صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۱۰۸۷۳۰

اخبار ویژهروزنامه های یازدهم شهریور88


ایران

دیگه چه خبر؟

تمجید سارکوزی از کروبی

■ شنیدیم که نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برلین ضمن دخالت آشکار در امور داخلی ایران و توهین به منتخب ملت ایران گفته: ملت ایران شایستگی رهبرانی بهتر از رهبران کنونی خود را دارند. سارکوزی همچنین از شجاعت افرادی که آنها را روحانیون بلندپایه ایران که تجاوز و شکنجه‌های اعمال شده بر ضد مخالفان را محکوم کردند، می‌خواند، تمجید کرده و افزوده: رهبران کشورهای غربی نیز برای محکوم کردن رفتار مقامات ایران با مخالفان بازداشت شده نمی‌توانند چیزی کمتر از آنچه برخی روحانیون معترض ایرانی گفته‌اند، بر زبان آورند.

جاسوسی در ایران تحت عنوان خبرنگار

■ با خبر شدیم که دو تن از اعضای شرکت امنیتی بلک واتر به عنوان پیمانکار خصوصی سازمان جاسوسی سیا با در دست داشتن کارت‌های خبرنگاری جعلی در پروژه‌های سازمان سیا در خاورمیانه مانند عراق، ایران، افغانستان و پاکستان ارتباط داشته‌اند. وین مادسان از کارشناسان شبکه روسیه امروز گفته: در یکی از این نمونه‌ها یکی از این اشخاص یک ویزای خبرنگاری برای سفر به ایران به عنوان خبرنگار دریافت کرده بود و هدف وی از این سفر تحلیل و جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از ایران برای حمله احتمالی امریکا به ایران در سال 2003 میلادی بوده است.

ابهام در مأموریت سازمانی مهدی هاشمی در سفر به لندن

■ خبر رسیده که دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حالی طی جوابیه‌ای به خبر عزیمت مهدی هاشمی رفسنجانی به لندن واکنش نشان داد و آن را مرتبط با مأموریت سازمانی وی خواند که این جوابیه بر ابهامات سفر هاشمی افزوده است. در این جوابیه تأکید شد که سفر مهدی هاشمی جهت بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور چندین روز قبل از دادگاه مورخه 3/6/88 به خارج از کشور بوده است. دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد در حالی اصرار دارد که تاریخ سفر مهدی هاشمی را پیش از برگزاری دادگاه عنوان کند که وی دقیقاً روز چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به اعترافات حمزه کرمی و مسعود باستانی از گردانندگان سایت جمهوریت، نامه‌ای را به امضای خود به رئیس سازمان صداوسیما ارسال کرد و ضمن انتقاد شدید از مطرح شدن نامش در رسانه ملی خواستار تعیین زمانی برای پاسخگویی شد.

نارنجک بستن مخملباف و تناقض‌گویی آشکار

■ دست آخر این که محسن مخملباف، کارگردان فرانسوی - ایرانی که پس از انتخابات 22 خرداد، خودش را سخنگوی میرحسین موسوی در خارج از کشور معرفی کرده در نامه‌ای در سال 64 به سید‌محمد بهشتی معاونت سینمایی دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی به ساخت فیلم اجاره‌نشین‌های مهرجویی اعتراض کرده و نوشته: واقع قضیه این است که دو ساعت پیش که فیلم را دیدم حاضر بودم به خودم نارنجک ببندم و مهرجویی را بغل کنم و با هم به آن دنیا برویم. اما یک ربع پیش که با قرآن استخاره کردم خوب آمد که به شما بگویم آخرت خودتان را به دنیای دیگران نفروشید.

کیهان

کار انگلیس عادی بود جاسوسی این 180نفر که عادی نبود (خبر ویژه)

دبیر گروه موسوم به مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از سوی سفارت انگلیس را عادی توصیف کرد.

موسوی تبریزی در گفت وگو با ایلنا به اظهارات یک کارمند سفارت انگلیس در دادگاه اغتشاشگران مبنی بر جمع آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای همه وزارتخانه ها ]؟![ جمع آوری اطلاعات و کسب اطلاع از میزان قدرت جریان های سیاسی در یک کشور است و سفارتخانه های ما در سایر کشورها نیز این کار را انجام می دهند که امر عجیبی نیست. اینکه فردی را به دادگاه بیاورند و او را وادار به گفتن این مطلب کنند که ما در سفارتخانه موظف به جمع آوری اطلاعات بوده ایم، دلیل ارتباط اعتراضات با بیگانگان نیست.

وی که ریاست خانه احزاب را نیز برعهده دارد، همچنین گفت: حرص قدرت در جناح مخالف اصلاح طلبان باعث شده تا آنان قدرت تحلیل سیاسی خود را از دست بدهند.

درباره اظهارات موسوی تبریزی آنچه قابل تامل است اینکه اولا اگر جاسوسی سفارتخانه های خارجی امری رایج است اما قانونی نیست و در هر کشوری در صورت دسترسی به جاسوسان به شدت با آنها برخورد و مجازات می کنند. ثانیا اگر هم جاسوسی سفارت انگلیس از سوی برخی حضرات اصلاح طلب قبیح تلقی نشود و عادی باشد، دادن اطلاعات به آنها قطعا امری غیرقانونی و بر ضد امنیت و منافع ملی است و آقای موسوی تبریزی به عمد این وجه از قضیه را مسکوت گذاشته است. بنابر اعترافات مستند حسین رسام تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس، وی طی چند سال اخیر با 180نفر تماس های مداوم داشته و از این طریق به جمع آوری اطلاعات می پرداخته که از آن جمله آقایان عطریانفر، شمس الواعظین و لیلاز جزو خبرچینان وی بوده اند. رسام می گوید «من در طول 5سال اخیر 130مرتبط با سفارت انگلیس و طی یک سال اخیر 50 نفر دیگر را جذب کرده ام و از طریق قرار ملاقات هایی که با آنها در رستوران ها و کافی شاپ ها می گذاشتم اطلاعات مورد نیاز را کسب می کردم.» بنابراین اگر هم جاسوسی سفارت انگلیس قبیح و غیرقانونی نباشد! جاسوسی حضرات برای سفارت مذکور قطعا خیانت است. ثالثا ارتباط سفارت انگلیس با افراطیون مدعی اصلاح طلبی فقط در حد داد و ستد اطلاعاتی نبوده بلکه اغتشاشات خیابانی چه در مرحله ساماندهی، چه در حوزه تبلیغاتی و رسانه ای (از طریق بی بی سی)، چه در زمینه القای تقلب و ایجاد التهاب در جامعه و چه در زمینه حضور برخی دیپلمات ها و کارمندان سفارت انگلیس در آشوب ها، در ارتباط با سفارت و دستگاه اطلاعاتی انگلیس (MI6) می باشد و جناب موسوی تبریزی تجاهل العارف می نمایند. رابعا تعبیر «حرص قدرت» و «از دست دادن قدرت تحلیل سیاسی» علی القاعده بر طیف افراطیون منطبق تر است که به خاطر داشتن آن حرص و نداشتن این تحلیل، راضی شدند در پروژه دشمن به ایفای نقش بپردازند و ادعای تقلب 11میلیونی را که هیچ عقل سالم و کارشناس بی طرفی نمی تواند باور کند، به افکار عمومی القا کنند!

گفتنی است طیفی از روحانی نمایان همسو با جبهه اصلاحات کذایی به ویژه طی ماههای اخیر همکاری آشکاری با رسانه های بدنامی چون بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو زمانه و... دارند و مجمع محققین- اگر از ماجرا بی خبرند- باید خیلی هوشیار باشند.

مورچه چیه که... موریانه خور هم بشه! (خبر ویژه)

گروهک ورشکسته جبهه ملی با ریزش ته مانده اعضای خود مواجه شده است. 5تن از اعضای این گروهک با انتشار نامه ای خطاب به سران گروهک اعلام کردند از عضویت در آن استعفا می دهند.

در نامه استعفا این 5 نفر تصریح شده که «پس از مرگ ورجاوند و نظام الدین موحد، جریان روزافزون و خزنده ای در جبهه ملی شکل گرفته که هرچند از هسته چند نفره تشکیل شده ولی به هیچ معیار اخلاقی و اصول سیاسی مصدقی پایبند نیست و اکثریت را تحت تاثیر قرار داده است. این باند از ما بهتران از تمامی امکانات جهت تفرقه اندازی و ایستایی جبهه ملی سود می جویند و به ورود نیروهای گلچین شده مبادرت می ورزند. آنها با تحرکات خود از زحمت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی می کاهند و موریانه وار عمل می کنند.»

نامه انتحاری! سخنگوی ستاد میرحسین موسوی در خارج از کشور منتشر شد (خبر ویژه)

نامه مخمل باف مربوط به سال 64 و در اعتراض به فیلم اجاره نشین ها ( به کارگردانی داریوش مهرجویی) است که خطاب به سیدمحمد بهشتی معاونت سینمایی وقت نوشته شده است. مضمون این نامه از آن جهت قابل تامل است که مخمل باف با فرصت طلبی از حوادث پس از انتخابات، به مراکزی نظیر پارلمان اروپا سرک کشید و تلاش کرد تحت عنوان دفاع از حقوق شهروند و مدنی سری در میان سرها درآورد. وی برای اثبات مزدوری، حتی حاضر شد به هتاکی علیه جمهوری اسلامی بپردازد و ادعا کند با اقدامات موسوی، براندازی جمهوری اسلامی آغاز شده است.

در این میان نامه سال 64 مخمل باف که از سوی «رجانیوز» منتشر شده قابل تامل است و در قیاس با مواضع امروز، شخصیت مذبذب وی را نشان می دهد. گفتنی اینکه مهرجویی که در نامه مذکور مورد حمله مخمل باف قرار گرفته، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مانند مخمل باف از موسوی حمایت می کرد.

اما نامه:

«سلام خسته نباشید. انصاف حکم می کند که تلاش شما را در جهت رشد کمی سینما بستایم.

اجرکم علی الله، اما وجود فیلم هایی چون اجاره نشین ها را به چه حسابی بگذارم، بی دقتی شما؟ بی اعتقادی شما؟ در صورت آخر اعتماد پاک مهندس موسوی را به شما نمی توانم ندیده بگیرم.

برادر عزیز از شما خیلی خوبی می گویند. خیلی ها می گویند دو سه سال پیش مرا امر به ثواب کردید، یادتان هست؟ پس من باب ثواب می گویم، حاجی واشنگتن را که گردن نگرفتید، اجاره نشین ها به گردن چه کسی است؟ اگر فیلم را ندیده اید، ببینید. شما را به همان حضرت ابوالفضل(ع) تکلیف کسی چون من با شما چیست؟ ارج گذاری تان به جنگ را باور کنم یا اغماض تان را در مورد امثال اجاره نشین ها، امیدوارم همچنان ما را متحجر ندانید که مثلاً به هنر تبلیغاتی و سفارشی معتقدیم یا با انتقاد مخالفیم، اما انتقاد در چارچوب انقلاب و اسلام و یا هجو اسلام و انقلاب؟ توهین می شود که اگر بگویم فیلم دیدن بلد نیستید. می توانید بشینید با هم اجاره نشین ها را ببینیم. من باب ثواب گفتم، گناه که نکرده ام؟ واقع قضیه این است که دو ساعت پیش که فیلم را دیدم حاضر بودم به خودم نارنجک ببندم و مهرجویی را بغل کنم و با هم به آن دنیا برویم. اما یک ربع پیش که با قرآن استخاره کردم خوب آمد که به شما بگویم نه به کسی دیگر. ادای وظیفه کردم، ثواب یا گناه، آخرت خودتان را به دنیای دیگران نفروشید.

محسن مخملباف»

 

  

 

آخوندهای جعلی در خدمت دیکتاتورهای سیاسی (خبر ویژه)

شبکه رسانه ای عنکبوت همچنان تلاش می کند از طریق گفت وگو و استفتا و نظرخواهی از چند روحانی نمای پا به رکاب! مشروعیت نظام اسلامی را- به خیال خود- به چالش بگیرد. در این داد و ستدهای رسانه ای، طرف پرسشگر که نوعاً یک روزنامه و سایت زنجیره ای با شبهات از پیش پردازش شده است سراغ عناصری نظیر منتظری، بیات و... می رود تا از آنها چنین القا شود که جمهوریت و اسلامیت یا مقبولیت و مشروعیت در جمهوری اسلامی مقابل هم قرار گرفته اند و بنابراین نظام، مشروعیت ندارد.

در همین راستا منتظری اخیراً مدعی شده بدون انتخاب مردم جمهوری اسلامی نه مشروعیت دارد و نه مقبولیت. اسدالله بیات هم در گفت وگو با روزنامه زنجیره ای اعتماد گفت: حکومت زمانی مشروع است که قانونی باشد. اگر شما مشروعیت را به معنای قانونیت گرفتید طبیعی است که در جایی که مردم مسلمانند حکومت مشروعشان حکومتی است که تقید بر مفاهیم دینی دارد. ما چنین چیزی نداریم که بین مشروعیت و مقبولیت فرق بگذارند.

بازی با کلمات جمهوریت و اسلامیت یا مشروعیت و مقبولیت و القای تقابل این دو در نظام جمهوری اسلامی که بنیان آن از همان سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی با پروژه مشترک ضد شیعی و ضد انقلابی «سیا» و «اینتلیجنت سرویس» گذاشته شد در حالی است که همین طیف از سرویس دهندگان به شبکه جنگ روانی دشمن، علناً به مقابله با نتایج انتخابات پرشکوه ریاست جمهوری برخاسته و همسو با دشمنان برای نقض حق و انتخاب مردم فعالیت می کنند. بنابراین به جای تحریف و طرح غلط صورت مسئله باید از این حضرات پرسید تکلیف عدالت نزد کسانی که قانون و رأی و انتخاب 24 میلیونی مردم را یکجا زیر پا می گذارند و به تضییع حق می پردازند، چیست؟ آیا آنها با حمایت از برخی دیکتاتورهای سیاسی که دنبال گردن کلفتی و غصب قدرت هستند، شایستگی یدک کشیدن عنوان روحانیت- افتا و مرجعیت که جای خود دارد- هستند؟ طبیعی است که رویه چنین کسانی نه مقبولیت دارد و نه مشروعیت، نه با اسلام سازگار است و نه با دموکراسی و جمهوری. چه رسد به این که به زیور خدمتگزاری برای مستکبران عالم نیز آراسته شود.

قدس

اخبار ویژه 

شرح دلایل وقف اموال دانشگاه آزاد

مهر- کریم زارع، عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد دلایل مصوبه هیأت مؤسس این دانشگاه برای وقف اموال دانشگاه را اعلام کرد و گفت: وقف دارایی ها و اموال دانشگاه آزاد اسلامی با موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفته تا در صورت انحلال این دانشگاه، دارایی آن در اختیار نهادهای دیگر قرار نگیرد.

یک رفتار از اوباما

الف- با اعلام دستگیری حسن نمازی، سرمایه دار ایرانی الاصل آمریکایی، سخنگوی جو بایدن اعلام کرد معاون اول رئیس جمهور آمریکا وجوه دریافتی از حسن نمازی را که در جریان انتخابات از وی دریافت کرده بودند، در اختیار مؤسسات خیریه می گذارد و یا به وی باز می گرداند.

روز پنجشنبه نیز اعلام شد باراک اوباما به گروهی از دموکراتها پیوسته که متعهد شده اند کمکهای دریافتی از حسن نمازی را به وی بازگردانند.

 

بازیکن تیم ملی دراگون بت بازنگشت

مهر- عضو تیم ملی دراگون بت ایران پس از پایان رقابتهای جهانی این رشته در جمهوری چک، همراه با اعضای تیم به ایران بازنگشت.تیم ملی دراگون بت مردان و زنان کشورمان که در ششمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در جمهوری چک شرکت کرده بود بامداد روز سه شنبه در حالی به تهران بازگشت که «مینا علیزاده» را به همراه نداشت. وی پیش از پایان مسابقات و بدون اطلاع قبلی اقدام به ترک هتل محل استقرار تیم ملی کرد و خود را به آلمان رساند.

گفتگوی خیالی با شجریان

فرآرو- سایت «دل آوا» گفتگوی ادعایی درج شده در روزنامه وطن امروز را ساختگی اعلام کرد.

در اطلاعیه این سایت آمده است: محمدرضا شجریان هیچ گونه مصاحبه ای با هیچ نشریه، روزنامه، خبرگزاری و رسانه ای از جمله روزنامه وطن امروز نداشته است.

جایگزین سوسن کشاورز پیشنهاد شد

فردا- با قطعی شدن رأی منفی مجلس به سوسن کشاورز گروهی از نمایندگان استانهای شمالی کشور در مجلس با امضای نامه ای به رئیس جمهور، اسدا... عباسی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به رئیس جمهور معرفی کردند.

حضور علی آبادی در افطار حزب اصلاح طلب

فرآرو- در ضیافت افطار حزب و روزنامه مردمسالاری که در هتل المپیک تهران برگزار شد، شماری از چهره های اصولگرا و اصلاح طلب مجلس مانند محمدرضا تابش، قدرت ا... علیخانی، محمدرضا خباز، فرهاد تجری، کاظم دلخوش و طاهرخانی و نیز برخی فعالان سیاسی از جمله هادی غفاری و اصغرزاده حضور داشتند. محمد علی آبادی نیز برای دقایقی در این مراسم حاضر شد.

مرخصی ساعتی، برای ابطحی

فرارو- دختر محمدعلی ابطحی از حضور پدرش، محمدعلی ابطحی در خانه شخصی اش در مراسم افطار دوشنبه شب خبر داد. ابطحی پس از افطار دوباره به زندان بازگشت.

خوشحالی رمضان زاده از رفتن مرتضوی

فرارو- سکینه کریم زاده، همسر عبدا... رمضان زاده گفت: روز دوشنبه آقای رمضان زاده تماس گرفتند و گفتند که درخواست تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه را داده اند و از ما خواستند که به آقای شیری، وکیل ایشان بگوییم درخواست ایشان را پیگیری کنند.کریم زاده، وضع روحی همسرش را خوب توصیف کرد و گفت: روز دوشنبه که همسرم تماس گرفت صدایش بهتر بود و می دانست که قاضی مرتضوی از دادستانی تهران رفته و از این موضوع خیلی خوشحال بود.

نمایندگان در افطاری ریاست جمهوری شرکت نکنند

مهر- محسن کوهکن سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به مراسم پیش روی رأی اعتماد وزیران پیشنهادی کابینه دهم گفت: هیأت رئیسه از نمایندگان خواست از شرکت در افطاری های خارج از محیط مجلس و ریاست جمهوری خودداری کنند.

شیوه جالب یک نامزد وزارت برای کسب رأی

جهان- یکی از وزیران پیشنهادی زن، برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس، شیوه جالبی را به کار گرفته است.

این وزیر پیشنهادی پس از رایزنی چهره به چهره با نمایندگان مجلس، از آنها می پرسد که آیا به وی رأی خواهند داد؟ این پرسش که به جهت رودربایستی نمایندگان با پاسخ مثبت آنها روبرو می شود، برای خانم وزیر قانع کننده نیست و وی پس از گرفتن جواب مثبت، از نمایندگان می خواهد با قسم خوردن به قرآن کریم، صحت ادعای خود را اثبات کنند!

احمدی نژاد پاسخ گوید

فردا- کنعانی مقدم، دبیر سیاسی حزب ا... گفت: احمدی نژاد باید در آخرین دفاعیات خود از وزیران در مجلس پاسخگوی مهمانی ها و افطاری های مسأله دار برخی وزیران پیشنهادی برای گرفتن رأی اعتماد شود.

درگیری سیاسی در حاشیه بازی ورزشی

قدس- گروه سیاسی: روزنامه ورزشی گل، از درگیری تماشاگران ایرانی بازی پرسپولیس- الکرامه خبر داد.

به گزارش این روزنامه، شماری از تماشاگرنماها در حاشیه این بازی و در برابر دوربینهای رسانه های غربی، که گویا از پیش هماهنگ شده بودند، شروع به گفتن شعارهای سیاسی کرده و زمانی که تماشاگران ایرانی، بازیکنان و مسؤولان تیم پرسپولیس آنان را به آرامش دعوت می کنند، این گروه اندک به پرخاشگری اقدام می کنند. سرانجام با دخالت پلیس دوبی و دستگیری چند تماشاگر نما، آرامش به ورزشگاه بر می گردد.

تبلیغات برنج های وارداتی در صدا و سیما قطع شد

قدس - گروه سیاسی: با درخواست نمایندگان مجلس، صدا و سیما در راستای حمایت از کشاورزان شمال کشور تبلیغات برنج وارداتی را در همه شبکه های سراسری و استانی قطع کرده است.

آموزش الاغ سواری به نظامیان آمریکا

فارس- فاکس نیوز نوشت: کوههای صعب العبور در مناطق جنگی افغانستان نظامیان آمریکایی را مجبور کرده است دوره آموزش مهارتهای الاغ سواری را پشت سر بگذرانند.

40 سفیر در ایستگاه آخر

رجانیوز- حکم پایان مأموریت 40 نفر از سفیرانی که دوره مأموریت آنها در مناطق مختلف جهان به پایان رسیده بود صادر و به آنها اعلام شده است.

واکنش ارتش به یک خبر

قدس- گروه سیاسی: در پی درج خبری در بخش خبرهای ویژه به نقل از سایت شیعه آنلاین در روزنامه دیروز، دهم شهریورماه، با تیتر «مساجد ارتش در تسخیر انجمن حجتیه»، عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه خراسان در جوابیه ای نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

در بخشی از این جوابیه با کذب خواندن خبر یاد شده، آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران براساس قانون اساسی به هیچ عنوان وارد بازی های سیاسی و فکری جناحها نشده است و به عنوان یک نهاد ملی براساس رویه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به انجام وظیفه قانونی خود مشغول است.همچنین در این جوابیه تصریح شده است که سایت شیعه آنلاین باید مستندات خود را در مورد خبر مذکور ارائه کند، در غیر اینصورت از سوی مراجع قانونی نسبت به پیگیری آن خبر اقدام می شود.

تکذیب ادعای دانشگاه آزاد

فارس- یک مسؤول در دفتر مقام معظم رهبری ادعای دانشگاه آزاد مبنی بر موافقت رهبر معظم انقلاب با وقف اموال و دارایی های این دانشگاه را تکذیب کرد.

 

درخواست کروبی از ضرغامی

مهر- در پی طرح مطالبی در خصوص حجةالاسلام مهدی کروبی در بخشهای خبری صداوسیما، وی در نامه ای خواستار استفاده از حق قانونی برای پاسخگویی به ابهامات مطروحه شد.

نارضایتی آیة ا... لاریجانی از روند دادگاه ها

آینده- یک منبع نزدیک به رئیس دستگاه قضایی از نارضایتی آیة ا... لاریجانی از روند دادگاه ناآرامی های پس از انتخابات خبر داد.

سرمستی رسانه های عربی از شکست ایران

ایسنا- شکست سنگین تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

رسانه های عربی با تأکید بر برتری تیم فوتبال بحرین در دو نیمه بازی مقابل ایران، برد چهار بر دو بحرین برابر ایران را یک برد معنوی برای این تیم دانستند.

وطن امروز

اخبار کوتاه

آغاز پایش سلامت دانشجویان از 15 مهرماه

فارس: قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم گفت: پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود از 15 مهر آغاز و تا 15 آذر ادامه دارد. حسن مسلمی نائینی با بیان اینکه وزارت علوم تلاش می‌کند که امسال تمام دانشجویان تحت پوشش طرح پایش سلامت قرار گیرند، افزود: وزارت علوم هزینه طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود را تأمین می‌کند. وی درباره هزینه طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی 87 ـ 88، گفت: سال گذشته یک میلیارد تومان برای طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود هزینه شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین مقدار اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شود.

کاهش ظرفیت اعزام زائران به عتبات تا اطلاع ثانوی ادامه دارد

مهر: معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: کاهش ظرفیت اعزام زائران به عتبات عالیات تا زمانی که عراقی‌ها خدمات خود را افزایش ندهند همچنان ادامه خواهد داشت. حسین اکبری افزود: ثبت‌نام متمرکز از متقاضیان برای اعزام به عتبات عالیات دیگر انجام نمی‌شود و فقط افرادی که در گذشته ثبت‌نام کرده‌اند اعزام خواهند شد.معاون عتبات عالیات سازمان حج در ادامه تاکید کرد: البته اعزام ثبت‌نامکنندگان نیز از طریق قرعه‌کشی صورت خواهد گرفت و چنانچه ظرفیت خالی وجود داشته باشد به استا‌ن‌ها اعلام خواهیم کرد.

دانشجویان جدیدالورود در کوی دانشگاه تهران ساکن نمی‌شوند

ایسنا: معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی 89 ـ 88 در کوی دانشگاه تهران ساکن نمی‌شوند. مهدی قمصری با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید 2 ساختمان خوابگاه دانشجویی نیازمند تعمیر و بازسازی هستند، افزود: دانشگاه تهران در خارج از کوی 4 خوابگاه‌ دانشجویی دارد و دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی 89 ـ 88 در این خوابگاه‌ها ساکن می‌شوند. وی با بیان اینکه حدود 10 هزار دانشجو در کوی دانشگاه تهران ساکن هستند، افزود: هر چند که دانشگاه تهران هیچ مسؤولیتی برای ارائه خوابگاه به دانشجویان دوره شبانه ندارد اما تلاش می‌کند خوابگاه‌های خودگردان را در اختیار این.

30 فناوری در جهاددانشگاهی بومی شده است

فارس: معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گفت: از ابتدای فعالیت جهاد تاکنون توانسته‌ایم بیش از 20 فناوری را در کشور بومی کنیم. محمدصادق حاجی‌تاروردی با اشاره به برنامه سند چشم‌انداز جهاددانشگاهی گفت: این نهاد تاکنون توانسته بیش از 30 فناوری را در کشور بومی کند و بومی کردن فناوری‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. معاون جهاددانشگاهی با اشاره به صدور فناوری به برخی از کشورها گفت: در سال گذشته برای یکی از کارخانه‌های سیمان عراق، الکترو فیلتر ساختیم و در پروژه‌های مطالعات سد در کشورهای آسیای میانه فعالیت داریم. وی ادامه داد: در زمینه صادرات فرستنده‌های رادیویی نیز فعال هستیم و در زمینه سیستم‌های خلأ هم مجموعه‌ای را به دانشگاه سوریه صادر کردیم.

کسری 540میلیارد تومانی با استخدام حق‌التدریسی‌ها

مهر: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی از افزایش کسری‌ 540 میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش با استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد. بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که با توجه به وجود نیروهای دارای مدرک کارشناسی برای دوره ابتدایی، به‌‌کارگیری دارندگان مدرک کاردانی جز فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم به افت آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان منجر می‌شود. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به نقاط ضعف طرح استخدام 60 هزار معلم حق التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی که طبق مصوبه مجلس باید در 5 سال استخدام شوند، پرداخته است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات