صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۵  ، 
کد خبر : ۱۰۰۶۰۱

اخبار ویژه روزنامه های بیست وچهارم تیر 88


اخبار ویژه روزنامه های بیست وچهارم تیر 88

 

 

کیهان

 

وقتی کینه و ذوق زدگی به هم می آمیزند! (خبر ویژه)

 

روزنامه اعتماد ملی در تازه ترین گاف خود به خاطر تشابه اسمی عباس سلیمی نمین از فعالان سیاسی و عباس سلیمی از فعالان قرآنی کشورمان 5 سال حبس تعزیری برای محسن نامجو آهنگساز و خواننده ایرانی به خاطر توهین به معصومین(ع) در یک کار به ظاهر هنری را به نام عباس سلیمی نمین ثبت کرده و جالب تر اینکه این خبر را به تیتر اول شماره دیروز خود تبدیل کرده است.

این در حالی است که عباس سلیمی نمین هیچگونه شکایتی علیه آهنگساز یاد شده نداشته است و شکایت مزبور توسط فرد دیگری به نام «عباس سلیمی» که از مجریان برنامه های قرآنی صدا و سیما و از فعالان برجسته قرآنی به شمار می رود صورت گرفته است.

این روزنامه که از عباس سلیمی نمین به خاطر کشمکش دامنه دارش با مدیریت دانشگاه آزاد و همچنین حمایت جدی وی از احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری به شدت عصبانی است با مشاهده خبر یاد شده بدون توجه به اصل ماجرا و با ذوق زدگی اقدام به چاپ گزارش خبری و تحلیلی آن در صفحه اول خود کرده است.

اعتماد ملی در ادامه این گاف اطلاع رسانی تاکید کرد: به نظر می رسید که این پرونده با عذرخواهی رسمی محسن نامجو بسته شده بود اما سلیمی (سلیمی نمین!) روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاری ایکنا درباره نتیجه این شکایت نشان می دهد که از پیگیری این ماجرا هم مثل جدالش با عبدالله جاسبی خسته نشده است!

 

ما اپوزیسیون سکولار به شما ایمان آوردیم شما هم فقط ما را دارید! (خبر ویژه)

 

یک سایت ضدانقلابی خطاب به میرحسین موسوی تاکید کرد شما فقط ما اپوزیسیون را دارید و بنابراین باید سکولاریسم را بپذیرید!

نویسنده «ایران گلوبال» خطاب به موسوی نوشت؛ قبل از انتخابات هم خطاب به شما و آقای کروبی نوشتم و توضیح دادم که چرا امکان موفقیت شما نیز مانند خانم شیرین عبادی در همکاری جدی با اپوزیسیون سکولار است. در آنجا به شما و آقای کروبی تبریک گفته بودم که توانستید پشتیبانی بخش مهمی از سکولارها را به دست آورید بدون اینکه به خواسته های اساسی سکولارها پاسخ گفته باشید. این ضعف شما در نمایندگی سکولارهاست. بعد از انتخابات نه تنها آن بخش از سکولارها که در انتخابات از شما حمایت کردند بلکه اکثر باقی مانده سکولارها هم از مبارزه شما برای ابطال انتخابات حمایت کردند یعنی کسانی مثل خود من که به هیچ کس در انتخابات رای نداده بودم می خواهم به شما بگویم که کشورهای خارجی مثل ما سکولارها نیستند و تا ببینند دولت احمدی نژاد دارد خود را تثبیت می کند به ویژه در شرایط بحران عظیم اقتصادی جهان، بیشتر مایلند با این دولت رابطه برقرار کنند تا با یک ریسک نامعلوم سمت گیری کنند، در نتیجه شما فقط ما اپوزیسیون را دارید.

این سایت اضافه کرد: اگر شما نتوانید اپوزیسیون سکولار را در پشت سر خودتان نگهدارید، شکست خواهید خورد و هواداران شما هم قربانی اشتباه شما خواهند شد. شما وقت چندانی ندارید. همان توصیه ای که در پایان نامه سرگشاده ام پیش از انتخابات نوشتم را به شما دارم. امیدوارم توصیه ام در پایان آن نامه را بخوانید و مهمتر آنکه به آن عمل کنید.

برژینسکی: آمریکا بیش از حد تحت تأثیر انگلیسی ها بود (خبر ویژه)

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا تصریح کرد واشنگتن در کودتای 28 مرداد 1332 فریب انگلیسی ها را خورده و متأثر از آنها وارد این کودتا شده است.

اظهارات زبیگنیو برژینسکی از آن جهت قابل تأمل است که 56 سال پس از کودتای 28 مرداد، آمریکایی ها و رئیس جمهور تازه کار آنها فریب انگلیس را خورده و بار دیگر با طناب انگلیسی ها- در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری ایران- در چاه افتادند و دیگر بار حیثیت خود را به حراج گذاشتند.

برژینسکی در گفت وگو با روز آن لاین درباره روزگار ملی شدن نفت در ایران و دکتر مصدق گفت: آن زمان جوان بودم و گمان می کردم او عامل بی ثباتی در ایران است و می تواند درهای ایران را به سوی چپ گراهای رادیکال باز کند که این بیش از همه به منافع آمریکا در جریان جنگ سرد صدمه می زد. اما حالا نظرم تغییر کرده و فکر می کنم ما کمی بیش از حد تحت تاثیر تفسیر انگلیسی ها از اتفاقاتی که در ایران می افتاد، بودیم در حالیکه آنها در پی به انحصار درآوردن نفت ایران بودند. پارادوکس اینجاست که زمانی که ما به توصیه های آنها گوش دادیم و تا حدی وارد ماجرا شدیم، انگلیس به نفت نرسید، ما آنرا گرفتیم. اما 25 سال بعد از ایران بیرونمان انداختند.

وی همچنین شوروی را سخت ترین چالش دولت آمریکا در روزگار قدرت بلوک شرق عنوان کرد و گفت: من خوشحالم که استراتژی غرب را چنان تغییر شکل دادیم که نتیجه آن فروپاشی صلح آمیز اتحاد جماهیر شوروی بود.

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مسلما در من احساس رضایت ایجاد می کند. از سوی دیگر یکی از سخت ترین تجارب من، بحران بین آمریکا و ایران، بطور خاص در زمان انقلاب بود.

برژینسکی درباره ادعای اشغال عراق برای آزادی مردم آن گفت: در دوره ای که من آن را بیداری سیاسی جهانی و خواست مردم برای به رسمیت شناختن شأن انسانی آنها می نامم، تفکر «آزادی از طریق اشغال یک کشور» به ویژه وقتی که نتیجه آن مرگ تعداد زیادی از مردم است، امری متناقض به نظر می رسد. من نگران آینده عراق هستم. روش ما نخوت گرایانه و متکبرانه بود.

 

   صدام: اگر با شاه طرف بودم ایران را یک ماهه شکست می دادم (خبر ویژه)

دیکتاتور معدوم عراق در بازجویی هایی که از وی انجام گرفت تصریح کرده بود اگر در جنگ با ایران با رژیم شاه طرف بود، یک ماهه جنگ را با پیروزی به پایان می برد.

به گزارش واشنگتن پست به نقل از آرشیو امنیت ملی آمریکا، صدام در جریان بازجویی هایی که جورج پیرو مأمور پلیس فدرال (اف بی آی) در پوشش نماینده ارشد دولت آمریکا انجام می داد، گفته است: اگر رژیم شاه هنوز وجود داشت، ما ایرانی ها را ظرف یک ماه شکست می دادیم. در جنگ، نیروهای ایران شامل ارتش و سپاه به رغم ضعف و سازمان فرماندهی، به هزاران نفر رسید. جنگیدن با یک ارتش منظم آسانتر است اما ما با چنین ارتشی روبرو نبودیم. اغلب سربازان ما پس از پیشروی در خاک ایران مغرور شده بودند. اما با این حال پس از چند روز با خود می گفتند ما چرا اینجا هستیم و اینجا چه می کنیم؟

دلارهای سیا در خدمت تحریک آخوندهای قلابی (خبر ویژه)

 

ارگان رسمی سازمان سیا و رسانه وابسته به اینتلجنس سرویس انگلیس، اجرای پروژه مشترک زیر سؤال بردن مشروعیت جمهوری اسلامی از طریق آخوندهای آلت دست را پیش می برند.

سایت رادیو فردا در این زمینه از بیات به عنوان «یکی از مراجع قم» نام برد و با ادعای نامشروع بودن دولت، از قول نامبرده نوشت: ترک کار دولتی از باب امر به معروف تکلیف است و باید این عمل را انجام دهند و از باب نهی از منکر نمی توانند در آن محل مانده و باعث تقویت شوند(!)

ارگان سازمان سیا که به همراه برخی رسانه های همسو پروژه های مضحکی نظیر اعتصاب و تحصن را با سرخوردگی تمام پیگیری می کند، همچنین از قول منتظری که آلت دستی وی برای بقایای باند مهدی هاشمی معدوم و گروهک های نهضت آزادی و منافقین شهره عام و خاص است، جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه را نظام جور خواند. بی بی سی انگلیس و صدای آمریکا و رسانه های زنجیره ای همسو (شبکه عنکبوت) هم مطالب منتشر شده از سوی دفتر منتظری به نام وی را درصدر اخبار خود نشان دادند تا به خیال خود به جنگ شبه عقیدتی با نظام جمهوری اسلامی آمده باشند.

در این میان کسانی چون احمد منتظری و محسن کدیور (روحانی نمای مقیم آمریکا که از نهادهایی نظیر دیدبان حقوق بشر پول دریافت کرد) به عنوان واسطه میان محافل آمریکایی و گروهکی- استفتاکنندگان- و آقای منتظری عمل می کنند. سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم اراجیف منتشره به نام منتظری و در پاسخ به کدیور را بر صدر مطالب خود نشاند.

سایت وابسته به گروهک جبهه ملی (مقیم آمریکا) تحت عنوان خبرگزاری جبهه ملی هم با انتشار همین اظهارات ذیل عنوان «روحانیت ]؟![ علیه روحانیت» نوشت: آیا شکاف بین روحانیون حاکم و غیرحاکم سرانجام به جدایی دین از حکومت منجر خواهد شد؟ فتاوای آیت الله العظمی منتظری فوق العاده مهم است»!

اما در این میان از همه جالب تر، آفتابی شدن رئیس مفقود گروهک جنایتکار منافقین (مسعود رجوی) است که از مواضع اخیر صادر شده به نام آقای منتظری استقبال کرد و او را «اعلم از همه علما» معرفی نمود! بیت منتظری هنگامی که وی در زمان حیات حضرت امام، قائم مقام رهبری بود به محلی برای آمد و شد مداوم منافقین بدل شده بود و وی به جای قربانیان ترور، برای تروریست ها ابراز تاسف و تاثر می کرد بنابراین تشخیص سرکرده این گروهک جنایتکار در اعلمیت! وی تشخیص کاملا دقیقی است همچنان که رادیو فردا و بی بی سی و صدای آمریکا هم درست تشخیص داده اند.

حسن شریعتمداری پسر سیدکاظم شریعتمداری از عناصر ضدانقلاب مقیم آلمان هم که عضو مرکزیت گروهک تجزیه طلب حزب خلق مسلمان در سالهای اول انقلاب بود، در گفت وگو با رادیو فردا از مواضع آقای منتظری استقبال کرد و به شرح و بسط مواضع وی درباره عدل و جور پرداخت.

در همین حال احمد منتظری فرزند حسینعلی منتظری در واکنش به اخبار منتشره در برخی سایت ها مبنی بر اختلال حواس و بیماری وی به پارلمان نیوز گفت ایشان در سلامت کامل است و تمامی مطالبی که تاکنون به مهر ایشان منتشر شده، متعلق به خود ایشان است. البته ایشان طبق روال هر ساله از قم خارج شده و به روستاهای اطراف رفته اند.

گفتنی است مایکل برانت رئیس اسبق بخش شیعه شناسی در سازمان سیا اخیرا ضمن انتشار خاطرات خود نوشت: وقتی انقلاب ایران پیروز شد ما در سازمان سیا از همکاران پرسابقه تر خود در سازمان جاسوسی انگلیس دعوت کردیم تا بررسی کنیم چرا این انقلاب پیروز شد. پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که غیر از فساد رژیم شاه، دو عامل مهم باعث وقوع انقلاب شد یکی روحانیت و مرجعیت و رهبری و دوم حسین ]ع[ نواده پیامبر اسلام]ص [ که خونش در کربلا ریخته شد. بنابراین به جای سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن، سیاست جدید تفرقه بینداز و نابود کن را از طریق نفوذ در جریان شیعه به اجرا گذاشتیم و 900میلیون دلار بودجه برای آن اختصاص دادیم.

 

سمیر قنطار: ایران، رکن اسلام است نمی گذاریم تنها بماند(خبر ویژه)

سمیر قنطار مبارز لبنانی که سال گذشته به همت حزب الله لبنان و پس از 30 سال از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد، تاکید کرد که ما ایران را در مقابل اسرائیل تنها نمی گذاریم.

وی در گفت وگو با شبکه الجزیره، به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران اشاره کرد و گفت: حزب الله در صورت حمله تل آویو، ایران را تنها نمی گذارد.

سمیر قنطار تاکید کرد: ایران یکی از ارکان اسلام است و ما او را تنها نخواهیم گذاشت.

سیدحسن نصرالله چند سال پیش وعده کرده بود که به همت مجاهدان حزب الله، سمیر قنطار را آزاد کند و سال گذشته این وعده عملی شد.

 

 

قدس

 

کواکبیان تکذیب کرد

نواندیش- به دنبال انتشار خبری در یک سایت نزدیک به دولت مبنی بر درخواست احمدی نژاد از مصطفی کواکبیان نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس برای ارائه برنامه حضور در کابینه، کواکبیان این موضوع را تکذیب کرد.

وزیر راه وترابری: احمدی نژاد فقط خبر 14 را می بیند

مهر- حمیدرضا بهبهانی وزیر راه و ترابری در بازدید از پروژه های عمرانی راه و ترابری مازندران در مقابل سؤال خبرنگار صدا و سیما که درباره چند موضوع خواست تا از وزیر مصاحبه بگیرد به خبرنگار رسانه ملی در مازندران گفت: اول بفرمایید خبر شما کی روی آنتن می رود اگر ساعت 2 بعد از ظهر روی آنتن می رود خوب است و مصاحبه می دهم.

وی تصریح کرد: زیرا دکتر احمدی نژاد خبر ساعت 14 بعدازظهر را می بیند و خبر ساعت 21 را نمی بیند.

مرندی: احمدی نژاد هرگز سراغ من نمی آید

مهر- وزیر پیشین بهداشت، درباره وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد در آستانه تشکیل کابینه جدید گفت: اگر کامران باقری لنکرانی شهامت دست زدن به کارهای بزرگتری را می داشت و از روزمرگی های بی مورد دوری می جست، نظر نمایندگان مجلس را بیشتر جلب می کرد.

دکتر علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان یادآور شد: احمدی نژاد 4 سال پیش در پاسخ به این سؤال که چرا بنده را به عنوان وزیر بهداشت معرفی نمی کند، گفته بود مرندی کمی سنش بالاست و حالا بعد از گذشت 4 سال که مسن تر هم شده ام، معلوم است که دیگر به هیچ وجه سراغ من نمی آید.

بهشتی: میر حسین به زودی جبهه سیاسی تشکیل می دهد

ایلنا- سید علیرضا حسینی بهشتی مشاور میرحسین موسوی از تشکیل جبهه سیاسی از سوی موسوی در آینده ای نزدیک خبر داد.

یک تشکل اصولگرا: شعار بدهیم «خامنه ای زنده باد - هاشمی پاینده باد»

خبرآنلاین- سایت وابسته به تشکل رهپویان انقلاب خواستار استقبال گرم از هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران شد.

سایت جهان که به دبیرکل این تشکل وابسته است، نوشت: مردم قدرشناس تهران بار دیگر روز جمعه با شعار «خامنه ای زنده باد - هاشمی پاینده باد» از رئیس مجلس خبرگان رهبری استقبال خواهند کرد تا آرزوی دشمنان تفرقه افکن کشور به نومیدی تبدیل شود.

مردان اصلی احمدی نژاد از نگاه یک سایت خبری

جهان نیوز - زارعی و رسایی از نمایندگان مجلس، بذرپاش مدیر عامل سایپا، فقیه رئیس سازمان بهزیستی و ثمره هاشمی مشاور عالی احمدی نژاد اعضای اصلی تیم تعیین همکاران رئیس جمهور هستند.

این افراد در نخستین گام اجرای طرح انتخاب اولیه ترکیب وزیران حداقل 5 گزینه برای هر وزارتخانه معرفی و برای برخی معاونتهای ریاست جمهوری 4 گزینه مشخص کرده اند، اما در خصوص معاون اول رئیس جمهور گزینه ای پیشنهاد نشده است.

انتخاب مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده تهران به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قطعی به نظر می رسد.

شنیده ها حاکی از آن است که دهقان معاون فعلی احمدی نژاد به عنوان سفیر به یکی از کشورهای آمریکای لاتین می رود.

گفته می شود، حاج علی اکبری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان که خداحافظی وی با کابینه قطعی است به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح و خاموشی رئیس این سازمان هم به عنوان وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شده است.

شکایت بهشتی، خاتمی و مهدی هاشمی از روزنامه های کیهان، ایران و خبرگزاری فارس

ایسنا- در شکایتی که روز یکشنبه در شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت به ثبت رسید، علیرضا بهشتی از روزنامه کیهان به اتهام نشر اکاذیب و افترا شکایت کرد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی دلیل شکایت علیرضا بهشتی از روزنامه کیهان را چاپ مطالبی بیان کرد که در آن وی به ارتباط با آمریکاییان متهم شده است.

طباطبایی همچنین از شکایت مهدی هاشمی از خبرگزاری فارس خبر داد و گفت: خبرگزاری فارس به درج خبری مبنی بر پرداخت رشوه از سوی استات اویل به مهدی هاشمی اقدام کرده بود که پرونده ای به اتهام نشر اکاذیب و افترا در شعبه اول دادسرای کارکنان دولت و رسانه مطرح رسیدگی است.

وکیل مدافع مهدی هاشمی همچنین از شکایت موکلش از روزنامه ایران و سایت رجانیوز خبر داد و گفت: این دو رسانه اخباری مبنی بر دخالت مهدی هاشمی در اغتشاشات پس از انتخابات منتشر کرده بودند.

وی همچنین به شکایت سیدمحمد خاتمی از روزنامه ایران اشاره کرد و گفت: روزنامه ایران در خبری مدعی شده بود که آقای خاتمی با آمریکاییان در مصر دیدار داشته است؛ در حالی که آقای خاتمی به مصر سفر نکرده است.

ناکامی عوامل بمب گذار در دانشگاه علوم پزشکی بابل

فارس- در پی خنثی شدن عملیات بمب گذاری در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل، عده ای از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که از اعضای شاخه دانشجویی گروهکهای تروریستی بوده اند، دستگیر شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: این افراد با نامهای «نیما.ن»، «علی.ت»، «محسن.ب»، «ایمان.ص»، «حمید.ج»، «سیاوش.س»، «حسام الدین.ب» از دانشجویان صنعتی نوشیروانی و «محمد.ا» از دانشجویان در دانشگاه پیام نور مازندران بوده اند که با همکاری دو تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل سناریوی تخریب فضای سلامت در این دانشگاه را دنبال می کردند.

قتل خبرنگار روزنامه خراسان کذب محض است

فارس- سردبیر روزنامه خراسان قتل خبرنگار این روزنامه را کذب محض خواند و تأکید کرد که این روزنامه در دوران بیش از 60 سال انتشار خود خبرنگاری به نام «مهرداد حیدری» نداشته است.

نامزد اصلی ریاست تربیت بدنی کیست

ایرنا- محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه آماده است مسؤولیت ریاست سازمان تربیت بدنی را برعهده بگیرد، تصریح کرد یکی از نامزدهای اصلی پذیرش این پست است.

    روزنامه یو اس ای تو دی: ایران را باید به عنوان قطب جدید پذیرفت 

یک روزنامه آمریکایی در بخش دیدگاه خود نوشت: باید جمهوری اسلامی را به عنوان قطب جدید پذیرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه «یو اس ای تودی» افزود: آمریکا باید ایران را به عنوان قطب جدید در آغوش بگیرد. این قطب شامل ایران، سوریه و البته چند کشور دیگر نیز می شوند. دو عضو دیگر این بلوک جدید حماس و حزب ا... هستند که خواهان حذف اسراییل هستند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: برای حل معضلات خاورمیانه، آمریکا باید در برقراری رابطه با ایران پیشقدم شود.

 

نشریه نخبه گرای «فارین افیرز»:قدرت نظامی ایران چالش نظامی آمریکا است 

نشریه فارین افیرز در مقاله ای به بررسی هزینه های بیهوده آمریکا در زمینه نظامی در گذشته پرداخته است و می نویسد که ایران و چین برای مزیتهای نظامی آمریکا چالش ایجاد کرده اند پس آمریکا باید به دنبال قابلیتهای جدیدی برای ادامه برتریهای نظامی خود در جهان باشد. 

نشریه فارین افیرز می نویسد: تفوق نظامی آمریکا به دلیل تداوم افزایش قدرتهای نظامی کشورهایی چون ایران و چین تضعیف شده است.

این نشریه ادامه می دهد با توجه به این که ایالات متحده تاکنون در برخی از حوزه ها از برتری مطلقی برخوردار بود، اکنون به نظر می رسد این برتریها در این حوزه ها با چالش جدی روبرو شده اند.

 روزنامه الوطن به نقل از سیاستمدار آمریکایی: اوباما در برابر ایران استراتژی خاصی ندارد 

یک سیاستمدار با سابقه آمریکایی تأکید کرد: اوباما هم اکنون در قبال ایران هیچ استراتژی خاصی را مدنظر ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الوطن کویت، «آرون دیوید میلر» که در هفت دولت آمریکایی سمت مشاور امور خاورمیانه را داشته است، در ادامه افزود: با توجه به پیچیدگیهای خاص گفتگوی ایران و آمریکا، هرگونه پیشرفتی در این موضوع به کندی انجام می شود.

وی افزود: آمریکا در عراق مصالحی دارد که باید برای حل این قضایا با ایران گفتگو کند.

  

القدس العربی نوشت؛تلاش شبکه «العربیه» برای بحرانی نشان دادن ایران 

روزنامه القدس العربی با اشاره به تلاشهای شبکه خبری العربیه برای بحرانی نشان دادن ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری آن را ناشی از سرخوردگی برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری ایران دانست.

به گزارش فارس، روزنامه القدس العربی در تحلیلی از پوشش اخبار پس از تحولات انتخابات در ایران از سوی شبکه خبری «العربیه»، دلیل پافشاری این شبکه برای نشان دادن ادامه بحران در ایران را اختلاف نظر سیاسی بین ایران و عربستان سعودی  بیان کرد.

به نوشته این روزنامه فرامنطقه ای، اخبار ایران که این روزها «العربیه» تولید می کند، از منابع و کانالهایی غیر از منابع کلاسیک و شناخته است که خبرنگارانی در همان مکان به گرفتن تصاویر و جمع آوری اطلاعات مبادرت می کنند و اکنون پرسش این است که تا چه اندازه می توان به این منابع و شبکه ها اعتماد کرد؟

 

واشنگتن پست: ایران در حال نفوذ در سراسر آمریکای لاتین است 

یک روزنامه آمریکایی دیروز در گزارش خود با تیتر «سفارت نامحسوس ایران در نیکاراگوئه» نوشت: ایران در حال نفوذ دیپلماتیک در نیکاراگوئه و به دنبال آن در سراسر منطقه آمریکای لاتین است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، ماههاست گزارشهایی در واشنگتن منتشر شده مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت یک پایگاه ساحلی در نیکاراگوئه است تا نفوذ دیپلماتیک خود را در آمریکای لاتین با انجام توافقات سرمایه گذاری گسترده، ایجاد سفارتهای جدید و حتی پخش برنامه های تلویزیونی از ایران افزایش دهد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: انتشار خبر ساخت این پایگاه ساحلی در «ماناگوآ»، پایتخت نیکاراگوئه، باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده، به طوری که چندی پیش «هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به ساخت پایگاهی بسیار بزرگ هشدار داده و ادعا کرده بود مشخص نیست هدف ایران از ساخت این «ابَر مجموعه» چیست.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، هیچ کس ادعا نمی کند که ایران در حال ساخت یک «ابَر سفارت» در شهر ماناگوآ است. حتی «ارنستو پورته»، رئیس اتاق بازرگانی نیکاراگوئه که از مخالفان دولت این کشور و متمایل به سفارت آمریکا محسوب می شود، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده است، چنین ابَر سفارتی در نیکاراگوئه وجود ندارد و تنها «مگا سفارت» در ماناگوآ، همان مجموعه سفارتخانه آمریکاست و تا آنجایی که ما می دانیم هرگز ایران در حال ساخت چنین سفارتخانه بزرگی نیست که برخی مقامهای آمریکایی ادعا می کنند.

 

جوان

در بنیاد باران برای موسوی چه تصمیمی گرفتند؟

شنیده شده است اخیراً جلسه‌ای با حضور (م.خ) مرد خاکستری اصلاحات و سید محمد خاتمی پیرامون موضوع تشکیل حزب از سوی میرحسین موسوی تشکیل شده است. در این جلسه (م.خ) مرد خاکستری اصلاحات مخالف تشکیل حزب از سوی موسوی بوده است و می‌گوید: با این حرکت و تشکیل حزب از سوی موسوی ما با دست خودمان میرحسین را لیدر اصلاحات می‌کنیم، در صورتی که ما اصلاً خواهان چنین موضوعی نیستیم. از سوی دیگر سید محمد خاتمی که موافق تشکیل حزب از جانب میرحسین بود نیز گفت: البته این طور که آقای (خ) می‌‌فرمایند نیست. مهندس موسوی اگر حزب تشکیل دهد باید هم عرض دیگر احزاب اصلاح طلب حرکت کند. از سوی دیگر اگر نگذاریم میرحسین حزب تشکیل دهد وی خود را فردی فراحزبی نشان می‌دهد که در هیچ تشکل سیاسی نمی‌گنجد و این خطر بیشتری برای ما دارد چون آنگاه ما باید دنبال موسوی به عنوان لیدر اصلاحات بدویم.

پروژه «ساعت 48» کلید خورد

آخرین تصمیم جریان تجدیدنظرطلب برای مقابله با تشکیل دولت دهم کلید خورد. به گزارش «جوان»، جریان اصلاح‌طلب در نظر دارد در اقدامی منفعلانه، 48 ساعت قبل از تنفیذ حکم ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای مبنی بر نامشروع بودن این دولت صادر کند! گفتنی است پیش از این دو تن از کاندیداهای شکست خورده جریان اصلاحات اظهاراتی مبنی بر نامشروع بودن دولت کرده بودند.

افشای جزئیات جدیدی از شبکه رسانه‌ای ستاد موسوی

در جریان بازجویی از برخی اعضای رسانه‌ای ستاد میرحسین موسوی ابعاد جدیدی از فعالیت گسترده و گلدکوئیستی آنها افشا شد. بنابراین گزارش، بیش از 30 هزار پست الکترونیک سازماندهی شده بود که همگی این ایمیل‌ها در ارتباط مستقیم با یک مسؤول رسانه‌ای ستاد موسوی بودند. از سوی دیگر مشخص شده که بیش از 82 «دومین» (Domain) برای پایگاه اینترنتی قلم نیوز ثبت شده بود که در صورتی هر گونه احتمال از جمله هک و یا فیلتر شدن با اسامی جدید این سایت بر روی اینترنت حضور داشته باشد. گفتنی است ایمیل‌های مذکور از طریق شبکه هرمی در نظر گرفته شده تا 3 میلیون پست الکترونیک را پشتیبانی می‌کرده است.

از اعترافات خبرهایی در راه است

روز گذشته برخی رسانه‌های وابسته به جریان شکست خورده در انتخابات در اخباری هماهنگ و فرار به جلویی آشکار، مدعی شدند که هیچ یک از چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی که پس از اغتشاشات اخیر دستگیر شده‌اند اعترافاتی نداشته‌اند و جرمی برای آنها تعریف نشده و همگی بی‌گناه در بازداشت به سر می‌برند! در همین راستا خبرنگار «جوان» کسب اطلاع کرد که این ادعاهای جریان اصلاح‌طلب همگی در راستای فضاسازی روانی علیه پخش اعترافات متهمان می‌باشد. همچنین باخبر شدیم که خبرهای جدیدی در این زمینه در راه است و ابعاد جدیدی از اعترافات چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی روشن خواهد شد. گفتنی است جریان‌سازی‌ رسانه‌ای طیف دوم خرداد در حالی صورت می‌گیرد که چهره‌های برجسته این جماعت در جریان اعترافات دوستان و همکاری خود هستند و بعضاً با ابزار ندامت از این افراد تبری جسته‌اند.

 

مشاوران احمدی‌نژاد در کمیته معرفی کابینه دهم

همزمان با آغاز رایزنی‌ها و مذاکرات با گروه‌ها و اشخاص مختلف برای تشکیل کابینه دهم و تقویت گمانه زنی‌ها درباره تغییر 50 درصدی کابینه احمدی نژاد، مردان اصلی مشاوره دهنده به رئیس جمهور در دولت بعدی مشخص شدند. کمیته‌ای پنج نفره از افراد نزدیک به احمدی‌نژاد به عنوان یکی از گروه‌های مشورت دهنده به وی، مأمور انتخاب اولیه وزرای کابینه دولت دهم شده‌اند. زارعی و رسایی نمایندگان مجلس، بذرپاش مدیر عامل سایپا، فقیه رئیس سازمان بهزیستی و هاشمی‌ثمره رئیس ستاد مردمی و مشاور عالی احمدی‌نژاد ترکیب این کمیته را تشکیل می‌دهند. این افراد در نخستین گام اجرای طرح انتخاب اولیه ترکیب وزرا حداقل 5 گزینه برای هر وزارتخانه معرفی و برای برخی معاونت‌های ریاست جمهوری چهار گزینه مشخص کرده‌اند.

موسوی: رسانه‌های امپریالیستی از من هم عبور می‌کنند

میرحسین موسوی اخیراً در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس ادعا کرده من نوکر نظام هستم، اما حاضر نیستم این را علنی بگویم. موسوی پیش ازاعلام نتیجه نهایی انتخابات از سوی شورای نگهبان، در دیدارعده‌ای از نمایندگان مجلس گفته است: نظام برای من فوق‌العاده و بسیار مهم است و از اینکه مدیریت صحنه به بیرون از کشور منتقل شود، نگران هستم و اساساً قبول ندارم‌. این رسانه‌های امپریالیستی فردا از من هم عبور می‏کنند. کمیته مجلس از موسوی می‏خواهد همین حرف‌ها را در مصاحبه‌ای در تلویزیون بگوید که وی حاضر نمی‌شود و در جواب آنها می‌گوید آمادگی ندارم!

 

جامعه‌شناس هتاک اسلوونیاییمن برای موسوی برنامه‌ریزی می‌کردم

در روزهای کوتاهی که تهران شاهد برخی ناآرامی‏ها بود، ‌ علاوه بر سران سیاست جهانی، ‌ یکی از چهره‏های فلسفی غرب نیز در ظاهر سیاستمداران تندرو و بی‏نزاکت نسبت به ایران ظاهر شد. به گزارش رجانیوز، اسلاوی ژیژک، ‌ فیلسوف، ‌ جامعه‌شناس و سیاست‌مدار مطرح اسلوونیایی که در گذشته نیز درباره ایران سخنان زیادی گفته است، ‌ هفته گذشته در همایشی که با عنوان

«فستیوال مارکسیسم 2009» در لندن برگزار شده حامیان موسوی را به استراتژی «سکوت تهدیدکننده» دعوت کرده و از ارتباط خود با موسوی، ‌ درحد برنامه ریزی برای او، ‌ پرده برداشت. وی، ‌ از ارتباط باواسطه و استراتژیکش با موسوی پرده برداشته، ‌ و ضمن آرزوی موفقیت برای آشوبگران، ‌ نسبت به سفر به ایران ابراز تمایل شدید کرده و گفته است: «من دوست دارم به ایران بیایم اما یک نفر مرا تقریباً به موسوی وصل کرد تا برایش برنامه ریزی کنم و به من گفتند که یا ایران را نخواهی دید یا در صورت پیروزی ایشان، ‌ به ایران دعوت خواهی شد و این تنها فرصت من بود. من بنا بود، ‌ سال قبل به ایران بروم اما یکی از اساتیدی که مرا دعوت کرد، ‌ دستگیر شد.»

 

نماز جمعه ‌فقط باید تریبون انقلاب باشد

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحرکات در داخل و خارج گفت: ‌برخی همچنان بر طبل بی‌مهری به رأی اکثریت می‌کوبند؛ این یک تهدید جدی علیه جمهوریت نظام است. ‌

به گزارش ایسنا دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب افزود: ‌گفت‌وگوهایی برای آغاز رفاقت و همکاری برای کارآمدی دولت صورت گرفته است.

وی افزود : ‌ما بارها گفته‌ایم که حساب رقابت در داخل خانواده انقلاب با حساب کسانی که خارج از این خانواده به دشمنی با آن مشغولند کاملا جداست. ‌

وی درادامه درباره نماز جمعه این هفته به امامت هاشمی رفسنجانی نیز اظهار کرد: ‌رفتار حساب نشده برخی جریان‌های سیاسی در این مسائل کلان اعتقادی جامعه می‌تواند اثرات منفی داشته باشد. ‌ سنگر نماز جمعه متعلق به رهبری و امت اسلام است. ‌باید حریم، ‌حرمت و احترام آن را از همه جهات محفوظ داشت و مستقل از جناح‌های سیاسی، ‌احزاب و گروه‌ها، ‌‌فقط به عنوان تریبون انقلاب از آن استفاده کرد. ‌

 

شکایت خانواده سعودی از یک جن

یک خانواده‌ سعودی از یک جن شریر و بد که وسایل خانه را می‌رباید، به دادگاه این کشور شکایت کردند. این خانواده‌ سعودی در دادخواست خود اعلام کرده بودند که این جن شریر با آنها تماس گرفته و در تماس‌هایش اعضای این خانواده‌ را تهدید می‌کند، یا آنکه تلفن‌های همراه اعضای خانواده‌ را می‌رباید و اشیای خانه را به سمت آنها پرتاب می‌کند. شیخ عمرالسلمی، قاضی دادگاه عالی عربستان تصریح کرد: این یک پرونده‌ غیرمعمول است و باید روی آن کار شود، چرا که این دادخواست تنها توسط یک نفر تنظیم نشده و تمامی اعضای این خانواده‌ از چنین موجودی شکایت کردند. پدر این خانواده‌ اضافه کرد: ما نزدیک به 15 سال است که در منزل خود در مدینه زندگی می‌کنیم و دو سال است که از حضور جن در منزلمان باخبر شدیم.

 

ایران

پلیس آلمان به آپارتمان «الشربینی» حمله کرد

خبر دیگر این که پلیس آلمان برای به دست آوردن آنچه که «مروه الشربینی» را به گروه‌های تروریستی منتسب کند، به آپارتمان محل سکونت وی حمله کرد. پلیس آلمان هیچ حکم قانونی از طرف قاضی برای تفتیش خانه الشربینی در اختیار نداشت. پلیس آلمان همچنین با مصادره قرآن و کتب تفسیری «الشربینی» آنها را مستنداتی مبنی بر گرایش او به سازمان القاعده دانست. این در حالی است که تاکنون دولت آلمان از مکان حضور «الکس دبلیو» قاتل الشربینی و ارائه نام نگهبانی که به سمت همسر مروه تیراندازی کرد، امتناع ورزیده است.

 

اظهارات تازه مرد خاکستری اصلاحات

 

شنیدیم که پدرخوانده جریان اصلاحات اخیراً طی سخنانی در بنیاد باران با تمجید از اقدامات اخیر موسوی گفته: این میرحسین،‌ میرحسین قبلی نیست. او شنونده خوبی است و معتقد است که در انتخابات مجلس و شوراها رأی اول را دارد و مجلس و همچنین شورای آینده با وی است. وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از نقش خاتمی در انتخابات اخیر گفته: خاتمی در پشت‌پرده انتخابات اخیر خیلی کمک کرد و برای انجام کار نیاز نیست ایشان در انظار باشد.

 

تقدیر رئیس «منافقین» از منتظری

با خبر شدیم که مواضع اخیر آقای منتظری که با استقبال رسانه‌های بیگانه و ضد نظام همراه شده بود، در واکنشی قابل پیش‌بینی مورد استقبال سرکرده گروهک منافقین نیز قرار گرفته است. مسعود رجوی ضمن تقدیر و تشکر از منتظری خواستار «افشاگری او علیه نظام جمهوری اسلامی ایران»، قبل از رسیدن «اجل وی» شده است. سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق در این بیانیه منتظری را فردی دانسته که «بالاترین سرمایه دنیوی و اخروی‌اش در پیشگاه «خلق»، «عزل وی از سوی (امام) خمینی (ره)» است. رجوی همچنین ابراز امیدواری کرده که منتظری «افشاگری‌هایش» را ادامه دهد و برای تداوم آن ترس از احمدی‌نژاد را کنار بگذارد.

 

تشکیل جلسه وی‍ژه از ماه‌ها قبل برای ایجاد اخلال در ایران

خبر رسیده که روزنامه مردم، چاپ چین نوشته: امریکا از مدت‌ها پیش در پی نبرد «سایبری» با ایران بوده است. این روزنامه چینی با اشاره به تغییر تاکتیک امریکا برای ایجاد به اصطلاح تغییرات در ایران می‌نویسد: «اوباما» با ورود به کاخ سفید و با استفاده از رویه «سایبری» (رایانه‌ای) و به کار‌گیری «یوتیوپ»، نبرد تازه‌ای را علیه ایران آغاز نمود. از دیدگاه این روزنامه، علی رغم تفاوت‌ها در شکل ظاهری اقدام‌های امریکا، اینها همگی در خدمت سیاست‌های ایالات متحده علیه ایران بوده است.

 

روزنامه یو اس ای تو دی: ایران را باید به‌عنوان قطب جدیدی پذیرفت

یک خبر دیگر این که یک روزنامه امریکایی در بخش دیدگاه خود نوشته که «باید جمهوری اسلامی را به‌عنوان قطب جدید پذیرفت». یو اس ای تو دی افزود : امریکا باید ایران را به‌عنوان قطب جدید در آغوش بگیرد. این قطب شامل ایران، سوریه و البته چند کشور دیگر نیز می‌شود. دو عضو دیگر این بلوک جدید حماس و حزب‌الله هستند که خواهان حذف اسرائیل هستند. در بخشی دیگر از این مطلب آمده: امریکا در طول 30 سال گذشته بسیار تلاش نمود تا با ارائه مشوق‌هایی رفتار تهران را تغییر دهد اما اینها کارگر نیفتاد زیرا از دیدگاه ایرانیان و دولتمردان این کشور، امریکا تحت هر شرایطی «شیطان بزرگ» می‌باشد و اکثر شهروندان ایرانی نیز این مسئله را قبول دارند.

 

عملیات مخفیانه خرابکاری در صنعت نفت ایران

دست آخر این که برخی از نمایندگان کنگره امریکا افزایش تلاش دولت این کشور را برای حمایت از گروه‌های اپوزیسیون ایرانی که در پی براندازی نظام دینی در تهران هستند، خواستار شدند. به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان امریکا که یک جنگ‌طلب برجسته در حزب جمهوریخواه امریکا است، از کاخ سفید خواسته تا برای دامن زدن به بحرانی اقتصادی که بتواند تغییر رژیم ایران را موجب شود، در صنعت نفت و گاز ایران خرابکاری کند. گینگریچ گفته امریکا برای ایجاد بحرانی مرتبط با بنزین به‌منظور تلاش در جهت تغییر رژیم، باید از عملیات مخفی استفاده کند.

 

 

خراسان

فردا مدعی شد:

وزارت اقتصاد در واگذاری یک بانک دولتی به بورس در بخش احراز برخی شرایط تعیین شده از سوی هیئت نظارت درخصوص تهیه امیدنامه تعهداتی را پذیرفته است که این کار می بایست با مجوز مجلس باشد در غیر این صورت تخلف محسوب می شود. «امیدنامه پذیرش» و درج این بانک در بورس نشان می دهد وزارت اقتصاد در این خصوص مرتکب حداقل هفت مورد تخلف شده است.

تابناک مدعی شد:

مرندی وزیر سابق بهداشت، با تاکید بر این که در همفکری برای انتخاب وزیر بهداشت در دولت دهم نقشی نخواهد داشت، یادآور شد: احمدی نژاد ۴سال پیش در پاسخ به این سوال که چرا بنده را به عنوان وزیر بهداشت معرفی نمی کند، گفته بود مرندی کمی سنش بالاست و حالا بعد از گذشت ۴سال که مسن تر هم شده ام، معلوم است که دیگر به هیچ وجه سراغ من نخواهد آمد.

 

تابناک نوشت:

وکیل فرزند هاشمی رفسنجانی گفت: مهدی هاشمی از خبرگزاری فارس، روزنامه ایران و سایت رجانیوز به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد.

آریا خبر داد:

بنا به دعوت رئیس پارلمان ایالتی توسکانی ایتالیا، فیلم مستندی علیه حضرت امام خمینی(ره) در پارلمان این کشور اکران شده است.

رجا مدعی شد:

گفته می شود فرهنگستان هنر طی یک ماه گذشته به پاتوق جلسات محفلی میرحسین موسوی تبدیل شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات