صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۱۲۱۹۵۰

عون درباره نقشه‌ برای کارشکنی در تشکیل حکومت لبنان هشدار داد


صیرت:میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان تاکید کرد: «من کماکان در انتظار پایان مشاوره‌هایی هستم که سعد حریری نخست وزیر منتخب لبنان در حال اجرای آن است تا ببینم ترکیب کابینه‌ای که قرار است تشکیل شود مناسب و بر مبنای آن چیزیست که بر اساس آن مذاکرات صورت گرفته است».
به گزارش بصیرت به نقل از پرس.تی.وی – بیروت، میشل عون پس از ریاست جلسه فراکسون تغییر و اصلاح دومین فراکسون بزرگ مجلس لبنان گفت: «ما ترکیبی را که به حریری ارائه دادیم را اعلام کردیم و وی می‌تواند پاسخ خود را به ما ابلاغ کند و در آن وقت است که ما تصمیم مناسب را اتخاذ خواهیم کرد». عون بر مطلب وزارت ارتباطات بار یگر تاکید کرد و اعلام نمود که جبران باسیل از آن اطلاعی ندارد.
رئیس جریان آزاد ملی درباره جلسه جریان اپوزیسیون در دمشق گفت که هیچ اطلاعی از این جلسه ندارد و احتمال داد که این جلسه اصلا برگزار نشده باشد.
همپیمان مسیحی حزب‌الله اشاره داشت که سوریه آماده بازگشت به لبنان نیست و برخی روزنامه نگاران برخی از استنتاج‌های خود را در محافل مختلف و نشست‌ها مطرح می‌کنند که این یک واکنش است و طرحی جدی به حساب نمی‌آید.
عون از رفتار نیروهای امنیتی پس از حوادث و نا آرامی‌هایی که در منطقه عین‌الرمانه و طرابلس رخ داد تشکر کرد و خواستار دستگیری و مجازات عاملان این حوادث شد.
وی اشاره داشت: «قدرت تشکیل حکومت در اختیار سعد حریری نخست وزیر منتخب است و من تنها برای مشاوره می‌روم و مطالب و خواسته‌های خود را بیان می‌کنم».
رئیس جریان آزاد ملی اظهار داشت که اسرائیلی‌ها درباره قدرت نظامی خود متکبرانه صحبت می‌کنند و بهترین وسیله را برای تقویت حزب‌الله فراهم می‌کنند.
عون گفت:‌«شخص مسئول تشکیل کابینه باید این را بفهمد که آرای دیگری هم وجود دارند که باید محترم شمرده شوند و درباره آنها گفت‌وگو شود. باید مشارکت را قبول کنند و تفکرات و حقوقی وجود دارند که باید تغییر کنند».
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات