صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۳۵۴۵۸

اخبار ویژه برخی از روزنامه های26بهمن ماه 1390


  • دنیای اقتصاد
    واکنش هاشمی به خبر خروجش از مجمع تشخیص مصلحت
    روزنامه «ملت ما» در شماره دیروز خود در خبری به واکنش هاشمی رفسنجانی به برخی گزارش‌ها درخصوص استعفایش از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و نوشت: هاشمی رفسنجانی برخی خبرها درباره استعفا از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد کرد.وی در دیداری که چندی قبل صورت گرفته در خصوص آینده حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که از سمتش استعفا نداده و در آینده هم قصد چنین کاری را ندارد. وی با اشاره به برخی خبرها در این رابطه افزوده است که این خبرها، خبرسازی برای فشار بر مجمع است که مدتی است دنبال می‌شود و موضوع تازه ای نیست. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفته که تاکنون برنامه‌های خود را برای دور آینده مجمع به «آقا» نداده است، اما نظرات مشورتی اش درباره اعضا و ترکیب مجمع را به ایشان گفته است. با نزدیک شدن به پایان دوره فعلی مجمع، برخی رسانه‌ها از خروج هاشمی رفسنجانی از مجمع خبر داده بودند.
    هشدار روسیه به آمریکا درباره اقدام علیه ایران
    رییس ستاد ارتش روسیه: واشنگتن در صورت حمله به ایران با واکنش تندی مواجه می‌شود دنیای اقتصاد- نیکلای ماکارف، رییس ستاد ارتش روسیه هشدار داد که آمریکا در صورت هرگونه تهاجم نظامی احتمالی به ایران با واکنش تندی از سوی این کشور مواجه خواهد شد.

جمهوری اسلامی

* حسین شیخ الاسلام، معاون سابق وزیرخارجه و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه، با ارسال نامه‌ای به رسانه‌ها ضمن اعلام اینکه برخلاف وعده‌ای که به او داده شده بود نامش در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار داده نشد، تأکید کرد مستقلاً نامزد انتخابات است. در این نامه آمده است: "اینجانب به درخواست بعضی از بزرگواران محترم تصمیم گیرنده فهرست "جبهه متحد اصولگرایان" برای نامزدی در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نام نویسی کردم. بنابه اطلاع، علی‌رغم تلاش‌های طرفداران حضور بنده در فهرست مذکور، حضور مقدور نگردید. ضمن تشکر و سپاس از آنان و دیگر عزیزانی که مرا برای حضور در فهرست‌های دیگر دعوت نموده اند، تصمیم خود را جهت شرکت در انتخابات مجلس نهم به صورت مستقل اعلام می‌نمایم. البته از حضور در فهرست‌هایی که تنظیم کنندگان آنها، توجهات اعتقادی و سیاسی اینجانب را قبول دارند، بدون پذیرفتن تعهدی استقبال می‌کنم."

* جمعی از کاربران فیس بوک در اسراییل با راه انداختن یک صفحه در این شبکه ارتباطی اینترنتی با دست انداختن بلوف‌های رژیم تل آویو درباره حمله به ایران از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل خواسته‌اند پیش از کنسرت مدونا در اسراییل به ایران حمله نکند. به گزارش عصر ایران به نقل از آژانس خبری یهود "JTA" یک روز پس از اینکه "مدونا" خواننده پاپ اعلام کرد که در راستای تبلیغ آلبوم جدید یک تور بین‌المللی برای برگزاری کنسرت در پیش خواهد داشت و سفر به اسراییل برای برگزاری کنسرت نیز در برنامه‌های این تور قرار دارد، یک هنرمند اسراییلی صفحه‌ای با نام "بی‌بی‌(نام مخفف نتانیاهو) قبل از کنسرت مدونا در 29 می‌2012 (8 خرداد 91) جنگ با ایران را آغاز نکن" در فیسبوک ایجاد کرده است. ایجاد کنندگان این صفحه در فیس بوک نوشته‌اند که آنها گروهی ضد جنگ بوده و چون به مدونا علاقه‌مند هستند از نخست‌وزیر می‌خواهند قبل از کنسرت این خواننده مشهور در اسراییل در 8 خرداد 91 از حمله به ایران اجتناب کند. سوژه حمله به ایران در مطبوعات و رسانه‌های اسراییل آن قدر در سال‌های گذشته تکرار شده که گاه تبدیل به سوژه‌های طنز می‌شود. این موضوع باعث شد چندی پیش نخست‌وزیر اسراییل از مقامات دولت خود بخواهد بیش از این درباره حمله به ایران "وراجی" نکنند.

خراسان

آصف نیوز نوشت

حسین طلا دبیر سابق جبهه متحد اصولگرایان تهران که در لیست جبهه متحد تهران نیامد،به عنوان دبیر جبهه پایداری تهران منصوب شد و در لیست تهران این جبهه جای گرفت.

خبرآنلاین نوشت

باهنر نایب رئیس مجلس در مورد پیش‌بینی حضور حامیان دولت در مجلس نهم به خبر‌آنلاین، گفت: حامیان دولت تعریف مشخصی ندارند. در بسیاری از مواقع که دولت خدمات خوبی ارائه میدهد، ما حامی دولت هستیم اما در برخی از مواقع به آن نقد داریم. اگر منظور از حامی دولت بودن این است، که نمایندگان از خود سلب اختیار کنند، فکر کنم چنین افرادی حتی نتوانند؛ 10 کرسی را به خود اختصاص دهند زیرا مردم به چنین کسانی رای نمی‌دهند. تعداد نمایندگان حامی دولت اگر قرار باشد تابع دولت باشند، از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند.

جهان نوشت

در پی افشاگری مبنی بر حضور یکی از اعضای برجسته فتنه سبز در مراسم جشن دیکتاتور سعودی و دریافت کمک ۱۸ میلیون دلاری از دستگاه امنیتی عربستان ، دیروز رسانه ها فیلم حضور عطاءا... مهاجرانی در این مراسم را منتشر کردند.

تابناک نوشت

پس از انتشار خبر انفجار خودروی کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در هند و متهم کردن ایران توسط صهیونیست ها در آن حادثه ، شبکه های خبری تایلند از انفجار مشکوک خانه سه ایرانی در تایلند خبر داده اند.

نسیم آنلاین مدعی شد

آخرین جلسه دادگاه «عباس غفاری» و «مهدی محقق رشید» از جن گیران مرتبط با جریان انحرافی دیروز در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

فایننشال تایمز

سازمان بین المللی انرژی با رد ادعای عربستان در مورد توان افزایش تولید نفت خود به 12.5 میلیون بشکه در روز اعلام کرد حداکثر ظرفیت تولید این کشور 11.88 میلیون بشکه در روز است. 

ریانووستی

رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه گفت که به نظر او قدرت‌های غربی احتمالا در تابستانی که پیش روست در مورد واکنش نسبت به برنامه هسته‌ای ایران تصمیم خواهند گرفت. ژنرال ماکاروف در این مورد جزئیات بیشتری ارائه نداد و در این مرحله مشخص نیست که آیا اشاره سخنان وی به یک حمله نظامی احتمالی به تأسیسات ایران است یا افزودن بر تحریم‌ها علیه ایران.

جمهوری اسلامی

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه با اعلام ورود جمهوری اسلامی ایران به فاز جدید تهدیدات درباره اینکه چه استراتژی برای مقابله با تهدیدات و تحریم های فعلی مدنظر است به "کنترل هوشمند تنگه هرمز در برابر تحریم نفتی کشورمان" اشاره کرد.

جام جم

این روزنامه به واکنش علی مطهری در خصوص اظهاراتی درباره آیت ا... مطهری پرداخته و آورده است: علی مطهری در واکنش به انتشار یک سخنرانی از حجت‌ الاسلام روح‌ا...حسینیان جوابیه ‌ای ‏ارسال و تاکید کرد شهید مطهری هیچ گاه نسبت به پیروزی انقلاب ناامید نبوده است. حسینیان اخیرا با نسبت دادن ‏سخنانی به شهید مطهری گفته بود:‌ "ایشان به امام (ره) می‌گوید: آقا با این وضعیت امکان پیروزی نیست، یک رژیم ‏قدرتمند با یک ارتش مقتدر و تحت حمایت ابرقدرت‌ ها در ایران حاکم است که امام فرمودند: "آقای مطهری مطمئن باش ‏تا چند وقت دیگر انقلاب به پیروزی می‌رسد."

کیها ن

مگر ربع پهلوی مغز چیز خورده؟! (خبر ویژه)

«مگر رضا پهلوی دیوانه است که بگوید مردم به خاطر او به خیابان می آیند».

این مطلب را شبکه ضدانقلابی بالاترین منتشر کرده است. در حالی که زد و خورد لفظی میان طیف های گوناگون اپوزیسیون شدت گرفته، یکی از حامیان ربع پهلوی در بالاترین نوشت: وقتی رضا پهلوی از راهپیمایی حمایت می کند، عده ای به او می گویند که می خواهد از این قضیه سوء استفاده کند. او تا به حال بارها از حرکتها حمایت کرده اما هرگز نگفت مردم به خاطر حمایت از او به خیابانها آمده اند. مگر دیوانه است که چنین سخنی بر زبان براند.

نویسنده بالاترین می افزاید: اما اگر رضا پهلوی دیوانه نیست، مخالفان او در اپوزیسیون افسار گسیخته و واقعا دیوانه شده اند به طوری که اراجیف را با سخن سیاسی یکی می گیرند. اخیرا باز دست گرفته اند که اگر رضا پهلوی خیلی ادعا دارد از طرفدارانش بخواهد به خیابانهای تهران بیایند. پاسخ این است که چرا این درخواست را از مسعود رجوی نمی کنید؟ یا آقای بنی صدر، یا حضرات سرشناسان جبهه ملی؟ چرا آنها هواداران شان را به خیابان نمی آورند؟ پاسخ خیلی ساده است؛ برای آنکه در مقابل رژیم، خیلی آدم باید احمق باشد که هوادارانش را به خاطر سخن یاوه یک یاوه گو که معلوم نیست کیست و چکاره است ]شورای هماهنگی سبز و اردشیر امیرارجمند[ به خیابانها بیاورد. و حتی اگر نامبردگان عقل شان را از دست بدهند و بخواهند ملت را به خیابان بکشند کسی به حرف آنها گوش نخواهد کرد.در همین حال یکی از کاربران بالاترین که جوگیر شده و ظاهراً پریروز و دیروز سرکار رفته، نوشت: من که هر چی سوت زدم، جوابی نشنیدم. فقط فضای اینترنت رو شلوغ می کنن اما خیابان و پشت بوم، خلوته.گفتنی است که کوه تبلیغات محافل رسانه ای و سیاسی ضد انقلاب اگر در فراخوان های دروغین قبلی، موش می زایید، امسال حتی همان موش را نزایید. فتنه گران بازی خورده ای نظیر کروبی و موسوی، 25 بهمن سال گذشته از فتنه گران خواسته بودند به بهانه حمایت از انقلاب های منطقه به خیابان بیایند.

خبر بد برای مؤسسه وودروویلسون! براندازی فعلا مقدور نیست (خبر ویژه)

یک همکار و تئوری پرداز حزب منحله مشارکت با حضور در مؤسسه آمریکایی وودرو ویلسون، به این مؤسسه و بنیاد هانریش پل درباره انتخابات مجلس ایران مشورت داد.

حسین- ق که پیش از خروج از ایران با مؤسسه نظرسازی آینده همکاری داشت، در سخنان خود با ابراز ناامیدی از اینکه فتنه گران بتوانند به واسطه انتخابات به درون نظام نفوذ کنند و پروژه همیشگی براندازی به این شیوه را به پیش ببرند گفته است: در جمهوری اسلامی جدید که در حال تجدید مرز است، دیگر قرار نیست از انتخابات بشود به صورت امکانی برای تغییر درونی رژیم سیاسی یا تهدید موقعیت آن استفاده کرد. به همین دلیل باید از رسوخ هر گونه نیروی سیاسی به درون مرزهای رژیم که مشکوک به تلاش برای تغییر درونی آن است به شدت مقابله کرد.

به گزارش گویا نیوز وی می افزاید: بدین ترتیب برای نیروهای اصلاح طلب معنا و کارکرد انتخابات تا اطلاع ثانوی تغییر کرده است. در واقع با غیرکارکردی شدن انتخابات برای رسوخ به قلعه حکومت، نیروهای اصلاح طلب در حال حاضر قادر نیستند به شیوه گذشته و با ابزار انتخابات هدف های خود را پیش ببرند.همکار مؤسسه تعطیل شده آینده که اکنون در آمریکا اقامت دارد، حذف فتنه گران را عامل کم شدن تلاطم های سیاسی در آستانه انتخابات توصیف کرده و می افزاید: چالش و رقابت میان نیروهای درون نظام و نیز چالش با جریان انحراف احتمالاً موجب تلاطم های محدودی در صحنه سیاسی می شود و برای اصلاح طلبان و سایر مخالفان فرصت های محدودی را پدید می آورد اما اینکه آنان با توجه به فقدان آمادگی و تجهیز سیاسی و اجتماعی تا چه اندازه از این موفقیت بهره خواهند برد کاملاً مشخص نیست. آنچه سرنوشت ساز است، خصلت رویدادی فرصت های آینده است و رویدادهایی که تنها پس از وقوع آشکار می شود.وی احتمال عدم تشکیل مجلس در تراز نظام را اندک خوانده و تصریح کرد که در صورت قدرت گرفتن نیروهای متمایز به اصلاح طلبان یا جریان انحرافی می توان چالش های دیگری را تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی حدس زد.یادآور می شود مرکز وودرو ویلسون یکی از مراکز آمریکایی فعال در حوزه کودتای مخملی و جنگ نرم است. بنیاد هاینریش بل نیز همان بنیاد آلمانی است که میزبان کنفرانس برلین در دوره اصلاحات بود.

آوی دیختر: زلزله 9 ریشتری اسرائیل را در بدترین موقعیت قرار داده است (خبر ویژه)

رئیس سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در یکی از سخت ترین مقاطع عمر خود به سر می برد.

آوی دیختر رئیس سابق شین بث که اکنون عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی است، می گوید: اسرائیل در معرض تهدیدهای جدیدی قرار دارد که مشابه آن را از زمان تاسیس تاکنون به خود ندیده است.به گزارش پایگاه صهیونیستی «آروتس شوا» دیختر اضافه کرد: کل منطقه ای که اسرائیل در آن واقع شده، سال گذشته دچار زلزله ای 9 ریشتری شد. این زلزله تونس و مصر و لیبی را تکان داد و معلوم نیست کشور بعدی کدام است. به همین دلیل هم معتقدم که ما یعنی دولت اسرائیل نمی توانیم بدون به کارگیری همه نیروها و سیاستمداران خود به کار ادامه دهیم.وی پیشنهاد حمله به ایران را خطای محض توصیف کرد و گفت: ما ابرقدرت نیستیم. اسرائیل نمی تواند حمله به ایران را هدایت کند. چنین اقدامی اشتباه محض است.

در همین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی به اوضاع تیره و تار ارتش این رژیم پرداخت و نوشت: کاهش بودجه ارتش، انتقادهای شدیدی را در اسرائیل بدنبال داشته است: کاهش بسیار بودجه نظامی اسرائیل، ارتش به اقدامات دردآوری چون کم کردن ساعات پرواز خلبان های دوران احتیاط و نیز کاهش بودجه پروژه «گنبد آهنین» دست زده است. همچنین شماری از رزمایش های ارتش اسرائیل لغو شده اند.منابع ارتش اسرائیل به این روزنامه گفتند: خطر آن وجود دارد که با کاهش ساعات پرواز خلبان های دوران احتیاط نیروی هوایی اسرائیل، به قابلیت های عملیاتی این نیرو ضربه وارد شود.این منابع افزودند: اکنون چند سالی است که به تدریج از بودجه دفاعی اسرائیل کاسته می شود. با هر کاهش بودجه ارتش، توانایی های دفاع از کشور اسرائیل آسیب می بینند.

شامورتی بازی یک سبز عبری! (خبر ویژه)

پایگاه سعودی-عبری «العربیه» شرکت در انتخابات ایران را حرام کرد!

این شبکه از قول گروه مجعولی به نام «جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف»(!؟) مدعی شده که «به استناد مبانی فقهی و شرعی و نظرات فقهای ماضی و حاضر، شرکت در انتخابات حرمت دارد».یادآور می شود عنوان جعلی یاد شده در بحبوحه فتنه سال 88 توسط ارگان حلقه لندن (جرس) باب شد. جرس که ید طولایی در جعل عناوین بلامسّما و اخبار کذب دارد، هرگز توضیح نداد که گروه کذایی اساسا یعنی چه و اعضای آن کیستند. با این وجود پیگیریهای بعدی نشان داد پشت این عنوان پرطمطراق، کسی نیست جز یکی از همکاران دم دستی روزنامه های زنجیره ای در دوره اصلاحات که به عنوان میرزابنویس روزنامه های صبح امروز و عصر آزادگان و نشاط عمل می کرد. «محمدجواد اکبرین» چند سال پیش از ایران خارج شد و ابتدا به لبنان و سپس اروپا رفت. نامبرده هم اکنون به صورت پاره وقتی با برخی رسانه های ضدانقلاب همکاری می کند.نکته جالب در شامورتی بازی های نامبرده این که وی در داخل کشور با وجود بی سوادی مطلق، با پوشش لباس طلبگی فعالیت می کرد اما پس از رفتن به اروپا تماما شکل و شمایل خود را تغییر داد.وی در دوره اصلاحات نیز سعی کرد به تنهایی عنوان جعلی «مجمع طلاب خط امام»(!) را به دوش بکشد اما سرانجام از جرس و رادیو زمانه و برخی رسانه هایی سردرآورد که اصالتا منکر نبوت و امامت و امام زمان(عج) هستند و علنا دهریگری، ابتذال جنسی و اباحیگری را ترویج می کنند. حال پیدا کنید لیست وهابی های سعودی، عبری های صهیونیست و هرزه نگارهای مقیم اروپا را!

تشکر کمیته یهودیان آمریکا از آل سعود (خبر ویژه)

رئیس کمیته یهودیان آمریکا، ایران را یک چالش بزرگ توصیف کرد و به قدردانی از خیانت های آل سعود پرداخت.

دیوید هریس در سفر چندی پیش به برلین گفته است: ایران و برنامه هسته ای آن صرفا تهدیدی برای اسرائیل نیست بلکه چالش بزرگ جهانی است.وی همچنین می گوید: بسیار ایده آل بود که می توانستیم با ابزارهای نرم همچون مذاکره و تحریم ها جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیریم.رئیس کمیته یهودیان آمریکا از تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال کرد و گفت: اعمال این تحریم ها بخشی از ابزار دیپلماسی غرب برای متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای ایران است.هریس در ادامه با تمجید از نقش عربستان گفت: عربستان در استراتژی جهانی علیه برنامه هسته ای ایران نقش مهمی ایفا می کند. عربستان سعودی می تواند جایگزین مناسب نفت ایران برای اروپا و دیگر کشورهای آسیایی که متکی به واردات نفت از ایران هستند باشد.تمجید این صهیونیست دو آتشه از رژیم آل سعود در حالی است که این رژیم خود را خادم الحرمین شریفین معرفی می کند. سعودی ها در دو جنگ 33 روزه و 22 روزه صهیونیست ها علیه مردم مسلمان لبنان و فلسطین، در کنار صهیونیست ها ایستادند و از آنها خواستند کار مقاومت فلسطین و لبنان را یکسره کنند.

رئیس کمیته یهودیان آمریکا در پاسخ به سوالی درباره حمله به ایران گفت: از نگاه من اگر اسرائیل با مساله ایران تنها بماند و از سوی آمریکا و اروپا همراهی نشود این شانه خالی کردن از مسئولیت اروپا و آمریکا است.وی افزود: اسرائیل نباید در این موضوع مهم تنها گذاشته شود و برای هر نخست وزیر اسرائیلی از زمان بن گوریون تا امروز این می توانسته سرنوشت سازترین تصمیم باشد.کمیته یهودیان آمریکایی از قدیمی ترین لابی های صهیونیست ها در جهان است 5 دفتر در اروپا دارد.

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات