صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۰۹۸۰۷

اخبار ویژه برخی روزنامه های 9 اسفند 89


 

قدس

توصیه های یک فراری

 بصیرت :شبکه ایران- ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور فراری و مخلوع ایران که در پاریس سکونت دارد، در مصاحبه با یک رادیوی ضدانقلاب به حمایت ویژه از سران داخلی فتنه پرداخت و گفت که هر ایرانی و غیر ایرانی باید از حقوق میرحسین موسوی و مهدی کروبی دفاع کند.

گزارش های دو پهلو درباره ایران را چه کسانی می نویسند؟

ایران هسته ای- منابع دیپلماتیک می گویند: همزمان با کاهش نقش هرمن ناکارتز، معاون پادمان یوکیا آمانو در بخش پادمان آژانس، دو کارمند مرتبط با سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس نقش اصلی را در تدوین گزارشهای مدیرکل درباره ایران بر عهده گرفته اند. اطلاعات موجود نشان می دهد نفر اول از این دو نفر یک دیپلمات انگلیسی با نام «گراهام» است که با سمت مشاور مدیرکل آژانس فعالیت می کند.

وی پیش از این، همکار جان ساورز در وزارت خارجه انگلیس بوده و همچنان نیز به وی گزارش می دهد. فرد دوم، زنی است به نام «مری لینه جانسون» که سمت مدیرکل حقوقی آژانس را بر عهده دارد. جانسون هم ارتباط هایی مستمر و نه چندان پنهانی با «گری سیمور» مشاور امور خلع سلاح باراک اوباما و از تندروترین چهره های کاخ سفید علیه ایران دارد.

همچنین شواهدی موجود است که این دو با «هاتچینسون» بازرس سابق آژانس که به دلیل ارتکاب تخلفات پی درپی از ایران اخراج شد و اکنون در دبیرخانه آژانس مشغول کار است، ارتباطات تنگاتنگی دارند.

انتقاد جوانفکر از تیم رسانه ای دولت

پانا- علی اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور به شدت از تیم رسانه ای دولت و نیز شهرداری تهران انتقاد کرد. وی گفت: در سالهای ابتدایی کار دولت، کسانی که مسؤولیت اطلاع رسانی را برعهده گرفتند بسیار عملکرد ضعیفی داشتند و شاید هم آشنایی چندانی با کار و رسانه ها نداشتند.

مرگ دختر اشرف پهلوی

تابناک- آزاده شفیق دختر اشرف پهلوی و همکار بهروز صوراسرافیل در شبکه های ماهواره ای سلطنت طلب، به دلیل نامعلومی درگذشت.آزاده شفیق پس از انقلاب اسلامی روزنامه ای به نام «ایران آزاد» را به همراه بهروز صوراسرافیل، در پاریس منتشر می کرد.

جنبش سبز 2 راه اندازی می شود

مشرق- بسیاری از مقامات آمریکایی معتقدند جنبش سبز مدتهاست که مرده و ارزش ندارد که بیشتر از این ایران را با خود دشمن کنند. تنها راه آمریکا راه اندازی جنش سبز 2 است.پایگاه اینترنتی فصلنامه «فارین افرز» ارگان شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای با تیتر «جنبش سبز 2 چگونه حمایت آمریکا از مخالفین می تواند منجر به پیروزی آنها شود؟» منتشر کرد که در آن بر لزوم ادامه حمایت آمریکا از جنبش سبز تأکید کرد.نویسنده این مقاله، «جنیو عبدو» است.

داوطلب تصدی ریاست دانشگاه تهران نیستم

مهر - صادق واعظ زاده، معاون سابق علمی و فناوری رئیس جمهور با تکذیب خبر برعهده گرفتن ریاست دانشگاه تهران گفت: درحال حاضر آقای «فرهاد رهبر» مدیریت دانشگاه تهران را بخوبی انجام می دهند، افزون بر اینکه من هم داوطلب برعهده گرفتن مسؤولیت دانشگاه تهران نیستم.

اما می گویم او اشتباه کرد

تابناک بهمن اخوان، نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس در مصاحبه ای گفت: من برای آقای میرحسین موسوی بسیار متأسفم. ... حرکت موسوی درباره راهپیمایی 25 بهمن ماه بسیار اشتباه بود و ما این حرکت را نمی پذیریم. وی افزود: من از آقایان این پرسش را دارم، آنها که روزی در به ثمر نشستن این انقلاب، نقشی داشتند و امروز می خواهند این نظام ساقط شود، آیا گمان می کنند دیگران آنها را رهبر خواهند کرد و یا به آنها مسؤولیت می دهند؟

 

کیهان

خاتمی دلارهای ملک عبدالله راحرام نکرد! (خبر ویژه)

خاتمی پس از دو هفته سکوت در قبال پروژه آمریکایی-صهیونیستی آشوب در 25 بهمن، سکوت را شکست.

وی ضمن سخنانی که همسو با پروژه ناکام 25 بهمن ارزیابی می شود، تلاش کرد هویت ضد صهیونیستی و ضدآمریکایی قیام ملت های مسلمان منطقه را کمرنگ کند. او مدعی شد بعضی از این قیام ها علیه نظام هایی بوده که سیاست اصلی خود را مخالفت با غرب به خصوص آمریکا قرار داده اند و همواره شعارهای انقلابی و ضدصهیونیستی داشته اند!

خاتمی هیچ مصداقی دراین باره ارائه نکرد و حال آن که تمام رژیم های مرتجعی که ملت های مسلمان علیه آنها به قیام برخاسته اند، دارای ماهیت وابسته بوده اند و حتی معمر قذافی طی سال های اخیر بیشترین ارتباطات را با آمریکا و غرب برقرار کرده بود.

خاتمی در ادامه سخنانش بدون آن که تحرکات ساختارشکنانه و شعارهای ضدانقلابی و ضدقانون اساسی اوباش تحریک شده از سوی رسانه های ضدانقلابی و آمریکا و رژیم صهیونیستی در 25 بهمن را محکوم کند، مدعی شد: آیا نباید باعث ناراحتی و نگرانی باشد وقتی جریان هایی می کوشند دست آوردهای بزرگ انقلاب را نادیده انگارند، بلکه آن را دگرگونه جلوه دهند؟ وقتی بنا باشد همه مسئولان طراز اول که مورد تایید امام، مردم و رهبری بوده اند انسان های فاسد، منحرف و ضدانقلاب معرفی شوند آیا مردم جهان حق ندارند این شبهه را پیدا کنند که پس حاصل انقلاب، فساد و انحراف بوده است؟ و آیا این بزرگ ترین جفا به انقلاب نیست؟ آیا اگر فضا باز باشد قانون اساسی مبنای عمل قرار گیرد و انتقاد و حتی اعتراض در چارچوب قانون آزاد باشد و نصیحت مسئولان کشور و نقد و ارائه آزاد اندیشه یک ارزش به حساب آید، به جمهوری اسلامی خدمت نشده است؟

وی که سوابق ملاقات با جرج سوروس (سرمایه گذار صهیونیست کودتاهای مخملین) و راسموسن دبیرکل ناتو (حامی کاریکاتورهای ضد اسلامی در دانمارک) را در کارنامه سیاه خود دارد، به دفاع تلویحی از فتنه گرانی چون موسوی و کروبی برخاست که تحریک کننده حرکت آشوبگرانه مذکور 25 بهمن بودند.خاتمی گفت: به جا بود که زندانیان که نوعاً انسان های امتحان داده و صادق و مومن اند آزاد شوند نه اینکه این روزها شاهد دستگیری های تازه و ایجاد محدودیت مجدد برای کسانی باشیم که اندکی از محدودیت آن ها کاسته شده بود. چرا باید کسانی چون جناب مهندس موسوی و جناب آقای کروبی که در دلبستگی شان به اصل انقلاب و نظام تردیدی نیست دچار حصر و محدودیت شوند و زمینه ای فراهم آید تا کسانی که نه نظام را قبول دارند و نه خیر ایران و ایرانی را می خواهند میدان داری و احیاناً از احساسات پاک مردم بخصوص جوانان سوءاستفاده کنند.

این رویکرد تحریفگرانه و نفاق آلود از سوی خاتمی در حالی است که اوباش چند صد نفری حاضر در اغتشاش 25 بهمن، به دعوت کروبی و موسوی علناً علیه جمهوری اسلامی و ارکان قانون اساسی و انقلاب فحاشی کرده بودند تا افکارعمومی جهان از انتفاضه اسلامی در خاورمیانه منحرف شود، همچنان که خاتمی خود در سخنان اخیرش کوشیده تا هویت ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی نهضت ها را کتمان کند. خاتمی به شیوه نفاق همیشگی توضیح نمی دهد که کجای تحرکات ساختارشکنانه و آشوبگری و تکرار شعارهای ضدانقلابی که یک روز قبل از ماجرای 25بهمن از سوی سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیکته شده، «نصیحت و نقد و ارائه اندیشه در چارچوب قانون است»؟! و کدام «انسان مومن و صادق» حاضر می شود در بحبوحه بدنامی و فرار مزدوران آمریکا و اسرائیل از کشورهای اسلامی، ننگ نوکری مستکبران را به جان بخرد و به خاطر این حماقت بزرگ، از ستایش آنان برخوردار گردد؟!

خاتمی با این اظهارات نشان داد که ادعای اصلاح طلبی او در چارچوب قانون اساسی و خدمت به جمهوری اسلامی دروغی رنگ باخته بیش نیست و او اختیار جدا کردن حساب خود از ضدانقلاب و آمریکا و اسرائیل را ندارد.

گفتنی است خاتمی علاوه بر ملاقات پنهان با جرج سوروس صهیونیست،راسموسن دبیرکل ناتو و حامی کاریکاتورهای ضد اسلامی برای راه اندازی فتنه88 مبالغ کلانی از ملک عبدالله پادشاه سعودی و برخی از کشورهای اروپایی نیز دریافت کرده است و تلاش وی برای تطهیر سران وابسته برخی کشورهای عربی و تخطئه حرکت های انقلابی مردم مسلمان خاورمیانه در این راستا قابل ارزیابی است.

خاطرنشان می شود همزمان با سیاه بازی جدید خاتمی، روزنامه اطلاعات مطلبی رپرتاژگونه و توأم با حمایت از وی چاپ کرد.

حمله به مراجع و مساجد آخرین امریه شبکه صهیونیستی به میلیشیا (خبر ویژه)

خطای راهبردی سازمان فتنه و دعوت به غائله آفرینی در 25 بهمن که عملاً به نمایش بی وزنی این جریان انجامید، دو سر خارجی و داخلی این سازمان را به وضعیت انسداد کامل سوق داده است.

طیف داخلی این سازمان که کوشش می کرد خود را هنوز وفادار به جمهوری اسلامی و قانون اساسی نشان دهد، اولاً حالت لکه و ذره ای خود را در خیابان به نمایش گذاشت و ثانیاً هویت واقعی و ضدانقلابی خود را در پروژه اسرائیلی- آمریکایی نشان داد. از زاویه نگاه سوم نیز، خشم و انزجار و فشار افکار عمومی برای محاکمه و مجازات این جریان شدت گرفت و باعث شد حتی برخی از اصلاح طلبان نیز علناً از آنها اعلان برائت کنند.

طیف خارج نشین سازمان نیز در این میان زیر یک علامت سؤال بزرگ است مبنی بر اینکه صدها میلیون دلاری که در همین یکی دو سال اخیر خرج آنها شده چه عایدی جز لو دادن و آسیب پذیر کردن شبکه مزدوران در داخل انجام داده است.

در این شرایط بغرنج، بخش خارجی سازمان فشار روانی و تبلیغاتی را برطیف خارجی افزایش داده و علناً از آنها می خواهد دست به رفتارهای انتحاری بزنند. به عنوان مثال شبکه صهیونیستی بالاترین در مطلبی به قلم «محمود-ف» - یکی از روزنامه نگاران کلاهبرداری که با ژست مبارزه و اپوزیسیون بازی توانست پناهندگی بگیرد- می نویسد: موسوی و کروبی ناموس ما بودند و عملاً دستگیر شده اند. آنها خط قرمزها بودند. باید کارد کشید یا کشت و یا کشته شد. اما همین که کسی مخالفان را تشویق کند که در مقابل رژیم کوتاه نیایند، یقه او را همه می چسبند که جوان مردم را کجا می فرستد. یا به طرفی که تشویق می کند، می گویند او چرا به خودش نارنجک نمی بندد و نمی آید در یکی از خیابان های تهران خود را منفجر کند تا به همه ثابت نماید، خشونت خوب است. بیچاره فعال سیاسی و وبلاگ نویس و روزنامه نگاری که دعوت به مبارزه کند. اگر در داخل باشد و با اسم فعالیت کند که دستگیر می شود یا اگر با هویت مستعار فعالیت کند، از سوی مخالفان هو می شود که چرا وقتی خودت جرأت نداری اسم و رسمت را علنی کنی، دیگران را به خیابان دعوت می کنی؟ و اگر خارج نشین است برچسب می خورد که «خارج گودنشین است و می گوید لنگش کن». عجیب اینکه در فضای وب، بعضی از ناراضی ها و اپوزیسیون همین انگ را به ما می زنند.

نامبرده در عین حال با اشاره به برخی دعوت های تجمع نوشت: در وضعیت فعلی چه کاری به مسیر امام حسین تا آزادی داریم؟ در شرایط فعلی این مسیر را نمی شود پرکرد، میدان آزادی هم که دراندشت است. اما باید توجه کرد که وقتی نتوان ده هزار نفر آدم مصمم و پای کار را به عرصه آورد، از همین حال باید اپوزیسیون را ورشکسته به حساب آورد. دلخوش کردن به شعارهای بالاترینی و لایک های فیس بوکی که «25 بهمن میلیونی بودیم» و «یک اسفند تهران پادگان شد»، چاره درد نیست. 25 بهمن میدانی فتح نشد و یک اسفند حتی تجمعی شکل نگرفت. شکست و پیروزی را با نیرویی که صرف آن شده و انتظاری که از آن می رفته باید سنجید و گرنه حرف هایی نظیر «همینکه مجبور شدن برای کنترل ما نیرو بیارن کافیه» مثل تیر انداختن ملانصرالدین به وسط هدف است؛ هر جا که تیر افتاد دور آن جا را خط بکشیم که وسط دایره باشد!

بابک داد کاتب ویژه خاتمی که از اواسط تابستان سال گذشته از کشور گریخته و سعی می کند خود را فعال سیاسی نشان دهد، در مطلب مشابهی در گویانیوز، روش «لنگش کن» را در پیش گرفت و نوشت: حالا نوبت ما مردم [!؟] است که ثابت کنیم اهل کوفه هستیم یا نه؟ آیا می دانیم داغ ننگ کوفی بودن هنوز بعد قرن ها پاک نشده است؟ آیا باید سکوت کرد؟ می بینیم که خشم مخالفان را کنترل کرده اند و کورنومتر بمب را از کار انداخته اند.

البته این کلاهبردار فراری هم ترجیح داده این واقعیت را مسکوت بگذارد که اگر اعتقاد به مبارزه دارد چرا از کشور گریخته و در اروپا پناهندگی گرفته و اکنون صرفاً برای گذران امور، در شیپور بی هزینه مبارزه از خارج می دمد؟ گزافه گویی کاتب ویژه خاتمی در حالی است که ملت نستوه ایران 9 دی و 22 بهمن88 و همچنین 22 بهمن امسال نشان دادند که اهل کوفه نیستند و نمی گذارند یزیدیان حتی به پرچم عزای امام حسین(ع) تعرض کنند.

در حیص و بیص این تحریک و تحمیق ها، برخی از عناصر ضد انقلاب روایت های جالبی از به هم ریختگی اپوزیسیون را به قلم آورده اند. یکی از بالاترینی های ضد دین با اشاره به انتشار منشوری از سوی فتنه سبز که مدعی اجرای قانون اساسی است، می نویسد: میگه ورژن دوم منشور جنبش سبز رو دیدی!؟ میگم آره! می پرسه اونو خوندی؟ می گم آره تا اونجایی از منشور رو خوندم که رسیدم به «گنجینه اسلامی، ایرانی» همین جا که رسیدم دیگه نخوندمش! چه معنی میده اینها هنوز اسلام رو می آورند! اصلا چه لزومی داره که یک آدم لامذهب یا یهودی باید برای این جنبش سبز اسلامی جانفشانی کنند؟ چرا منی که می خواهم اسلام از بین برود، باید از این اسلام سبز دفاع کنم!؟ آخه مگر ما مازوخیست هستیم که بخواهیم از نام دشمن خود (اسلام) دم بزنیم!

کاربر سرخورده دیگری نوشته است: واقعاً این منشور را کی نوشته؟ من مانده ام این توضیح واضحات چه دردی را دوا می کند و به چه دردی می خورد؟ این متن طولانی که به زور هم نمی شود از توی آن دو تا هدف مشخص و یک برنامه عملی به دست آورد به چه دردی می خورد؟ همه این چیزهایی که در منشور آمده را می شود برای همه دنیا نوشت. چه چیزی در ایران قرار است انجام بشود؟ بالاترین به عنوان مدعی جنبش ضد خشونت در مطلب دیگری خواستار حمله به پایگاه های بسیج شد و سپس نوشت: اصلا باید همه مساجد را ویران کرد(!)

این ترمینال صهیونیستی تحت مدیریت ظاهری ضدانقلاب همچنین با انتشار عکس مربوط به سر به داری مجتهد شهید شیخ فضل الله نوری(ره)، در روزگار مشروطه تصریح کرد که باید با تمام مراجع تقلید هم به همین شکل رفتار کرد.

یادآور می شود گروهک تروریستی منافقین نیز پس از ماه ها رفتار ریاکارانه و انقلابی نمایانه، در 30 خرداد 1360 به خیال اینکه وارد فاز مسلحانه می شود، گور خود را برای همیشه کند و سران آن مدتی بعد جاروکش دربار دیکتاتور جنایتکاری چون صدام شدند.

حتی یک هزارم ایرانیان خارج نشین هم به اپوزیسیون محل نمی گذارند (خبر ویژه)

تجمع 5 نفره عناصر ضدانقلاب در مقابل سفارت ایران در لاهه هلند، یک رکورد تازه را در برپایی افتضاح از سوی اپوزیسیون رقم زد. هلند یکی از پایگاه های فعالیت ضدانقلاب در اروپا به شمار می رود و برای تجمع ضد ایرانی اخیر در هلند تبلیغات فراوانی صورت گرفته بود.

این نمایش به قدری افتضاح بود که حتی اعتراض رادیوزمانه (ارگان دولتی هلند برای اپوزیسیون ضد انقلاب) را هم به دنبال داشت. رادیو زمانه در حالی که عکس تجمع 5 نفره را منتشر کرده بود، با گشاده دستی نوشت: گردهمایی مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لاهه با حضور 30 نفر [!؟] و گردهمایی دوم با حضور 100 نفر[!؟] برگزار شد. این شمار شرکت کنندگان در حالی بود که بر پایه اطلاعات مرکز آمار هلند، 32 هزار ایرانی در این کشور زندگی می کنند. در دهه 1990 در حالی که جمعیت ایرانی ها در هلند به مراتب کمتر بود، شمار بیشتری از آنها در راهپیمایی ها شرکت می کردند و گاه تعدادشان به چند صد نفر می رسید. اکنون کاهش شمار شرکت کنندگان به ویژه در هفته های اخیر، ذهن بسیاری از مخالفان فعال را در هلند به خود مشغول کرده است.

این رسانه وابسته به دولت هلند به جای اشاره به وفاداری اکثریت ایرانیان مقیم کشورهای دیگر به کشور و نظام خود که باعث می شود دعوت ضدانقلاب را تحریم کنند، به توجیهات قابل تأملی متوسل شد و از قول یکی از عناصر ضدانقلاب گفت: اینکه چرا ایرانیان مقیم خارج در چنین تجمعاتی شرکت نمی کنند، به نظر من خیلی بی تفاوت شده اند. چون فکر می کنند برای آنها اتفاقی نیفتاده و بی تفاوت شده اند. چرا باید از خانه های گرم شان بیرون بیایند و در جایی بایستند که هوا سرد است! یا فکر می کنند اگر جلوی سفارت بیایند، شاید از آنها عکس یا فیلم بگیرند و دیگر نتوانند برای تعطیلات به ایران بروند. این در حالی است که بسیاری از آنها روزی که به هلند آمده اند یکی از جملاتی که به کار برده اند حتماً این بوده که اگر من به ایران برگردم، مرا بلافاصله زندانی و اعدام می کنند. به خاطر همین هم موفق شده اند در هلند جواب مثبت بگیرند، ولی الان که جواب های شان را گرفته اند و گذرنامه های هلندی در جیب شان است، همه چیز را فراموش کرده اند؛ اینجا زندگی شان را می کنند و اصلا بی خیال همه شده اند. این واقعاً جای شرم دارد.

این عضو اپوزیسیون که برای دولت هلند کار می کند، اضافه کرد: کشورهای دنیا احتمالا به رژیم ایران غبطه می خورند چرا که مخالفانی دارد که این قدر بی تفاوتند!

یکی دیگر از همین مواجب بگیران دولت هلند درباره آب رفتن تعداد اعضای اپوزیسیون در تجمعات گفت: موج نخست کسانی که به اروپا آمدند تقریباً پناهنده بودند و در گردهمایی ها شرکت می کردند اما بعدها وقتی اعلام شد پناهنده ها می توانند به ایران برگردند، لازمه اش این بود که نامه هایی را امضا کنند و به نوعی «غلط کردم» بگویند. نتیجه این بود که به نوعی اسیر جمهوری اسلامی در خارج کشور شدند. یعنی حاکمیت جمهوری اسلامی را در خارج از کشور هم بالای سر خودشان حس می کنند. جرأت این را ندارند که به راحتی در گردهمایی های اعتراضی شرکت کنند یا حتی پای یک فراخوان برای جلوگیری از اعدام در ایران را امضا کنند. حالا هم بعضی ها با عینک و گاه پوشاندن روی خود در حرکات اعتراضی شرکت می کنند.رادیوزمانه و اپوزیسیون همکار آن در این گزارش توضیح نداده اند که اگر اپوزیسیون خارج نشین تا این اندازه بی بخار و هراسان است چگونه از هم قطاران خود توقع دارند که به تحریک خارجی، وارد معارضه با جمهوری اسلامی شوند و برای فاکتورسازی اپوزیسیون خارج نشین، در داخل هزینه بدهند؟!

وقتی اپوزیسیون فراری یکدیگر را به جاسوسی برای جمهوری اسلامی متهم می کنند (خبر ویژه)

بها ندادن صدای آمریکا به جریان مرده فتنه سبز باعث شد محسن مخملباف، سردبیر ارشد VOA را عامل و نفوذی جمهوری اسلامی بخواند.

مخملباف این اتهام را در گفت وگو با تلویزیون مبتذل «کانال یک لوس آنجلس» عنوان کرد. بها ندادن رسانه هایی نظیر صدای آمریکا به عناصر فراری خارج نشین بیشتر بدان خاطر است که معمولا این جریان های اپوزیسیون برای فعال و به دردبخور نشان دادن خود اقدام به اغراق و خالی بندی می کنند و اگر رسانه ای آنها را جدی بگیرد به مرور اعتبار خود را نزد مخاطبان از دست می دهد. مخملباف یکی از چند نفری است که با نگرانی به رسانه های اصلی ضد انقلاب راه داده می شود چرا که به عنوان فردی بی ثبات و اغراق کننده که دروغ های «رو» و آشکار می گوید، شناخته می شود.

در واکنش به پرخاشگری مخملباف علیه علی سجادی سردبیر صدای آمریکا، یکی از همکاران سایت ضد انقلابی ایران گلوبال نوشت: آقای مخملباف چرا اتهام دروغ به آقای سجادی می بندید. این ضد صداقت است که اولین اصل جنبش شمرده می شود و شما دوست دارید خود را مدافع آن معرفی کنید. اگر مدرکی دارید که آقای سجادی نفوذی جمهوری اسلامی است ارائه دهید وگرنه رسما پوزش بخواهید.

سام قندچی اضافه می کند: دوستان نزدیک خود من بوده اند که با آقای سجادی اختلافات شخصی و سیاسی داشته اند اما ادای نقش قاضی و دادستان و صدور حکم از سوی آقای مخملباف پذیرفته نیست. صدای آمریکا مانند هر رسانه ای، باید خبر درست و دقیق ارائه دهد و این موضوع ربطی به سردبیر ندارد.

برخی تحلیلگران عرصه رسانه، اقدام مخملباف را نوعی پیشدستی قلمداد می کنند و معتقدند وی برای آن که اتهاماتی نظیر نفوذی و عامل جمهوری اسلامی در میان اپوزیسیون متوجهش نشود، به سجادی حمله برده است تا ضمنا خود را فردی مبارز و غیرقابل خدشه نشان دهد. شماری از وابستگان به جریان های اپوزیسیون پیش از این، تحرکات و اظهارات نسنجیده مخملباف را از آن جهت که باعث تخریب اعتبار و حیثیت اپوزیسیون شده و این جریان را اهل دروغ و تحمیق مخاطب معرفی کرده، نفوذی جمهوری اسلامی و خرابکار توصیف کرده اند.

گفتنی است «الف-ج» یک وبلاگ نویس مقیم فرانسه از قول نیک آهنگ کوثر- کاریکاتوریست فراری نقل کرده است که به وی گفته است؛ «در آپارتمان مخملباف در پاریس شاهد تماس تلفنی و مکالمه طولانی وی با وزارت اطلاعات رژیم بودم» وی ادعا کرده است، به بهانه مشاهده گوشی موبایل مخملباف شماره تماس او با تهران را دیدم که برایم آشنا بود. شماره ای که چند بار از طریق آن به یکی از ساختمان های وزارت اطلاعات در فرمانیه تهران احضار شده بودم!

 

 

 

جمهوری اسلامی

امام جمعه موقت دزفول از پیدا شدن جسد یک نوجوان که مدتی قبل ربوده شده بود خبر داد. این نوجوان 16 ساله حدود یکماه قبل در مسیر بازگشت از دبیرستان به منزل توسط آدم ربایان، ربوده شده و ربایندگان از خانواده وی 280 میلیون تومان وجه نقد درخواست نموده بودند. پس از گذشت 28 روز امام جمعه موقت دزفول از قتل این نوجوان و پیدا شدن جسد وی در یک کانال آب در اطراف شهر خبر داد. تاکنون هیچ مقام مسئول در این باره اطلاع رسانی نکرده و همین موضوع باعث ایجاد فضای دلهره و اضطراب در مردم این شهر شده است. شغل پدر مقتول طلافروشی است. گفته می‌شود پس از کشف جسد مقتول، 2 نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.

* انتشار فیلم فحاشی‌های ناموسی گروهی از افراد خاص به دختر و اعضای خانواده آقای هاشمی رفسنجانی در سایت‌های اینترنتی بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌ها داشت. شفاف نوشت: "متأسفانه فردی که در این فیلم فحاشی می‌کند نام خود و همراهانش را بچه‌های حزب اللهی می‌گذارد و سپس با رکیک‌ترین الفاظ ناموسی درباره رئیس مجلس خبرگان رهبری و خانواده‌اش سخن می‌گوید." این سایت با تأکید بر اینکه اسلام مجوز فحش دادن به کسی را نداده افزوده است: بچه حزب‌اللهی‌های این مملکت قطعاً دغدغه اولشان دغدغه دین و اخلاق است و از مودب‌ترین فرزندان این مملکت‌اند. بچه حزب‌اللهی‌های این کشور حافظ جان و مال و ناموس این کشورند. بچه حزب اللهی‌های این مملکت جانشان را برای اسلام داده‌اند و می‌دهند. بچه حزب اللهی‌های این کشور عاشق اهل بیت(ع) هستند، اهل بیتی که در برابر سخت‌ترین ناملایمات زمانه خود و در برابر ستم کارترین مردمان لب به ناسزا نگشودند. لذا هیچگاه تحرکاتی که در این فیلم مشاهده می‌شود و ادبیاتی که به کار برده شده است ادبیات بچه‌های حزب اللهی نیست.

 

 

ایران

بنی‌صدر: همه باید از موسوی و کروبی حمایت کنیم

خبر اول این که ابوالحسن بنی‌صدر که اکنون در پاریس سکونت دارد، در مصاحبه با یک رادیوی ضد‌انقلاب به حمایت ویژه از سران داخلی فتنه پرداخته و گفته که «هر ایرانی و غیر‌ایرانی باید از حقوق میرحسین موسوی و مهدی کروبی با تمام توان دفاع کند و اینها حق دارند آزاد باشند.»

رئیس جمهور فراری ایران همچنین ادعاهایی را که موسوی و کروبی درباره پیروی از خط انقلاب اسلامی و امام راحل مطرح می‌کنند، این‌گونه رد کرده است که «گمان من این نیست که رهبران جنبش چنان به گذشته چسبیده‌اند که هیچ تغییری را نتوانند بپذیرند، حق هر انسان است که تغییر کند.»

حذف پای ثابت کمیسیون تلفیق مجلس

خبر دیگر این که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای نخستین بار در دوره فعالیت مجلس هشتم، موفق به عضویت در کمیسیون تلفیق نشد. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1390 کل کشور انتخاب و معرفی کرد که در آن علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل و محمدحسن دوگانی نماینده فسا برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شدند. این در حالی است که پیش از این اخباری مبنی معرفی علی عباسپور تهرانی‌فرد به عنوان یکی از نمایندگان کمیسیون آموزش به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1390 به گوش می‌رسید اما اعتراضات دانشگاهیان و بیانیه اخیر انجمن اسلامی دانشجویان 42 دانشگاه کشور علیه عملکرد وی در کمیسیون آموزش مجلس موجب شد که عباسپور از کاندیدا شدن برای حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1390 منصرف شود.

دیگه چه خبر؟

بنی‌صدر: همه باید از موسوی و کروبی حمایت کنیم

خبر اول این که ابوالحسن بنی‌صدر که اکنون در پاریس سکونت دارد، در مصاحبه با یک رادیوی ضد‌انقلاب به حمایت ویژه از سران داخلی فتنه پرداخته و گفته که «هر ایرانی و غیر‌ایرانی باید از حقوق میرحسین موسوی و مهدی کروبی با تمام توان دفاع کند و اینها حق دارند آزاد باشند.»

رئیس جمهور فراری ایران همچنین ادعاهایی را که موسوی و کروبی درباره پیروی از خط انقلاب اسلامی و امام راحل مطرح می‌کنند، این‌گونه رد کرده است که «گمان من این نیست که رهبران جنبش چنان به گذشته چسبیده‌اند که هیچ تغییری را نتوانند بپذیرند، حق هر انسان است که تغییر کند.»

حذف پای ثابت کمیسیون تلفیق مجلس

خبر دیگر این که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای نخستین بار در دوره فعالیت مجلس هشتم، موفق به عضویت در کمیسیون تلفیق نشد. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1390 کل کشور انتخاب و معرفی کرد که در آن علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل و محمدحسن دوگانی نماینده فسا برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شدند. این در حالی است که پیش از این اخباری مبنی معرفی علی عباسپور تهرانی‌فرد به عنوان یکی از نمایندگان کمیسیون آموزش به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1390 به گوش می‌رسید اما اعتراضات دانشگاهیان و بیانیه اخیر انجمن اسلامی دانشجویان 42 دانشگاه کشور علیه عملکرد وی در کمیسیون آموزش مجلس موجب شد که عباسپور از کاندیدا شدن برای حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1390 منصرف شود.

مرگ یکی دیگر از اعضای خانواده شاه معدوم

شنیدیم که به دنبال خودکشی اخیر علیرضا پهلوی فرزند شاه معدوم، روز شنبه خبر مرگ دختر اشرف، خواهر شاه معدوم نیز منتشر شد. آزاده شفیق، فرزند اشرف پهلوی و یکی از سه فرزند او بود که بنا به دلایلی نامعلوم فوت کرده است. بنابراین گزارش، محافل سلطنت‌طلب تاکنون هیچ دلیلی را برای مرگ آزاده شفیق منتشر نساخته‌اند. دختر اشرف در سال‌های بعد از انقلاب با راه‌اندازی کمپین و انتشار روزنامه «ایران آزاد» به همکاری با بهروز صوراسرافیل، از دیگر عناصر سلطنت‌طلب پرداخته بود

 

 

قدس

توصیه های یک فراری

شبکه ایران- ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور فراری و مخلوع ایران که در پاریس سکونت دارد، در مصاحبه با یک رادیوی ضدانقلاب به حمایت ویژه از سران داخلی فتنه پرداخت و گفت که هر ایرانی و غیر ایرانی باید از حقوق میرحسین موسوی و مهدی کروبی دفاع کند.

 

گزارش های دو پهلو درباره ایران را چه کسانی می نویسند؟

ایران هسته ای- منابع دیپلماتیک می گویند: همزمان با کاهش نقش هرمن ناکارتز، معاون پادمان یوکیا آمانو در بخش پادمان آژانس، دو کارمند مرتبط با سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس نقش اصلی را در تدوین گزارشهای مدیرکل درباره ایران بر عهده گرفته اند. اطلاعات موجود نشان می دهد نفر اول از این دو نفر یک دیپلمات انگلیسی با نام «گراهام» است که با سمت مشاور مدیرکل آژانس فعالیت می کند.

وی پیش از این، همکار جان ساورز در وزارت خارجه انگلیس بوده و همچنان نیز به وی گزارش می دهد. فرد دوم، زنی است به نام «مری لینه جانسون» که سمت مدیرکل حقوقی آژانس را بر عهده دارد. جانسون هم ارتباط هایی مستمر و نه چندان پنهانی با «گری سیمور» مشاور امور خلع سلاح باراک اوباما و از تندروترین چهره های کاخ سفید علیه ایران دارد.

همچنین شواهدی موجود است که این دو با «هاتچینسون» بازرس سابق آژانس که به دلیل ارتکاب تخلفات پی درپی از ایران اخراج شد و اکنون در دبیرخانه آژانس مشغول کار است، ارتباطات تنگاتنگی دارند.

 

انتقاد جوانفکر از تیم رسانه ای دولت

پانا- علی اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور به شدت از تیم رسانه ای دولت و نیز شهرداری تهران انتقاد کرد. وی گفت: در سالهای ابتدایی کار دولت، کسانی که مسؤولیت اطلاع رسانی را برعهده گرفتند بسیار عملکرد ضعیفی داشتند و شاید هم آشنایی چندانی با کار و رسانه ها نداشتند.

 

مرگ دختر اشرف پهلوی

تابناک- آزاده شفیق دختر اشرف پهلوی و همکار بهروز صوراسرافیل در شبکه های ماهواره ای سلطنت طلب، به دلیل نامعلومی درگذشت.آزاده شفیق پس از انقلاب اسلامی روزنامه ای به نام «ایران آزاد» را به همراه بهروز صوراسرافیل، در پاریس منتشر می کرد.

 

جنبش سبز 2 راه اندازی می شود

مشرق- بسیاری از مقامات آمریکایی معتقدند جنبش سبز مدتهاست که مرده و ارزش ندارد که بیشتر از این ایران را با خود دشمن کنند. تنها راه آمریکا راه اندازی جنش سبز 2 است.پایگاه اینترنتی فصلنامه «فارین افرز» ارگان شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای با تیتر «جنبش سبز 2 چگونه حمایت آمریکا از مخالفین می تواند منجر به پیروزی آنها شود؟» منتشر کرد که در آن بر لزوم ادامه حمایت آمریکا از جنبش سبز تأکید کرد.نویسنده این مقاله، «جنیو عبدو» است.

داوطلب تصدی ریاست دانشگاه تهران نیستم

مهر - صادق واعظ زاده، معاون سابق علمی و فناوری رئیس جمهور با تکذیب خبر برعهده گرفتن ریاست دانشگاه تهران گفت: درحال حاضر آقای «فرهاد رهبر» مدیریت دانشگاه تهران را بخوبی انجام می دهند، افزون بر اینکه من هم داوطلب برعهده گرفتن مسؤولیت دانشگاه تهران نیستم.

 

اما می گویم او اشتباه کرد

تابناک بهمن اخوان، نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس در مصاحبه ای گفت: من برای آقای میرحسین موسوی بسیار متأسفم. ... حرکت موسوی درباره راهپیمایی 25 بهمن ماه بسیار اشتباه بود و ما این حرکت را نمی پذیریم. وی افزود: من از آقایان این پرسش را دارم، آنها که روزی در به ثمر نشستن این انقلاب، نقشی داشتند و امروز می خواهند این نظام ساقط شود، آیا گمان می کنند دیگران آنها را رهبر خواهند کرد و یا به آنها مسؤولیت می دهند؟

 

وطن امروز

شیرین عبادی: علت آشوب 25 بهمن افزایش قیمت گاز بود!

در شرایطی که ادعاهای مختلفی از سوی محافل سیاسی و رسانه‌های جریان آشوب‌های اسرائیلی، درباره بی ارتباط بودن اقدامات آنان با مراکز تصمیم‌گیری در خارج از کشور مطرح می‌شود، شیرین عبادی از فعالان مخالف‌ایران در سخنانی پشت پرده ‌این ادعاها را روشن‌تر کرد. به گزارش شبکه‌ ایران وی که یکی از وکلای فرقه ضاله بهائیان است، در گفت وگو با دویچه وله به تبرئه موکلان خود پرداخت و در عین حال ادعاهای جریان متبوعش را هم زیر سوال برد. عبادی در سخنانش پس از ادعای‌ اینکه «برای بهایی‌ها هرگونه دخالت در امور سیاسی ممنوع است»، در توجیه حضور اعضای‌ این فرقه غیرقانونی در آشوب ناکام 25 بهمن، گفت: توجه داشته باشید که سیاست به معنای وسیع کلمه با زندگی روزمره‌ همه شهروندان عجین است.وی سپس عنوان کرد: وقتی قیمت گاز چهار برابر می‌شود و یا میزان بهای ارزاق عمومی بشدت گران می‌شود، حتی مردمی که سیاسی نیستند نیز درصدد اعتراض برمی‌آیند. به نظر می‌رسد اشاره عبادی به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و افزایش قیمت برخی کالاهاست. وی با ‌این جملات اظهاراتی را که درباره برنامه فتنه‌گران و حامیان خارجی آنان برای سوءاستفاده از هدفمندی یارانه‌ها مطرح شده است، تایید و به نوعی اذعان کرد که او و جریان متبوعش درصدد‌ایجاد ناآرامی پس از تورم احتمالی هدفمندکردن یارانه‌ها بوده‌اند. البته تدابیر مختلف دولت و همراهی همه جانبه مردم آغاز بسیار خوبی را برای هدفمندی یارانه‌ها رقم زد و برنامه‌ریزی‌های محافل خارج نشین و فتنه‌گران را برای بهره‌برداری از تبعات اجرای ‌این طرح و‌ ایجاد ناآرامی بر باد داد؛ برنامه‌ریزی هایی که شیرین عبادی نسخه سوخته آنها را افشا کرد. اما نکته دیگری که خانم عبادی به طور ناخواسته آن را زیر سوال برد، ادعاهای جریان آشوب طلب اسرائیلی درباره هدف از‌ایجاد آشوب 25 بهمن بود. میرحسین موسوی و مهدی کروبی در بیانیه خود ادعای «حمایت از مردم مصر و تونس» را برای آشوب ‌این روز مطرح کرده بودند. از سوی دیگر برخی فعالان جریان آشوب هدف خود را اعلام حیات جریان اپوزیسیون سیاسی و مخالفت با جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند. اما عبادی در سخنانش ادعای جریان آشوب‌طلب را رد و در عین حال عنوان کرده است که آشوب اسرائیلی روز 25 بهمن اقتصادی بوده است و هدف آشوب‌طلبان رسیدن به قدرت نبوده «بلکه هدف ‌این است که چرا ‌این شرایط به‌وجود آمده و حکومت باید شرایط را عوض کند».

مرگ یکی دیگر

از اعضای خانواده شاه مخلوع

به دنبال خودکشی علیرضا پهلوی، روز گذشته خبر مرگ دختر اشرف خواهر دو قلوی شاه مخلوع نیز منتشر شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، آزاده شفیق، یکی از 3 فرزند اشرف پهلوی بنا به دلایلی نامعلوم مُرد. بنابر ‌این گزارش، محافل سلطنت‌طلب تاکنون هیچ دلیلی را برای مرگ آزاده شفیق منتشر نساخته‌اند. آزاده در سال‌های بعد از انقلاب با راه‌اندازی کمپین و انتشار روزنامه «ایران آزاد» با همکاری بهروز صور اسرافیل، از دیگر عناصر سلطنت‌طلب به فعالیت علیه جمهوری اسلامی پرداخت. چند هفته پیش هم علیرضا پهلوی، پسر محمدرضا، خودکشی کرد.

سایت ضد انقلاب خطاب به فتنه‌گران:

واقع‌بین باشید، نظام ایران تکان نمی‌خورد

یک سایت ضد انقلابی در هشداری خطاب به فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان پیشنهاد می‌‌کند که از موارد پیش آمده باید درس عبرت گرفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سایت ضد انقلابی حلقه لندن می‌نویسد: شکی نیست که دولت بعدی سقوط‌کننده در خاورمیانه لیبی است اما در‌ایران با وجود ادعایمان تغییری را مشاهده نمی‌کنیم و شاید به همین دلیل است که جورج سوروس می‌گوید؛ دولت ‌ایران کمترین موضوعیتی را در تغییر تحولات اخیر نخواهد داشت. سایت مذکور در ادامه ادعا کرد: موضوعی که همه جا مشترک بوده است غلبه سکولارها و تکنوکرات‌هاست، اما در‌ایران مساله برعکس است. واقعیت گریزناپذیر ‌این است که «سکولاریسم» در مواجهه با نظامی است که روحانیتی کاریزماتیک دارد و به عبارت دیگر، نبود «بنیان‌های سکولار» در ‌ایران دلیل عدم‌ ایجاد تغییرات مورد نظر است. در خاتمه ‌این گزارش آورده شده است: جمهوری اسلامی نظامی است که در تمایز با مصر، تونس، و یا لیبی هیچ یک از سران بسیج یا سپاه، به آن پشت نکردند در حالی که اوضاع در تونس و مصر و حتی بحرین برخلاف‌ایران بوده است.

تصمیم‌ آیت‌الله آملی لاریجانی برای محاکمه سران فتنه

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با انتقاد دوباره به سکوت خواص، خواستار محاکمه سران فتنه شد. به گزارش فارس، محمدرضا باهنر در هشتمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان با انتقاد از سکوت برخی خواص تصریح کرد: زمان کنونی، زمانی نیست که بتوان سکوت کرد. باهنر در ادامه تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه در دیداری به من گفت که به ‌این نتیجه رسیده‌ام که سران فتنه باید محاکمه شوند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان ‌اینکه برخی از نیروهای حزب‌اللهی درباره محاکمه سران فتنه به قوه قضائیه فشار می‌آورند، اظهار داشت: ‌این طور نیست که قوه‌قضائیه از کسی بترسد یا بر اوضاع مسلط نباشد.

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات