حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو با اقداماتی که در زمینه توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق و نیز مقابله با استفاده غیر مجاز از برق انجام داد، موفق شد میزان تلفات برق را از 2/15 درصد به 7/10 درصد برساند. کاهش تلفات شبکه توزیع برق در حالی به 7/10 درصد رسیده است که در طول چهار سال گذشته 5/4 میلیون مشترک به مشترکان شبکه برق کشور اضافه شده است.
 سعید مهدوی/ از عمده‌ترين مشكلات شبكه پولي و بانكي در دولت يازدهم وجود و رشد چشمگير مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز است. رشد قارچ‌گونه و غير طبيعي اين مؤسسات از سویی موجب سودجويي از مردم شده و از سوي ديگر در برنامه‌هاي شوراي پول و اعتبار براي سامان‌دهي به نرخ سود بانكي اختلال ایجاد کرده است؛ زيرا مؤسسات مالی غیر مجاز نرخ سود بالاتری را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند، بنابراین بانک‌ها نیز به ناچار در رقابت با مؤسسات غیر مجاز به دنبال راهکارهای مختلفی برای محاسبه نرخ سود به گونه‌های متفاوتی هستند که بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند. در ماه‌های اخیر با اعلام ورشکستگی چند مؤسسه مالی و اعتباری اعتراضات مردمی و سپرده‌گذاران این مؤسسات افزایش یافته است. پس از آغاز سال 96 هفته‌ای چند تجمع از سوی سپرده‌گذاران آسیب‌دیده برگزار می‌شود. این اعتراضات گاهی با حاشیه‌هایی نیز همراه بوده که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است. در این میان، بانک مرکزی هم تلاش می‌کند با اعمال فشار و اعلام مهلت به این مؤسسات، آنها را ساماندهی کند كه تاكنون به اين مهم دست نيافته است.

اولتیماتوم مجلس
 به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد
تيرماه سال جاري محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تأکید بر لزوم ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: «تا پایان نیمه دوم سال بانک مرکزی باید گزارش کاملی مبنی بر جمع شدن سفره تمامی مؤسسات غیر مجاز در اقتصاد ایران به مجلس و کمیسیون اقتصادی ارائه کند.» پورابراهیمی با بیان اینکه به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی برای ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری مهلت داده شد، افزود: «اگر تا پایان سال این قضایا ادامه پیدا کند، نشان می‌دهد که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی جسارت لازم را برای حل مشکل مؤسسات غیر مجاز ندارند؛ چراکه تمامی ظرفیت‌ها در اختیار دولت است و از نظر مجلس هیچ عذر و بهانه‌ای برای مجموعه بخش دولت به منظور تعیین تکلیف مؤسسات غیر مجاز نیست؛ از این رو اگر موردی وجود دارد که دولت بگوید خلأ قانونی وجود داشته، باید به صراحت اعلام کنند، که درباره آن در اسرع وقت تصمیم‌گیری می‌شود.»

نحوه ايجاد و رشد 
مؤسسات غير مجاز
بر اساس اظهارات عباس کمره‌ای، مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی،‎ در مقطعی تعاونی‌های اعتباری با کسب مجوز از وزارت تعاون شروع به کار کردند؛ اگرچه قرار بود این تعاونی‌ها، تعاونی‌های اعتباری صنفی باشند و به صورت بسیار محدود کار کنند؛ اما به مرور زمان از خلأهایی که در زمینه قانون و مقررات وجود داشت، استفاده کردند و در مقطعی، به سرعت رشد کرده و تعداد شعب خود را افزایش دادند؛ پس از آن برای جذب منابع بسیج شده و بسط یافتند. صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای نیز در کشور فعالیت می‌کردند که گاهی بدون مجوز بانک مرکزی مشغول به کار شده بودند. در کنار این، واسپاری‌ها و لیزینگ‌هایی هم داشتیم که نظارت نکردن بر عملکرد آنها سبب شد در سال ۸۳، قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب و آیین‌نامه اجرایی آن در سال ۸۶ ابلاغ شود. 

راهکار انحلال، ادغام
 و صدور مجوز 
بانک مرکزی، متولی اصلی نظامی پولی و بانکی، سه راهکار انحلال، ادغام و صدور مجوز را برای ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز در نظر گرفته است. معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه به تازگی بحثی درباره مؤسسه ثامن در فضای مجازی برای افکار عمومی مطرح شده است، گفت: «این مؤسسه از سال‌های قبل از بانک مرکزی درخواست مجوز کرده و اقداماتی از جمله پذیر‌‌ه‌نویسی در بورس و پرداخت سپرده قانونی به بانک مرکزی انجام داده بود. فرشاد حیدری اعلام كرده است معمولاً مجوزها ممکن است به صدور مجوز به عنوان مؤسسه مستقل منجر شود یا اینکه به تشخیص شورای پول و اعتبار در یک بانک بزرگ‌تر یا یک مؤسسه قوی‌تر ادغام شوند.» وی اظهار داشت: «نتیجه این ادغام‌ها قاعدتاً ایجاد مؤسسات قوی‌تر و با سلامت و ثبات مالی بیشتر خواهد بود و امیدواریم در سال 96 موضوع غیر مجازها را در کشور به طور کامل ساماندهی کنیم و از سال 97 به بعد شاهد حضور و فعالیت هیچ مؤسسه و تعاونی غیر مجازی در کشور نباشیم.»

محدوديت‌هاي قانوني
 مانع است
ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که چرا بانک مرکزی به کار غیر مجازها در بازار پول پایان نمی‌دهد،‌ گفته است: «سال‌های گذشته همواره بانک مرکزی در این مسیر تلاش کرده و بالغ بر صد تعاونی غیر مجاز را ساماندهی و صدها تعاونی و صندوق غیر مجاز را تعطیل کرده است.» سیف خاطر نشان کرده است: «برخی محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های قانونی موجب شد فرایند ساماندهی به طول انجامد و با اتکا به پشتوانه قانونی، بانک مرکزی با هدف سلامت مالی و پایداری هر چه بیشتر شبکه بانکی کشور، بهبود روش‌های بانکداری، نظارت دقیق‌تر بازار پول و در نهایت صیانت از سپرده‌های هموطنان، موضوع را با جدیت پیگیری کرده است و خواهد کرد.»

تعهد دولت يازدهم 
سخنگوی دولت درباره حل مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری گفته است: «دولت یازدهم تعهد کرده است بازار غیر متشکل پولی و نهادها و سازمان‌هایی را که مجوز لازم و کافی برای این فعالیت‌ها ندارند، ساماندهی کند و حتی در شورای عالی امنیت ملی برنامه خود را اعلام کرده و شورا به منظور پشتیبانی از این اقدام، تصمیمات لازم را گرفته است.»

چه تعداد مؤسسه غير مجاز
 و با چقدر نقدينگي داريم؟
بنا به ارزیابی که تاکنون برخی منابع بانک مرکزی و برخی نمایندگان مجلس ارائه کرده‌اند، «بازار غیر متشکل پولی» شامل چند هزار مؤسسه مالی بدون مجوز با حدود دو میلیون عضو یا سهامدار و حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان، یعنی ۲۰ درصد نقدینگی کل کشور در حال فعالیت هستند. اگرچه دولت و بانک مرکزی سرنخ‌های اصلی و حامیان این مؤسسات را می‌شناسند؛ اما تاکنون جز با عناوین کلی «مؤسسات غیر مجاز» یا «بازار غیر متشکل پولی» برای مردم شناخته شده نیستند. 

ريسك مردم  براي سرمايه‌گذاري بالا رفته است
موضوع ديگري كه نبايد از آن چشم پوشيد، ريسك نرخ سود بالاتر در مؤسسات غير مجاز است كه فرد سرمايه‌گذار باید آن را به قيمت به خطر افتادن اصل سرمايه بپذيرد. سرمايه‌گذاران به جای دريافت نرخ سود معقول و منطقي با ريسك بسيار كم و سپرده‌گذاري در بانك‌ها و مؤسسات معتبر ترجيح مي‌دهند براي چند درصد نرخ سود بالاتر در مؤسسات غير مجاز سرمايه‌گذاري كنند. همچنين، برخي از مردم كه سرمايه‌هاي خرد خود را در مؤسسات غير مجاز قرار مي‌دهند، معتقدند همين كه اين مؤسسات اجازه تأسيس دفتر و شعبه يافته‌اند، پس از بانك مركزي مجوز دريافت كرده و مورد تأييد بانك مركزي هستند؛ در حالي كه اين ‌چنين نيست و با توجه به مطالب بالا، اين مؤسسات از طرق ديگر تأسيس و راه‌اندازي شده‌اند. 

 محمد نوری/  اصولاً کشورهای مختلف از نظر اقتصادی در تولید کالاهای مصرفی، واسطه‌ای و سرمایه‌ای مورد نیاز خود شرایط متفاوتی دارند. برخی از کشورها توان تولید کالاهای مورد نیاز مردم خود را به طور کامل ندارند و از سوی دیگر برخی کشورها با توان اقتصادی مناسب‌تر، قدرت تولید کالاهای مصرفی و... را بیش از نیاز داخلی دارند که در این مورد، کشور تولیدکننده اقدام به بازاریابی و فروش محصولات خود در دیگر کشورها می‌کند. در این میان، اقدام منطقی و معقول در واردات کالای مصرفی از کشور تولیدکننده با مزیت نسبی، در صورتی با اقتصاد داخلی کشور واردکننده منافات ندارد که یا از آن کالا در داخل کشور واردکننده تولید نشود یا اینکه تولید اندک آن، کفایت نیاز مصرف داخلی را ندهد. در این صورت، کشور نیازمند اقدام به واردات کالا کرده و نیاز خود را در داخل از این طریق پوشش داده و برطرف می‌کند تا اینکه شرایط در داخل کشور برای تولید کالای مورد نیاز میسر شود. در این شرایط برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اقدام لازم برای دستیابی به وضعیتی که شرایط را برای تولید داخلی مهیا کند،‌ در دستور کار مسئولان اقتصادی کشور واردکننده قرار می‌گیرد.
برای دستیابی به شرایط اقتصادی که در آن کشور به سمت اتکا به توان تولید داخل حرکت کند و ظرفیت‌های موجود را در این عرصه به خدمت گیرد، در سال‌های اخیر سیاست‌گذاری‌های مناسبی صورت گرفته است؛ از جمله اینکه برای حضور برندهای خارجی در ایران شرایط خاصی در نظر گرفته‌ شده است. به ‌گونه‌ای‌ که شرکت‌های خارجی مکلف شده‌اند برای حضور و صادرات محصولات خود به ایران، بخشی از آن را در کشورمان بر اساس سرمایه‌گذاری مشترک تولید کنند و از سویی بتوانند شرایط صادرات آن را از ایران فراهم آورند، تا از این طریق به اشتغال‌زایی داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ‌جای واردات صرف، کمک شود.
 این در حالی است که خبرها حاکی از افتتاح مرکز تجاری ترکیه در ایران است. این مرکز روز یک‌شنبه، 18 تیر ماه سال جاری با دعوت از 62 شرکت در تهران و با حضور وزیر اقتصاد ترکیه و سخنرانی خسرو تاج، معاون وزیر صنعت در حاشیه «همایش بازرگانان ایران و ترکیه» افتتاح شد، که بر اساس دستورالعمل‌های وزارت صنعت درباره حضور برندهای خارجی در ایران غیر قانونی است و با حرکت در مسیر رونق تولید داخلی و استقلال اقتصادی منافات دارد. البته این اقدام می‌تواند با در نظر گرفتن مواردی به نفع کشور بوده و مزیت‌آفرین باشد؛ از جمله:
۱ـ بسترسازی و همکاری در جهت افزایش ظرفیت‌های تولیدی مشترک و اقدام به صادرات کالای تولید شده به دیگر کشورها؛ ۲ـ مشارکت و همکاری برای توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مناسب به منظور صدور محصولات تولید مشترک؛ ۳ـ همکاری مشترک برای توسعه و تقویت بنگاه‌های تجاری و حمایت از شرکت‌های بزرگ صادراتی در هر دو کشور؛ ۴ـ ارائه خدمات مشاوره فنی در امر توسعه تجارت فیمابین؛ ۵ـ ظرفیت‌سازی برای حضور متقابل شرکت‌های ایرانی در راه‌اندازی مرکز تجارت در ترکیه.
در غیر این‌صورت باید تعرفه تجاری مناسب برای کالاهای عرضه شده در این مرکز وضع و اخذ شود. تا حمایت لازم از تولید داخلی صورت گیرد؛ چرا که این حضور برخلاف سیاست‌های وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت ایران بوده و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت داشته و تولید داخلی را به شدت تضعیف می‌کند.

 شرکت‌هایی که اجازه واگذاری به بخش خصوصی ندارند
پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر اقتصاد گفت: «تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی به دلیل اینکه کالا و خدمات یارانه‌ای دریافت می‌کنند، اجازه واگذاری آنها به بخش خصوصی وجود ندارد. شرکت‌هایی که در حوزه آب، برق و گاز فعالیت می‌کنند، جزو این گروه از شرکت‌ها هستند و تا زمانی که قیمت کالا و خدمات این گروه از شرکت‌ها تکلیفی است، واگذاری‌ها به طور کامل صورت نخواهد گرفت.»
یک شعبه بانک
 برای هر ۳۴۰۰ ایرانی
آخرین آمار بانک مرکزی حاکی از فعالیت ۲۳ هزار و ۲۳۰ شعبه در قالب ۴۲ بانک و مؤسسه در سراسر کشور است که بر این اساس سهم هر ۳۴۰۰ ایرانی معادل یک شعبه است. این آمار نشان می‌دهد در فرانسه به ازای هر 100 هزار نفر حدود 5/37 شعبه بانکی وجود دارد.
۶۳ درصد واردات کشور
 در انحصار ۴ نوع کالا
دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد؛ در گزارش آمار واردات 200 قلم کالای عمده وارداتی در سال 1394 با چهار مؤلفه میزان تعرفه، نوع مصرف، اولویت ارزی و قسمت‌بندی کالایی که حدود 60 درصد ارزش کل واردات را تشکیل می‌دهد، ۶۳ درصد از کل ارزش این ۲۰۰ قلم کالای عمده وارداتی را تنها ۴ نوع کالای خودرو، کشاورزی، فلزی و دارویی و شیمیایی تشکیل داده است.
رکود در توزیع 
لوازم خانگی
محمد طحانپور، رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی گفت: «افزایش هزینه‌های تولید برای برخی تولیدکنندگان و همچنین اجاره بهای کلان برای برخی فروشگاه‌ها سبب شده که جو متشنجی در بازار ایجاد شود؛ چرا که آنها به ‌طور کاذب مردم را از گرانی‌هایی که در راه است، می‌ترسانند تا به این طریق موجب رونق فروش خود شوند؛ اما چنین موضوعی واقعیت ندارد و قرار نیست افزایش قیمت خاصی در این بازار اتفاق بیفتد. به عقیده من رکودی در تولید لوازم خانگی وجود ندارد، این رکود در توزیع مشاهده می‌شود؛ چرا که برخی مغازه‌داران نمی‌توانند کالاهای خود را به فروش برسانند.

 سید فخرالدین موسوی/  تقابل میان روحانی و اصلاح‌طلبان درباره کابینه دولت دوازدهم همچنان ادامه دارد؛ سهم‌خواهی بی‌پایان  اصلاح‌طلبان و بی‌توجهی رئیس‌جمهور به درخواست‌های این جریان در هفته‌های اخیر بارها بر صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشست تا فشارها بر حسن روحانی بیش از پیش او را تابع خواست اصلاح‌طلبان کند؛ اما به ناگاه در بحبوحه اصرارها و فضاسازی‌های اصلاح‌طلبان و انکار روحانی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه حسن روحانی با سفر به مشهد مقدس و دیدار بار رهبر معظم انقلاب درباره کابینه کسب تکلیف کرده است؛ خبری که علی مطهری در مصاحبه با روزنامه‌های اصلاح‌طلب آن را اقدام روحانی برای محدود کردن اظهار نظر درباره اعضای کابینه آینده دانست؛ اظهاراتی اگرچه بیان آن به عهده علی مطهری گذاشته شده بود، اما از اردوگاه اصلاح‌طلبان شنیده می‌شد که معتقدند حسن روحانی قصد دارد مخالفت‌های خود با استفاده از نیروهای اصلاح‌طلب در کابینه را مخالفت رهبر معظم انقلاب با حضور آنها در دولت القا کند! موضوعی که البته به دلیل سوابق برخی از چهره‌های فتنه‌گر با احتیاط فراوان مطرح می‌شد؛ اما با انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب درباره ورود نکردن ایشان به مصادیق برای حضور در کابینه، صبح شنبه 7 مرداد روزنامه‌های اصلاح‌طلب با صراحت بیشتر در برابر اقدام روحانی موضع‌گیری کردند. چنانکه «نقش رهبری در چینش کابینه» در روزنامه همدلی، «رهبر انقلاب درباره اکثریت کابینه نظر ابراز نمی‌کنند» در روزنامه مردم‌سالاری، «دغدغه اصلی رهبر انقلاب در خصوص کابینه» در روزنامه شهروند، «دغدغه رهبر انقلاب در خصوص کابینه» در آفتاب یزد، «نگاه رهبری در انتخاب وزرا» در روزنامه تعادل، «صدور بیانیه توسط دفتر رهبر انقلاب در خصوص انتخاب کابینه؛ پاسخ به شایعات» در روزنامه تجارت، «كدام وزيران با هماهنگي رهبري انتخاب مي‌شوند» در روزنامه شرق، «نوع تعامل رهبر انقلاب با رئیس‌جمهور در زمینه انتخاب وزیران شفاف‌سازی شد؛ رویکرد حمایتی» در روزنامه بهار، «رویکرد رهبر معظم انقلاب در انتخاب کابینه» در روزنامه وقایع اتفاقیه تیتر شدند؛ اما صریح‌ترین تیتر را در این میان روزنامه قانون انتخاب کرد که با تیتری درشت در صفحه اول خود نوشت: «بدعت مردود». قانون تحت این عنوان می‌نویسد: «احترام و اعتقاد به ولايت فقيه ميان برخي افراد معنا و مفهومي دارد كه حتي با بيانات حضرت ‌آيت‌ا‌لله خامنه‌اي نيز در تناقض است. عده‌اي براي اينكه خود را از گزند جريان‌ها و تفكرهاي مختلف سياسي در امان بدارند، به نوعي وانمود مي‌كنند كه گويي ذوب در ولايت هستند و حتي خوردن و آشاميدن خود را نيز با رهبر معظم انقلاب هماهنگ مي‌كنند. در صورتي كه اين‌گونه نبوده و بيشتر براي اهداف سياسي اظهاراتي را به زبان مي‌آورند و اقداماتي را در دستور كار قرار مي‌دهند كه در ادامه به جايگاه ولايت و تفكرات مردم نيز لطمه وارد مي‌كند. در همين راستا، چندي پيش اخباري به نقل از برخي نمايندگان مجلس در فضاي مجازي منتشر شد كه چندان به كام جريان‌هاي مختلف سياسي(اصلاح‌طلب و اصولگرا) خوش نيامد. خبر حاكي از اين بود كه روحاني براي چينش تمام كابينه با رهبر معظم انقلاب هماهنگي دارد و ليست وزرا را براي تأیید به خدمت ايشان برده ‌است. حتي برخي مدعي بودند كه روحاني در سفر رهبر انقلاب به مشهد نيز ايشان را همراهي كرده و براي تشكيل كابينه با آيت‌الله خامنه‌اي هماهنگي‌هايي را داشته است. خبري كه براي روحاني دردسرهاي تازه‌اي را ايجاد كرد و سبب شد تا مخالفان او اين حركت را زير سؤال ببرند و دوستداران او اين تفكر را نقد كنند؛ اما از آنجايي كه حضرت‌ آيت‌الله ‌خامنه‌اي همواره در سياست‌ها و تدابيرشان اجازه استفاده از جايگاه رهبري را به هيچ‌ كس و جرياني نداده‌اند و هميشه تلاش شده ‌است تا راه برداشت جناحي از عنايت‌هاي ايشان گرفته شود، دفتر ايشان با انتشار نامه‌اي شايعات و القائات مربوط به كابينه را رد و تكذيب و در اطلاعيه‌اي براي تبيين افكار عمومي، مطالبي را بيان كرد.» البته روزنامه شرق در کنار این تیترهای پر تعداد نوعی مهلت هم برای دولت تعیین کرد. این روزنامه و تحت تیتر  «7 روز تا کابینه 24 میلیونی» می‌نویسد: «حالا بعد از تقریباً دو ماه گمانه‌زني و رايزني، تنها يک هفته زمان مانده است تا همه اين تلاش‌ها خود را در فهرست پيشنهادي رئيس‌جمهور به مجلس نشان دهد و مشخص شود اين فهرست سند وفاداري به آرا و مطالبات مردم است يا خير».
شبکه‌های اجتماعی و کودکان
 مهدی فرهادی/دنیای دیجیتال فاصله عمیقی بین والدین و فرزندان‌شان در سال‌های اخیر انداخته است، به طوری که آمارها نشان می‌دهد 50 درصد از والدین نمی‌‌دانند فرزندان‌شان در اینترنت چه می‌کنند و در نظر‌سنجی‌ها از هر 10 کودک، یک نفر گفته است که والدین او از فناوری مورد استفاده او خبری ندارد. لازم است بدانید با توجه به آماری که انجمن تحقیقاتی ESSET انجام داده است، طی سال‌های اخیر حملات رو به رشدی در حریم شخصی کاربران اینترنت در رابطه با افراد زیر سن قانونی شکل گرفته است که  ESSETاین خطرات را به سه دسته کلی تقسیم کرده است: 1ـ خطرات داده‌های شخصی، 2ـ خطرات داده‌های مالی و 3ـ خطرات استفاده از تمایلات جنسی کودکان و نوجوانان. در همین حال در کشورهای آسیایی نیز این مورد به وفور یافت می‌شود؛ سوءاستفاده‌کنندگان جنسی کودکان در مالزی سال گذشته (2016) در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی از «وی چت» بهره بردند. شبکه خبر آسیا به نقل از «اونگ چین‌لان» مدیر دستیار بخش تحقیقات کودکان، زنان و روابط جنسی پلیس «بوکیت امان» مالزی، اعلام کرد از بین 184 گزارش سوءاستفاده از کودکان در سال گذشته، 138 پرونده مربوط به کودکانی بوده است که از طریق نرم‌افزار «وی‌چت» با آزار‌دهندگان جنسی آشنا شده‌اند. وی عنوان کرد که پس از «وی‌چت»، شبکه‌های اجتماعی «فیس‌بوک» با 35 مورد، «واتس‌آپ» 6 مورد و «بی‌تالک» قرار دارند. این مقام پلیس مالزی در ادامه گفت که نرم‌افزار «وی‌چت» امکان یافتن تماس آسان بدون سانسور برای کودکان زیر سن قانونی را به وجود آورده و نیاز نیست که فرد دیگری این افراد را برای حضور در شبکه‌های اجتماعی دعوت کند.