تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۱۵۱۳۸۸

حج خونین، زمزم هدایت ملتها


ششم ذیحجه سالروز کشتار زائران بیت الله الحرام توسط مزدوران آمریکای جنایتکار در مکه مکرمه می‌باشد.
آمریکای جنایتکار که از یکسو اعتبار و آبروی خویش را در اثر حملات و موضع گیری های سازش ناپذیر انقلاب اسلامی از دست می داد، و از سویی دیگر ترفندها و توطئه هایش را علیه این نهضت الهی بی ثمر و بی نتیجه می یافت، همچون مار زخمی درپی یافتن فرصتی بود تا از انقلاب اسلامی و پیروان راستین و فداکارش «انتقام» بگیرد و بدین وسیله مرهمی برزخمهای عمیق و چرکین و دردآلودش بنهد.
موسم حج و برگزاری کنگره عظیم اسلامی زائران خانه خدا و تظاهرات پرشور حجاج ایرانی، فرصت مناسبی برای شیطان بزرگ فراهم آورد تا هم عطش انتقامجویی اش را فرو نشاند، و هم با کشتار و خونریزی و ایجاد خوف و وحشت، فریادهای رهایی بخش اهل حق را در گلوها خفه کند و از احساسات و مبارزات ضدآمریکایی در منطقه بکاهد.
فاجعه جانگداز کشتار حجاج بیت الله الحرام توسط وهابیان آل سعود را چه می توان نام نهاد و چه فلسفه و انگیزه ای باید برایش قائل شد جز اینکه این عمل سبعانه را «انتقام» آمریکا و عواملش از انقلاب اسلامی نامید.
حجاج قهرمان ایرانی به همراه برخی از حجاجی که از سایر کشورها به صفوف مسلمانان ایرانی پیوسته بودند، راهپیمایی عظیم برائت از مشرکین را در روز جمعه نهم مرداد آغاز کردند. دراین راهپیمایی باشکوه، حجاج بیت الله الحرام، از آمریکا و شوروی و اسرائیل و همه کافرین و مشرکین اعلام برائت نموده، مسلمانان سراسر جهان اسلام را به اتحاد و یکپارچگی جهت مبارزه بی امان با سلطه قدرتهای شیطانی که در راس آنان شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار قرار داشت، دعوت نمودند.
راهپیمایان پس از استماع پیام تاریخی رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «قدس سره» با شعار «الله اکبر» و «لااله الاالله» و «مرگ بر آمریکا» برای ادای فریضه مغرب روانه حرم شدند. پس از طی مسافتی راه، در حالی که در جلوی جمعیت عظیم راهپیمایان، زنان و معلولین انقلاب در حال حرکت بودند، ستونهایی از نظامیان آل سعود هویدا شدند. لحظه ای بعد مزدوران آمریکا در لباس نظامیان آل سعود به طرف صفوف حمله کردند و با «باتون» بر سر و روی حجاج بی گناه کوبیدند.
اینان از یک طرف و مزدوران دیگر نیز از بالای پله ها و ساختمانها، سنگ و آجر و شیشه و بلوک سیمانی بر سر و روی مردم می ریختند. پس از آنکه شلیک گازهای سمی و خفه کننده شروع شد و بدنبال آن رگبار گلوله ها به قصد کشتن راهپیمایان برائت از مشرکین سرازیر شد و پیکرهای پاک انسانهایی که جرمشان اعلام برائت و بیزاری از آمریکا و اسرائیل و ایادی ناپاکشان بود، درخاک و خون غلتیدند.
زنان بی گناه ما چادراز سرشان افتاده بود و در زیردست وپا له می شدند و با گازهای خفه کننده ورگبار گلوله ها شربت شهادت می‌نوشیدند.
این جنایتکاران حتی به آمبولانسهای حامل مجروحین نیز یورش می بردند و مانع جمع آوری مجروحین می‌شدند.
جنایات آمریکا در جمعه خونین مکه، آنقدر فجیع بود که جز باقی گذاشتن لکه های ننگ ابدی در صفحات تاریخ و فضاحت و رسوایی نزد همه ملت ها، اثری از خویش باقی نگذاشت.
بدون شک یکی از ابعاد بسیار بزرگ و دردناک حادثه خونین شکسته شدن حرمت خانه خدا بدست آل سعود بود، که باید اذعان داشت داغ و درد آن بسیار سوزناک تر از غم از دست دادن عزیزانمان دراین حادثه بود. زیرا در قرآن کریم کعبه معظمه بعنوان بیتی یاد شده که زائران آن باید از احترام خاص برخوردار باشند و حرمت آنان شکسته نشود. چنانکه خداوند می‌فرماید:
ای اهل ایمان، حرمت شعار خدا (یعنی مناسک حج) و ماه حرام را نگاه دارید و معترض هدی و قلائد (یعنی قربانیهای حاجیان چه علامت قربانی به گردن آن باشد یا نباشد) نشوید و نیز تعرض زوار خانه محترم خدا را که در طلب فضل خدا و خشنودی او آمده اند، حلال نشمارید. (سوره مائده، آیه 2)
و نیز در قرآن کریم کعبه و مسجدالحرام جای امن برای شهری و روستایی و دور و نزدیک قرار داده شده و به کسانی که بخواهند اراده ظلم و تعدی دراین مرکز قداست کنند، وعده عذاب الهی داده شده است، چنانکه خداوند می‌فرماید:
آنان که به خدا کافر شده و مردم را از راه دین خدا منع می کنند و نیز از مسجدالحرامی که ما حرمت احکامش را برای اهل آن شهر و بیابان نشینان یکسان قرار دادیم، مانع مردم می شوند و کسی که در آنجا اراده الحاد و تعدی کرده و به مردم ظلم و ستم کند، همه را (به کیفر کفر و ظلمشان) عذاب دردناک می چشانیم. (سوره حج، آیه 25)
با این وصف، وهابیان آل سعود علاوه بر کشتار انسانهای بی گناه، به شکستن حرمت و قداست حرم نیز آلوده و معذب و گرفتارند، و براستی که این جنایت هرگز فراموش نمی شود و مسلمانان در غم آن آرام نخواهند گرفت.
این سخنان دردناک رهبر کبیر انقلاب رضوان الله تعالی علیه است که دراین حزن و اندوه سنگین و بزرگ، آرامش خویش را از دست داده است:
ـ بارالها، تو خود شاهدی که دراین سال ما جانبازان و مهاجران و مجاهدانی داشتیم که به سوی تو و بسوی خانه امن تو که از صدر خلقت تاکنون مامن هر موجودی بوده است هجرت کردند و در پیش چشمان حیرت زده مسلمانان کشورهای جهان بدست پلید آمریکا که از آستین آل سعود بدر آمده است، به خاک و خون کشیده شدند و در آستانه عاشورای ولی الله الاعظم (سلام الله علیه) عاشورایی دیگر، با ابعاد مختلف در جوار تو و خانه امن تو، در جمعه خونین پدید آوردند که ای کاش نبودم تا آنرا ببینم و یا بشنوم، نه برای شهادت عزیزانی مجاهد و مهاجر که شهادت امری است که آرزوی عزیزان ماست و شهدی است آشنا برای زنان و مردان و کودکان ما که در یورشهای مغولانه صدام عفلقی شدیدتر و فجیع تر آنرا چشیده اند و دیده ایم، بلکه برای مصیبتی است که نه تنها برای پیغمبر اسلام (صلوات الله علیه) که برای تمامی انبیا و مرسلین، از آدم تا خاتم پیش آمد. بفرمان کاخ سیاه بدست ناپاک آل سعود این شقی ترین جانیان عصر، بالاترین مقام مقدس الهی شکسته شد.
ـ مسئله حجاز ابعاد مختلف دارد، منتهی بزرگترین بعدش همین است که احترام یک محل مقدس از بین رفت و مسلمین ساکت نخواهند نشست بعدها.
ـ مسئله حجاز مسئله ای است که ما باز خواب هستیم، دنیا هم باز خواب است که چه شد. مسئله حجاز، مسئله بزرگترین مقامات قدس اسلامی و دنیائی شکسته شد. کعبه احترامش پیش ما تنها نیست، پیش مسلمانان تنها نیست، کعبه را همه ملل محترم می شمارند، همه مللی که به دین اعتقاد دارند. کعبه، کعبه ای است که از زمان اول خلقت محترم بوده است.
من واقعا در مسائل خیلی تحمل داشته ام، در مسائل جنگ، در همه اینها تحمل داشتم، اما این بی تحمل کرده مرا، مسئله غیر از این مسائل است ...
حادثه هولناک و غم انگیز جمعه خونین حج، اگرچه دلها را سوزاند و جهان اسلام را در ماتمی بزرگ فرو برد، لکن همچنانکه در طول تاریخ همواره جنایات دشمنان اسلام عاملی بوده است برای تقویت و تبلیغ ارکان دین مبین، حادثه مزبور نیز وسیله ای شد برای تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی وابطال اسلام آمریکائی.
حضرت امام خمینی قدس سره درباره اثر خون پاک شهدای جمعه خونین مکه در افشا چهره باطل و اثبات حق، چنین فرمودند:
«... اگر از صدها وسیله تبلیغاتی استفاده می کردیم و اگر هزاران مبلغ و روحانی را به اقطار عالم می فرستادیم تا مرز واقعی بین اسلام راستین و اسلام آمریکائی و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعی حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتی چنین زیبا نمی توانستیم و اگر می خواستیم پرده از چهره کریه دست نشاندگان آمریکا برداریم و ثابت کنیم که فرقی بین محمدرضا خان و صدام آمریکائی و سران حکومت مرتجع عربستان در اسلام زدایی و مخالفتشان با قرآن نیست و همه نوکر آمریکا هستند و مامور خراب کردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فریاد حق طلبانه ملتها، باز به این زیبائی میسر نمی گردید.
و همچنین اگر می خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونی کعبه، لیاقت میزبانی سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تامین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کاری از دستشان برنمی آید، بدین خوبی نمی توانستیم بیان کنیم، و اگر می خواستیم به دنیا ثابت کنیم حکومت آل سعود، این وهابی های پست بی خبر ازخدا، بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته اند به این اندازه که کارگزاران ناشی و بی اراده حاکمیت سعودی دراین قساوت و بی رحمی عمل کرده اند موفق نمی شدیم، و حقا که این وارثان «ابی سفیان» و «ابی لهب» و این رهروان راه «یزید» روی آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‌اند.
بدون شک آثار و برکات خون شهدای فاجعه جانگداز مکه، در آنچه ذکر شد خلاصه نمی گردد، بلکه به قول امام راحلمان:
خونی که از دل اقیانوس بزرگ ملت ما بر سرزمین حجاز جاری شده است، زمزم هدایتی برای تشنگان سیاست ناب اسلام گردیده است که ملتها و نسل های آینده را از آن سیراب و ستمکاران در آن غرق و هلاک می‌شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات