تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۲۴۱۹۰
اشپیگل بررسی کرد؛

اسرائیل هم‌پیمان جریان راست‌گرایی افراطی در اروپا


یک هفته‌نامه آلمانی در گزارشی نوشت که جریان راست‌گرایی افراطی و اسلام‌ستیزی در اروپا به موازات گرایش‌های افراطی مقامات رژیم‌صهیونیستی و منافع این رژیم فعالیت می‌کند.
به گزارش فارس "اشپیگل " در گزارشی با عنوان "پوپولیست‌های راست گرا هم‌پیمانان خود را در اسرائیل یافته‌اند " نوشت که احزابی که اسلام هراسی را در اروپا تقویت می‌کنند، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و دامنه فعالیت آنان از ایتالیا تا فنلاند گسترده شده است.
اما به تازگی آنها هم پیمانان خود را در اسرائیل پیدا کرده‌اند و از پاسخ گرمی که از جانب ائتلاف دولتی "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر اسرائیل دریافت کرده‌اند، خرسندند. این موضوع به حدی در اسرائیل جدی است که عده‌ای گمان می‌کنند پوپولیست‌ها آینده اروپا را در دست خواهند گرفت.
فعالیت افراط‌گراهای اروپایی در جهت سیاست محافظه‌کار اسرائیل است
این هفته‌نامه آلمانی نوشت که انتشار مانیفیست هزار و 500 صفحه‌ای "آندراس برویک " تروریست نروژی که به تازگی شماری را در کشورش به قتل رساند، نشان داد که وی اطلاعات موجود در این متن که محتوای مطالب اسلام‌ستیزانه و مواردی علیه مهاجران بود، را از شمار فراوانی منبع در پایگاه‌های اینترنتی اروپایی به دست آورده است. اما به تازگی مشخص شده است که دامنه فعالیت پوپولیست‌های افراط گرای اروپایی فقط به این قاره محدود نمی‌شود بلکه در حال توسعه عملکرد خود در شرق هستند که از آن جمله برقراری ارتباط نزدیک با شماری از سیاستمداران محافطه کار اسرائیل است و "ایوب کارا " نماینده پارلمانی از حزب لیکود از جمله این افراد محسوب می‌شود.
در این گزارش آمده است که تشخیص دلیل اینکه افراط گرایان چرا تمرکز فعالیت خود را بر اسرائیل قرار داده‌اند، مشکل نیست در واقع از یک سو انقلاب‌های بزرگی در حال به وقوع پیوستن در خاورمیانه هستند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که چه اهدافی در پس پرده قرار دارد به عبارتی ما شاهد خواهیم بود که نظریه‌پردازان مسلمانی اسرائیل و حیاط خلوت اروپا را احاطه کرده‌اند و از سوی دیگر اسرائیل و گروه‌های افراطی در زمینه مقابله با گسترش اسلام در اروپا در یک جبهه قرار دارند.
احزاب راست اروپایی همان رویکرد لیکود را دارند
"الیزر کوهن " کلنل نیروی هوایی اسرائیل که اکنون بازنشسته شده و زمانی از اعضای کنست و حزب افراطی ملی به ریاست "آویگدور لیبرمن " وزیر خارجه اسرائیل بود معتقد است که احزاب چپ هم در اروپا و هم در اسرائیل راه خود را گم کرده اند. وی که با نام "چیتا " شناخته می‌شود در این باره به اشپیگل گفت: سیاستمداران راست گرا در اروپا نسبت به خطرهایی که اسرائیل را تهدید می‌کند بسیار حساس تر از دیگران هستند و از همان لحنی استفاده می کنند که لیکود و دیگر احزاب راست گرای اسرائیلی دارند و من امیدوارم که راست گرایان در اروپا پیروز شوند.
اظهارات کارا دیگر مقام اسرائیلی نیز دست کمی از نظرات کوهن ندارد وی گفت: من درباره راههای نفوذ اسلامی در جهان مطالعه می‌کنم . من عضوی از هر (گروهی) هستم که به جنگ میان (اسلام و افراط گرایان) می‌پردازد.
اشپیگل نوشت که در واقع ارتباط افراط گرایان اروپایی با اسرائیل را می توان ازدواجی نامید که بر مبنای عشق انجام شده است. بسیاری می‌دانند که حزب آزادی اتریش تنها تفاوت اندکی با نئونازی‌ها دارد و این موضوع درباره دیگر احزاب مشابه اروپایی نیز صدق می‌کند.
در شرایطی که این احزاب بر عدم یهودستیزی خود پافشاری می‌کنند، این بدان معنا است که به احزاب مردمی وابسته به اسرائیل و یهود قبل از اینکه با آنها مشارکت کنند، وابستگی دارند و در چنین شرایطی تشخیص این موضوع که اقدامات این احزاب همراه با افراط گرایی است، کار مشکلی نخواهد بود.
با فروپاشی اسرائیل اساس وجود اروپا زیر سوال خواهد رفت
"دیوید لازار " از اعضای حزب آزادی اتریش که خود یک یهودی و از افرادی است که نقش کلیدی در توسعه روابط اسرائیل و اروپا ایفا می‌کنند، در این مورد می گوید: احزاب راست گرای حقیقی ریشه در کشور خود دارند. آلمانی‌ها در آلمان، سوئدی‌ها در سوئد و ... من معتقدم که اسرائیل هم همین وضعیت را دارد اما ما نمی‌توانیم مرزها را باز بگذاریم تا هر اتفاقی در اروپا بیافتد. این همان مسئله‌ای است که باعث می‌شود اسرائیل امروزه اعتماد بیشتری به احزاب راست گرا داشته باشد تا احزاب چپ گرا.
در این مورد شاید جمله "هاینتس کریستین شرتاخه " سیاستمدار راست گرای اتریشی و از اعضای پارلمان این کشور به اندازه کافی گویا باشد: سیاستمداران اروپایی به مدت قرن‌ها توسعه دموگرافیک را در این قاره نادیده گرفته بودند و ما اکنون در شرایطی هستیم که شاهد هشدار در زمینه اسلامی شدن اروپا هستیم و نمی‌خواهیم که به یک جامعه اسلامی تبدیل شویم.
وی افزود: محدودیت‌هایی وجود دارد که ما اروپایی‌ها در مورد آنها نمی‌توانیم خود را به خواب بزنیم و ساکت بمانیم. اسرائیل در خطر فروپاشی است و اگر چنین چیزی اتفاق بیافتد، اساس وجود اروپا زیر سوال خواهد رفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات