صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۱۴۹۰۶۷
درگیری فتنه‌گران ادامه دارد؛

عصبانیت صاحب تئوری "داماد لرستان " از خاتمی


بصیرت: مجموعه اظهارات همسریکی ازکاندیداهای ریاست جمهوری علیه محمد خاتمی موجب شده که گله‌ذاری‌های فراوانی میان خاتمی و موسوی بوجود آید.
به گزارش سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس، "جوان آنلاین "، پس از ملاقات موسوی وخاتمی که در آن مطالبی در انتقاد از یکدیگر مطرح شده بود، زهرا رهنورد نسبت به اظهارات خاتمی بر آشفته شده و با لحن ناخوشایندی خاتمی را خطاب می‌نماید و از میر حسین می‌خواهد، همانگونه که تا اینجا رهبری جنبش را برعهده داشته از این به بعد هم بدون اتکاء به آدم‌های سازشکار و.... این رسالت را تا انتها ادامه دهد.
ظاهرا عصبانیت رهنورد و طرح این مطالب در جمع عده ای از عوامل فتنه، به سمع خاتمی و اطرافیان وی می‌رسد و خاتمی با سکوت وابراز تاسف ( تکان دادن سر ) از اظهارنظر خودداری می‌کند ولی اطرافیان وی این نوع برخورد از سوی همسر موسوی را بی‌حرمتی به خاتمی دانسته و اعلام داشته‌اند مشکل اصلی در رفتار آقای موسوی است که اجازه می‌دهد این خانم اینگونه بی‌حرمتی کند.
در همین راستا منابع آگاه از یک جلسه مهم و حیاتی در اردوگاه اصلاح‌طلبان خبر می‌دهند که عن‌قریب برگذار خواهد شد و اینگونه که مطرح است تصمیمات سرنوشت‌سازی گرفته خواهد شد.
گفتنی است اختلافات اصلاح طلبان و موسوی سابقه ای چند ماهه دارد ، و با وجودیکه سعی شده در محافل رسانه ای مطرح نگردد، این اواخر به قدری حاد شده است که در بین هواداران هم به رسوخ پیدا کرده است و از قرائن واخبار جسته گریخته چنین بر می‌آید که بزودی باید منتظرتغییر وتحولات مهمی در بین جریان فتنه سبز بود.
اساسی ترین اصول و معارف انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب
خبرگزاری فارس: دوران ده ساله حیات مبارک امام خمینی (رض)، الگو و نمونه ی حیات جامعه انقلابی ماست و خطوط اصلی انقلاب، همان است که امام ترسیم فرموده است. دشمنان خام طمع و کوردل که گمان کردند با فقدان امام خمینی، دوران جدید با مشخصاتی متمایز از دوران امام خمینی (ره) آغاز شده است، سخت در اشتباهند.
اساسی ترین معارف انقلاب اسلامی ایران از منظر مقام معظم رهبری عبارتند از :
1) پیش از هر چیز، زنده داشتن یاد و راه و درس جاودانه ی امام خمینی (اعلی الله کلمته) است، که مشعل راه و ترسیم کننده ی خط اساسی حرکت و تعیین کننده ی شاخصهای اصلی و حیاتی این جاده ی مبارک و فرجام تابناک آن است. حیات و شخصیت خمینی کبیر، تجسم اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) و تبلور انقلاب اسلامی بوده و او خود و سخنش و انگشت اشاره اش، خضر راه این حرکت الهی و روشنگر نقاط مبهم و برطرف کننده ی همه ی تردیدها بوده و همچنان خواهد بود. ملت ایران و از همه بیشتر مسؤولان کشور، باید این درس بزرگ را هرگز از یاد نبرند.
2) این نهضت مردمی و انقلاب بی نظیری که در منتهای مبارزات پانزده ساله ی آن پدید آمد و حماسه ی عظیمی که در عمر یازده ساله ی این نظام به ظهور رسید و شهادت نفوس طیبه و تحمل آن همه دشواریها و شکنجه ها و مصیبتها از سوی ملت مؤمن و مبارز ما، همه و همه به خاطر اسلام بود. این ملت بزرگ و امام بزرگوارش، سعادت را در پیروی حقیقی از اسلام دانستند و حاکمیت اسلام را وسیله ی نجات از سلطه ی شیطانها و طاغوتها و ستمگران دیدند و رضای خدا را در پیگیری از حاکمیت اسلام جستجو کردند . ملتهای مسلمان و مخلصان دلسوز در سراسر جهان اسلام نیز به خاطر اسلام بوده و هست که این انقلاب و این نظام را متعلق به خود دانسته و از آن حمایت و دفاع کردند و می کنند. از این رو، جمهوری اسلامی بزرگترین وظیفه اش آن است که اسلام را در زندگی مردم تحقق بخشد و جامعه را به صورت یک جامعه ی نمونه ی اسلامی درآورد.
برای عملی شدن این هدف - که گامهای اساسی و بلند آن، از آغاز پیروزی به وسیله ی همه ی دست اندرکاران و با اشراف و اهتمام شدید امام (رضوان الله علیه) برداشته شده - باید قوای سه گانه ی کشور هماهنگ و پیگیر عمل کنند و حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی و پژوهشی اسلامی، به تلاش وسیع دست زنند و سرچشمه ی پایان ناپذیر تفقه و اجتهاد آگاهانه و بصیر را در خدمت عمق و گسترش معارف اسلامی به کار گیرند و دستگاه فکری و عملی نظام جمهوری اسلامی، با هم و در کنار هم، جامعه را در راه اسلامی شدن روزافزون و به سمت هدفهای اسلامی پیش ببرند.
تمامی آحاد ملت مسلمان، در حفظ و حراست از احکام نورانی آن و سعی در گسترش و تعمیق آن در جامعه، دارای وظیفه یی بزرگند. امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه ی فرایض اسلامی است، باید در جامعه ی ما احیا شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسؤول احساس کند.
3) فوریترین هدف تشکیل نظام اسلامی، استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی است. قیام پیامبران خدا و نزول کتاب و میزان الهی، برای همین بود که مردم از فشار ظلم و تبعیض و تحمیل نجات یافته، در سایه ی قسط و عدل زندگی کنند و در پرتو آن نظام عادلانه، به کمالات انسانی نایل آیند.
در نظام اسلامی باید همه ی افراد جامعه، در برابر قانون و در استفاده از امکانات خداداد میهن اسلامی، یکسان و در بهره مندی از مواهب حیات، متعادل باشند.
هیچ کس به خاطر تمکن مالی، قدرت آن را نیابد که در امور سیاسی کشور و در مدیریت جامعه دخالت و نفوذ کند و هیچ تدبیر و حرکتی در جامعه، به افزایش شکاف میان فقرا و اغنیا نینجامد. پابرهنگان، حکومت اسلامی را پشتیبان و حامی خود حس کنند و برنامه های آن را در جهت رفاه و رفع محرومیت خود بیابند.
امام بزرگوار ما، این را یکی از اساسیترین مسایل جمهوری اسلامی دانسته و قویترین بیانات را در این باره ایراد نموده اند و این، خصوصیت غیرقابل تفکیک جمهوری اسلامی است.
4) وحدت کلمه، رمز پیروزی ملت ایران در مراحل مختلف بوده و امروزه نیز مهمترین وسیله ی ملت ما برای مقابله با تحریکها و توطئه هاست.
ملت ایران و مدیران و گردانندگان کشور، باید بر گرد اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی مجتمع گشته و همه ی توان و نیروی خود را برای تحقق و حراست از آن متمرکز کنند و هیچ خواسته و شعار و هیچ انگیزه ی فردی و گروهی و قومی و فرقه یی نتواند فرد و یا جمعی را از تلاش برای آن اصول و رسیدن به هدفهای نظام جمهوری اسلامی بازدارد.
5) حفظ عزت و کرامت انقلابی جمهوری اسلامی و ملت ایران در مناسبات بین المللی، یکی دیگر از نقاط اصلی است. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تحولی ژرف در ارتباطات بین المللی از دو نظر به وجود آورد:
اول این که هیمنه ی دو ابرقدرت آن روز دنیا را در رابطه شان با دولتهای ضعیف جهان، شکستی سخت داد و ابهتی را که به مرور در چشم ملتها و دولتها به دست آورده بودند، به شدت تضعیف کرد.
دوم آن که به ملتها دلگرمی و شجاعت بخشید و جرأت و گستاخی در مقابله با دولتهای دست نشانده را به آنان تزریق کرد.
برای حفظ این روند رو به اشتعال و تقویت روحیه ی ملتهای اصیل و مظلوم، جمهوری اسلامی موظف است کوچکترین تغییری در چهره ی باصلابت و موضع باعزت خود در مناسبات بین المللی ایجاد نکند؛ با قلدران، از موضع قدرت و با دولتهای ضعیف، از موضع حمایت و با ملتهای بپاخاسته، از موضع رعایت و هدایت سخن بگوید و عمل کند؛ دولت امریکا را به مثابه ی رأس فتنه و استکبار و رمز غداری و شیطنت و به خاطر ستمش به کشورهای ضعیف و حمایتش از صهیونیسم غاصب و دشمنیش با بیداری و آزادی ملتها و خصومت عمیق و جنایت بارش با ملت ایران، محکوم و منفور و مطرود دانسته، هیچ فرصتی را برای افشای چهره ی تزویرآلود و رسوا کردن آن مدعیان آزادی و غیره و بیان این حقایق از دست ندهد.
مسأله ی فلسطین، مسأله ی اول بین الملل اسلامی است. امروز که مبارزات ملت فلسطین در زیر پرچم اسلام، خواب از چشم دولت غاصب صهیونیست و حامیانش ربوده است، بزرگترین وظیفه ی ملت و دولت ما و همه ی ملتها و دولتهای مسلمان، حمایت از این مبارزات است. غده ی سرطانی اسرائیل را تنها از طریق همین مبارزات می توان ریشه کن ساخت و جهان اسلام را از خطرات مهلک آن نجات داد.
6) تکیه بر مردم و حاکمیت اراده و خواست و تشخیص آنان، رکن مهم دیگری است که روز به روز باید تحکیم و تقویت شود.
7) همکاری دولت و ملت و پیوند عاطفی و عقیدتی مردم با مسؤولان کشور، یکی از مظاهر اساسی حکومت مردمی است و تاکنون گره گشای مسایل بسیار مهمی بوده است و باید همیشه با همان قوت و استحکام باقی بماند .
8) سازندگی کشور و آبادسازی این سرزمین پربرکت و مستعد و جبران عقب ماندگیهای تأسف باری که در دوران حکومت طواغیت، بر این ملت بااستعداد تحمیل شده است، یکی از هدفهای اصلی جمهوری اسلامی است .
9) گسترش دانش و تحقیق و رشد علمی و شکوفایی استعدادهای انسانی و گسترش آگاهی و معرفت عمومی، یکی دیگر از نقاط اساسی انقلاب است.
10) روحانیت، عنصر اصلی در مبارزات پانزده ساله ی منتهی به پیروزی انقلاب و سپس در تشکیل نظام مقدس اسلامی و برافراشتن پرچم اسلام در جهان و در مقاومت پرشور ملت ایران در برابر تهاجمهای گوناگون دشمنان و پیش از اینها و در طول قرنهای متمادی، عامل اصلی حفظ معارف اسلامی و ایمان عمیق و صادقانه ی ملت ایران به مکتب حیاتبخش اسلام و رشد تفکرات دینی در همه جا بوده است.
11) در این مقال، لازم است بزرگداشت وفاداران فداکار نیز به عنوان یکی از نقاط عمده ی معارف انقلاب ذکر شود. مقصود از وفاداران انقلاب، آنهایند که با نثار جان خود یا عزیزان خود یا سلامتی خود، پایه های انقلاب را استحکام بخشیدند و دست دشمنان را از کشور و نظام اسلامی کوتاه کردند: خانواده های مکرم شهیدان، دلیرمردان جانباز و اسیر و مفقود و خانواده های بزرگوار آنان، رزمندگان نیروهای مسلح و عناصر پاکباز بسیج که عمر خود را در جبهه ها گذرانیده اند، جهادگرانی که نیروی خود را در دو جبهه ی جنگ و سازندگی صرف کردند... و همه ی کسانی که در این امتحان الهی، با سختیها و ابتلائات بزرگش دست و پنجه نرم کردند، باید مورد تکریم و قدرشناسی همیشگی ملت باشند.
12) ختام سخن آن است که دوران ده ساله ی حیات مبارک امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، الگو و نمونه ی حیات جامعه ی انقلابی ماست و خطوط اصلی انقلاب، همان است که امام ترسیم فرموده است. دشمنان خام طمع و کوردل که گمان کردند با فقدان امام خمینی، دوران جدید با مشخصاتی متمایز از دوران امام خمینی (قدس سره) آغاز شده است، سخت در اشتباهند. امام خمینی، یک حقیقت همیشه زنده است. نام او پرچم این انقلاب، و راه او راه این انقلاب، و اهداف او اهداف این انقلاب است. امت امام و شاگردان او که از سرچشمه ی فیاض آن موجود ملکوتی سیراب شده و عزت و کرامت اسلامی و انسانی خود را در آن جسته اند، اکنون شاهد آنند که ملتهای دیگر، حتی ملتهای غیرمسلمان، نسخه ی تعالیم انقلابی آن قائد عظیم را مایه ی نجات خود دانسته و آزادی و عزت خویش را در آن یافته اند. امروز به برکت نهضت آن یگانه ی دوران، مسلمانان در همه جا بیدار شده اند و کاخ امپراتوریهای سلطه ی ظالمانه، رو به ویرانی نهاده است. ملتها ارزش قیام ملی را دریافته و غلبه ی خون بر شمشیر را تجربه می کنند و همه در همه جا، چشم به ملت مقاوم و نستوه ایران دوخته اند.
منبع:کتاب حدیث ولایت، جلد چهارم، صص 271-252
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات