تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۱۵۱۳۹۰

نتایج بررسی علل سانحه هوایی «سی 130» به مرجع قضایی ارسال شد


علیرضا افشار , معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که گزارش هیئت بررسی سانحه سقوط هواپیمای سی 130 پس از یک ماه بررسی همه جانبه به مرجع قضایی ارسال شده است .
به گزارش روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح , افشار گفت : پس از سقوط هواپیمای سی 130 (در تاریخ 84,9,15 ) حامل 97 نفر از اصحاب رسانه ها , مسئولان امور رسانه ای ارتش و نظامیان , بلافاصله هیات بررسی سانحه , متشکل از 29 نفر از متخصصان و کارشناسان پروازی و فنی با نظارت عالیه ی بازرسی ستاد کل , تشکیل و فعالیتش را آغاز کرد.
وی درباره عملکرد این هیئت گفت : هیئت بررسی سانحه , پس از 30 روز با بیش از 10500 نفر ساعت کار بی وقفه حتی در ایام تعطیل و استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان پروازی , فنی و ستادی با حضور نمایندگان حفاظت و قضایی توانست در ابعاد و زوایای گوناگون گزارش خود را تهیه کند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد : این هیئت از نوار مکالمات خلبان و تصاویر گراف هواپیما از حافظه رادار و برج مراقبت و نیز مصاحبه با کارشناسان مختلف و مراجعه به اسناد , مدارک و کتاب های پروازی و فنی استفاده کرد. همچنین با به پرواز درآوردن یک فروند هواپیمای سی 130 و 4 ساعت پرواز در مسیرها و آزمایش حالت های مختلف و مورد نظر , فرضیات هیئت را مورد بررسی قرار دادند.
افشار بیان داشت : گزارش هیئت بررسی سانحه حاوی اسناد , مدارک و بررسی های تخصصی و فنی , روز پنج شنبه تقدیم سازمان قضایی نیروهای مسلح شد.
نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در مجلس شورای اسلامی با اظهار همدردی با خانواده های عزادار و خسارت دیده اظهار امیدواری کرد , با پی گیری مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمک برای برطرف شدن عوامل تاثیرگذار به خصوص تقویت ناوگان هوایی و هماهنگی و دقت بیشتر هواپیمایی کشوری از بروز سوانح احتمالی بعدی جلوگیری شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات