تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۲۴۶۹۲
منکر جریان انحرافی نیستیم اما نباید به خدمات دولت حمله کرد

نواب: برخی اصلاح‌طلبان برانداز، ساختارشکن و لائیک هستند


گفت‌وگو از سیده فاطمه موسوی
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نظام شرط‌گذاری را از هیچکس نمی‌پذیرد، گفت که برخی اصلاح‌طلبان برانداز، ساختار شکن و لائیک هستند
.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اصولگرایی اصطلاحی است که در سال 1378 با ویژگی‌های مشخص شکل گرفت، اظهار داشت: ‌البته اصولگرایی از ابتدا وجود داشت اما مقام معظم رهبری در سال 1387 شاخصه‌های آن را مطرح فرمودند.
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز بر همین اساس به 4 شاخص اصلی که مقام معظم رهبری برای اصولگرایی بیان کردند اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که چپ و راست موضوعیت ندارد و اصول برای ما مهم است؛ اصول 4 گانه مقام معظم رهبری پایبندی به انقلاب اسلامی، امام(ره)، خط امام(ره) و ولایت فقیه است.
وی با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز به همراه جامعه مدرسین 12 شاخصه اصولگرایی را مشخص کردند، گفت: اصولگرایی در شرایط حاضر یک شاخص‌هایی دارد که این شاخص‌ها را جامعتین مشخص کرده است؛ هرکس اصول 4 گانه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری و شاخص‌های جامعتین را قبول داشته باشد اصولگرا است از این رو تشخیص برای مردم دشوار نیست.
حجت‌الاسلام نواب به نقش جامعتین در وحدت اصولگرایان اشاره و اضافه کرد: اصولگرایان معتقدند که نقش اصلی را در وحدت، جامعتین بر عهده دارد و چهره‌های شاخص آن مثل آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی به عنوان یک حزب نیستند بلکه پدر اصولگرایی، بزرگان و مشایخ اصولگرایی به شمار می‌روند.
اعتماد به روحانیت یکی از مبانی اصولگرایی است
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز یکی از شاخص‌های اصولگرایی را اعتماد به روحانیت دانست که با مکتب تشیع، ولایت‌پذیری و ویژگی‌های اعتقادی ما سازگاری دارد؛ از این رو اعتماد به روحانیت از الزامات عملی و یکی از مبانی اصولگرایی است؛ اگر فردی اصولگرایی را پذیرفت باید این تعهدات را نیز بپذیرد و نمی‌تواند بگوید من اصولگرا هستم ولی حرف روحانیت را قبول ندارم چراکه یکی از اصول شناخته شده، التزام به اسلام و بزرگان اسلامی است.
وی با بیان اینکه در منشور اصولگرایی اسم تنها فتنه 88 ذکر نشده و "فتنه‌ها " آورده شده است، افزود: دلیل اینکه "فتنه‌ها " آمده ین بود که ممکن است فتنه‌های دیگری هم به وجود آید از این رو شاخص ما مخالفت با هر فتنه و انحراف شناخته‌شده‌ای است.
مرزبندی با فتنه و جریان انحرافی یک شاخص است
حجت‌الاسلام نواب با تأکید بر اینکه مرزبندی با انحراف سال 90 و جریان انحرافی یک شاخص است، اضافه کرد: این جریان انحرافی نقطه مهم نیست؛ کشور ما به قدری آبستن حوادث است که شاید تا 6 ماه دیگر یک جریان انحرافی یا یک فتنه قوی‌تر به وجود آید.
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اتاق فکرهای سازمان‌های جاسوسی مثل سیا و موساد لحظه به لحظه طراحی کرده و افرادی را در کشور به دام می‌اندازند، اظهار داشت: فتنه 88 و جریان انحرافی آغاز سال 90 برای ما اصلا موضوعیت ندارد، یکی از شاخص‌های اصولگرایی مقابله با فتنه و هر نوع تفکر انحرافی است.
وی تصریح کرد: باید فتنه‌ها را شناخت، فتنه 88 و جریان انحرافی به دلیل برجسته بودن آن شناخته شده ولی همیشه باید با فتنه و جریان انحرافی مبارزه کرد.
حجت‌الاسلام نواب یادآور شد:‌ فتنه اصطلاح قرآنی است و هر جریانی که بخواهد بلوایی را به پا کند فتنه است؛ از این رو باید با آن مخالفت و مرزبندی مشخصی داشت.
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز بر همین اساس به فتنه‌های معروف آخرالزمان اشاره و اضافه کرد: بنی صدر، منافقین، فتنه 88، سیدمهدی هاشمی، فتنه 78 کوی دانشگاه از فتنه‌های انقلاب اسلامی هستند؛‌ صدام در جنگ تحمیلی و قائله کردستان نیز از فتنه‌های دیگر انقلاب بودند.
خواست مردم روی کار ماندن جریان اصولگرایی است
وی با تأکید بر اینکه مردم دوست دارند که جریان اصولگرایی همچنان سر کار بماند و پایدار باشد، اظهار داشت: ملت ایران تداوم خط مقام معظم رهبری را در اقتدار جریان اصولگرایی می‌دانند؛ یعنی کشور وقتی پایدار است که جریان ولایت فقیه و رهبری در آن قدرتمند باشد و تحقق اهداف و آرمان‌های مقام معظم رهبری را نیز در حاکمیت اصولگراها می‌دانند از این رو مردم تلاش می‌کنند اصولگراها سرکار باشند تا خط امام(ره) و مقام معظم رهبری ادامه پیدا کند.
حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه از سال 57 و بامداد انقلاب اسلامی که جریانی به نام ملی-مذهبی یا نهضت آزادی و بعد جریان بنی صدر شروع شد همواره در مقابل اصولگرایی بودند، تصریح کرد: مجلس اول را جریان اصولگرایی به دست گرفت اما رئیس‌جمهور نتوانست رأی جریان اصولگرایی را به دست آورد و تا امروز نیز دغدغه مردم تداوم جریان ناب اصولگرایی برای تقویت خط رهبری است.
مردم وقتی احساس کنند جریانی با رهبری زاویه دارد از آن رویگردان می‌شوند
معاون سیاسی جامعه روحانیت اضافه کرد:‌ اصولگرایان یا هر فردی که با شعار اصولگرایی روی کار بیاید و نماد اصولگرایی تلقی شود یا هر جریانی که گفتمان اصولگرایی را تقویت کند تا زمانی که با رهبری هم نوا، همکار و هماهنگ باشد مردم برای آن احترام قائل هستند؛ در جریان اخیر دیدیم مادامی که زاویه با رهبری احساس شود مردم با آن جریان، نماد و گفتمان رو دربایستی ندارند و پشت سر رهبری قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: سی سال است که مردم متوجه شده‌اند که مصلحت آنها در حفظ خط امام(ره)، مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است؛ هرکس که به این جریان خود را نزدیک کند مردم به آن رأی می‌دهند اما وقتی احساس کنند این جریان از امام(ره) و مقام معظم رهبری فاصله گرفته به آن پشت کرده و با احدی رودربایستی یا برادرخواندگی ندارند و این مطلب در حکم تنفیذ امام(ره) و مقام معظم رهبری خطاب به رؤسای جمهور ذکر شده است.
برخی اصلاح‌طلبان برانداز، لائیک و ساختارشکن‌ هستند
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: اصلاح‌طلب‌ها یک جریان نیستند؛ بلکه برخی از آنها وفادارترین افراد به انقلاب اسلامی هستند؛ اما عده دیگر آنها خارج‌نشین بوده یا با آنها ارتباط دارند و یا برانداز و ساختارشکن و یا در فکر براندازی‌ و لائیک هستند؛ این مساله نیز در اصولگرایی جور دیگری وجود دارد یعنی در جریان اصولگرایی از بچه‌های بسیجی حزب‌اللهی ناب گرفته تا کسانی که نان اصولگرایی را می‌خورند، حضور دارند.
وی با بیان اینکه عده‌ای از اصلاح‌طلبان حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند، افزود: انقلاب با اصلاح‌طلبانی مشکل دارد که در پوشش اصلاح‌طلبی قصد براندازی دارند.
حجت‌الاسلام نواب در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس اظهار داشت: در انتخابات 88 از همان ابتدا با توجه به طیفی که دور موسوی را گرفته بودند نتیجه روشن بود؛‌ طیفی از نمایندگان تندروی مجلس ششم، دولتی‌های تندرو گرد وی جمع شده بودند و خیلی روشن بود که چه کسی رأی می‌آورد و سرنوشتش به کجا می‌رسد؟
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه اگر حق را بشناسیم جریانش نیز شناخته می‌شود، افزود: مردم نام تک تک طیف اصلاح‌طلبان برانداز را می‌دانند از این رو اگر باطل را بشناسیم اهل آن نیز شناخته می‌شود.
نظام شرط‌گذاری را از هیچکس قبول نمی‌کند
وی همچنین به شرطگذاری برای نظام از سوی برخی از اصلاح‌طلبان اشاره و تصریح کرد: نظام شرط‌گذاری را از هیچکس قبول نمی‌کند چراکه انقلاب اسلامی یک انقلاب ضعیف و توسری خور نیست که کسی برای آن شرط بگذارد بلکه انقلابی قوی و سربلند با اصول و جهت‌گیری روشن است و از هیچ‌کس شرط قبول نمی‌کند؛ از این رو اگر کسی می‌تواند خودش را با انقلاب وفق بدهد انقلاب وی را می‌پذیرد.
حجت‌الاسلام نواب در ادامه اظهار داشت: در کشور ما حرف و تحلیل سیاسی زیاد زده می‌شود اما آموزش‌های عمیق سیاسی وجود ندارد؛ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه جا کلاس دایر بود و استادان بزرگی مثل آیت‌الله بهشتی در همه جا تحلیل سیاسی ارائه کرده و مبانی سیاسی را درس می‌دادند.
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز در حزب جمهوری اسلامی درس می‌دادند و به این شکل مبانی سیاسی تدریس و تبیین می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از کارهای احزاب در کشورهای دیگر این است که شاخه‌های دانشجویی، جوانان، کارگری را در لایه‌های مختلف آموزش مستمر می‌دهند اما در حال حاضر این نکته که سیاست تعلیم داده شود فراموش شده است.
نباید به بهانه جریان انحرافی به خدمات رئیس‌جمهور حمله کرد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور جریان انحرافی در دولت اشاره کرد و اظهار داشت: جریان انحرافی وجود دارد اما اینکه بخواهیم به وسیله جریان انحرافی به رئیس‌جمهور ضربه بزنیم درست نیست؛ نباید به رئیس‌جمهوری که در عمل به خوبی کار می‌کند به بهانه جریان انحرافی به وی حمله شود.
حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه نباید جریان انحرافی بهانه‌ای برای از میدان به در کردن رقیب باشد،‌ تصریح کرد: کار فرهنگی درخصوص اینکه گروه انحرافی چیست خوب است چراکه برخی از اقدامات این جریان به اعتقادات مردم و شیوه‌های دستیابی به حقیقت بازمی‌گشت.
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: جریان انحرافی از طریق رمالی می‌خواهد به حقیقت برسد که این راه درستی برای رسیدن به حقیقت نیست؛ برخی مواقع رمالی و جن‌گیری ممکن است ما را به بعضی چیزها برساند اما راه درستی نیست؛ راه برای ما مشخص شده قرآن کریم و شیوه عقلانی راه درست است؛ از این رو ما با روشنگری فرهنگی در خصوص بیان مشکلات جریان انحرافی به شدت موافقیم اما با بهانه قرار دادن جریان انحرافی برای ضربه زدن به دولت یا بیرون کردن رقیب کاری غیراخلاقی است.
وی با تأکید بر اینکه با استفاده از جریان انحرافی به عنوان کیسه بوکس قرار دادن رقیب به گوشه رینگ مخالفیم، خاطر‌ نشان کرد: دولت با زحمت، فعالیت و کار می‌کند؛ منکر جریان انحرافی در دولت نیستیم اما این جریان انحرافی نباید بهانه ضربه زدن به دولت شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات