند موجب سرخوردگی و شکست این جریان فرهنگی در جنگ نرم فرهنگی شود و از سوی دیگر با حمایت دولت از جریان‌ها و فرهنگ‌های معارض راه برای نفوذ حداکثری معاندان و شروع استقرار آنها در نهادهای فرهنگی و ریشه دوانیدن آنها باز شود.
با نگاهی به انقلاب اسلامی ایران و نحوه پیروزی آن بر رژیم پهلوی درمی‌یابیم، مبدأ و هویت انقلاب اسلامی فرهنگی بوده است و آنچه مردم مستضعف و رنجدیده را با دست‌های خالی مقابل رژیم زورگوی شاهنشاهی پیروز کرد، باورها و ارزش‌های آن بود که در طول تاریخ رشد و تعالی یافته و در انقلاب اسلامی به ثمر نشسته است. ارتقای فرهنگ و کامل شدن هنجارهای مردم با ارزش‌های دینی پس از انقلاب سبب تعالی فرهنگی این ملت شده است؛ ملتی که در تاریخ خود بیشترین مقاومت را در عرصه فرهنگی از خود نشان داده است. حتی در برهه‌هایی که کشور در بحران‌های اقتصادی شدید بوده و به لحاظ سیاسی امکان تجزیه کشور وجود داشته است، ملت ایران از باورها و ارزش‌های خود دست نکشیده‌اند.
بستن راه نفوذ فرهنگی بر روی روشنفکران غرب‌گرا و اباحه‌گرا سبب تقویت روحیه عزت ملی می‌شود و تقویت عزت ملی به پیشرفت و ارتقای فرهنگی منجر می‌شود. پس از وقوع پیشرفت فرهنگی و به دلیل وجود زمینه‌های فکری، فرهنگی و اعتقادی مشترک در بین کشورهای منطقه، نوعی از اقتدار فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه پدید می‌آید؛ اقتدار فرهنگی نیز مقدمه اقتدار سیاسی خواهد بود که این نقطه پایانی حاصل پیدایش و تقویت روحیه عزت ملی و به ویژه عزت فرهنگی است.

   پوریا بگری/  با توجه به اینکه کارهای فرهنگی و تربیتی همواره مستلزم حضور روحانیون و طلاب بوده و این بزرگواران جزء رکن اصلی در حلقه‌های صالحین به شمار رفته و یک اصل در نظام تربیتی بسیج هستند، الحمدلللّه شاهد گسترش فعالیت‌های حلقه‌های صالحین با حضور طلاب هستیم. با توجه به اینکه صالحین یک حلقه معرفتی و تربیتی به منظور رشد دینی و پرورش فکری جوانان و نوجوانان است که طلاب و روحانیون معزز آن را مدیریت می‌کنند، می‌بینیم که گاهی همکاری متقابل و دوطرفه میان صالحین و روحانیون وجود ندارد که با بررسی آن متوجه خواهیم شد متأسفانه هنوز صالحین برای بعضی از روحانیون و طلاب تفهیم نشده است که این طرح ابتکاری در راستای حضور بیشتر و پررنگ روحانیون در برنامه‌های صالحین صورت گرفته است.
تاریخچه‌ای از طرح
این ایده را صالحین خراسان رضوی پیشنهاد کردند. در طرح منبر صالحین که در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، با توجه به جلسات شبانه‌ای که در حوزه‌های علمیه بین طلاب برقرار است، پیشنهاد شد هر دو هفته یک بار با حضور استادیار (امام جمعه) یا مسئول صالحین ناحیه (مقاومت بسیج) یا مدیر حوزه علمیه جلسه منبر صالحین در نمازخانه حوزه علمیه برگزار شود. در این جلسه سخنران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صالحین شهرستان، مبانی و اهداف و رسالت شجره طیبه صالحین را برای طلاب شرح می‌دهد؛ همچنین گزارشی از دلایل موفقیت مساجد فعال و پویا ارائه می‌شود؛ افزون بر این از مساجدی که به دلیل حضور نداشتن روحانیون و طلاب در این امور نتوانستند به مرتبه ظهور برسند، گزارشی ارائه می‌شود. در این جلسات شاهد خواهیم بود که طلاب و روحانیونی که قبلاً با شجره طیبه صالحین همکاری نداشته‌اند یا آگاهی کاملی نسبت به برنامه‌های تربیتی حلقه‌ها نداشته‌اند، برای حضور در حلقه‌های صالحین مساجد، مدارس و... اعلام آمادگی می‌کنند.
فصل اول
اهداف
1ـ تعامل بیشتر طلاب حوزه علمیه با حلقه‌های صالحین؛ 2ـ آشنایی روحانیون با برنامه‌های شجره طیبه صالحین؛ 3ـ بررسی عملکرد مساجد نمونه با حضور فعالان حوزوی؛ 4ـ تفهیم رسالت و اهداف شجره طیبه صالحین در راستای تربیت دینی به روحانیون و طلاب؛ 5ـ همکاری حوزه علمیه با حلقه‌های صالحین در راستای حضور بیشتر طلاب در این حلقه‌ها؛ 6ـ اهمیت یافتن برنامه تربیتی صالحین در سطح مساجد با برگزاری چنین برنامه‌ای و حضور امام جمعه در سطح حوزه علمیه.
تعاریف: منبر صالحین ایده‌ای در راستای شناخت طلاب و روحانیون با اهداف و برنامه‌های شجره طیبه صالحین به منظور حضور پررنگ‌تر ‌آنها است.
جمعیت هدف:طلبه‌ها و روحانیونی که قبلاً با حلقه‌های صالحین همکاری نداشتند.
فصل دوم
مدت و زمان اجرا: منبر صالحین هر دو هفته یک بار در نمازخانه حوزه علمیه با حضور استادان حوزه و ائمه جماعت و طلاب آن حوزه برگزار می‌شود.
مرحله اول: تعیین مکان برگزاری منبر صالحین و اطلاع‌رسانی به طلاب و روحانیون با هدف شرکت در این برنامه با سخنرانی استادیار صالحین.
مرحله دوم: ارائه گزارشی از عملکرد صالحین شهرستان و تفهیم اهداف و رسالت شجره طیبه صالحین به حضار از طریق بیان آمار و ارقام و خروجی‌های برنامه صالحین.
محتوای آموزشی: بررسی عملکرد صالحین شهرستان و گزارشی از نقص حلقه‌هایی که سرگروه یا مربی ندارند؛ ـ آسیب‌شناسی وضعیت حلقه‌هایی که بدون حضور روحانی فعالیت می‌کنند.
اهداف مورد انتظار: تعامل بیشتر طلاب و روحانیون با حلقه‌های صالحین؛ ـ افزایش سطح آگاهی روحانیون از برنامه‌های صالحین.

 ابوذر احمدی/ «دنی دانون» نماینده رژیم غاصب صهیونیستی در سازمان ملل متحد که به تازگی نایب‌رئیس مجمع عمومی این سازمان شده است، با انتقاد از اظهارات «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، این نهاد بین‌المللی را به دروغگویی و شایعه‌پردازی متهم کرد.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل چندی پیش خواستار تشکیل کشور فلسطین شد که جهانیان از 70 سال پیش منتظر آن هستند. گوترش به مناسبت پنجاهمین سالروز فاجعه اشغال 1967 با صدور بیانیه‌ای از رژیم غاصب صهیونیستی خواست به اشغال کرانه باختری و قدس شرقی و بلندی‌های جولان پایان بخشد. در بخشی از این بیانیه آمده است، آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌ها در وضعیت رقت‌باری به سر می‌برند و هیچ امیدی به آینده بهتر ندارند. اکنون باید منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی با استناد به قطعنامه‌ها و مصوبات سازمان ملل و در چارچوب قوانین بین‌المللی حل‌وفصل شود.
نماینده افراطی رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل با تأکید بر اینکه سازمان ملل بهتر است به جای نشر اکاذیب بر روی واقعیت‌ها تمرکز کند، اظهار داشت: «هنوز همسایگان اسرائیل در سال 1967 حمله خود علیه آن را آغاز نکرده بودند که سازمان ملل سعی کرد تروریسم و کشتار بی‌گناهان را با سازندگی و احداث منازل یکی بداند.»
اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، اینکه این نماینده افراطی صهیونیستی در سازمان ملل که در کارنامه کاری خود در وزارت جنگ رژیم غاصب صهیونیستی، دستش به خون هزاران نفر از ملت مظلوم فلسطین آغشته است، در وضعیت فعلی و با کمال وقاحت از دموکراتیک بودن رژیم تروریستی صحبت می‌کند و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را به دروغگویی و شایعه‌پردازی متهم کرده و این نهاد بین‌المللی را نقد می‌کند. جدای از اینکه چرا یک صهیونیست افراطی و تروریست به سِمت نایب‌رئیسی مجمع عمومی سازمان ملل برگزیده می‌شود، اینکه کار به جایی رسیده است که رژیم جعلی صهیونیستی آن هم با آن سبقه تروریستی‌اش جرئت می‌کند در مجمع عمومی سازمان ملل از حق نامشروع و متجاوزانه خود دفاع کند و سازمان ملل را به باد انتقاد گیرد، که در این باره تبیین چند نکته مهم ضروری است؛
نخست اینکه، باید توجه داشت ترامپ، رئیس‌جمهور مافیایی آمریکا با سفر به منطقه و دیدار با مقامات سعودی و صهیونیستی، آخرین مرحله پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی مبنی بر «عادی‌سازی روابط دولت جعلی صهیونیستی و دول عربی» را کلید زد که مهم‌ترین برکات آن برای دولت جعلی رژیم صهیونیستی عربده‌کشی نماینده افراطی‌اش در سازمان ملل بود. هر چند این پروژه برکاتی را برای مقامات خودفروخته عربی داشته است، از جمله اینکه از این پس صهیونیست‌ها بدون داشتن روادید می‌توانند به کشورهای عربی سفر کنند و کارشناسان و تحلیلگران عرب می‌توانند به راحتی در شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی درباره تحولات منطقه اظهارنظر کنند.
دوم اینکه، صهیونیسم بین‌الملل با ایجاد یک نظم جدید منطقه‌ای با محوریت عبری‌ـ عربی تلاش دارد رژیم غاصب صهیونیستی را محور قدرت منطقه قرار داده و از این رهگذر درصدد است تمام توان منطقه‌ای خود را علیه مقابله با محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران سازماندهی کند.
در پایان ضروری است اظهارات افشاگرانه «گیدعون لوی» تحلیلگر ارشد صهیونیستی که به تازگی در روزنامه «هاآرتص» به چاپ رسیده است، بیش از پیش مورد تأمل و تعمق قرار گیرد. آنجا که لوی اذعان دارد «ما (اسرائیل) تنها دموکراسی منطقه هستیم که از دیکتاتوری نظامی استفاده می‌کنیم، اخلاق‌مدارترین ارتش جهان را داریم که تنها در یک تابستان 500 کودک و 250 زن را به قتل رسانده است. آیا دروغی بزرگ‌تر از این هم وجود دارد؟ البته من هنوز به دروغ دو کشوری و این دروغ که اسرائیل خواهان صلح است اشاره نکرده‌ام. هنوز به دروغ یوم‌النکبه و اینکه همه جهان علیه ما هستند، اشاره نکرده‌ام. به این دروغ که هر دو طرف مسئول جنگ هستند نیز اشاره نکرده‌ام.»

مخترع یزدی در گفت‌وگو با صبح‌صادق
 اکبر کریمی/ ایران از نظر جغرافیایی در منطقه خشک قرار گرفته است و بیشتر مناطق آن دارای سطح پایینی از نزولات آسمانی هستند. خشک شدن دریاچه هامون و ارومیه و آلودگی هوای استان‌های جنوب غربی کشور طی سال‌های اخیر نشانه‌های روشنی بر مشکلات آبی کشور و ضرورت برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی مصرف آب در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و مصرف خانگی برای پیشگیری از مشکلات بزرگتر زیست محیطی است.
محمدحسین دهقان دهنوی، مخترع 46 ساله یزدی است که تمامی اختراعاتش در حوزه صرفه‌جویی مصرف آب رقم خورده و این خود گواه دغدغه‌مندی این شهروند ایرانی برای آینده آب کشور است. وی تاکنون 11 اختراع در کارنامه افتخارات خود دارد و موفق به ثبت مالکیت نُه اختراع شده است.
او می‌گوید: «حاصل 11 سال تحقیقات‌مان در حوزه صرفه‌جویی در مصرف آب این بود که برای بهینه‌سازی مصرف آب، فراهم کردن امکانات و فناوری که خود صرفه‌جویی را ایجاد کند، ضروری است و بسنده کردن به شعارها و تبلیغات، به تنهایی جوابگوی اصلاح الگوی مصرف نخواهد بود.»
آقای دهقان دهنوی تحقیقات خود را از سال 1385 در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، محیط‌زیست و بهداشت آغاز کرد. او در سال 1390 با راه‌اندازی واحد تولیدی به ابعاد 300 مترمربع و با چهار نیروی کار، شروع به تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌های خود کرد. وی در ادامه گسترش فعالیت‌هایش، در بهمن ماه 94 اقدام به ثبت و راه‌اندازی شرکت تعاونی دانش‌بنیان با عنوان «نوآوران بهینه‌کار یزد» کرد و اکنون پس از پنج سال تلاش بی‌وقفه توانسته است فناوری شیرآلات نی‌دار را به تولید انبوه برساند.
کارخانه آقای دهقان 1200 مترمربع است و 30 نفر به صورت مستقیم و 40 نفر در نمایندگی‌های فروش محصولات این شرکت در سطح کشور مشغول فعالیت هستند. با توجه به فراهم شدن بسترهای لازم، طی یک سال آینده فضای کاری این شرکت به بیش از 2500 مترمربع سالن تولید، با نیروی کار ثابت 200 نفر در سه شیفت کاری و با ایجاد 600 شغل در نمایندگی‌های سطح کشور، ارتقا خواهد یافت.
فناوری شیرآلات نی‌دار این شرکت با دریافت تأییدیه ثبت جهانی در 137 کشور، به ثبت جهانی رسیده که ثبت اختراع آن به زودی صادر خواهد شد. آقای دهقان دهنوی در این زمینه می‌گوید: «این فناوری برای نخستین‌بار در دنیا اختراع شده و به بهره‌برداری رسیده است. در این روش نیز جایگزین لیوان‌های یک بار مصرف شده است. کاهش بسیار زیاد حجم زباله، کمک به حفظ محیط‌زیست، کاهش70 درصدی میزان مصرف آب و برق آب‌سردکن‌ها از مزایای این روش محسوب می‌شود. فناوری شیرآلات نی‌دار قابلیت نصب روی انواع آب‌سردکن‌ها، آبخوری‌ها و انواع یخچال‌ها را دارد و کمک بزرگی به حفظ بهداشت فردی در محیط‌های عمومی مانند ادارات، مدارس و محیط‌های صنعتی است.»
شرکت نوآوران بهینه کار یزد توانست در سال 95 شیرآلات نی‌دار تولیدی خود را به صورت پایلوت و آزمایشی در اماکن تاریخی، مدارس، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر مراکز عمومی و خدماتی شهر یزد اجرا کند و تولیدات خود را عیب‌یابی و نواقص احتمالی را اصلاح کند. طی یک سال معرفی و نصب این شیرآلات در شهر یزد، اکنون شاهد نصب این شیرآلات در تمامی شعب بانک‌‌ها و ادارات دولتی، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز عمومی یزد هستیم. شهرداری یزد با توجه به اهمیت این محصول در حفظ محیط‌زیست و کاهش زباله‌های شهر، فرهنگ‌سازی برای گسترش استفاده از این محصول را در بیلبوردهای سطح شهر به صورت رایگان برعهده گرفته است. تاکنون بیش از 80 درصد ادارات و مراکز دولتی و عمومی یزد مجهز به این فناوری شده‌اند.
اجرای آزمایشی این فناوری در طول یک‌سال، میزان استقبال از آن را به فراتر از استان رسانده است. به همین دلیل شرکت برای پاسخگویی به درخواست‌های همشهریان، علاوه بر راه‌اندازی پایگاه خبری و معرفی محصولات، از چند ماه پیش اقدام به راه‌اندازی نمایندگی در شهرهای تهران، کرج، مشهد، کیش، شیراز، کرمان، بندرعباس، رفسنجان، اهواز، لرستان و یزد کرده است که تعداد این نمایندگی‌ها رو به افزایش است. کشورهای همسایه مانند؛ عمان، امارات، عراق، ترکیه و... تاکنون علاقه‌مندی خود برای خرید محصولات این شرکت را اعلام کرده‌اند. علاوه بر این، دولت عمان پیشنهاد پرداخت تسهیلات بدون بهره برای راه‌اندازی خط تولید این محصول به وسیله مسئولان شرکت در عمان را داده است.
یکی دیگر از اختراعات تجاری شده شرکت، شیرآلات پدالی است که روی سینک آشپزخانه، روشویی و دوش حمام نصب می‌شود و 60 درصد مصرف آب و 30 درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.
مسیر نوآوری تا تولید محصول شامل مراحل آزمون و خطا و تجاری‌سازی و رساندن محصول به تولید انبوه، طی یک دوره طولانی‌مدت و با صرف هزینه مالی و انسانی بالایی حاصل می‌شود. به گفته آقای دهقان دهنوی؛ «قانون معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، با مدت زمان این چرخه همخوانی ندارد. علاوه بر این میزان تسهیلات اعطایی به طرح‌های دانش‌بنیان، دوره بازپرداخت و سود تسهیلات همخوانی لازم با طرح‌ها و مسیر پرفراز و نشیب برای تجاری‌سازی آنها را ندارد.»
انتظار حداقلی آقای دهقان دهنوی، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای رایگان از سوی دولت برای اختراعات تجاری شده و فرهنگ‌سازی برای استفاده از این اختراعات در کشور است.
مخترع و مدرس کارآفرین در دانشگاه‌های کشور، خود مدرک دانشگاهی ندارد. او معتقد است؛ «آنچه که از علم بهتر است، تجربه است.» به عقیده آقای دهقان: «مدرک‌گرایی بزرگ‌ترین معضل بیکاری امروز کشور است. مدرک‌های تحصیلی از بعضی جوانان انسان‌هایی غول‌پیکر و خودشیفته خلق می‌کند که خود را تنها برای مناصب مدیریتی شایسته و قابل می‌پندارند. جوان امروز باید بداند چه نوع حرفه و شغلی نیاز آینده کشور است و در راستای آن نیاز، فعالیت کند. صبر، حوصله، پشتکار و جسور بودن لازمه موفقیت در خلق ایده‌های جدید است.»
برای تهیه گزارش از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در استان خود با شماره تلفن 09193472981 برادر اکبر کریمی تماس بگیرید.

دانسته‌ها و بایسته‌های حقوقی ـ 41
دعاوی مالی و غیر مالی 
چنانچه حق ماهوی که حسب الدعا، تضییع یا انکار شده، حق مالی باشد دعوای به وجود آمده مالی و چنانچه حق مزبور غیر مالی باشد. دعوا غیر مالی خواهد بود. بنابراین در تشخیص دعاوی مالی از غیر مالی در وهله اول باید حق مالی را از حق غیر مالی تفکیک کرد.
حق مالی: حق مالی آن است که اجرای آن مستقیماً برای دارنده ایجاد منفعتی می‌کند که قابل تقویم به پول باشد. مانند حق مالکیت نسبت به خانه که مستقیماً برای دارنده آن ارزش پولی دارد یا حق طلب... دعاوی مالی، همواره به‌طور مستقیم واجد آثار مالی است.
حق غیر مالی: حق غیر مالی آن است که اجرای آن منفعتی که مستقیماً قابل تقویم به پول باشد ایجاد ننماید، مانند حق زوجیت و امثال آن. بعضی از حقوق غیر مالی هستند که غیرمستقیم ممکن است ایجاد حقی بکند که قابل تقویم به پول باشد ولی این امر آن را حق مالی نمی‌گرداند. حق غیر مالی؛ امتیازی است که هدف آن رفع نیازمندی‌های عاطفی و اخلاقی انسان است. موضوع این حق روابط غیر مالی اشخاص است و ارزش داد و ستد را ندارد و به طور مستقیم، قابل ارزیابی به پول و مبادله با آن نیست.
بنابراین دعاوی زوجیت، ابوت، بنوت، دعوای الزام به انجام تعهدات و وظایف قراردادی و قانونی غیرمالی بلاتردید غیر مالی است.
دعوای متقابل: دعوای تقابل؛ دعوایی است که خوانده در مقابل دعوای خواهان اقامه می‌کند، این دعوا ممکن است به منظور پاسخگویی به دعوای اصلی یا علاوه بر پاسخگویی، الزام خواهان به پرداخت چیزی یا انجام امری باشد. به‌عبارتی، خوانده حق دارد در مقابل ادعای خواهان، طرح دعوا بنماید، اگر دعوای خوانده با دعوای اصلی ناشی از یک منشاء یا با دعوای اصلی ارتباط کامل داشته باشد، دعوای جدید را دعوای متقابل می‌نامند.
مرجعی که به دعوای جدید رسیدگی می‌کند، همان دادگاهی است که به دعوای اصلی رسیدگی می‌نماید مگر اینکه دعوای جدید از صلاحیت ذاتی دادگاه خارج باشد. دعوای جدید را که دعوای اصلی ناشی از یک منشأ یا با دعوای اصلی ارتباط کامل داشته باشد، دعوای متقابل می‌نامند. [منظور از] ارتباط کامل، وقتی است که اتخاذ تصمیم در هر یک مؤثر در دیگری است.     
حق انتفاع: حق انتفاع عبارت از حقی است که به موجب آن شخص می‌تواند از مالی که عین آن ملک دیگری است یا مالک خاص ندارد، استفاده کند.
حق انتفاع یکی از شاخه‌ها و مراتب مالکیت است که در اثر قرارداد به شخصی واگذار می‌شود پس در حق انتفاع همیشه برای مال موضوع آن، دو صاحب حق وجود دارد:
1ـ منتفع که حق استعمال و انتفاع از عین، به او واگذار شده است.
2ـ مالک که صاحب عین است و در اثر قرارداد سهم بزرگی از حقوق خود را به منتفع واگذار کرده است. 
حق انتفاع اختصاص به اموال غیر منقول ندارد و نسبت به اموال منقول نیز برقرار می‌شود. قانون مدنی انتفاع را به سه دسته تقسیم کرده است. دسته اول به (عمری، رقبی و سکنی) و دسته دوم به (وقف) و دسته سوم به (حق انتفاع از مباحات) اختصاص داده شده است.
منابع آیین دادرسی مدنی، جلد اول، دکتر عبدالله شمس  
آیین دادرسی مدنی دکتر نعمت احمدی