صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۱۴۹۱۳۱

مدعیان خط امام و سلطنت طلب‌های جوان


بصیرت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان سلطنت‌طلب به عنوان جریان سیاسی حاکم و مسلط همواره بر مسند قدرت تکیه داشت، جریانی که از لحاظ فکری ریشه در ایران باستان داشته و فره ایزدی را نوید پادشاهی و ملاک مشروعیت او می‌دانند.
از لحاظ تاریخی پس از کودتای رضاخان (1299 ش) و تاجگذاری او به سال 1304 هواداران نظام سلطنتی در کنار روشنفکران لائیک، زمینه را برای استبداد کبیررضا شاهی فراهم ساخته و به سرکوبی جریان اسلامی پرداختند و در این دوران شاهد نفوذ جریان سکولار در کشور بودیم.
روحانی زدایی و نابودی کیان جریان اسلامی و ادامه سیاست اسلام‌ستیزی در این عصر به اوج خود رسید.
اصول سیاست‌ورزی سلطنت‌طلبان براساس سیاست ماکیاولیستی استوار بود و هرجا دستیابی به قدرت و منافع شخصی اقتضا می‌کرد شاهد استفاده ابزاری این گروه از دین و اخلاق هستیم ولی با این وجود شواهد تاریخی موید این مطلب است که این گروه در عمل به شدت ضد دین و اخلاق فاضله عمل می‌کرده‌اند.
جریان مطرود و شکست خورده سلطنت‌طلب بعد از انقلاب اسلامی با هجوم به اعقاب فکری و اعتقادی خویش، زندگی سنگین سیاسی خود را در لوای حمایت‌های غرب ادامه داده و با کمک ابزارهای ارتباطی غرب شبانه روز در جهت تضعیف نظام اسلامی تلاش کرده و سعی بر این دارند تا با ناکارآمد جلوه دادن نظام و القای یأس و ناامیدی و ارائه چهره مخدوش از آن، این باور را در خود بقبولانند که هنوز در جامعه ایران موقعیتی دارند. یکی از مواردی که این گروه توانست با سوءاستفاده از فضای ملتهب کشور فعال شود و عناصر داخلی خود را سازماندهی کند تا شاید بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند، غائله انتخابات سال گذشته بود.
از جمله اقدامات گروهک موسوم به سلطنت‌طلب استفاده از فضای انتخاباتی در جهت پیگیری اهداف براندازانه خود در چارچوب استراتژی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در این زمینه بوده است که در این خصوص برنامه‌های ذیل از طریق سرویس‌های اطلاعاتی غرب و سران گروهک در دستور کار عوامل داخلی آن قرار داشته است:
1- جمع‌آوری اطلاعات درخصوص فضای انتخاباتی دوره دهم ریاست‌جمهوری
2- جمع‌آوری اطلاعات درخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج
3- شناسایی مراکز مهم و پرجمعیت رأی‌گیری با هدف بمبگذاری
4- برنامه‌ریزی جهت آلوده‌سازی آب شرب تهران به مواد سمی بسیار قوی
5- شناسایی مراکز حساس دولتی برای بمبگذاری
6- ارائه آموزش‌هایی نظیر:‌آموزش اصول حفاظت اطلاعات، آموزش ساخت بمب‌های دست‌ساز، آموزش مقابله با پلیس ضد شورش، آموزش مبارزات پارتیزانی، آموزش ساخت دستگاه‌های شوک الکترونیکی و... به اغتشاشگران، جهت گسترش و توسعه میدانی آشوب‌ها.
شواهد موجود نشان دهنده آن است که این گروه در جریان اغتشاشات پس از انتخابات براساس طراحی دشمنان جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطعه‌ای از پازل براندازی نرم به عنوان یکی از بازوهای قهری جریان برانداز برای به چالش کشیدن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، بحران‌سازی‌های گسترده و غیر قابل مهار و تشجیع اغتشاشگران وارد میدان شده است.
هوشمندی و درایت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران مانع از آن شد که این گروهک منحرف به مقاصد شوم خود دست یابد و حضور به موقع و اقدام هوشمندانه مردم بار دیگر نیز دشمن را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشت.
اما آنچه در این بین نیاز به مکث بیشتری دارد و تأمل بسیار می‌طلبد، سکوت برخی از جریانات و افرادی است که خود را مفسران اصلی کلام امام (ره)‌و تنها سالکان راستین خط امام می‌دانند.
مدعیان پیروی از خط در این مقطع از تاریخ عمر خود، قدری به عقب برگشته، سیری در کلام و سیره امام (ره) آن مقتدا و قبله دل‌ها داشته باشند و مسیر و نام دیگری را برای کردار و اقوال خویش برگزینند.
محمد محمودی‌کیا
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات