صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۵  ، 
کد خبر : ۱۴۱۰۸۲
چند روز پس از اعلام دکترین جدید هسته ای اوباما

تضمینی برای موفقیت تحریم ها علیه ایران وجود ندارد


بصیرت:رئیس جمهور آمریکا به فاصله چند روز از اعلام دکترین جدید هسته ای آمریکا که با هدف فشار بر ایران صورت گرفت، اذعان کرد که هیچ تضمینی برای موفقیت تحریم ها علیه ایران وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای.بی.سی گفت: تضمینی وجود ندارد که تحریم ها، رفتار ایران را تغییر دهند ولی اعمال فشارهای مستمر ممکن است با گذشت زمان محاسبات هسته ای تهران را تغییر دهند.
وی به شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت: اگر سئوال شود آیا ما تضمین می دهیم تحریم هایی که در این مرحله توانسته ایم نهادینه کنیم رفتار ایران را به طور خودکار تغییر می دهند من پاسخ خواهم داد البته که ما در این باره نمی توانیم تضمین بدهیم.
اوباما افزود: «اگر ما در خصوص اعمال فشارهای بین المللی ثابت قدم و منسجم باشیم با گذشت زمان ایران که حکومت بی خردی نیست بسیار با توجه است و آنچه در جامعه بین الملل روی می دهد نظاره می کند، شروع به بررسی های مختلف منفعت و هزینه می کند تا ببیند آیا پیگیری سلاح های هسته ای منطقی است یا خیر.»
رئیس جمهور آمریکا سه شنبه هفته گذشته دکترین جدید هسته ای آمریکا را اعلام کرد که براساس آن واشنگتن هرگز از بمب های اتمی علیه کشورهایی که سلاح هسته ای ندارند و به پیمان ان.پی.تی پایبندند، استفاده نخواهد کرد. ولی ایران و کره شمالی از این امر مستثنی هستند.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان در واکنش به اظهارات اوباما در جمع مردم آذربایجان غربی خطاب به وی گفت؛ بدان که گردن کلفت تر از تو هم نتوانستند از این غلط ها بکنند تو که جای خود داری.
تحریم ها بی فایده است
نخست وزیر پیشین فرانسه در سخنانی ضمن اشاره به بی اثر بودن تحریم ها بر علیه ایران، خواهان تعامل و گفتگوهای مستقیم غرب با جمهوری اسلامی شد.
دومنیک دویلپین، نخست وزیر سابق فرانسه در گفت وگویی با روزنامه لوموند گفت: تحریم ها هیچ تاثیری بر ایران و مردم این کشور نخواهد گذاشت.
وی افزود: باید به تهران مشوق هایی داد، همانند همان کاری که در سال 2003 انجام دادیم. ما باید در ابتدا به طور کامل جمهوری اسلامی را باور داشته و تایید نماییم و دوم این که همکاری عمیق و مستقیم با این کشور برقرار کنیم.
وی در ادامه با اشاره به نقشی که اروپا می تواند در حل موضوع هسته ای ایران داشته باشد گفت: اروپا می تواند نقش مهمی را در مذاکرات داشته باشد و کشورهای اروپایی باید احترام عمیق تر و ارتباط ویژه ای که مورد نظر تهران است را مد نظر قرار دهند.
اکنون زمان مذاکره است
دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در تحولات منطقه و جهان گفت: اکنون زمان گفت وگو با ایران فرا رسیده است.
عمروموسی در برنامه «دیدار با مطبوعات» شبکه العربیه همچنین با اشاره به موافقت کشورهای عربی با تشکیل سازمان کشورهای همسایه عرب افزود: برخی کشورهای عربی برای پیوستن ایران به این مجمع ملاحظاتی دارند که تهران باید در مورد برخی مسائل توضیحاتی بدهد.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات