تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۰۸۵۴۶

صفارهرندی: باید درخور انقلاب کار کنیم


معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کسی که جلوی 22 بهمن یک بیست و چندم بهمن دیگر راه بیندازد، ضد انقلاب است.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسین صفارهرندی در نشست انقلاب اسلامی، جوانه‌ها و آفت‌ها که به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند خود را توجیه کنند می‌گویند به ما اجازه دهید تا در حمایت از مردم مصر بیرون بیاییم، روز 25 بهمن را علم می‌کنند، تظاهرات در این روز یعنی مسکن تزریق کردن به آمریکای بیمار. ولی ملت ما این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد؛ چراکه شعار آن‌ها درود بر آمریکاست و با شعار ملت قابل انطباق نیست.
وی با بیان این‌که «معلوم شد راهی که امام برای ما گشوده بود، درست است» خاطرنشان کرد: روبروی ولایت فقیه پرچم زدن، یعنی پرچم آمریکا را بلند کردن و کسی که جلوی 22 بهمن یک بیست و چندم بهمن دیگر راه بیندازد ضدانقلاب است.
وی با بیان این‌که «بعضی‌ها در گذشته این موضوع را مطرح می‌کردند که چرا باید دغدغه ملت‌های دیگر و در بند ستم را داشته باشیم و از نهضت‌هایی که باعث دشمنی دیگران با ما می‌شود حمایت کنیم؟» افزود: این انتقادها را نیز به ما وارد می‌کردند اما امام(ره) اعتقاد داشت که انقلاب نباید در حصار بماند و پیام آزادی که پیام ما هم نیست بلکه پیام انبیاء و اولیای خدا بوده است باید به همه ملت‌ها برسد و ما کاری جز تبلیغ نکردیم و هرکس به فراخور توان خود از آن برداشتی داشته است.
معاون فرهنگی سپاه ادامه داد: سال گذشته کسانی شعار می‌دادند "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" که این شعار تفسیر امروزی همان چیزی است که در گذشته در مورد حمایت از فلسطین مطرح می‌کردند اما کاش همین‌ها جان‌شان را برای ایران فدا می‌کردند، اما آن روزی که صدام به ایران حمله کرد، خبری از کسانی که این شعار را می‌دادند نبود و همه فرار کرده بودند و حتی برخی در طرف دشمن قرار گرفته و به دشمن گرا می‌دادند.
وی افزود: کسی که می‌گفت "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" در واقع می‌خواست عصایی زیر دست افلیجی که هر روز در حال از دست دادن توان خود است قرار دهد، دشمنی که بر اثر هجوم امواج مردمی دچار سرگیچه شده و نمی‌داند به کجا بپردازد. نگران مصیبت‌های عراق باشد یا افغانستان یا نگاه خصمانه و ضدآمریکایی که در لبنان، شمال آفریقا، تونس، مصر، سودان و آمریکای لاتین به وجود آمده است.
وی افزود: آمریکا در سیمای آینده سقوط دیکتاتور مصر را می‌دید و برای این‌که رد آن را گم کند در کشورهای انقلابی مانند ایران کسانی را راه انداخته بود تا آدرس غلط درباره دیکتاتور بدهند اما ملت ما هوشیار بود.
صفارهرندی خاطرنشان کرد: نه تنها شعار "نه غزه، نه لبنان" اتفاق نیفتاد بلکه تازه مصر، تونس و برخی کشورهای دیگر نیز به مصیبت‌های آمریکا اضافه خواهد شد و این دومینو ادامه خواهد داشت؛ چراکه در یمن، اردن و ... نیز مردم به تکاپو افتاده‌اند.
وی گفت: یکی از آفت‌های انقلاب، رخوت و سستی است و این‌که بعضی‌ها از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند و گفته‌اند که خودکفایی و امثال این حرف‌ها یعنی چه.
وی گفت: انقلاب یک اکسیر در مردم دمید و آن‌ها را از رخوت نجات داد تا رشد را طلب کنند و به هیچ مرحله‌ای از پیشرفت قانع نباشند.
معاون فرهنگی سپاه ادامه داد: زالوصفت‌هایی که منفعت خود را در وابستگی می‌دیدند شعارهای ضدخودکفایی را که گاه سیاستمداران می‌گفتند سر دادند ولی پشت آن‌ها منفعت‌های اقتصادی بود.
وی تاکید کرد: برخی‌ها هیاهوهایی که ظاهر نظری و تئوری دارند مانند مکتب ایرانی و ... مطرح می‌کنند و ما را با این حرف‌ها سر کار می‌گذارند اما هدف اصلی آن‌ها منفعت و سود اقتصادی است.
وی خطاب به دانشجویان هشدار داد: اجازه ندهید قطب سرمایه‌داری جدید به اسم‌های موجه شکل بگیرد، هر جا جابجایی مشکوکی دیدید بدانید یک فساد اقتصادی پشت آن است.
صفارهرندی با بیان این‌که «حوادث روزهای اخیر زبان بعضی‌ها را بند آورده است» گفت:‌ دیپلماسی عمومی که قرار بود در مورد کشورهای جهان سوم کارساز باشد، امروز کابوس روزها و شب‌های آمریکا و غرب شده است و این کار، نه کار دولت‌ها و ارتباط آن‌ها با هم، بلکه تاثیری بود که بر دل‌های معتقد از راه پیامی که به آن‌ها رسید، به وجود آمده است.
وی با بیان این‌که «بهانه خیزش اخیر مصر اتفاقی بود که در تونس افتاد و بهانه تونس مرگ یک جوانی بود که جلوی کار کردن او را گرفته بودند» اظهار کرد: عقده‌های گلو‌گیری که وجود داشت با جرقه‌ای به انفجار مبدل شد و این‌ها تنها معلول مسائل اقتصادی نیست؛ چراکه تونس در بیست سال اخیر رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است.
وی ادامه داد: اگر تجربه انقلاب اسلامی ایران پیش‌روی مصری‌ها نبود، مصری‌ها به این دستاوردها نمی‌رسیدند و در همان ابتدا کوتاه می‌آمدند و این از لطایف کار خدایی است که فرار مبارک در همان 22 بهمن رقم خورد و این دو ملت این‌گونه به هم گره خوردند.
معاون فرهنگی سپاه در مورد وضعیت مصر گفت: جلوداری مردم در مصر به عهده گروه‌های مختلفی با مشرب‌های گوناگون است از جمله اخوان‌المسلمین که به حاکمیت گونه‌ای از شریعت دعوت می‌کند تا ناسیونالیست‌ها و سوسیالیست‌ها؛ اما ثابت شده است محیط واقعی توده مردم متفاوت با بعضی از این تفکرات است اما استقبال عموم مردم از اندیشه‌های الهی بیش از سایر موارد است.
وی ادامه داد: محتمل‌ترین نوع حکومت در مصر این است که دارای تکثر به لحاظ سیاسی و گرایش‌هاست و یک دولت ملی منبعث از این خیزش‌ها شکل خواهد گرفت. در این میان دست برتر متعلق به اخوان‌المسلمین است که آن نیز دارای سلایق مختلف درونی است؛ اما قالب این است که با چیزی که مخالف اندیشه‌های الهی باشد مخالفت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: نداشتن رهبری با نفوذ بالا از خسارت‌های بزرگ ملت مصر است در حالی که همین موضوع رمز توفیق ما بوده است؛ اما به هر حال قوی‌ترین صدایی که در مصر بلند شده است بازگشت به هویت اسلامی است؛ چراکه فرزندان محمد عبدو و سیدجمال در آن‌جا حضور دارند.
صفارهرندی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهمترین رویش در انقلاب مبتنی بر یک نگاه است و آن این‌که ما باید صاحب چیزی باشیم که مال ماست. ایران برای مسلمانانی است که در این جغرافیا زندگی می‌کنند چرا نباید خودمان درباره مقدرات‌مان تصمیم بگیریم. ما پیش از انقلاب در یک خانه عاریتی زندگی می‌کردیم و اسم‌مان صاحبخانه بود، اما با وجود آقا بالاسری مثل غرب و آمریکا اختیاری نداشتیم.
وی ادامه داد: امروز اگر سرعت ثبت مقالات علمی در I.S.I شتاب گرفته است محصول نگرش انقلابی است و ما باید درخور انقلاب کار کنیم.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی اظهار کرد: همه جای دنیا مدل‌هایی وجود دارد، اما ما از کدام مدل می‌توانستیم استفاده کنیم. زمانی که ما انقلاب کردیم هیچ نسخه آماده‌ای در مورد هیچ چیزی نداشتیم و باید خودمان مدل‌هایی را تدوین می‌کردیم و همین امر منجر به این شد که دست به آزمون و خطا بزنیم.
وی با بیان این‌که «درباره توسعه اقتصادی دوره سازندگی به این نتیجه رسیدیم که جوابگوی خواست مردم نیست و در دوره اصلاحات بحث توسعه سیاسی را پیش گرفتیم» ادامه داد: برجستگی‌هایی در دوره اخیر داشته‌ایم؛ اما آن نیز با حالت افتان و خیزان بوده است.
صفارهرندی هم چنین با بیان این‌که «در موضوع مهندسی فرهنگی این موضوع مطرح شد که نسبت تصمیم‌های کلان باید با آرمان‌های انقلاب اسلامی معلوم شود» گفت: کارهای خوبی در دولت نهم آغاز شد و کار در مسائل فرهنگی با اراده بیشتری نسبت به قبل دنبال می‌شود و در حال حرکت به سمت یک نقشه راه در مسائل فرهنگی هستیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات