صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۴۶۳۲۹

اخبار ویژه برخی روزنامه های 7 شهریور 1391


جام جم

احساس تکلیف حدادعادل

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس پیرامون حضور در انتخابات آتی گفت: اگر روزی احساس تکلیف کنم، همچنان‌ که در انتخابات ریاست مجلس در همین دوره اتفاق افتاد، به میدان می‌‏آیم، حتی اگر بدانم که یک رأی بیشتر نخواهم آورد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بزرگ اصولگرایان استان قزوین گفت: به هیچ وجه نباید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که با رهبری زاویه داشته باشد.وی با اشاره به اینکه باید از گذشته عبرت بگیریم، گفت: اگر کسی از رهبری جلو بیافتد یا عقب بماند مملکت فلج می‌‏‌شود
قدرت ایران نابود شدنی نیست

مشاور اسبق اوباما در امور خاورمیانه معتقد است از آن زمان که ایران به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست پیدا کرده، راه برای نابود کردن قابلیت هسته‌ای این کشور با توسل به زور بسته شد. «اندیشکده واشنگتن» در گزارشی به قلم «دنیس راس»، مشاور سابق اوباما در امور خاورمیانه راهکارهای پیش روی آمریکا برای کاستن از سرعت حرکت اسرائیل به سمت گزینه جنگ را مورد تحلیل قرار داد.راس در این گزارش با اشاره به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره تأثیر دیپلماسی در برنامه هسته‌ای ایران نوشت: زور نمی‌تواند قابلیت هسته‌ای ایران را نابود کند.این صاحب نظر سیاسی در پیشنهاد خود به طرف آمریکایی نوشت: آمریکا باید مذاکرات با گروه 1+5 را آغاز کند و با آنها درباره راهبردهایی که پس از موثر نبودن مذاکرات و استفاده از زور باید به کار گرفت، گفتگو کند.

خرازی: نامزدی‌ام شایعه بود

وزیر امور خارجه دولت اصلاحات گفت: نامزدی‌ام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شایعه بود

کمال خرازی وزیر امور خارجه دولت اصلاحات در گفتگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا شما قصد نامزدی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را دارید، گفت: «خیر، مسائلی که در این زمینه منتشر شده شایعه است».

سانسور اجلاس نم به سبک بی بی سی

بی.بی.سی به جای پرداختن به دستاوردهای برگزاری جنبش «نم» برای ایران ترجیح داد به نظرسنجی در باب تمیز بودن خیابا‌ن‌های تهران یا موضوعات دیگر بپردازد و حتی در همین موضوع هم نتوانست اصل بی‌طرفی را رعایت کند.رسانه دولتی بی.بی.سی، برای آنکه بتواند شیطنت رسانه‌ای خود درباره برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را به انجام برساند مجبور به حذف نظرات کاربران خود شد و در مواجهه با اعتراض کاربران به اقدام خود اعتراف کرد.شبکه خبری بی.بی.سی فارسی امروز روی صفحه فیس‌بوک خود از کاربرانی که در تهران زندگی می‌کنند خواست وضعیت شهر تهران را در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها توصیف کنند.

عده معدودی از کاربران زیر این پست در راستای هدفی که بی.بی.سی داشت حرکت می‌کردند، اما بسیاری دیگر با انتقاد از اهداف بی.بی.سی دخالت در این موضوع را به این شبکه بی‌ارتباط می‌دانستند و یا وضعیت امنیتی انگلیس در زمان برگزاری المپیک لندن را یادآوری می‌کردند.اما نکته اینجا بود که رسانه بی.بی.سی تقریباً هر چند ساعت یکبار بیش از هفتاد درصد نظرات مخالف را حذف می‌کرد واین اقدام بی.بی.سی چندین بار با اعتراض‌های کاربران روبرو شد که رسانه دولتی انگلیس در پاسخ به آن ادعا کرد: تعدادی از نظرات کاربران به خاطر توهین‌آمیز بودن و نقض مقررات بی.بی.سی حذف شده است.

خراسان

رییس دیوان عدالت اداری: نقد عملکرد دستگاه‌ها، نفی خدمات آنها نیست

ایسنا- حجت الاسلام منتظری رییس دیوان عدالت اداری گفت: نقد عملکرد دستگاه‌های دولتی به معنای نفی خدمات آنها نیست و دیوان عدالت اداری همواره از عملکرد صحیح دولتمردان حمایت کرده است.

سردار باقرزاده با حکم فیروزآبادی مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد

فارس- با حکم سرلشکر فیروزآبادی، سردار باقرزاده به سمت «مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور فرهنگ دفاعی و حفظ ارزش های شهیدان و دفاع مقدس» منصوب شد.

حداد عادل: هنوز درباره نامزدشدن در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده ام

مهر- غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که هنوز به این نتیجه نرسیده که در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد شود، گفت: اگر روزی احساس تکلیف کنم، به میدان می آیم.

دیپلمات بازنشسته آمریکایی: حمله به ایران باعث می شود بنزین ۴ دلاری به یک «خاطره خوش» تبدیل شود

فارس- دنیس جت سفیر سابق ایالات متحده در موزامبیک و پرو می گوید که اگر آمریکا به ایران حمله کند قیمت ۴ دلار در هر گالن برای بنزین، به خاطره خوب روزهای گذشته تبدیل می شود.

خرازی: نامزدی ام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شایعه بود

فارس- کمال خرازی وزیر امور خارجه دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا شما قصد نامزدی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را دارید؟ گفت: «خیر، مسائلی که در این زمینه منتشر شده شایعه است

جمهوری اسلامی
* کشتار شیعیان اندونزی توسط وهابیون ادامه دارد. به گزارش مشرق، روز یکشنبه وهابیون افراطی دو شهروند شیعه این کشور را به قتل رساندند. براساس همین گزارش، وهابیون در منطقه سامبانگ اندونزی علاوه بر کشتن این دوشهروند شیعه اندونزی تعدادی از خانه شیعیان را به آتش کشیدند. روزنامه جاکارتاپست از قول سیده کلثوم همسر "شیخ تاج الملوک"، رهبر دربند شیعیان منطقه سامبانگ اندونزی نوشت: یکی از دو شهید روز یکشنبه در این منطقه به ضربات چاقو به شهادت رسیده‌اند و نحوه قتل نفر دوم معلوم نیست. وی افزوده است: حداقل 10 خانه به آتش کشیده شده و 7 نفر نیز به شدت مجروح شده‌اند و اهالی 500 نفری شیعیان این منطقه از ترس وهابیون خانه خود را ترک کردند. به گزارش فارس، شیعیان اندونزی در محرم گذشته در مناطق "نانکونانگ"، "کریم کایم"، "اومبن" و "سامبانگ" مورد حمله وهابیون قرار گرفتند و در پی آن در اقدامی عجیب دولت اندونزی شیخ تاج الملوک رهبر شیعیان این منطقه را دستگیر و پس از محاکمه به 5 سال زندان محکوم کرد.
* مقبره "عبدالسلام الاسمر" از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام در لیبی توسط وهابیون تخریب شد. این مقبره، مرکز زیارتی شیعیان در کشور لیبی و شمال آفریقا به حساب می‌آمد. در این حادثه 30 نفر از شیعیان لیبی به شهادت رسیده و تعداد 212 نفر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند. خبرها حاکی از وخیم بودن حال تعداد زیادی از این مجروحان می‌باشد. در سال‌های اخیر مفتی‌های وهابی بارها فتوای تخریب این امام زاده شریف را صادر کرده بودند ولی به دلیل مخالفت‌های مردمی و دفاع آنان از حریم امام زاده، تروریست‌ها کار به جایی نبرده بودند. ولی با سوءاستفاده‌ وهابی‌ها از اوضاع نابسامان و آشفته امروز لیبی، موفق به اقدام شدند. مقبره امام زاده عبدالسلام الاسمر مربوط به 800 سال پیش بوده و به عنوان یکی از اماکن تاریخی شیعه نیز مطرح می‌شود. موقعیت آن در شهر "زلیتن" (160 کیلومتری طرابلس) می‌باشد که بعد از فشار مفتی‌های وهابی توسط تروریست‌های سلفی تخریب شده است. در جوار این حرم شریف کتاب خانه بسیار بزرگی از کتب شیعی و اسناد تاریخی هزاران ساله نگهداری می‌شد که به گفته وزیر فرهنگ لیبی بزرگترین کتاب خانه در کشور لیبی به حساب می‌آمده که تخلیه و به آتش کشیده شده است. تخریب قبور سادات از ابتدای آشوب‌ها در لیبی به شدت هرچه تمام‌تر انجام می‌شد به طوری که در جمعه قبل بخشی از ضریح "الشعاب الدهمانی" از سادات حسنی و قبور دهها سادات دیگر را که در مرکز لیبی سال‌ها زیارتگاه شیعیان بود را منهدم کرده بودند.

وطن امروز

شیخ‌‌عبد‌الله نون کیست؟
چندی ‌پیش خبری منتشر شد مبنی بر دستگیری فردی به نام «ط‌-م» در فرودگاه امام که به دنبال آن شبکه العربیه با دستپاچگی نام کامل او را «میرطاهر موسوی» منتشر کرد. واکنش سریع رسانه سعودی علاوه ‌بر تایید اهمیت بازداشت فوق‌الذکر پیام‌های دیگری در خود داشت که از جمله می‌توان به عمق ارتباط شبکه فتنه با رژیم سعودی اشاره کرد. به گزارش«وطن امروز»، جدای از مساله ارتباط ویژه این فرد با اردشیر امیر‌ارجمند (مشاور فراری یکی از سران فتنه) از یک‌سو، در سوی دیگر «ط‌-م» عامل ارتباطی عناصری همچون «شیخ‌عبد‌الله نون» بوده است. اما «شیخ‌عبد‌الله نون» کیست؟ پاسخ به این سوال و شفاف شدن آن برای مردم از آن جهت اهمیت خواهد داشت که بدانیم «ط-م» مسؤول اجرایی طرح آمریکایی تماس در داخل کشور بوده و به ‌منظور آخرین هماهنگی‌ها و دریافت جدید‌ترین نرم‌افزارها و دستور‌العمل‌های تشکیلاتی و کسب موافقت تشکیلات خارجی نسبت به انتصاب مسؤولان واحدهای مختلف طرح تماس، سرگروه‌ها، رابطان استانی و... به خارج سفر کرده بود که از همان‌جا تحت نظر دستگاه اطلاعاتی کشور بوده و به محض ورود به فرودگاه امام(ره) او را به همراه همه ابزار، اسناد، ادوات فنی و نرم‌افزارهایی که به همراه آورده بود، اسامی افراد تشکیلات، مرتبطان و احزاب و... بازداشت می‌کنند. از بازرسی منزل و دیگر اماکن مورد استفاده فرد مرموز دستگیر شده مبالغ کلانی ارز و مقادیر بسیار زیادی سکه‌های طلا که جاسازی شده بودند، کشف شده است. اما شیخ‌عبدالله نون که با این فرد در ارتباط بوده از عناصر رادیکال اصلاح‌طلبان دیروز و فتنه‌گران امروز است که اسناد قابل توجهی از کیفیت ارتباطات وی با «ط- م» به دست آمده است. به دلیل اهمیت ابعاد این سوژه، بجا و لازم است دستگاه اطلاعاتی کشور تصاویر گنجینه طلا و مسکوکات کشف شده را از رسانه ملی پخش کند. شاید همزمانی این کشفیات مهم با اجلاس سران عدم‌تعهد در تهران موجب شده باشد این دستاورد بزرگ آنچنان که شایسته است رسانه‌ای نشود اما بدون‌شک پس از پایان اجلاس تهران ضروری است خیانت خائنان به کشور در معرض افکار عمومی گذاشته شود.

لقمه جدید صادق صبا در نوبت شما!
پس از حذف پونه قدوسی، مجری سابق برنامه «نوبت شما» بخش فارسی بی‌بی‌سی به دلیل حواشی رخ داده میان او و صادق صبا، همان‌طور که در فروردین‌ماه امسال پیش‌بینی کرده بودیم، نفیسه کوهنورد، خبرنگار این شبکه در ترکیه از سوی سردبیر هوس‌باز بی‌بی‌سی فارسی به لندن فراخوانده شد تا جای مجری محبوب سابقش را بگیرد. به گزارش«وطن امروز»، شروع این گمانه‌زنی‌ها از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی آغاز شد تا آنجا که نه‌تنها از پونه قدوسی خبری حتی به عنوان میهمان نبود بلکه اجرای برنامه با ظاهر و لباس‌هایی جدید به نفیسه کوهنورد با همراهی منحرفان مشهور جنسی بی‌بی‌سی؛ بهزاد بلور و علی همدانی سپرده شد. حضور نفیسه کوهنورد با لباس‌های عریان‌تر از گذشته در برنامه ویژه نوروز از مدت‌ها پیش این گمانه را در لندن مطرح کرده بود که بزودی کوهنورد جای پونه قدوسی را خواهد گرفت! نفیسه کوهنورد حضور در مقر گروهک تروریستی پژاک و گفت‌و‌گو با سران این گروهک جنایتکار و ضدملی را نیز در پرونده خود دارد.

نامزدی‌ام در انتخابات شایعه بود
وزیر امور خارجه دولت اصلاحات گفت: نامزدی‌ام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شایعه بود. کمال خرازی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا شما قصد نامزدی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را دارید، گفت: «خیر، مسائلی که در این زمینه منتشر شده شایعه است». گفتنی است پیش از این اخباری مبنی بر احتمال نامزدی خرازی در انتخابات آینده ریاست جمهوری منتشر شده بود.

کیهان

قالیباف به من گفت که نامزد است  

یک عضو فراکسیون حامی لاریجانی گفت اگر لاریجانی نامزد انتخابات شود این فراکسیون از وی حمایت می کند و در غیر این صورت مایل به حمایت از قالیباف است.
فراکسیون موسوم به رهروان ولایت، گروهی بود که پس از انتخابات مجلس و به واسطه فاصله گذاری با جبهه متحد، جبهه پایداری و جمعیت رهپویان اعلام موجودیت کرد و با حمایت علی لاریجانی راه اندازی شد. مهرداد بائوج لاهوتی از اعضای این فراکسیون در گفت وگو با آریا گفته است: در صورت کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، فراکسیون رهروان از ایشان حمایت خواهد کرد زیرا ایشان با وجود آنکه ریاست فراکسیون را نپذیرفتند اما بانی تشکیل این فراکسیون در مجلس است تا در موارد ضروری مسائل مهم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.وی افزود: با توجه به تعصبی که فراکسیون رهروان نسبت به آقای لاریجانی دارد اگر ایشان کاندیدای ریاست جمهوری شود قطعا فراکسیون به سمت حمایت از ایشان خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که تاکنون نام آنها برای انتخابات مطرح شده است هنوز کسی رسما اعلام کاندیداتوری نکرده است البته آقای قالیباف مشخص است که در انتخابات کاندیدا خواهند شد و حتی مذاکراتی که بنده با وی داشتم اعلام آمادگی کرد که در انتخابات کاندیدا خواهد شد. بعد از لاریجانی، قالیباف در جمع فراکسیون اقبال بیشتری دارد تا مورد حمایت قرار گیرد.خبرهای متعدد از راه اندازی ستادهای انتخاباتی توسط قالیباف حکایت می کند.یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 10ماه دیگر برگزار خواهد شد.
ناظران بی طرف درگیرشدن فراکسیون ها در سطح ستاد انتخاباتی نامزدها را آسیب به جایگاه و مسئولیت خطیر مجلس تلقی می کنند.
خاورمیانه دردسر بزرگ و سوریه در حکم لانه زنبور برای آمریکاست

خاورمیانه به دردسری بزرگ برای رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده و در این میان سوریه حکم لانه زنبور را دارد.
روزنامه فرانسوی زبان لوتام چاپ ژنو در ارزیابی وضعیت متزلزل آمریکا نوشت: خاورمیانه دردسری برای باراک اوباماست غیر از خرابی اوضاع اقتصادی آمریکا، موضوع خاورمیانه نیز بر سر مبارزه انتخاباتی وی سایه افکنده و انتخاب مجدد وی را تهدید می کند. تشدید چالش های ایران و سوریه می تواند آمریکا را در موقعیتی دشوار قرار دهد. در این میان مسکو و پکن نیز در شورای امنیت نقشی معارض ایفا می کنند. آنها بارها قطعنامه های مورد نظر آمریکا علیه سوریه را وتو کردند.
لوتام در ادامه گزارش خود تاکید کرد: ماجرای سوریه برای باراک اوباما واقعا یک دردسر به حساب می آید. در حالی که آمریکا ماجرای عراق و افغانستان را تا سال 2014 پایان می دهد دیگر آمادگی شرکت در جنگی دیگر را نخواهد داشت. در واقع پا گذاشتن به خاک سوریه حلقه مهمی در ساختار سیاسی خاورمیانه به حساب خواهد آمد. این کار برای آمریکا همچون دست در لانه زنبور کردنی است که عاقبت نامعلومی دارد. درگیری نظامی با سوریه ساده نیست. اما آمریکا فقط نگران قدرت نظامی سوریه نیست بلکه ایران نیز می تواند به شکل غیرمنتظره وارد این کارزار شود. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در تحلیل مشابهی خاطرنشان کرده که در صورت وقوع هر نوع درگیری در منطقه، حزب الله نیز در حمایت از سوریه و ایران وارد کارزار خواهد شد و شعله های جنگ را گسترش خواهد داد. حزب الله دارای هزاران فروند موشک پیشرفته است.
تحریم های نفتی در ایران کارگر نشد اما آمریکا را آسیب پذیر کرد  

رسانه های آمریکایی نسبت به وابستگی نفتی آمریکا به منطقه خلیج فارس با وجود ادعای کاهش وابستگی به نفت این منطقه هشدار می دهند. این رسانه ها در عین حال اعلام کرده اند که تحریم نفتی ایران عقیم مانده است.
یک روزنامه آمریکایی در این باره نوشت: آمریکا در حال افزایش وابستگی خود به واردات نفت عربستان با وجود بحرانی بودن اوضاع منطقه و خلیج فارس است. واردات نفت آمریکا از عربستان 20 درصد افزایش یافت در حالی که آمریکا تابستان سال گذشته وابستگی خود به نفت عربستان و خلیج فارس را کاهش داده بود.
نیویورک تایمز می نویسد: این روند معکوس تا حدی به دلیل درگیری بر سر برنامه هسته ای ایران بوده است. آمریکا با تشدید تحریم ها علیه ایران و عربستان با توافق به افزایش تولید، عدم جهش قیمت ها را تضمین کرد. در عین حالی که قیمت ها نسبتاً با ثبات مانده، و خزانه ایران تحت فشار قرار گرفته، ایالات متحده به منطقه ای که در آشوب است بطور فزاینده ای وابسته شده است. رشد تولید نفت عربستان توسط آمریکا و دولت های اروپایی مورد استقبال قرار گرفته ولی جامعه عربستان با چالش های خاص خود روبرو است. چالش هایی که با مرگ اخیر اعضاء ارشد خانواده سلطنتی و تنش های فرقه ای در شرق آن کشور ثبات انرژی و سیاست های آن کشور را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.
این روزنامه می افزاید: آمریکا برای دهه ها اتحاد سیاسی ای با رهبری عربستان داشته است که حتی در طول ناآرامی های بهار عرب و افزایش دشمنی ها با ایران در خصوص برنامه هسته ای اش حیاتی تر شده است. این تحولی است که متخصصان سیاست خارجی لیبرال و محافظه کار را نگران ساخته، بخصوص که قیمت های نفت و تنش های خاورمیانه در هفته های اخیر افزایش یافته است.
مایکل مکافسکی مقام سابق وزارت دفاع آمریکا که در دولت جرج بوش بر روی مسائل خاورمیانه کار می کرد می گوید «در زمانی که شانس یک ایران هسته ای در حال افزایش است ما بایستی تلاش کنیم که اتکای خود به نفتی که از تنگه هرمز عبور می کند را کاهش دهیم نه اینکه آن را افزایش دهیم.» مقامات ایران همواره تهدید کرده اند که در صورت تهدید شدن، تنگه هرمز را می بندند. دیوید ال گولدوین هماهنگ کننده سابق وزارت خارجه دولت اوباما در امور بین المللی انرژی می گوید «تا زمانی که ما توانایی دسترسی به نفت سنگین کانادا از طریق بهبود زیرساخت ها را پیدا کنیم، شکنندگی پابرجا خواهد ماند. بنابراین پتانسیل بستن تنگه هرمز تهدیدی فیزیکی برای عرضه نفت به آمریکا و همچنین شوک قیمت در سطح جهانی ایجاد می کند.»
نیویورک تایمز خاطرنشان می کند: چندین کمپانی پالایش در آمریکا مجبور شده اند به دلیل کاهش تولید مکزیک و ونزوئلا، لوله های نفت ناکافی بین آمریکا و نفت شنی کانادا و تبعات فاجعه بریتیش پترولیوم در سال 2010 که به تعلیق یکساله حفاری در خلیج مکزیک منجر گردید، نفت خام بیشتری از کویت و عربستان خریداری کنند.
همزمان صدای آمریکا در گزارشی تأکید کرد: حجم واردات نفت خام آسیا از ایران به همان میزان پیش از اجرای تحریم های کنونی اتحادیه اروپا رسیده است.
صدای آمریکا در گزارشی گفت: مشتریان عمده نفت ایران در آسیا، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی که در مجموع بیش از نیمی از صادرات نفتی ایران را دریافت می کنند، سرانجام راهی برای اجتناب از تحریم های اتحادیه اروپا پیدا کرده و پیشنهاد کرده اند این میزان نفت وارداتی از ایران حداقل تا پایان سال جاری به همین اندازه ادامه یابد.
این گزارش حاکی است: دارندگان پالایشگاه های نفتی مایلند روال کار پالایشگاه هایشان برای استفاده از نفت ایران به صورت فعلی باقی بماند، چون، بوجود آمدن هرگونه تغییری در این مسیر مستلزم ارزیابی های مجدد و آزمایش های طولانی بر روی درجه غلظت نفت جدید و در نتیجه تغییر کیفیت محصولات جدید است. در گزارش ها آمده صادرات نفت خام ایران به ژاپن و کره جنوبی بعد از یک وقفه دو ماهه از ماه سپتامبر از سر گرفته خواهد شد و کره جنوبی تصمیم دارد حدود 200 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران بخرد.
از سوی دیگر مجله پراسپکت در گزارشی نوشت: بهترین نشانه تأثیر جنبش های جهان عرب بر سایر جهان به صورت افزایش قیمت های نفت به دلیل هراس از اختلالات عرضه قابل مشاهده است. انقلاب هنوز کشورهای ثروتمند نفت خیز حوزه خلیج فارس را فرا نگرفته است. آنچه فشار افزایشی خود را بر قیمت های نفت حفظ کرده، نگرانی از این موضوع است که تنش های فزاینده در منطقه توأم است.
این نشریه می افزاید: آنچه عرضه نفت را بیش از پیش تهدید می کند تهدید ایران به بستن تنگه هرمز در صورت در خطر قرار گفتن منافع خود است. هرگاه ایران تهدید خود را عملی کند، صادرات 15 میلیون بشکه نفت مصرفی در جهان متوقف می شود و ممکن است قیمت این محصول را بیش از 50 دلار افزایش دهد.
پراسپکت در پایان نوشت: تغییرات منطقه ای، مانند رشد اسلامگرایان فرصت هایی را برای ایران ایجاد کرده است. تنش های بین حوزه خلیج فارس ممکن است در مناطق دیگری ادامه پیدا کند.
پرز حق دارد بترسد متحدان ایران آماده گرفتن زهر چشم هستند  

تصادفی نیست که شیمون پرز می گوید از تصور درگیری نظامی با ایران خواب به چشمانم نمی آید. او کاملاً نگران انتقام ایران است.
روزنامه وینر سایتونگ با تأکید بر اینکه ایران 2012، عراق 1981 نیست، نوشت: متحدان ایران در اطراف اسرائیل گوش خوابانده تا در صورت خطای اسرائیل، هزاران اسرائیلی را بکشند.
این روزنامه چاپ اتریش نوشت:31 سال پیش، در هفتم ژوئن 1981، نخست وزیر وقت اسرائیل مناخیم بگین فرمان تاریخی را مبنی بر نابودی برنامه اتمی عراق صادر کرد. هشت هواپیمای جنگنده اف16 نیروی هوایی اسرائیل در «عملیات بابل» در کمتر از دو دقیقه 16 بمب را به وزن هر کدام هزار کیلوگرم بر روی رآکتور در دست ساخت اوسیراک در جنوب بغداد انداختند. خبر قصد انجام حمله را در بوق و کرنا نکرده بودند. از ماهها تهدید هم خبری نبود.
وینرسایتونگ می نویسد: سه دهه بعد همچنان به این حمله به عنوان الگوی حمله اسرائیل به ایران استناد می شود. استدلال اصلی نظریه پردازان اسرائیل برای تکرار عملیاتی مانند حمله سال 1981 این است که عراق بعد از این حمله هیچ گاه دیگر برنامه اتمی خود را از سر نگرفت. اما مقامات اسرائیل می دانند که سال 2012 سال 1981 نیست و ایران امروز را نمی توان با عراق آن روزگار سنجید. ایران در سال های گذشته با موفقیت کوشیده قدرت خود را در منطقه به شکل پیوسته بگستراند. به دلیل تغییرات و گرفتاری های آمریکا در عراق و افغانستان، ایرانی ها نه که بر نفوذشان افزوده شده بلکه بی هیچ مانعی از مقاومت در منطقه ای به وسعت بحرین تا لبنان حمایت کرده اند.
روزنامه مذکور تأکید کرد: ایران توانست به گونه ای حزب الله و حماس را بسیج کند و مورد حمایت قرار دهد که در اطراف اسرائیل گوش خوابانده اند و آن گونه که رهبر حزب الله سیدحسن نصرالله این هفته گفت «هر زمان آماده اند هزاران اسرائیلی را در صورت حمله به ایران بکشند.» تصادفی نیست که رئیس جمهور اسرائیل شیمون پرز می گوید وقتی به تکروی احتمالی اسرائیل علیه ایران می اندیشد شب ها خواب به چشمانش نمی آید. زیرا وی به شدت نگران است ایران با موشک هایش و متحدانش از اسرائیل انتقام بگیرد.
در همین حال آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد ما در سال 2001 می توانستیم تأسیسات اتمی ایران را نابود کنیم اما اکنون این کشور تأسیسات خود را پراکنده ساخته و به زیرزمین برده است.
به گزارش روزنامه اسرائیل هیوم، لیبرمن می گوید: اسرائیل باید در سال 2001 به تأسیسات اتمی ایران حمله می کرد. تمامی مبادلات و اقدام نکردن ها، امروز اسرائیل را در اقدامات پیشگیرانه ضعیف کرده است. من در سال 2001 هشدار داده بودم که اگر اقدام نکنیم ایران تاسیسات خود را متفرق و به زیرزمین منتقل می کند. اما تصمیم درستی گرفته نشد.
شوری به کوری رسیده رفقا! به قول بزرگ علوی مرض «قلم روش» گرفته ایم

«در دیزی اینترنت باز است اما... هرچیزی را نباید در آن ریخت. ما به قول بزرگ علوی بیماری قلم روش گرفته ایم و هر پرت و پلایی را در اینترنت منتشر می کنیم. گاه لازم است برای مدتی چرت و پرت ننویسیم و کاغذ و ماوس را کنار بگذاریم».
این جملات ، بخشی از نوشته آمیخته با اعتراض یکی از عناصر ضدانقلاب خارج نشین در پایگاه اینترنتی اخبار روز و در واکنش به دروغ پراکنی های زنجیره ای پیرامون شکنجه و جنایت در زندان های جمهوری اسلامی است.
نویسنده «اخبار روز» -ارگان گروهک های مارکسیستی مقیم خارج- در این مطلب اعتراضی تصریح کرد: اگرچه بسیاری از ما یک سینه سخن داریم اما گاه باید دور نوشتن خط کشید. وقتی «سیاسی کاری» جای کار سیاسی را می گیرد، ننوشتن با وقارتر و سنگین تر است. «بزرگ علوی» در رابطه با شخصی که جل جل و دم به دقیقه کاغذ سیاه می کرد و انتشار می داد ولی نوشته هایش بسیار سطحی بود از سر مهر و دوستی گفته بود؛ «قلم روش»... قلم روش مثل «شکم روش» که با آلو و زردآلو تشدید می شود، یک نوع اسهال و بیماری است. «اسهال قلمی» هم داریم که با شهرت طلبی تشدید می شود و با شلخته نویسی و انجماد فکری همراه است.
در ادامه این مطلب آمده است: در دیزی اینترنت باز است اما... هر چیزی را نباید در آن ریخت. این اواخر پرت و پلاگویی در مورد زندانهای جمهوری اسلامی باب شده و مدعیان از «دستگاه بیضه کشی که از روسیه خریداری شده و شکنجه گران برای یادگیری کار با آن در کره شمالی دوره دیدند»، «تجاوز بازجویان به کودکی هشت نه ساله»، و... کوتاه نمی آمدند و برای به کرسی نشاندن دروغهای زشت، ری و روم و بغداد را بهم می بافتند. هر چه هم با دلیل و برهان و از سر خیرخواهی، نادرستی ادعاها و بزرگنمایی ها نشان داده می شد به خود نمی آمدند. وقتی شوری به کوری رسید داد زندانیان سیاسی هم درآمد.
اخبار روز خواستار عذرخواهی از دروغ پراکنی های فاحش و حیثیت سوز شده و نوشت: آیا از شان کسی کاسته می شود اگر به خاطر تکثیر گزارش های غیرواقعی و توهین به شعور زندانیان سیاسی، فروتنانه از مردم پوزش بخواهد؟ آیا نباید قلم و تایپ و ماوسش را بشکند و خرد و خمیر کند؟ تا کی در چشم عقل، خار مغیلان زدن؟ وقتی پیش و بعد از انقلاب حتی یک دقیقه با دستبند و چشم بند روبرو نشده ایم، آیا حق داریم وقت و بی وقت در مورد زندان و اسیرکشی، نوشته های بی محتوا ارائه دهیم؟
نویسنده پایگاه اینترنتی اپوزیسیون خارج نشین در ادامه خاطر نشان کرد: گاه لازم است قلم و کاغذ و ماوس و تایپ را ببوسیم و کنار بگذاریم. من بیش و پیش از همه به خودم نهیب می زنم و به همین دلیل ادامه ویدیوهای تقویم تاریخ را وسط کار متوقف کردم. چرا؟ چون نمی خواهم چرت و پرت بنویسم و قلم روش شوم.

قدس

اعتراف وزیر خارجه ترکیه
گروه سیاسی: ترکیه که همواره سعی کرده است نقش خود را در میان کردهای مخالف سوریه و عراق مخفی نگه دارد اما چند روز پیش وزیر خارجه این کشور صراحتاً اعتراف کرد که از مسعود بارزانی حمایت می‌کند. داود اوغلودر پاسخ به پرسش «چنگیز چاندار» روزنامه نگار مشهور ترک گفته است: اگر کمک ارتش ترکیه نبود بارزانی در اربیل هیچ قدرتی نداشت.
دلسوزی هیگ برای تروریستها
گروه سیاسی: وزیر خارجه انگلیس اخبار اعدام چهار تروریست در ایران را مصداق نقض حقوق بشر دانسته است. برای آشنایی با برخی اقدامات این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: به شهادت رساندن گروهبان دوم نیروی انتظامی در خوزستان/ قتل زن دوم پدر رئیس گروهک توسط خود وی/ طراحی ترور رئیس جمهوری در یکی از سفرهای استانی/ حمله به سپاه ناحیه رامشیر به‌وسیله آرپی جی و...
تلاش برای راه اندازی روزنامه
گروه سیاسی: یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری که پیش از این نیز در انتخابات قبل شکست خورده بود، این روزها تلاش می‌کند با راه اندازی یک روزنامه فضای سیاسی کشور را به سمت خود جلب کند. به دلیل اینکه طی مراحل کسب مجوز انتشار روزنامه کمی طولانی است، گویا مشاوران وی به فکر اجاره کردن یک روزنامه یا خرید امتیاز آن افتاده اند.
اقدام شیطنت آمیز بی‌ بی سی
قدس آنلاین:بنگاه خبر پراکنی بی بی سی برای آنکه بتواند شیطنت رسانه‌ای خود درباره برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را به انجام برساند، مجبور به حذف نظرات کاربران خود شد و در مواجهه با اعتراض کاربران به اقدام خود اعتراف کرد.
مشکل دولت، مشاوران آن است
مهر:حجت الاسلام ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیتز، دولت دهم را پرتلاش و کاری خواند و گفت: یکی از اشکالات دولت به مشاوران آن بر می گردد، چراکه این مشاوران نتوانستند گره گشا باشند و همکاران کم توان و ناتوانی برای دولت بودند.
دلیل سفر بان‌ کی مون به نطنز
فارس: قرار است بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در حاشیه اجلاس غیر متعهدها در ایران از تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدید کند.
یک نمایش ضدایرانی
مشرق:ش. طلوعی، بازیگر بهایی که مدتی در داخل کشور فعال بود، در کنفرانس نمایشنامه نویسان زن در استکهلم مجال یافت تا نمایش سراسر دروغ «رقص پاییزی» را اجرا نماید.این بازیگر بهایی در نمایشنامه ضعیف خود، اتفاقات زندان گوانتانامو و ابوغریب را به ندامتگاه‌های کشورمان نسبت داده است.
مرسی پیامی از آمریکا نمی‌آورد
عصر ایران: یاسر علی، سخنگوی رسمی رئیس جمهور مصر گفت که محمد مرسی در سفر به ایران، حامل پیامهایی از آمریکا خطاب به ایران درباره مساله هسته ای نیست واین خبر شایعه است.
چرا هنیه به تهران نیامد؟
الف:«طاهر النونو»، سخنگوی دولت حماس گفت: هنیه برای جلوگیری از دامن زدن به اختلافها و شکافهای فلسطینی و عربی و اسلامی از حضور در نشست تهران عذر خواهی کرد.
یک دانشمند یهودی مسلمان شد
تابناک: رابرت گیلهم، مشهورترین دانشمند یهودی علم ژنتیک، پس از مطالعه آیات قرآنی، دین اسلام را برگزید. وی گفته است که دین اسلام کامل‌ترین دین محسوب می‌شود.
درآمد گردشگری ایران از اجلاس
تابناک:جهانیان، معاون گردشگری کشور با بیان اینکه تنها هزینه سفر 1+4 نفر از هیأتهای خارجی اجلاس تهران توسط ایران تأمین می‌شود، گفت: در حالی‌که درآمد حاصل از حضور هر فرد خارجی در کشور یک‌هزار و 730 دلار لحاظ شده، درآمد حاصل از هر کدام از این میهمانان برای گردشگری ایران بالای 5 هزار دلار برآورد شده است.

سفر 30 هیات غیرمتعهد به مشهد
آنا:براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود 30 هیات خارجی پس از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها برای زیارت عازم مشهد مقدس می‌شوند.
مشکل فقط اعدام اتباع ایرانی است!
خبرآنلاین:حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه با اشاره به موضوع اخیر اعدام اتباع ایرانی در عربستان که به گفته وی کنوانسیون‌های وین در ارتباط با آنان به صورت کامل اجرا نشده و از حقوق و دسترسی‌های مسلم کنسولی براساس رویه‌های موجود برخوردار نبودند،گفت: ما در مناسبات دوجانبه، جز موضوع اخیر اعدام اتباع ایرانی که متهم به حمل مواد مخدر بودند، حقیقتاً در دیگر حوزه‌ها در بخش دوجانبه، طی سال‌های گذشته مشکل حاد و جدی با عربستان نداشته‌ایم.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات