تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۲۶۴۸۱
مراجع، علما، نهادها و شخصیت‌های حوزوی و سیاسی کشور اقدامات ضد انقلابی 25 بهمن را محکوم کردند

جبهه انقلاب در برابر فتنه اسرائیلی

اشاره: شکل‌گیری وقایع تلخ 25 بهمن با واکنش‌های مختلفی از سوی سیاسیون و احزاب همراه بود. جریان‌های انقلابی و پایبند به خط امام و رهبری کوشیده‌اند تا با محکوم کردن این وقایع اوج انزجار خود را نسبت به فتنه‌گران و سران فتنه نشان‌ دهند و خواستار برخورد صریح قوه قضائیه با افرادی شدند که قصد خدشه‌ وارد کردن به نظام را دارند.

موسوی و کروبی قطعا در آتش فتنه خواهند سوخت
حسین مظفر می‌گوید: تحرکات مبذبوحانه و همراهی عده‌ای قلیل با دشمنان انقلاب توسط فتنه‌گران داخلی نشان از حماقت و بی‌عقلی بدخواهان انقلاب دارد و در انتها هم آشتی که فتنه‌گران برپا کردند، خودشان را خواهد بلعید، عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام با بیان اینکه تلاش فتنه‌گران برای مخالفت با نظام چون خاکستری در مسیر حضور ملت از بین خواهد رفت،‌ تصریح کرد: فتنه‌گران با این اقدامات مفتضحانه و کور حتی آخرین روزنه‌های امید تعداد انگشت‌شمار حامیان خود را بستند و خود به پیاده نظام بیگانگان تبدیل شدند و ننگ ابدی را بر چهره سیاه خود حک کردند. مظفر اضافه کرد: کاری که آنها انجام دادند نشان از صفر بودن بلوغ سیاسی‌شان بود و آتشی که آنها فروختند خودشان در آن خواهند سوخت و بهتر است آنها بیش از این افراد ساده‌لوح را دچار خشم ملت نکنند و با ملت هم صدا شوند.
صبر مردم برای محاکمه سران فتنه تمام شده است
سردار لشگر سیدحسین فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز با اشاره به راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن و درخواست مردم برای محاکمه سران فتنه عنوان کرد: وقتی دادستان کل کشور نظر داده و نمایندگان مجلس نیز در این خصوص نظر داده‌اند و مردم هم خواهان رسیدگی به جرائم سران فتنه هستند، مسئولان مربوط به قوه قضائیه بایستی رسیدگی به جرائم این افراد را در اولویت و در دستور کار قرار دهند عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: در واقع آنچه را روز 25 بهمن اتفاق افتاد باید یک خوش رقصی از جانب سران فتنه برای کاهش نگرانی صهیونیست‌ها و آمریکا که در منطقه با شکست سهمگین در برابر مردم و شعارهای مردم مواجه شده‌اند،‌ بدانیم. فیروزآبادی با بیان اینکه راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن جرم جدیدی است که بر جرائم قبلی سران فتنه افزوده شده است، گفت: اینها یک دور جرائمی مرتکب شده و اقداماتی کرده بودند که خود آنها قابل رسیدگی بود، منتها به دلایلی که رئیس قوه قضائیه هم اعلام کرده بودف ملت ایران صبوری کرد به خاطر اینکه اینها شاید به سمت انقلاب و مردم برگردند، اما این بار به نظر می رسد مردم تحمل صبوری را ندارند.
سران فتنه با دین می‌جنگند
آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران هم فتنه‌گران و سران فتنه را محراب با دین خطاب می‌کند در همین خصوص به ایرنا می‌گوید: دعوای عوامل اغتشاشات در داخل ایران با اسلام ناب محمدی و دین خداست. امامی کاشانی ادامه می‌دهد: آنان جنگ با دین خدا را به هر صورت حتی با طرح شعارهای فریبنده ادامه داده‌اند و این اقدام اغتشاشگران عین وطن‌فروشی است. وی معتقد است که اگر کسی بخواهد اسلام را بفروشد کشورهای مسلمان را هم می‌فروشد، اما امت اسلامی باید با درایت و بصیرت در مقابل آنها بایستند. امام جمعه موقت تهران از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهد که با اتخاذ تدبیر لازم با اغتشاشگران و سران آنها برخورد کند.
حمایت سران فتنه از اسرائیل آگاهانه است
همچنین محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس با اشاره به اقدامات اخیر سران فتنه و راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن عنوان می‌کند: سران فتنه روزبه‌روز در این چرخی که می‌چرخد از بین می‌رود، یعنی دیگر کند ذهن‌ترین افراد جامعه هم می‌فهمند که اینها از جای دیگر دستور می‌گیرند و به صورت آگاهانه از اسرائیل و امریکا حمایت می‌کنند.
وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس با بیان اینکه هرچه دیرتر با سران فتنه برخورد بشود، برای انقلاب بهتر است، تصریح کرد: باید صف مردم را از اینها جدا کرد، این دفعه که درخواست حضور در مقابل راهپیمایی بی‌نظیر 22 بهمن را کردند، 200 نفر بیشتر نیامدند، حال باید روشنگری کرد تا دفعه بعد 50 نفر هم نیاید.
فتنه 25 بهمن برای شادی امریکا بود
آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در ابتدای درس تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام عنوان کرد: این فتنه‌انگیزی‌ها متاسفانه موجبات شادی دشمنان اسلام و نظام اسلامی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل را فراهم کرد و از ای نجهت از نگاه همه علاقه‌مندان به امام و انقلاب اسلامی محکوم و مطرود است. وی در خصوص فتنه‌هایی که در آخرالزمان اتفاق می‌افتد می‌گوید: پیامبر اکرم(ص) در این روایت بشارت می‌دهند که از فتنه آخرالزمان نگران نباشید زیرا این فتنه‌ها سبب می‌شود که انسان‌هایی در چهره رسوا شوند و دود فتنه در چشم فتنه‌گران رفته و آنها را آتشی که برپا کرده‌اند از بین بروند. ری‌شهری اظهار امیدواری کرد که به یاری خداوند و با هوشیاری و بصیرت مردم زمینه‌ای برای تکرار این گونه حوادث زشت در کشور پیش نیاید.
آنها مقابل نظام و مردم قرار گرفته‌اند
حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری هم با مشاهده وضعیت موجود به گفت‌وگو با شبکه خبر نشست و گفت: کسانی که روزگرای در کنار خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و به نظام و انقلاب خدمت می‌کردند و امروز در مقابل ملت و نظام قرار گرفته‌اند، اگر کمترین هوش سیاسی و غیرت داشنتد‌ باید خود و اندک هوادارانشان را در روز ملی 22 بهمن فرا می‌خواندند و تا ضمن دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب و رهبری از مردم مصر و قیام ملت مصر هم حمایت می‌کردند. حجت‌الاسلام و المسملین ناطق نوری حرکت و تحرکات روز 25 بهمن را غیرقانونی و غیرشرعی دانست و آن را محکوم کرد.
لزوم برخورد قاطع با فتنه‌گران
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام گفت: باید با فتنه‌گران روز 25 بهمن برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد. وی در ادامه افزود: ما باید بدون هیچ تردیدی در اتوبان ولایت فقیه و پشت سررهبری حرکت کرده و از این مسیر خارج نشویم، برای کسانی که یک زمانی شناسنامه‌ای در انقلاب داشتند و امروز کنار مریم رجوی قرار گرفته و آمریکا آنها را عمله خود کرده،‌متاسف هستم. رضایی با بیان اینکه ملت ایران درک عمیقی از شرایط دارند،‌خاطر نشان کرد: ملت ایران یک بار دیگر نشان داد که یک گام جلوتر از خواص، نخبگان و مسئولان هستند، نخبگان و فعالان سیاسی نباید سکوت کنند و تماشاچی باشند، بلکه باید مرزهای خود را دقیقا با فتنه‌گران مشخص کنند.
فتنه‌گران بدانند فتح ایران ممکن نیست
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز خاطرنشان کرد: در این شرایط عده‌ای ماجرایی درست می‌کنند و اطلاعیه می‌دهند که به خیابان ها بریزند تا شبیه اموری که در کشور مصر به وجود آمده در ایران نیز محق شود و این در حالی است که ایران تبدیل به دژی شده که به این سادگی سران فتنه و آمریکایی‌‌ها نمی‌توانند آن را فتح کنند.
خون «ژاله» توطئه فتنه‌گران را خنثی کرد
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه مراسم تشییع پیکر دانشجوی بسیجی شهید صانع ژاله عنوان کرد: خون مقدس دانشجوی بسیجی، شهید ژاله بار دیگر پیام‌آور عزت، اقتدار و وحدت در جامعه اسلامی شد. وی افزود: اراده خداوند متعال بر این بود که در روز هفته وحدت شاهد شهادت یک دانشجوی بسیجی و یک از هموطنان باشیم و این شهدا برای دفاع از انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه فتنه آفریننان، خون پاکشان را تقدیم کردند. ابوترابی فرد همچنین ابراز امیدواری کرد که خون این شهدا پایان جریان فتنه و مجازات فتنه‌آفریننان باشد.
موسوی و کروبی مسئول خون‌های ریخته شده هستند
محمدرضا باهنر درباره اغتشاشات 25 بهمن گفت: موسوی و کروبی مسئول خون‌های ریخته شده هستند، آنها با سوءاستفاده از مداری نظام، آشوبگران را مجدداً دعوت به تجمع و اغتشاش کردند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: با توجه به حمایت قاطبه نمایندگان مجلس از محاکمه سران فتنه این انتظار از قوه قضائیه می‌رود تا اشد مجازات را برای عوامل اغتشاشات 25 بهمن و قبل از آن در نظر گیرد.
چشم فتنه کور می‌شود
سیدشهاب‌الدین صدر، نائب رئیس مجلس نیز با اشاره به اقدامات دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی تصریح کرد: حمایت از گروهک منافقین، کودتای نظامی نوژه،‌ حمله به طبس، جنگ تحمیلی،‌ تحریم اقتصادی، جنگ روانی و این قبیل کارها برای این است که جمهوری اسلامی در دنیا اشاعه پیدا نکند. وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی اعلام می‌کند که جرم حمل اسلحه سرد مثل اسلحه گرم است یعنی درصدد اجرای مجازات اسلامی است؛ در ماجرای فتنه نیز قضایا خیلی واضح است یک عده افراد ناآگاه با ایادی دشمن در این کار دخالت دارند که با مجازات سران داخلی فتنه چشم کور می‌شود.
موسوی و کروبی مسبب این حوادث تلخ
احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس هم درخصوص حوادث روز 25 بهمن ماه اظهار داشت: حوادث تلخی که در کشور به وجود آمد مسبب اصلی آن کروبی و موسوی بودند، ولی نظام در برابر این دو نفر مدارا کرد. توکلی در خصوص صدور بیانیه دیگری از موسوی و کروبی که در آن وقایع بهمن را شکوهمند و افتخاری برای جنبش سبز خواندند و نیز گفت: این خود بهترین دلیل است که مردم و نمایندگان مردم درست تشخیص داده‌اند. برای اینکه وقتی از یک حرکت تخریبی، آمریکا و کلینتون و صهیونیست‌ها و اوباما حمایت کنند و منافقین و امثال این احمق‌‌ها به صحنه بیایند، این نشان می‌دهد که همه چیز در اینها عوض شده و وقتی شده باید پاسخ دهند. توکلی گفت: ایران در طی این 32 سال 33 انتخابات برگزار کرده است. آیا اگر این خائن‌ها نتیجه انتخابات به نفعشان می‌شد از این مزخرفات می‌گفتند، وقتی دیدند که به نفعشان نشد اشتیاق و شعف قدرت آنها را کور کرده و به لجاجت انداخت. واضح است که قیاس جنبش سبز با قیام مردم و مصر و تونس قیاس مع‌الفارق است.
مجلس خبرگان و جامعه مدرسین هم محکوم کردند
مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه عملیه قم هم با صدور اطلاعیه‌ای جداگانه‌ای وقایع 25 بهمن را محکوم کردند. در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: مگر با دعوت در روزهای سال 88 حامیان فریب خورده شما،‌تظاهرات و راهمپیایی نکردند؟ و آیا اینان که در حقیقت‌ نوکران و فریب‌خوردگان آمریکا و اسرائیل‌اند، در آن روز در حمایت از شما « نه غزه ،‌نه لبنان» سر ندادند؟ پس چه شده است که امروز به یاد مردم مصر افتادید مجلس خبرگان رهبری هم در بیانیه خود آورده است: متاسفانه فتنه‌گران با اعلام دروغین حمایت از مردم تونس و مصر، تلاش کردند تا این خیزش بزرگ را تحت‌الشعاع قرار داده و آن را از نقطه کانونی جهان خارج کرده و با اغتشاش آمریکایی، صهیونیستی و ضدانقلابی، فضای نفس‌کشی برای استکبار فراهم اوردند، گرچه بحمدالله مورد اقبال مردم قرار نگرفتند و با بی‌اعتنائی مردم مواجه شدند.
بانیان فتنه باید تحت تعقیب قانون قرار گیرند
محمد قیوم دهقانی، نماینده اهل سنت مردم ایرانشهر هم گفت: کسانی که موجب ایجاد هرج و مرج در کشور می‌شوند، مطابق قانون باید مورد تعقیب قرار گرفته و مجازات شوند. نماینده مردم ایرانشهر با بیان اینکه مردم ایران حرکات هرج و مرج طلبان را محکوم می‌کنند، اظهار داشت: سران فتنه باید موقعیت خودشان را اعلام کندد و بگویند آیا می‌خواهند در کنار ملت باشند یا در کنار دول خارجی و قدرت‌های استکباری هستند.
قوه قضائیه موسوی و کروبی را محاکمه می‌کند
علی رازیزنی، معاون حقوقی و توسعه قضایی رئیس قوه قضائیه نیز با بیان اینکه امام خمینی(ره) با منتظری و بنی‌صدر به گونه‌ای برخورد کرد که افراد فریب خورده و ساده‌لوح از آنها جدا شدند، گفت: مقام معظم رهبری نیز با تدبیر هوشمندانه و بی‌نظیر شرایط جدا شدن افراد فریب‌خورده را از جریان فتنه مهیا کردند. معاون حقوقی و توسعه قضایی رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره مطالبات ملت ایران برای محاکمه موسوی و کروبی گفت: قوه قضائیه به وظیفه خود برای محاکمه موسوی کروبی عمل خواهدکرد.
ولایتی: سران فتنه محاکمه شوند
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبری هم با بیان اینکه تردید ندارم موسوی و کروبی به لحاظ سیاسی با بیگانه در ارتباطند و به دنبال تضعیف قانون اساسی و براندازی بودند، گفت: بزرگانی که بعداز بروز آشکار فتنه با سکوت رضایت‌نشان دادند، حیثیت و اعتبار خود را از دست می‌دهند، وی در ادامه افزود: نظر شخصی من این است این افراد که در مقابل نظام ایستاده‌اند چه آقای موسوی و کروبی نوع کارهایی که می‌کنند درهیچ چارچوب و قالب پذیرفته شده نیست. یعنی آنجا هم اگر کسی بخواهد تظاهراتی انجام بدهد حتما باید با کسب اجازه از مقامات امنیتی و پلیس باشد و اگر اجازه ندادند حق تظاهرات ندارند تا جایی که بنده اطلاع دارم تظاهرات 25 بهمن چنین اجازه ای نداشت وی تصریح کرد: اینها عملا در طی این مدت اصل نظام را به معارضه طلبیدند و اساس نظام را زیر سوال بردند و در این راه تا درگیری‌های خشونت آمیز و ارتباط با بیگانه پیش رفتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات