تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۱۳۲۵۷۷

آنچه غرب و آمریکا برای اسلام‌هراسی از اسلام تحریف می‌کنند


غرب در زمینه اسلام هراسی کارهای زیاد و متنوعی انجام داده است، مثلاً در حوزه نشر، کتاب "هنگامی که اروپا درخواب است: چگونه رادیکال‌های مسلمان غرب را از درون متلاشی می‌کنند؟ " که در سال 2006 کاندیدای دریافت جایزه نقد کتاب ملی سال 2006 شد، از جمله این فعالیت‌ها است. این انتخاب البته باعث واکنش تند نامزد قبلی دریافت جایزه یعنی "الیوت وینبرگر " در نشست سالانه ان‌بی‌سی‌سی شد و وی آن را "نژاد پرستی با عنوان نقد ادبی و انتقاد " خواند. جان فریمن از اعضای ان‌بی‌سی‌سی می نویسد: "من تاکنون هیچ‌وقت به اندازه زمانی که کتاب بروس بوور، برنده جایزه شد، احساس شرمندگی و خجالت نکرده بودم... این امر شیوه جدیدی بود که موج انتقاد را از نقد واقعی به‌سوی اسلام هراسی کشیده است. "
با این حال، تاریخچه اسلام هراسی به کتاب "پروتکل‌های یهود " بازمی گردد که حاوی القائات اسلام هراسانه به‌مانند کتاب "وقتی اروپا در خواب است "، می‌باشد و شامل سخنانی است که در آن ادعا می‌شود اسلام برای تسلط بر غرب نقشه‌های زیادی دارد.
در عین حال، مؤسسات اسلامی و مسلمانان نیز به‌شدت مورد نقد و حمله قرار می گیرند. به‌عنوان نمونه، هنگامی که شورای اسلام نروژ، نحوه برخورد با همجنس بازان را مورد بحث قرار داده بود، به مانند کاری که بروس در کتابش انجام داد، پاجاماس مدیاپست "مذاکره مسلمانان اروپا: آیا همجنس‌بازان باید محاکمه شوند " را تیتر خود کرد.
در این زمینه، پس از خبر تیراندازی شرکت امنیتی بلک واتر به سر بچه عراقی، روزنامه لس آنجلس‌تایمز تأکید می کند: "تیراندازی و عواقب بعدی آن، نشان از ادامه تضاد پروسه قانونی امریکایی ها و فرهنگ و سنت عراق است، بدان معنا که ارزش های جامعه سنتی عربی بالاتر از همه چیز است. "
در حرکتی مشابه، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای درباره پاسخ مردم افغانستان به حمله اشغالگران در کشورشان که بیش از 90 شهروند افغانی کشته می شوند، نوشت: "بمباران و تخریب خانه ها؛ افغان ها این کشتار را از نظر فرهنگی قابل قبول نمی دانند و در مقابل آن ایستادگی می کنند. " در حالی که دستگیری صدها افغانی بدون محاکمه را اینچنین منعکس می کند: "افغان ها به طور سنتی و قدیمی در مقابل هجوم احساس خود مختاری می کنند. " و علت مقاومت افغان ها در مقابل کشته شدن و غارت‌شان در رسانه های غربی اینگونه القاء می شود که مسلمانان به‌طور بنیادی امریکایی‌ها را دوست ندارند.
در رسانه های غربی از عوامل و شیوه های مختلفی برای القای اسلام هراسی استفاده می کنند. یک خط این است که مسلمانان را به‌طور ذاتی شیطانی و خشونت طلب نشان دهند، مانند این عنوان "دین خونخواه و وحشی " که توسط مبلغ اوانجلیست یعنی "پت روبرسون " در برنامه "کلوپ 700 " استفاده شد.
یکی دیگر ازرسانه های فعال در زمینه ترویج اسلام هراسی، شبکه فاکس نیوز است. این شبکه در برنامه‌ای به‌نام "سکوت مسلمان معتدل "، مسلمانان را متهم به دین دزدی می کند و چنین القا می نماید که مسلمانان می خواهند دین مسیحیت را نابود کنند. همچنین شبکه سی‌ان‌ان نیز در بخش تیتر اخبار در خبر "انتخاب اولین نماینده مسلمان در کنگره " می گوید: "آقا، اول به من ثابت کن که تو همدست دشمنان ما نیستی و با آنها رابطه نداری. "
از دیگر شیوهای اسلام هراسی غرب، ایجاد وحشت از حمله نظامی مسلمانان است. فیلم مستند "وسواس: جنگ مسلمانان رادیکال در مقابل غرب " توسط دیوید هورویتز "هشدار درباره اسلام فاشیستی هفته "، "مسلمانان رادیکال " را با ادولف هیتلر مقایسه می کند. این فیلم در بعد وسیعی توسط شبکه ها و روزنامه های غربی تحت پوشش قرار می گیرد.
حرکت دیگر غرب درزمینه اسلام هراسی توسط "دانیل پایپ " است که درباره خطر اسلام از طریق انجمن های دانشجویی مسلمانان و گروه‌های سکولاری مانند لیک ضد افترا عرب- آمریکایی توسط "اینترپرس سرویس " است و چنین القا می کنند که این گروه ها در صدد ایجاد چالش هستند.
جنگ با تروریست یکی دیگر از شاخه های اسلام هراسی غرب است که در برنامه های ان‌بی‌سی برنامه ای با عنوان "متخصصان مسلمان تروریست " اقدام به القای این اسلام هراسی می کند. در برنامه سی‌بی‌اس خبری نیز حرکت بمب گذاری در اوکلاهاما را یکی از "ویژگی‌های کشورهای خاورمیانه " می پندارند.
دیگر حرکت اسلام هراسی غرب در زمینه القای خطر افزایش جمعیت مسلمانان در اروپا است که در مجله "نشنال ریویو " منعکس شده است و به ایجاد هراس در افزایش جمعیت مسلمان در جهان و فرافکنی در مورد آن می پردازد.
این حجم از اسلام هراسی در برنامه های غربی از تنوع زیادی برخوردار است که در برنامه های رادیویی و اینترنتی نیز قابل مشاهده است. برای مثال در سایت های زیر به فراوانی دیده می شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات