صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۱۸۳۵۱

اخبار ویژه برخی روز نامه های 20 اردیبهشت 1390


خراسان

مشرق نوشت

آیت ا... مظاهری ، با ابراز نگرانی شدید از وضعیت فساد اخلاقی حاکم بر جامعه و رواج بی‌بند و باری در حجاب و عفاف، فرافکنی در این زمینه را مذموم دانسته و تصریح کردند: دولت در این زمینه مقصر است، خود مردم نیز تقصیر دارند، نهاد روحانیت نیز اگر تذکر ندهد، مقصر است.

فردا مدعی شد

در حالی‌که چندی پیش برخی سایت‌ها در مورد منابع مالی 2 روزنامه تازه تاسیس 7 صبح و تماشا منسوب به یکی از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور اخبار و گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند، مسئولان این 2 روزنامه در روزهای گذشته اقدام به توزیع گسترده و رایگان این نشریات در نمایشگاه کتاب تهران کرده‌اند.

راهبردنیوزخبرداد

فراکسیون اقلیت مجلس تصمیم گرفت در انتخابات هیئت رئیسه به نفع علی لاریجانی کاندیدا معرفی نکند. داریوش قنبری سخنگوی این فراکسیون با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه مجلس بعد از اتمام بررسی بودجه گفت: اعضای فراکسیون اقلیت، همانند روال گذشته از آقای لاریجانی حمایت ‌خواهد کرد.

رجا نوشت

اسماعیلی عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر این که جریان انحرافی مورد تنفر ملت ایران بوده و از اقبال مردمی برخوردار نیست، تاکید کرد: برنامه سیاسی اصولگرایان جدا کردن احمدی‌نژاد از جریان انحرافی است.

جهان مدعی شد

غلامحسین کرباسچی شهرداراسبق تهران به تازگی درفیس بوک ،پرسش فیلم اخراجی های ۳ را نگاه می کنید ؟‏ را با هرگز نگاه نمی کنم‏ پاسخ داده است .

آفتاب نوشت:

حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی زندان اوین را به عنوان مکانی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیشنهاد داد.

جوان آنلاین نوشت

با توجه به دستگیری تعدادی از رمالان و ارتباط آنان با جریان انحرافی یک کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد که این پدیده ناشی از خیزش پنهان یک فرقه گرایی درمتن فضای سیاسی – اجتماعی کشور است.

جهان مدعی شد

۱۳ استاندار در اردیبهشت امسال بیانیه ای نوشتند که در آن اگر چه به ظاهر حمایت از رئیس جمهور است اما در واقع از برخی دولتمردان منتسبین به رئیس جمهور که مردم و رسانه ها از آن ها به جریان انحرافی یاد می کنند، حمایت شده است.در این بیانیه ادعا شده که یک جریان انحرافی علیه دولت توسط فعالان و جریان های سیاسی شکل گرفته که مقابله با آن ضروری است. به عبارت دیگر ۱۳ استاندار در پی حمایت از جریان انحرافی در دولت و زدن انگشت اتهام به جریان انحرافی شکل گرفته علیه دولت در خارج از دولت، هستند.سایت جهان اسامی کامل این 13 استاندار را منتشر کرده است.

مشرق مدعی شد

اخیرا قول کمک چهار میلیارد تومانی از طرف یک مقام ارشد و حاشیه ساز به خانه سینما داده شده است که از این کمک وعده داده شده مبلغ 800 میلیون تومان آن از طریق یک شرکت واسطه ای تا به حال پرداخت شده است. چنین کمک هایی از طریق این مقام ارشد و خبر ساز بی سابقه نبوده و این بار اولی نیست که با نظر داشت برخی اهداف خاص سیاسی و انتخاباتی چنین کمک هایی پرداخت می شود.

کیهان

روی سبز ما سیاه که مردم کوفه را روسفید کردیم! (خبر ویژه)

اپوزیسیون و گروههای فعال در جنبش سبز، مردم کوفه را روسفید کردند!

این مطلب را سایت صهیونیستی و ضدانقلابی «بالاترین» که گردانندگان آن ید طولایی در کنار گودنشینی و شیر کردن مخاطبان دارند، عنوان کرده است. بالاترین با اشاره به سپری شدن هشتاد روز از قطع ارتباطات موسوی و کروبی با محافل بیگانه و گروهک ها، خطاب به عناصر ضدانقلابی که ادعا می کردند قیامت خواهند کرد نوشت: ای مردم کوفه روسفید شدید! ما مخالفان رژیم با عهدشکنی خود نسبت به موسوی و کروبی ثابت کردیم که از شما بی وفاتریم و در شکستن عهد و ترسو بودن از شما هزار بار بدتریم. پس رکورد را شکسته ایم.

این نوشته در حالی است که فتنه گران در زمان اغتشاش شعار می دادند نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.

اما یک بالاترینی دیگر این گونه بلوف زده که: «هرگز گمان نکنید که ما سران سرافراز را به فراموشی سپرده ایم. درسته که 80 روز گذشته اما داریم خشم ذخیره می کنیم(!) و وای از آن روز که صبر ما به پایان برسد.»

در همین حال پایگاه اینترنتی تهران ریویو از دیگر رسانه های وابسته ضدانقلاب خارج نشین، شورای هماهنگی راه سبز و رجب مزروعی را به باد انتقاد گرفت و نوشت: قبل از حصر موسوی هم شرایط لازم برای پیوند میان سبزها و جنبش کارگری فراهم نبود اما لااقل بیانیه ها و مصاحبه های موسوی تا حد زیادی از باصطلاح گاف سیاسی هم عاری بود. اما پس از آن سطح نه چندان مقبول بحث درباره این پیوندها به شدت افت کرد و حتی تفرقه افکنانه نیز شد. شورای هماهنگی راه سبز به اقتضای حصر موسوی، عهده دار صدور بیانیه هایی شد، در بعضی از موارد هم فاقد شناخت و هم فاقد شجاعت. بیانیه نامربوط و نامنسجم و نامعقول آن شورا به مناسبت روز کارگر یک نمونه از نزول سطح گفتار رسمی جنبش بود و سخنان خام دستانه آقای رجبعلی مزروعی در مقام سخنگوی شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب و یکی از اعضای شورای هماهنگی راه سبز در نشستی مطبوعاتی در پاریس به تاریخ دهم اردیبهشت سال جاری نیز آخرین نمونه.

تامل در گفته های اخیر ایشان از آن رو اهمیت دارد که متاسفانه بازتاب دیدگاههای بخش اعظمی از نخبگان سیاسی جنبش سبز نیز هست. آنها دچار سابقه تاریخی کارگرستیزی هستند که اکنون لیبرال دموکرات شده اند.

اظهار عجز رئیس سابق موساد اسرائیل را به هم ریخت (خبر ویژه)

یک تحلیلگر صهیونیست تصریح کرد: ایران به عنوان یک مسئله مهم امنیتی باعث دعواهای سیاسی میان جناح های مختلف اسرائیل شده است.

مئیر جاودانفر به بی بی سی گفت: در مورد ایران نظرات مختلفی در اسرائیل وجود دارد و واکنش ایهود باراک به سخنان داگان نشان می دهد که این اختلاف نظر در حال عمیق تر شدن است.

وی افزود: این اظهارات و واکنش های متقابل نشان می دهد که اختلاف نظر بسیار زیادی وجود دارد و خیلی ها در حال حاضر در محافل آکادمیک بحث می کنند که بهترین روش و استراتژی اسرائیل در مقابل ایران چه خواهد بود.

وی درباره اینکه کدام نظر در اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران غالب است؟ اظهار داشت: در حال حاضر تنها نظر غالب این است که اسرائیل باید از راهبرد بین المللی شامل مذاکرات با ایران و در عین حال اعمال تحریم ها حمایت کند.

خاطرنشان می شود روز گذشته شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی به مناسبت شصت و سومین سالگرد اشغال فلسطین بیانیه ای منتشر کرد و در آن نوشت: ما همچنان با نیروهای شرور به ویژه آنهایی که از ایران سرچشمه می گیرد مواجه هستیم. این باید همه جهانیان را علیه خطر بسیج کند.

عجز و سردرگمی در محافل صهیونیستی درباره نحوه مواجه شدن با قدرت فزاینده ایران در حالی است که به تازگی مئیر داگان رئیس جدیدا بازنشسته سرویس موساد اعلام کرد حمله نظامی به ایران احمقانه ترین کار ممکن است.

داگان در دانشگاه یهودیان در بیت المقدس اشغالی گفت: زیرساخت های هسته ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی و قانونی و هرگونه حمله ای به آن تقابل آشکار با قوانین بین المللی است ضمن اینکه ماجرای ایران با رآکتور هسته ای عراق که سال 1981 به آن حمله کردیم متفاوت است. تاسیسات اتمی ایران در سراسر آن کشور پراکنده شده اند و این کار حمله موثر را دشوار کرده است.

وی همچنین در خصوص تبعات حمله احتمالی گفت: پس از آن، جنگ با ایران پیش می آید و این موضوعی است که می دانیم چگونه آغاز می شود، اما از نحوه پایان آن بی اطلاعیم. ایرانی ها از توانمندی شلیک راکت به سمت اسرائیل برای چندین ماه برخوردارند، احتمال دارد حزب الله دهها هزار راکت و صدها موشک دوربرد به سمت اسرائیل شلیک کند، از سوی دیگر تهران می تواند حماس را فعال سازد و این خطر هم وجود دارد که سوریه به این جنگ ملحق شود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به سخنان داگان و بازتاب های آن نوشت: اظهار رئیس سابق موساد [به عنوان فردی مطیع]، اسرائیل را به هم ریخته است. در پی اظهارات داگان درباره احمقانه بودن طرح حمله به ایران، دو مقام اسبق موساد نیز این دیدگاه را تایید کردند و این در حالی است که برخی مقامات دولت معتقدند نباید اظهاراتی در این سطح رسانه ای می شد. «دنی یاتوم» و «افرایم هالووی» از روسای سابق موساد با تایید اظهارات داگان گفته اند که براساس ارزیابی ها و دلایل متعدد طرح حمله به ایران احمقانه است.

یادآور می شود در دوره داگان عملیات تروریستی نظیر ترور عماد مغنیه فرمانده نظامی ارشد حزب الله، ترور چند دانشمند هسته ای ایران و عملیات خرابکارانه از طریق ارسال ویروس استاکس نت صورت گرفت و بر همین اساس اظهارات وی بیش از گذشته دل صهیونیست ها را خالی کرده است.

بودجه 40 میلیون دلاری انگلیس و آمریکا برای 2 تلویزیون ماهواره ای زرد (خبر ویژه)

وزارت خارجه انگلیس و آمریکا هدایت کننده اصلی تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان هستند و بودجه کلان این شبکه ها را تامین می کنند.

این خبر را پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به گروهک های ضدانقلاب مقیم آلمان منتشر کرده و با اشاره به بی رونقی شبکه های ماهواره ای دارای گرایش سیاسی نوشت: امروز حتی تلویزیون های سیاسی مانند صدای آمریکا هم دریافته اند که مخاطب برای اخبار و تحلیل های سیاسی پای آنان نمی نشیند. بنابراین تلویزیون «فارسی وان» و «من و تو» برای جلب مخاطب راه اندازی شدند. فارسی وان با پخش سریال های مطرح جهانی به صورت دوبله شده مخاطبانی را جذب کرد اما به دلیل همین جنبه سرگرمی صرف، آرام آرام دچار یک فرودستی در جذب مخاطب شد. «من و تو» تجربه مشابهی است که به بخش سبک زندگی غربی و شوهای تلویزیونی و... می پردازد و در کنار شام، مشروب خواری را ترویج می کند. این شبکه در تملک دو ایرانی به نام کیوان عباسی و مرجان عباسی می باشد و دفتر مرکزی و استودیوی آن در شهر لندن واقع است.

اخبار روز می افزاید: کیوان و مرجان عباسی در واقع با یکدیگر شریک تجاری هستند که علاوه بر کارهای اقتصادی به کار رسانه ای هم روی آورده اند. فعالیت این دو با شبکه تلویزیونی مرجان که در واقع شرکت اصلی می باشد در سال 2009 آغاز شد. ادارات و استودیوهای شبکه من و تو در وندزورث لندن می باشد و تحت عنوان «Capital studios» اداره می شود. پیش از این مرجان و کیوان عباسی مالک شبکه ماهواره ای «ببین تی وی» بودند، که در واقع اولین شبکه اینترنتی فارسی زبان بوده است.

پدر این دو تن مالک تلویزیون آزادی در واشنگتن د ی سی و شبکه پورنوی Hostlertv در کانادا می باشد این رسانه ضدانقلاب گزارش داد: بنا به گزارش های رسیده این افراد بخش عمده ای از بودجه شبکه های من و تو، یک و دو را از وزارت امور خارجه انگلیس گرفته اند. رابط این افراد نیز فردی به نام «مک وولین» است که به عنوان مدیر و یکی از مشاورین ارشد این گروه فعالیت می کند و با همکاری وی، وزارت امور خارجه انگلیس بودجه راه اندازی این دو شبکه را تامین کرده است. اما برای سال 2011 با همکاری عباسی پدر، یک بودجه هنگفت 40 میلیون دلاری را از محل بودجه امنیتی و هجوم رسانه ای آمریکا برای ایران (در پنتاگون) دریافت می کند. براساس گزارش ها بودجه 40 میلیون دلاری این شبکه در حقیقت 40 برابر بیشتر از بودجه شبکه اسطوره ای فارسی 1 است.

اخبار روز با وجود استقبال از فعالیت این شبکه های ضدانقلاب می نویسد: اما داستان زمانی جدی می شود که در این میان ببینیم سیاست های کلان یک شبکه ماهواره ای که قطعا در راستای منافع تامین کنندگان مالی آن است چیست؟ سؤال این است که وقتی یک کشور خارجی برای راه اندازی یک کانال فارسی زبان پرمخاطب این همه هزینه می کند چه اهداف آشکار و پنهانی را دنبال می کند؟

صدای آمریکا: در انقلاب 57 گروه ها از توده مردم کف خیابان جا ماندند (خبر ویژه)

صدای آمریکا اذعان کرد انقلاب ملت ایران در سال 57 مطلقاً اسلامی بود و دیگر گروه ها که نمی خواستند این واقعیت را بپذیرند، از طرف همان مردم غافلگیر شدند.

سایت صدای آمریکا ضمن تحلیلی نوشت: با آن که کشورهای غربی آشکار و پنهان و مکرراً از شاه خواسته بودند از سلطنت کناره گرفته تخت و تاج را به پسرش بسپارد، شاه هنوز استواری جایگاه خود را در دو نکته می دید؛ روابط جا افتاده با بخشی از محافل قدرتمند سیاسی آمریکا و نیز قرار داشتن در صف مقدم مقابله با شوروی. هر دو، البته در آغاز نیمه دوم دهه هفتاد میلادی سده گذشته، نابسنده بود.

VOA اضافه کرد: نخستین گروهی که تاوان خطای دید و برآورد نادرست خود را داد گروه موسوم به «ملی- مذهبی» به سرکردگی «مهندس مهدی بازرگان» بود. این گروه همچون همه گروه های دیگری که با انقلاب اسلامی همراهی کردند یک نکته را ندیدند، یا نمی خواستند ببینند و آن نکته این بود انقلاب اسلامی نیروی خود را به ویژه از «کف خیابان» یعنی توده های مردم می گرفت. نه گروه ملی مذهبی و نه هیچ گروه دیگری نه این توان را داشت و نه می توانست داشته باشد زیرا چارچوب مذهبی، منطق و احساس راهنمای توده مردم درجنبش بود.

گفتنی است گروهک های نهضت آزادی و جبهه ملی پیوندهای وثیقی با لانه جاسوسی آمریکا داشتند و طبق اسناد منتشره هر کدام از سویی به سران سفارت وعده می دادند که می توانند مردم را کنترل و انقلاب اسلامی را به انحراف بکشانند اما در روزهای آخر اذعان کردند که مردم حاضر به ترک صحنه و خالی کردن پشت روحانیت نیستند.

لس آنجلس تایمز: مصر پس از انقلاب ماجراجو شده است (خبر ویژه)

رسانه های غربی، فاصله گرفتن دولت انتقالی مصر از آمریکا و اصرار و ابراز تمایل برای نزدیکی به ایران را «ماجراجویی» توصیف می کنند.

روزنامه لس آنجلس تایمز در این باره نوشت: دولت جدید قاهره در روابط خارجی به دیپلماسی ماجراجویانه ای دست زده است که هدف از آن، حضور چشمگیرتر در خاورمیانه است.

لس آنجلس تایمز با اشاره به این که دولت آمریکا همواره جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای ثبات خوانده، می نویسد: مصر با پیشنهاد دوستی به ایران و گروه ستیزه جوی فلسطینی حماس قصد دارد در سیاستهای منطقه ای از خط مشی دوران حسنی مبارک و نیز از آمریکا و اسرائیل فاصله بگیرد. این در تقابل با مواضع آمریکاست.

تحلیل لس آنجلس تایمز همزمان با اظهارات جدید نبیل العربی وزیر خارجه مصر منتشر می شود که در مصاحبه با خبرنگار واشنگتن پست اظهار داشت: «ایران دشمن ما نیست. اگر می خواهی من این را بگویم، ایران یک دشمن نیست. ما هیچ دشمنی در هیچ جایی از جهان نداریم.»

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه از سرگیری روابط ایران و مصر نباید سبب نگرانی آمریکا شود، استدلال کرد: نزدیک ترین متحدان آمریکا یعنی کشورهایی چون بریتانیا و فرانسه و آلمان هم با ایران رابطه دارند.

وی گفت: مصر درصدد ایجاد فصل تازه در روابط با دیگر کشورها از جمله ایران است. ما نباید به عقب نگاه کنیم بلکه باید به آینده توجه کنیم. این در حالی است که در روابط تهران و قاهره در 3 دهه گذشته دستاوردی جز سوء تفاهم و دلسردی وجود نداشته است.

شیرین عبادی یک قسط دیگر بدهی خود به تروریست ها را پرداخت کرد (خبر ویژه)

نامزد گروهک منافقین برای دریافت جایزه نوبل، از یک تروریست بمب گذار اعلام حمایت کرد.

شیرین عبادی با حمایت از فرزاد- ک مدعی شد به واسطه ملاقات هایی که با وکلای نامبرده داشته، شاهدی بر بی گناهی نامبرده است.

فرزاد- ک از عناصر وابسته به گروهک تروریستی کومله بود که در سال 85 و هنگامی که قصد بمب گذاری در یکی از ادارات تهران را داشت توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شد و پس از طی مراحل قانونی دادرسی اردیبهشت سال گذشته اعدام شد.

شیرین عبادی پیش از این هم از گروهک های تروریستی و جنایتکار نظیر منافقین و تندر و فرقه های استعماری مانند بهائیت حمایت کرده است. به شهادت الهه هیکس، شیرین عبادی از سوی عبدالکریم لاهیجی (از عناصر وابسته به منافقین) به هیکس معرفی و از این طریق نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد. عبادی دارای سوابق سلطنت طلبانه است و در اوج انقلاب ملت ایران در سال 1357 خواستار سرکوب مردم تحت عنوان «اوباش» شده بود.

جمهوری اسلامی

* منابع خبری از تدریس کتاب انجمن حجتیه در دوره آموزشی مدیران دولتی خبر می‌دهند. سایت آینده که این خبر را داده، به نقل از مشرق نوشت: به دنبال تفاهم سه جانبه معاونت توسعه و مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و دو وزارتخانه کشور و ارشاد، مدیران دولتی موظف به حضور در کلاس‌های آموزشی و فرهنگی با عنوان سلمان شده‌اند. دستگاه‌های دولتی موظفند این دوره را که 40 ساعت آموزش اجباری است تا پایان سال 1390 به اجرا بگذارند. براساس همین خبر، از جمله منابع مکمل که برای این طرح اعلام شده، کتاب گفتارهائی پیرامون امام زمان(عج) نوشته سید حسن افتخارزاده عضو شورای 5 نفره انجمن حجتیه است.

* وزیر خارجه مصر گفت: هیچ کس دشمن ما نیست، نه ایران، نه اسرائیل. نبیل العربی در مصاحبه با روزنامه آمریکائی واشنگتن پست افزود: ما هیچ دشمنی در هیچ جایی از جهان نداریم. وی در این مصاحبه بر تعهد دولت جدید مصر به قرارداد صلح با اسراییل (کمپ دیوید) تاکید کرد و افزود: دولت جدید مصر نیز همچون دولت گذشته به فروش گاز به اسراییل ادامه خواهد داد، اما افزود که ممکن است قیمت گاز صادراتی کشورش به اسراییل تغییر کند. وزیر خارجه مصر علاوه بر این، مدعی شد حماس مذاکره با اسراییل را پذیرفته و این مساله نشان می‌دهد که این گروه فلسطینی خواهان حل و فصل موضوعات مورد مناقشه با اسراییل است! این اظهارات وزیرخارجه مصر نشان می‌دهد دولت فعلی قاهره همان سیاست رژیم دیکتاتوری و وابسته مبارک را ادامه می‌دهد.

* سایت آرمان ایران نوشت: ساختمان درحال احداث وزارت راه در تپه‌های عباس آباد، به دلیل چشم انداز زیبا، مجلل بودن و عدم نیاز وزارت راه،‌ تبدیل به هتلی پنج ستاره به ویژه برای مهمانان خارجی خواهد شد. در سال‌های اخیر، نهضت ساختمان سازی توسط ارگان‌های دولتی و نهادها رشد چشمگیری داشته است.

* در محافل دولتی گمانه‌زنی‌هائی درباره کنار رفتن وزرای وزارتخانه‌های درحال ادغام و آمدن وزرای جدید مطرح است. براساس همین خبرها، با ادغام وزارت صنایع و بازرگانی، فرد جدیدی سکانداری این وزارتخانه تازه تأسیس را عهده‌دار خواهد شد. غضنفری به دانشگاه باز خواهد گشت و به محرابیان پیشنهاد ریاست سازمان توسعه تجارت داده شده است. گزینه جدی این وزارتخانه تازه تأسیس پوستین‌دوز است که از نزدیکان رحیم مشایی می‌باشد. همچنین گفته می‌شود درصورت ادغام وزارت نیرو و نفت از احمد قلعه‌بانی به عنوان گزینه اصلی وزارت جدیدالتأسیس نامبرده می‌شود. قلعه‌بانی نیز از نیروهای نزدیک مشایی به شمار می‌آید.
ایران
دفاع وزیر امور خارجه مصر از عبور کشتی‌های ایرانی از کانال سوئز

خبر اول این که نبیل العربی، وزیر امور خارجه مصر در مصاحبه با روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست درخصوص روابط جدید کشور مصر با کشورهای جهان تأکید کرده که مصر درصدد است صفحه جدیدی از روابط خود با کشورهای دیگر از جمله ایران بگشاید. نبیل العربی درخصوص موضع مصر در قبال ایران و سؤال این روزنامه که می‌خواست به نوعی مصر را به علت صدور مجوز عبور کشتی‌های ایرانی از کانال سوئز متهم کند، گفت: مگر ما با ایران جنگ داریم؟ ما صفحه جدیدی با تمامی کشورهای جهان می‌گشاییم. ما نمی‌توانیم مانع عبور کشتی‌ها از کانال سوئز شویم مگر آنکه با آنها در حال جنگ باشیم.
علت واهمه مهدی هاشمی از رویارویی با رسانه
های انگلیسی‌
خبر دیگر این که یک سایت اپوزیسیون علت خودداری مهدی هاشمی رفسنجانی از مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی زبان را بیان کرده است. این سایت در خبری در این خصوص به نقل از یک منبع آگاه نوشت که علت عدم گفت‌وگوی مهدی هاشمی با خبرنگاران انگلیسی زبان و حاضر نشدنش در گفت‌وگوهای مستقیم تلویزیونی و دفاع از نحوه پذیرش در دانشگاه آکسفورد و اثبات خطاکاری شاکی و منتقدین، فقدان تسلط بر زبان انگلیسی است.
تعلیق همه پروازهای داخلی رژیم صهیونیستی
شنیدیم که سازمان هواپیمایی رژیم صهیونیستی تمام پروازهای داخلی این رژیم را از ترس آلودگی مخزن‌های حامل سوخت هواپیماهای این رژیم به حالت تعلیق درآورده است. پیش از این و در روز پنجشنبه هفته گذشته، آلودگی‌هایی در مخزن‌های نگهدارنده سوخت هواپیماها مشاهده شده بود. دلیل سرایت این آلودگی از مخزن‌های نگهدارنده سوخت هواپیماها تاکنون مشخص نشده و آزمایشگاه‌های ارتش امریکا در آلمان انجام آزمایش‌های لازم بر روی نمونه‌های سوخت را از این جهت که از شرکت معروفی خریداری شده‌اند، رد کرده‌اند.
ترس کاخ سفید از حرف‌های بن لادن در دادگاه
با خبر شدیم که یک روزنامه انگلیسی به نگرانی مقامات کاخ سفید درباره اعترافات احتمالی سرکرده گروه تروریستی القاعده اذعان کرده است. روزنامه «ایندیپندنت» در این زمینه نوشته است: بدون شک به دادگاه کشاندن بن لادن برای خیلی از افراد به مراتب سنگین تر و نگران کننده تر بود تا برای خود بن لادن. چون امکان این وجود داشت در آنجا در مورد رابطه با
CIA هنگام اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی صحبت کند و یا اشاره به ملاقات دوستانه با پرنس ترکی رئیس اطلاعات عربستان سعودی در اسلام‌آباد شود.
ادامه سیاست‌ ایران‌ستیز جشنواره کن دست آخر این که اخبار دریافتی حاکی است که برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن هم‌راستا با رؤسای غربی خود، با نمایش دو فیلم بدون مجوز ایرانی، به سیاست‌های ایران‌ستیزانه خود ادامه داده‌اند. این حرکت پس از اقدام مشابه جشنواره‌هایی چون برلین، اسکار، تورنتو و چندین جشنواره غربی دیگر انجام می‌شود. این درحالی است که امسال هیچ فیلمی از سینمای ایران به این جشنواره راه نیافته و این مسئله به نوعی بی‌توجهی برگزارکنندگان این جشنواره به سینمای مطرحی چون ایران را نشان می‌دهد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات