صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۱۸۵۲۲

اخبار ویژه برخی روزنامه های 26 اردیبهشت 1390


ایران

انتقاد دختر ملک عبدالله از وهابیت

خبر اول این که «عادله»، دختر ارشد ملک عبدالله پادشاه عربستان در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لوفیگارو، قوانین وهابیت را مورد انتقاد قرار داده است. بنابراین گزارش، دختر پادشاه عربستان که پدرش رئیس یکی از دیکتاتوری‌ترین حکومت‌های حال حاضر در سطح جهان است که در آن زنان حق رأی، انتخاب همسر و رانندگی ندارند، در حالی که تقریباً از رعایت حجاب صرفنظر کرده و تنها یک روسری به شکلی نامناسب بر سر کرده بود، همچنین اختلاط دختران و پسران در مکان‌های عمومی در صورتی که باعث ناهنجاری‌ نشود را بلامانع دانست و از جدایی دختران و پسران در جامعه عربستان ابراز تعجب کرد.

تله‌گذاری جوانان بحرین برای نیروهای آل خلیفه

خبر دیگر این که اخبار رسیده از منامه پایتخت بحرین حاکی از آن است که جوانان بحرینی از مردم خواستند که چراغ‌های خارج از خانه‌های خود را از ساعت 7:30 بعدازظهر به بعد خاموش کنند تا شهر تاریک شود. گفته می‌شود هدف از این کار، آماده بودن محیط برای آغاز تله‌سازی برای به دام انداختن و به اسارت گرفتن نیروهای آل خلیفه است. به نظر می‌رسد این اقدام آغازی باشد برای شروع مبارزه مسلحانه علیه رژیم آل خلیفه که با حمایت و پشتیبانی کامل نیروهای اشغالگر آل سعود دست به کشتار و سرکوب مردم زده و تاکنون بیش از سه هزار نفر را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است.

استمداد امارات از بلک‌واتر برای سرکوب مردم

شنیدیم که شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی از «اریک پرنس» مؤسس شرکت امنیتی بلک واتر خواسته به‌صورت محرمانه نیروهایی از مزدوران خارجی را متشکل از 800 نفر برای کمک به امارات برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی در اختیار آنها قرار دهد.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، پرنس که بعد از بروز برخی مشکلات حقوقی در مورد شرکتش از سال گذشته در امارات اقامت گزیده است، 529 میلیون دلار برای انجام این مأموریت دریافت کرده است. هدف از تأسیس واحد این نیروها انجام عملیات ویژه در داخل و خارج از امارات متحده عربی، حفاظت از لوله‌های نفتی این کشور و برج‌های آن از انجام عملیات‌های ضددولتی و فرو نشاندن هر گونه انقلاب داخلی بیان شده است.

سوءاستفاده تازه امریکا از آژانس اتمی

دست آخر این که روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی تصریح کرده که امریکا و متحدان اروپایی‌اش به خاطر اختلافات سیاسی با دمشق، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تحت فشار گذاشته‌اند تا این کشور را به ساخت مخفیانه رآکتور هسته‌ای متهم سازد. این روزنامه نومحافظه کار امریکایی در این گزارش که روز گذشته منتشر شده، نوشته است که امریکا و متحدانش می‌خواهند به این بهانه پرونده سوریه را به شورای امنیت بکشانند. وال استریت ژورنال افزوده است مقام‌های امریکایی و اروپایی گفتند اگر «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس چنین موضوعی را اعلام نماید در آن صورت پرونده به شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده خواهد شد. مقام‌های مذکور در ادامه اشاره کرده‌اند که ما شورای امنیت را هم تحت فشار می‌گذاریم که سوریه را موظف سازد ظرف چند ماه اطلاعاتی را راجع به تأسیسات هسته‌ای که مظنون به در اختیار داشتن آنها است، اعلام کند.

جمهوری اسلامی

* یکی از مدعیان تحقیق در مسأله مهدویت، در اظهاراتی در جمع دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی کرج، به تکرار محتوای سی. دی "ظهور بسیار نزدیک است" پرداخت. درحالی که دست اندرکاران تهیه این سی. دی بازداشت شده‌اند، عجیب است که افرادی تحت عنوان مدعیان ترویج مهدویت اجازه می‌یابند در مجامع دانشگاهی همان محتوای انحرافی را بازگو نمایند. متأسفانه از این قبیل اشخاص در برنامه‌های مختلف رسانه ملی نیز به شکل‌های گوناگون استفاده می‌شود.

* قرار است در هفته اول خرداد ماه با حمایت شهرداری کرج نوازنده گروه موسیقی صهیونیستی متعلق به دانیل بارن بویم یعنی "بردیا کیارس شیرازی" در کرج به عنوان رهبر ارکستر ملی به روی صحنه برود. بردیا کیارس شیرازی که به واسطه نفوذ و حضور افراد مرموز در دفاتر و انجمن‌های موسیقی بعد از همکاری با صهیونیست‌ها و بدون داشتن تحصیلات آکادمیک و سواد و تجربه به رهبری ارکستر انتخاب شده است، در این برنامه آثاری از احمد پژمان از همکاران خواننده‌های لوس آنجلسی همچون سکینه دده بالا و داریوش اقبالی و عارف را اجرا خواهد کرد. وی در جشنواره موسیقی فجر سال گذشته نیز با ناتوانی در صحنه حضور یافت و فقط به اجرای آثار اعضای شورای ارکستر ملی پرداخت؛ اما بروشورهای تبلیغاتی بسیاری برایش چاپ شده بود. انتقال فرهنگ و عناصر فرهنگی مرموز به شهرستان‌ها و دامن زدن به انحطاط هنری از سوی نهادهای رسمی، اقدامی تأسف بار و قابل تأمل است.

کیهان

گزارش خواندنی از گورستان اسقاطی های ضد انقلاب

کاربران شبکه بالاترین از ورشکستگی مطلق این رسانه هماهنگ کننده عناصر ضد انقلاب در فضای مجازی خبر می دهند.

یکی از این کاربران می نویسد: «دیروز صفحه فیس بوک 25 بهمن لینک یک نظرسنجی رو فرستاد که به نظر خیلی خوب میومد امروز رفتم لینک رو بفرستم بالاترین، دیدم یکی دیگه از کاربرا زحمتش رو کشیده. لینک رو دیروز فرستاده بود اما من نفر یازدهم بودم که رای مثبت دادم!!! واقعا این یعنی چی؟ نفر یازدهم؟؟؟ مگه نمیخواین تو گوش شورای هماهنگی رسما فرو کنید که واقعا چی میخواین؟ بابا یکم بیشتر توجه کنید. التماس میکنم... یا داریم تو سر و کله هم میزنیم یا داریم لینک سرگرمی یا بدون ارزش واقعی داغ می کنیم!»

یادآور می شود اغلب مطالب بالاترین مراجعه کنندگانی بین 5 تا 30 نفر را شامل می شود و در ایام خاص که شبکه مذکور برخی مطالب را خیلی داغ می کنند شمار بازدیدکنندگان برخی مطالب خاص بین 200 تا هزار یا هزار و پانصد کلیک را شامل می شود.

در ارزیابی این افت شدید مراجعه کنندگان، یکی از همکاران دایمی بالاترین در گزارشی نوشت: پس از مدت ها، امروز سری به بالاترین زدم، یاد آن بالاترین گرامی! به یاد اولین روزی که دعوتنامه بالاترین را دریافت کردم، روزی که پس از این که ماه ها بالاترین را می خواندم، بالاخره موفق به دریافت مجوز ورود شده بودم شوق کسب امتیاز هزار و پانزده هزار! اولین موضوع داغی که ایجاد کردم و دوستانی که پیدا کردم! اما به محتوای سایت که نگاه کردم، لبخند بر لبم خشکید و بی تعارف بگویم، تلخ بود! این تلخی به این دلیل بود؛ بالاترینی که روزگاری با تکیه بر دانش کاربران و زحمات مدیرانش، محتوایی ارائه می کرد که در جاهای دیگر به راحتی قابل دسترسی نبود، امروز تمام محتوایش تبدیل به بازنویسی اخبار روزمره سایت های خبری شده بود که به شکلی دیوانه وار خبرها در آن تکرار شده بودند با خودم گفتم این تلخی شاید از صلبیت من باشد. از این رو به سراغ صفحه شخصی کسانی رفتم که در بالاترین از آنها بسیار آموخته بودم. یافتنشان در جایی دیگر میسر بود! رفتم سراغ شناسه «مرلین». از او بسیار آموخته بودم. لینک هایش معمولا پرطرفدار بودند. اما وقتی به خانه اش رفتم، متوجه شدم که او از آنجا کوچیده است و تنها یادداشتی برای من گذاشته است به این شرح: «برای آزادی به بالاترین آمدم و برای پایداری آزادی از بالاترین می روم. در اعتراض به تک روی مدیران بالاترین، بالاترین را ترک می کنم. آزموده را آزمودن خطاست» پس گفتم سری به «آرش خان» می زنم! آرش خان اهل قلم و مطبوعات بود، به خانه اش رفتم! اما او هم دیگر آنجا نبود. برایم نوشته بود: «در اعتراض به 1) نقض حریم آزادی بیان و سانسور 2) دخالت مدیریت در محتوای سایت 3) امتیاز ویژه قایل شدن برای برخی کاربران خاص 4) بسته شدن بی دلیل حساب کاربران تا اطلاع ثانوی بالاترین را تحریم خواهم کرد.»

همکار پشیمان بالاترین می افزاید: پس از آن سراغ وب «پلار» رفتم. این نظر او ماهیچه های بسط یافته صورتم را منقبض کرد. او نوشته بود «اصلا بحثی پیش نمی آید دوست من... اشتباه من بود که دوباره به این فضا اعتماد کردم و ارسال لینک را از سر گرفتم». پلار هم احساس تنهایی می کرد! وقتی به خانه دیگر کسانی که می شناختم و فضای کنونی بالاترین را با حضور آنها عجیب می دانستم سر زدم، متوجه شدم که مشکل از کجا است. تقریبا هیچ کدام نبودند. محافظه کار (Conservative) نوشته بود «مرد عمل بودن من بدین معناست که میدانم در کوبیدن سر به دیوار، این سر است که میشکند نه دیوار (آنتونیو گرامشی)/بالاترین امروز به همان دیوار تبدیل شده است. سرم را نمی کوبم، راهم را کج میکنم و میروم، بی هیچ حرف اضافه ای مارتین هم نوشته بود «گفتنش برایم خیلی دردناک است، درست مثل لحظه ای است که عزیزی به تو پشت می کند و می رود... اما با مجموعه اتفاقاتی که رخ داد باید با تلخ کامی بگویم که بالاترین ارزانی مدیریت نابخردش!» اسد میرزا نوشته بود در اعتراض به سیاست های بالاترین در تحریم هستم.

وی همچنین تاکید می کند: خروج اعتراض آمیز افرادی از بالاترین که در آنجا وقت گذاشته اند و واقعا به فعالیت در آنجا امید داشته اند، آن هم با تعداد زیاد، به هیچ وجه طبیعی نیست. مشکل از فضایی است که آنها را فراری داده است. این تحول در بالاترین اتفاق افتاده است. «اطلس» نوشته بود «برای خودم متاسفم که زمانی بالاترین رو جدی می گرفتم.» ترمینوس نیز نوشته بود «خبرها رو میشه همه جا خوند، حالا که قراره دوستان خوبم نباشند صفحه داغ بالاترین تبدیل خواهد شد به یک یا دو خبر یکسان از ده سایت مختلف. فعلا ترجیح میدهم بجای بالاترین به وبلاگ دوستان مراجعه کنم.»

این ضد انقلاب سرخورده در پایان می نویسد: این جست و جو برای من گران آمد. تقریبا هر چند ماه یکبار تعدادی از بالاترین کوچ می کنند و برنمی گردند. 90 درصد کاربرانی که نام بردم دیگر در بالاترین نیستند.

رازگشایی ژنرال پاکستانی از ترور بن لادن و سیاست زمین سوخته

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ISI پاکستان گفت زمان خروج آمریکا از افغانستان فرا رسیده و بنابراین مانند هنگام فرار شوروی ها از افغانستان باید منتظر خرابکاری های آمریکا بود.

ژنرال حمید گل در گفت وگو با «اسلام تایمز» درباره ادعای اخیر آمریکا مبنی برکشتن بن لادن و حواشی آن گفت: آمریکا قرار است از ماه ژوئیه (تیرماه) خروج از افغانستان را آغاز کند. همه این اقدامات جهت آماده کردن زمینه خروج است. آنها می خواهند با یک بهانه ای جنگ به پایان برده شود. برای پاکستان هم ضروری است که جنگ پایان یابد و آمریکا از منطقه خارج شود و آمریکا هم می خواهد خود را از جنگ نجات دهد. آمریکایی ها مانند فیلم های هالیوودی وارد این منطقه شده بودند و برای تسلط بر منابع طبیعی اینجا نقشه کشید. همکاری بین سیا و آی اس آی تا حدی وجود داشت. ولی تا جایی که به کشته شدن اسامه بن لادن مربوط می شود، من قبول ندارم که او در این عملیات کشته شده است. طبق اطلاعات من او خیلی وقت پیش در اثر مرگ طبیعی از بین رفته بود. واقعیت امر این است که زمان خروج آمریکایی ها از افغانستان فرا رسیده است. اکنون ما درگیر این مباحث شویم که چه اتفاق افتاد، چگونه اتفاق افتاد، چرا اتفاق افتاد، تمام این حرف ها را باید کنار گذاشت و دید که در آینده باید چه کار کنیم؟ آمریکا موقع خارج شدن از افغانستان خرابکاری های زیادی را انجام می دهد. ما باید فکر کنیم که چطور از آن خرابکاری ها در امان بمانیم؟ در افغانستان انتقال قدرت چگونه انجام بپذیرد. ما باید ببینیم که با توجه به اوضاع چگونه این کار صورت بگیرد. باید مواظب باشیم که بین ما و ایران فاصله ایجاد نشود.

وی با پیش بینی احتمال کودتای مخملی در پاکستان افزود: دموکراسی غربی مناسب جامعه پاکستان نیست. برای ما نظام جمهوری اسلامی مناسب است، نظامی که حضرت پیامبر اکرم(ص) آن را به ما نشان داد. اصول دمکراتیکی که به طور مستقیم از قرآن کریم استخراج می شوند را باید الگوی خود قرار داد. اگر ما بر این هدف متحد شویم هیچ مشکلی نخواهد بود و ما خواهیم توانست از دست این احزاب سیاسی راحت شویم که غیرت ملی را فروخته اند و دارای حساب های بانکی در خارج از کشور می باشند.

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ارتش پاکستان درباره این پرسش که مراد شما از خرابکاری آمریکا چیست گفت: آمریکا ما را با هم درگیر می کند، جنگ داخلی راه می اندازد، مانند کاری که شوروی موقع خروج از افغانستان انجام داد. زمانی که شوروی از افغانستان بیرون رفت و آمریکا هم فرار کرد ما با مشکلات زیادی مواجه شدیم. آن موقع مسئله مهم افغانستان انتقال قدرت بود.

الان هم آنها می خواهند دولتی در افغانستان تاسیس کنند که پیش قراول آمریکا باشد. آمریکایی ها همان استراتژی را برای پاکستان آماده کرده اند شما مطلع هستید که وقتی انگلیس از این منطقه بیرون رفت بحران کشمیر را باقی گذاشت که به علت آن ما تا امروز دچار مشکلات هستیم. لذا باید متوجه باشیم که وقتی اینها از افغانستان خارج می شوند مشکلات زیادی را پشت سر باقی می گذارند که ملت با آن درگیر می شود و این تهدیدی برای امت اسلامی باقی می گذارد.

ایران خودرو و سایپا در آستانه تصرف توسط جریان انحرافی

در حالی که به دلیل طرح مسأله ادغام، وزارتخانه های صنعت و معدن و رفاه بدون وزیر به کار خود ادامه می دهند، جریان انحرافی که از سال گذشته برنامه گسترده ای برای تصاحب سهام خودروسازان کشور طرح ریزی کرده بود، در حال تکمیل برنامه های خود است.

به گزارش خبرنگار ما، پس از آنکه در سال 1389 و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، شرکت خودروسازی سایپا با گردش مالی بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان در اختیار تکنوکرات های دولت اصلاحات و جریان انحرافی مستقر در دولت قرارگرفت، در روزهای اخیر نیز بورس تهران شاهد عرضه 9/4 درصد از سهام شرکت ایران خودرو بود که خبرهای دریافتی حاکی است عرضه این سهام با هماهنگی کامل و به منظور واگذاری کامل به گروه سایپا بوده است.

در حال حاضر سه گروه در حال رقابت برای تصاحب این سهام هستند که جدی ترین گزینه مالکین گروه سایپا می باشند.

نکته جالب توجه در این میان مالکیت 2 عضو هیأت مدیره ایران خودرو توسط گروه سهامداران سایپاست.

در صورت تصاحب سهام عرضه شده در بورس، گروه سایپا امید دارد که سومین عضو هیأت مدیره ایران خودرو را نیز در اختیار خود بگیرد که در این صورت باید پذیرفت که صنعت خودروسازی ایران با هماهنگی سیاسی و با کمترین هزینه در اختیار یک گروه خاص قرار گرفته است.

همچنین سازمان خصوصی سازی به تازگی عرضه بلوک 5/2 درصدی سهام شرکت سایپا را به مقدار 260 میلیون سهم در تاریخ سوم خرداد و بابت رد دیون دولت به پیمانکاران وزارت آموزش و پرورش در سایت خود آگهی کرده است. لازم به ذکر است برای رد دیون دولت به پیمانکاران وزارت آموزش و پرورش و وزارت مسکن و شهرسازی یک روز قبل و در تاریخ 2 خرداد نیز سهام چند شرکت از طریق فرابورس و مزایده عرضه خواهد شد که به هیچ وجه قابل مقایسه با ارزش سهام سایپا نیست. البته این امر سابقه نداشته که دولت برای رد دیون، سهام شرکت های خودروسازی را که از ارزش بالایی برخوردار است عرضه کند اما شاید این بار به دلایل خاصی این امر صورت می گیرد!

گفتنی است پیشتر با فروش بلوک 18 درصدی سهام سایپا و واگذاری دو بلوک 1/11 درصدی گروه بهمن و 8/17 درصدی شستا، عملاً شرکت خودروسازی سایپا به شرکت سرمایه گذاری سایپا واگذار شد و در واقع سایپا، سایپا را خرید و مدیریت یکی از نزدیکان رئیس دفتر رئیس جمهور در این شرکت مادام العمر شد!

شایان ذکر است روزنامه کیهان در تاریخ یکشنبه 11 اردیبهشت سالجاری در یادداشتی تحت عنوان «فرمانی که 10 ساله شد» پشت پرده واگذاری شرکت خودروسازی سایپا را آشکار ساخت. روزنامه کیهان در آینده ای نزدیک به ابعاد دیگری از این واگذاری ها اشاره خواهد کرد.

اپوزیسیون با حمایت از جریان مسئله دار نوک حمله را متوجه ولایت فقیه کند

یکی از عناصر فراری ضدانقلاب با استقبال از تحرکات جریان انحرافی برای ایجاد تقابل و شکاف در حاکمیت تصریح کرد: برخلاف خواست رهبری و منتقدان اصولگرا که بنا دارند از تنش ها کاسته شود و فضا به سمت آرامش برود، تشدید دعوا و تندتر شدن فضا به نفع اپوزیسیون سبز است.

علی افشاری در تحلیلی که از سوی پایگاه اینترنتی تهران ریویو منتشر شده، برخی اوهام و آرزوهای ناکام محافل ضدانقلاب را لو می دهد و می نویسد: رصد کردن واقعیت های کنونی صحنه سیاسی ایران گوشزد می سازد که با توجه به رکود جریان سبز و برآوردن دوباره سرخوردگی و یأس در این جریان، ناگزیر، اختلاف در حاکمیت مسئله اصلی کوتاه مدت سیاسی ایران خواهد بود. شکاف پدید آمده فرصتی را در اختیار مخالفان قرار می دهد اما برخورد انفعالی آن را تلف می سازد.

این عنصر متوهم که در استخدام محافل نومحافظه کار آمریکایی قرار دارد، به اپوزیسیون ضدانقلاب توصیه می کند: واکنش مناسب، محتاج در نظر گرفتن اصولی است. نخست پرهیز از شتابزدگی برای اقدام عمل مستقل در مقطع فعلی است. هرگونه تحرک و دعوت به تجمع و تحصن در این روزها می تواند در روند ایجاد شکاف در درون حاکمیت اخلال ایجاد کند و زمینه را برای متحد شدن دوباره آنها علیه جنبش سبز مساعد سازد. خویشتن داری و صبر هوشمندانه کمک می نماید تا سطح درگیری به نقطه بازگشت ناپذیر ارتقا یابد(!!)

وی می افزاید: مولفه دیگر، اجتناب از سمت گیری به نفع طرفین ماجرا و ادغام در پروژه های آنان است. طرفین در ستیزه جویی در سیاست خارجی و اقتدارگرایی متفق القول هستند، فقط حلقه یاران [خاص] دولت به صورت نسبی به سیاست های فرهنگی باز اعتقاد دارند. بنابراین شکاف مردم سالاری و آمریت قابل تحویل به کشمکش های اخیر نیست اما برخورد فعال با این شکاف و گسترش آن کمک می کند تا هم فشار بر روی اپوزیسیون کاهش یابد هم فرصت برای تحرک سیاسی مهیا گردد. همچنین هر چه تکثر و واگرایی در درون نظام سیاسی بیشتر شود، هر چند هدف درگیری های فعلی پلورالیسم نیست اما تبعات ناخواسته آن به ناتوانی نظام سیاسی در استقرار حاکمیت یکپارچه منجر می شود.

این عنصر نفوذی گروهک نهضت آزادی در دفتر تحکیم که در آمریکا زدگی روی دست نهضتی ها بلند شد و حتی از تحریم ملت ایران و اطلاعات فروشی و نوکری برای آمریکا دفاع کرده است، در ادامه نوشته خود آورده است: اگر منازعه به سطح زورآزمایی خیابانی کشیده شود، فرصت بسیار مناسبی برای ماست تا با نیروی بیشتری در مقابل حاکمیت قرار بگیریم. البته نیروهای حامی جریان تقابل، به میزان زیادی کمتر از نیروهای وفادار به رهبری است. در مجموع تضعیف رهبر و ولایت فقیه ارزش بیشتری برای اپوزیسیون دارد زیرا ولایت فقیه جنبه نهادی و دائمی دارد. همچنین نیروهای تندرو و حاضران همیشگی صحنه ها، حول این نهاد سازماندهی شده اند. آنها ریشه دارتر از جریان حامی [خاص] دولت هستند که پایگاه مشخصی درون نظام ندارد.

وی در پایان با بیان این که «جریان احمدی نژاد [جریان انحرافی نفوذی در دولت اصولگرا] بدون اتکاء به رهبری توان بقای مستقل ندارد و ماهیتش به جریان میرا و گذرا نزدیک تر است»، محور اهداف ضدانقلاب را خدشه به ولایت فقیه توصیف کرده و می نویسد: بنابراین معطوف کردن جبهه اصلی حملات به رهبری و جایگاه ولایت فقیه به مراتب کارآمدتر است.

این اظهارات از سر توهم هر چند نگاه خریدارا نه محافل ضدانقلاب نسبت به جریان انحرافی را نشان می دهد در عین حال از یک سو واماندگی اپوزیسیون را نشان می دهد و از دیگر سو آشکار می سازد که آنان همچنان در توهم و جهل مرکب خویش غوطه می خورند و اصطلاحا آنها را یابو برداشته است و الا اگر جز این بود به یک باند فاقد ریشه در میان ملت و حاکمیت و نخبگان دل نمی بستند و حماقت حمایت از ورشکستگانی چون موسوی و کروبی را تکرار نمی کردند.

خراسان

فرارو نوشت

با حکم عزل وزیر نفت توسط رئیس جمهور سازمان نفت اوپک که هم اکنون ایران ریاست آن را بر عهده دارد بدون رئیس شده است. مشرق نیز در این باره نوشت خود احمدی نژاد ریاست اوپک را برعهده می گیرد. اما فردا نوشت براساس قانون اوپک فقط وزرای نفت می توانند رئیس اوپک شوند وافراد دیگر با هر مسئولیتی نمی توانند رئیس این سازمان باشند. نشست آتی سازمان اوپک 18 خرداد ماه سال جاری در وین برگزار خواهد شد.

جهان مدعی شد

رئیس جمهور 2 روز پس از پایان دور کاری و «استراحت در منزل» به قول آقای جوانفکر طی دستوری توافق مسئولان استان قم در لغو اجرای منوریل قم را لغو کرد و دستور داد منوریل از روی سطح و صحن حرم حضرت معصومه(س) عبور کند. این دستور بمب خبری دیروز استان قم بود.این طرح از ابتدا مورد اعتراض بسیاری از مسئولان قم به ویژه تولیت آستان حضرت معصومه (س) بوده است.

پارسینه نوشت

کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عزل 3 وزیر از سوی رئیس جمهور پیش از ادغام وزارتخانه‌ها گفت: رئیس جمهور باز هم عجله کرد.

تابناک مدعی شد

به تازگی شورای شهر تهران، نشستی درباره تجمیع دکل‌های مخابراتی در تهران برگزار کرده که هدف اصلی آن، حفظ سلامت شهروندان و البته بهبود مبلمان شهری ذکر شده است. با این حال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، این ادعا را نپذیرفته، می‌گویند که این آنتن‌ها اصلا ضرری برای شهروندان ندارد.

عصر ایران نوشت

در پی انتشار مطالبی توسط مرکز امور مناطق آزاد که طی آن ادعا شده بود مدیر سابق منطقه آزاد کیش به خاطر تقاضای مردم این جزیره در سفر رئیس جمهور برکنار شده بود ، محمد علی محبی ، مدیر سابق منطقه آزاد کیش با انتشار نامه ای به حمید بقایی ، با مقایسه تاریخ سفر احمدی نژاد به کیش و نامه ای که خود بقایی دال بر خداحافظی محبی از کیش نوشته بود، این ادعا را دروغ محض دانست.

آفتاب نوشت

دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه ظهور و بروز جریان انحرافی، آن هم در اردوگاه اصول‌گرایان موضوعی ساده نیست که بتوان برای آن جواب ساده پیدا کرد و با تاکتیک برون‌فکنی، آن را به جریان‌های فکری سیاسی میانه و یا چپ-اصلاح طلب- نسبت داد، به اصول‌گرایان توصیه کرد که جریان اصول‌گرایی باید در نقد درون‌گفتمانی خود، رشد و صعود جریان انحرافی و رسیدن آنها به مناصب حساس را بررسی کرده تا بار دیگر دچار بلای سیاسی از این نوع نشوند.

جهان مدعی شد

محسن رضایی در کتاب جدید خود (رویارویی سوم و جهاد اقتصادی) معتقد است که دولت هاشمی رفسنجانی در سیاست خارجی صدور انقلاب را متوقف ‌و در سیاست داخلی ‌فضای باز سیاسی و نقد را محدود کرد.

رجا نوشت

هفته نامه" دانشجویان" با موضوعات سیاسی، صنفی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از امروز دوشنبه روی گیشه می‌آید. این هفته‌نامه که نخستین نشریه سراسری با تمرکز بر روی مسائل صنفی دانشجویی است، قصد دارد پرداختن به مسائل صنفی و سیاسی و فرهنگی در دانشگاه‌ها را به عنوان کارویژه اصلی خود قرار دهد.

اعتدال نوشت

هفته نامه صبح صادق ارگان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه ترین شماره خود با طرح ادله ای با ساختگی دانستن مصاحبه اسفندیار رحیم مشایی با خبرگزاری ایرنا وی را متهم کرد که هدفش از این مصاحبه به وسط کشیدن پای رئیس جمهور به حاشیه‌هایی خودساخته است.

آفتاب نوشت

محمدرضا باهنر با بیان اینکه دولت نهم و دهم در مسأله امتناع از اجرای برخی قوانین رکورد بالایی دارد، گفت: یا ما دولت را وادار می‌کنیم که قانون‌شکنی نکند یا نهایتا برخورد به حذف حقوقی برسد؛ ما حذف حقوقی در مجلس را با سوال، تذکر، تحقیق و بعد با استیضاح دنبال می‌کنیم.

جوان آنلاین نوشت

به تازگی توسط برخی از نزدیکان محسن هاشمی رفسنجانی مدیرعامل سابق مترو تهران مطرح شده که نامبرده قصد دارد از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای نمایندگی مجلس شود.

افکار نوشت

ذوالقدرعضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که واردات بی‌رویه محصول‌های کشاورزی، کشاورزان داخلی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است، گفت: متأسفانه ۹۰ درصد پرتقال‌های وارداتی از اسرائیل می‌آیند و افزون بر بالا بودن قیمت، کیفیت کمی هم دارند.

محرمانه نوشت

جریان نفاق(انحرافی) که طی 3 هفته گذشته بدون توجه به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پرهیز از تنش‌آفرینی در جامعه این بار در نوشتارهای خود تهدید به ترور مشایی کردند. رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان و فرمایشات خود بر حفظ وحدت و آرامش در جامعه تاکید داشتند و از انجام افعال افراطی و خودسرانه به شدت انتقاد کردند.

قدس

کوثری: رئیس جمهور باز هم عجله کرد

پارسینه- اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به عزل 3 وزیر از سوی رئیس جمهور پیش از ادغام وزارتخانه ها گفت: رئیس جمهور باز هم عجله کرد. وی افزود: این مسأله شاید براساس قانون بوده و از اختیارات رئیس جمهور به شمار برود، ولی بهتر بود ابتدا مراحل قانونی برای ادغام وزارتخانه ها صورت می گرفت و در موعد قانونی وزیران تعیین و یا با تعدادی از آنها قطع همکاری می شد.

حائری شیرازی: بگذارید مشایی مناظره کند

رسا- عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما از ترس بدآموزی، باب مناظره را مسدود کرده ایم، خواستار توجه ویژه به برگزاری کرسیهای مناظره در حوزه شد.

آیةا... محی الدین حائری شیرازی، عصر شنبه در بازدید از خبرگزاری رسا گفت: الان در بحث آقای مشایی حرفهای زیادی مطرح است که آیا حرفهای وی نادرست است یا درست؟ بعضی می گویند آقای احمدی نژاد به ایشان تعلق دارد و از این جهت تحت تأثیر ایشان است و حرف او را قبول می کند.

حائری شیرازی گفت: اگر یک مناظره برگزار کرده بودیم، این فاصله ها کم می شد و اینجوری همدیگر را متهم نمی کردیم و اینکه در ذهن برخی ها این گونه تلقی شود که ایشان نابغه است، معلوم می شد که از این خبرها نیست.

 

فسخ قرارداد میلیاردی با جریان انحرافی

آتی- یکی از مدیران فدراسیون فوتبال که امتیاز دو روزنامه را هم در اختیار دارد با یکی از مدیران نزدیک به دولت قراردادی میلیاردی امضا کرد. وی بعد از امضا قرارداد متوجه می شود برخی از مدیران جریان انحرافی در این روزنامه ها رسوخ کرده اند و می خواهند برخی اهداف خود را بدین وسیله به کار گیرند.

این مدیر وقتی از ماجرا باخبر می شود خواهان فسخ قراردادش می شود اما طرف دیگر قرارداد از این مدیر فدراسیون شکایت کرده اند و خواهان غرامت چند صد میلیون تومانی از او هستند. این مدیر مدعی است که در حمایت از جریان انقلابی قید سود کلان را زده و خواهان فسخ قرارداد است زیرا از نیت جریان انحرافی اطلاعی نداشته است.

خالی بندی «کامبیزپارازیت» برای دریافتپول از آمریکا

مشرق - علت دروغ بی سابقه چندی قبل «کامبیز پارازیت» در مورد تعداد مخاطبان بخش فارسی صدای آمریکا، روشن شد. این در حالی است که مجری برنامه پارازیت صدای آمریکا معروف به کامبیز پارازیت، با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا از این شورا تقاضای کمک مالی بیشتری کرده است.

پارازیت در این دیدار درباره چگونگی افزایش مخاطبان گفت: اگر ما اندکی امکانات مالی بیشتری داشتیم، می توانستیم برنامه های جالب تری برای مردم درست کنیم!

انتقاد دختر ملک عبدا... از وهابیت

جهان- «عادله»، دختر ارشد ملک عبدا...، پادشاه سعودی در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لوفیگارو قوانین وهابیت را مورد انتقاد قرار داد. دختر پادشاه سعودی که پدرش رئیس یکی از دیکتاتوری ترین حکومتهای جهان است گفت: ما باید درصدد تغییر این قوانین متحجرانه بر آییم.

قرائتی: آدم مخلص که قهر نمی کند

پانا- حجةالاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه برای رسیدن به مدیریت اسلامی داشتن اخلاص از اصول اساسی است، گفت: آدم مخلص هیچگاه قهر نمی کند و یا استعفا نمی دهد. وی در نخستین نشست شورای اداری استان تهران، با بیان اینکه مدیریت اسلامی باید تابع باشد، افزود: نباید رئیس جمهور به اشتباه حرکتی انجام دهد و کشور را به چالش بکشاند.

شباهتهای اکبر گنجی و جریان انحرافی

آفتاب- غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: برآمدن اکبر گنجی ها در جریان اصلاحات و رشد صعودی جریان انحرافی در دولت اصولگرا شباهت زیادی با هم دارند زیرا در هر دوی این جریانات، رادیکالیسم دیده می شود.

تکذیب خبر ترور دانشمند هسته ای ایران

فارس - یک منبع آگاه امنیتی اخبار منتشر شده مبنی بر اقدام تروریستی علیه دانشمند هسته ای ایران را در 12 اردیبهشت ماه تکذیب کرد.

ایران خودرو در آستانه تصرف به وسیله جریان انحرافی

مشرق- جریان انحرافی که از ماهها قبل برنامه گسترده ای برای تصاحب سهام خودروسازان کشور طرح ریزی کرده بود در حال رسیدن به این هدف خود است. مدیرعامل گروه سایپا که با غفلت وزیر سابق صنایع و معادن بر این پست تکیه زد، تمامی پیشرفت خود را مدیون حمایت جریان انحرافی دولت است و از گزینه های اصلی برای تصاحب پست وزارت ادغام شده صنایع و معادن و بازرگانی است.

در این میان از یک چهره پنهانی که مدیریت اصلی بخش صنعتی وابسته به جریان انحرافی را در اختیار دارد به نام «سید حسن - م» نباید به راحتی گذشت.

خبر آیةا... مصباح از سفرهای خارجی مشایی

مشرق- آیةا... مصباح یزدی اظهار داشت: مشایی سفرهای متعددی به خارج داشته که اخبارش در هیچ جا منعکس نشده است. آیةا... مصباح یزدی در گفتگو با هفته نامه «شما» ارگان حزب مؤتلفه اسلامی درباره جریان انحرافی در دولت گفت: بعضی از شخصیتهایی که مسؤولین سطح بالا هستند، می گفتند ملاقات با آن افراد برای ما میسر نیست، ولی او به راحتی از تهران پرواز می کند و به لندن می رود و با فلان شخص ملاقات می کند. یا فرض کنید، از نخست وزیر هندوستان، وقت می گیرد و به ملاقات او می رود.

واردات رسمی پرتقال از اسراییل به ایران!

مشرق- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه 90 درصد پرتقال های وارداتی از اسرائیل می آیند و افزون بر بالا بودن قیمت، کیفیت کمی هم دارند. «سیدمصطفی ذوالقدر» در گفتگو با خانه ملت سخن می گفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات