صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۵۳۹۴۴

اخبار ویژه برخی روزنامه های پنجشنبه 5/11/1391


 

 

خراسان

جام جم آنلاین خبر دادروزنامه انگلیسی گاردین نوشت: صدها هزار ایرانی مبتلا به بیماری های صعب العلاج به دلیل پیامدهای ناخواسته تحریم های بین المللی، در معرض خطر عاجل قرار گرفته اند. تحریم های مذکور باعث کمبود شدید داروهای حیاتی مانند داروهای شیمی درمانی ویژه سرطان و عوامل انعقاد خون در بیماری هموفیلی شده اند.

جام جم آنلاین نوشت

روزنامه ماینیچی ژاپن با اشاره به تولید فیلم ضد ایرانی « آرگو» در آمریکا که در آن موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 58 وارونه جلوه داده شده است نوشت: ایران فیلم آمریکایی« آرگو» با کارگردانی و بازیگری بن افلک را بر خلاف واقعیت دانست و به شدت به این فیلم اعتراض کرده و در عین حال ساخت فیلمی با موضوعی مشابه فیلم آرگو که در برگیرنده واقعیت ماجرای تسخیر سفارت آمریکا است، در دست تهیه دارد.

عصرایران نوشت

صادق زیباکلام استاد دانشگاه درباره سخنان اخیر حبیب ا...عسگراولادی،با بیان اینکه آقای عسگراولادی بین مصالح سیاسی و اخلاق، دومی را انتخاب کرده است گفت:عسگراولادی برعکس توصیه ماکیاولی عمل کرده و آبرو و حیثیت و جایگاه سیاسی خودش را به اخلاق ترجیح نداده است. او می گوید آفتاب عمر من بر لب بام رسیده و اخلاق و صداقت به کار آن دنیای من می آید.

تابناک مدعی شد

یکی از اعضای جبهه پایداری که هم اکنون نماینده مجلس نیز هست، به شش ماه حبس تعلیقی از سوی دادگاه محکوم شد. رأی دادگاه به دلیل دعاوی یک نماینده بر اعتبارنامه یکی دیگر از نمایندگان پرنفوذ مجلس و اثبات کذب بودن ادعاهای مطرح از سوی وی، صادر شد. این نماینده در مصاحبه خود با رسانه دیگری، گفته بود: رئیس کمیسیون امنیت ملی، توصیه نامه هایی را با سربرگ کمیسیون امنیت ملی در حمایت از گروه امیرمنصور آریا و خاوری نوشته بود.

راه دانشجو نوشت

بدرلوسخنگوی جمعیت آبادگران جوان، ضمن تکذیب دیدار انتخاباتی این جمعیت با محمدباقر قالیباف، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری هنوز سردرگم هستند و حضورشان در انتخابات هنوز معلوم نیست؛ لذا این سردرگمی به احزاب و تشکل های سیاسی نیز منتقل شده است.

نسیم نوشت

جمشید پژویان رئیس شورای رقابت با تأکید بر اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: یکی از دلایل تشدید تحریم ها اخلال در اجرای هدفمندی یارانه ها بود.اصلاح قیمت های نسبی، یک "باید" در اقتصاد کشور است.با پنج برابر شدن یارانه ها مخالف هستم. کالاهایی که یارانه دریافت می کردند عمدتا در سبد ثروتمندان بود و سهم کمی در سبد مصرفی فقرا داشت.

جمهوری اسلامی

* ظهر دیروز پخش فیلم سینمایی "رفیق فابریک" از تلویزیون تهران (شبکه 5) موجب خشم و حیرت خانواده‌ها گردید. این فیلم که حتی یک دقیقه آن خالی از جملات و اشارات و رفتارهای رکیک، مستهجن و ضداخلاقی نبود، دقایقی پس از اذان ظهر درحالی پخش شد که خانواده‌ها منتظر پخش مطالبی مناسب برای ارتقاء اخلاق فرزندان خود بودند. جمع کثیری از بازیگران نمایش‌های کوچه بازاری در این فیلم عاری از هنر و خلاقیت و فاقد کارگردانی و کشش داستانی حضور دارند و خرید آن مصداق بارز دور ریختن بیت المال و اهانت به شعور و اعتقادات مخاطبان سیمای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
*
دخالت‌های قطر، عربستان و ترکیه در امور سوریه و حمایت‌های مالی تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی توسط این کشورها، در قالب 400 سند توسط ارتش سایبری سوریه افشا می‌شود. این اسناد قرار است در روزنامه لبنانی "الأخبار" منتشر شوند.
*
در سطح استان اردبیل طی چند سال گذشته طرح‌های زیادی افتتاح شده که تعدادی از آنها به دلیل اجرای با عجله صرفاً برای افتتاح سریع، مشکلات فراوانی برای مردم بوجود آورده است. از جمله این طرحها افتتاح جاده اردبیل به سرچم است که یک سال پیش افتتاح گردیده و در بین مردم به جاده مرگ مشهور شده است. تاکنون در این جاده به علت مشکلات فنی، ریزش کوه و افتتاح ناتمام در تصادفات خونین حدود 25 نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر نیز مجروح و تعدادی معلول شده‌اند. اخیراً پلیس راه اردبیل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد جاده سرچم به منظور انجام اصلاحات تا مدتی مسدود است. به گفته استاندار اردبیل برای اجرای 285 طرح عمرانی در استان 34 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار تصویب شده ولی تاکنون فقط 9 میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص یافته است.

دنیای اقتصاد

جلیلی، لنکرانی و فتاح؛ گزینه‌های جبهه پایداری برای ریاست‌جمهوری

سایت خبری صراط نیوز نوشت: با توجه به اینکه پیش‌تر از سوی دبیرکل و سخنگوی این جبهه اعلام شده بود که جبهه پایداری انقلاب اسلامی در حال بررسی مصادیق کاندیداهای اصلح و تنظیم برنامه برای انتخابات ریاست‌جمهوری است، از گوشه و کنار خبر می‌رسد که جبهه پایداری از بین سه گزینه کامران باقری لنکرانی، سعید جلیلی و پرویز فتاح، یکی را به عنوان کاندیدای خود مطرح خواهد کرد.

 

دیدارهای غیررسمی اعضای پایداری با فتاح و جلیلی برای سنجیدن میزان همسویی آنها با گفتمان پایداری انقلاب و همچنین برنامه‌ریزی برای حضور پرقدرت پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله اقداماتی است که توسط اعضای برجسته این گروه صورت گرفته است.بر اساس این گزارش، پیش از این از فتاح به عنوان شهردار بعدی تهران نام برده می‌شد.

کیهان

 

 

ایران همکاری با آژانس را منوط به کسب نتیجه می داند  ایران در برابر غرب استراتژی 2 گام به جلو و یک گام به عقب را در پیش گرفته است.
خبرگزاری رویترز با انتشار این تحلیل نوشت: ایران احتمالا از روند همکاری با آژانس دست می کشد تا از آن به عنوان اهرمی ترغیب کننده در جهت لغو تحریم ها یا دریافت دیگر امتیازها در چارچوب مذاکرات گسترده تر با قدرت های جهانی استفاده کند. به این ترتیب می توان درک کرد که چرا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر اخیر خود به تهران دست خالی بازگشتند. ایران بارها در گذشته اعلام کرده است که در مقابل همکاری با آژانس انتظار نوعی پاداش دارد. به گفته یک مقام غربی، ایران این را می خواهد و نشانه ای از عقب نشینی در این زمینه وجود ندارد.
رویترز می نویسد: در صورتی که این نگرش تهران باشد، تلاش یکساله آژانس برای دسترسی به سایت پارچین در جنوب شرق تهران تا زمانی که دیپلماسی بین ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) در بن بست باشد، راه به جایی نمی برد.
یک دیپلمات غربی روند مذاکرات آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران را یک بازی از قبل پیش بینی شده از سوی تهران می داند که دو گام رو به جلو و یک گام رو به عقب است. به نتیجه نرسیدن مذاکرات اخیر در تهران، شکست دیگری بود برای روند طولانی مذاکره بر سر برنامه های هسته ای ایران که هدف آن تعدیل نگرانی های بین المللی در این زمینه است. هم ایران و هم گروه 1+5 می گویند پس از 7 ماه آماده از سرگیری مذاکره هستند، اما اولویت های دو طرف متفاوت است. غرب خواستار محدودیت بخشی حساس از برنامه های هسته ای ایران است که می تواند کارایی نظامی داشته باشد و در مقابل ایران، تعلیق تحریم ها و به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای را اولویت مذاکره می داند.
دریل کیمبال، از انجمن کنترل تسلیحاتی در آمریکا می گوید، ایران آشکارا به دنبال تعلیق همکاری خود با آژانس است تا اهرم های خود را در مقابل 1+5 افزایش دهد.
به گزارش دیپلماسی ایرانی یک مقام غربی در گفت و گو با رویترز تصریح می کند که هیچ تمایلی در بین قدرت های غربی برای پاداش دادن به تهران وجود ندارد. حتی در صورتی که ایران با آژانس همکاری کند نیز، 1+5 امتیازی به ایران نخواهد داد چرا که به نظر آمریکا و متحدانش، موضوع ایران و آژانس جدا از روند مذاکرات تهران و گروه 1+5 است.(!)
کلیف کاپچان، تحلیلگر سیاسی در این زمینه می گوید اکنون ایرانیان به پیشنهادهای غرب علاقه ندارند و در مقابل می کوشند از اهرم آژانس استفاده کنند

قدس

آغاز فعالیت انتخاباتی شریعتمداری
جهان: دفتر محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی و یکی از نامزدهای جبهه اصلاحات، محسن بهرامی را به عنوان سخنگوی رسمی فعالیت انتخاباتی خود معرفی کرد.
صحبتی از حدادعادل نبوده است
ایلنا:حجت الا��لام جلالی، عضو جبهه پایداری در مورد بررسی جبهه پایداری برای انتخابات گفت: گزینه‌هایی در حال بررسی است اما صحبتی از حدادعادل نبوده است.

وعده‌های احمد شهید به منافقین
باشگاه خبرنگاران: احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به دنبال قرار ملاقاتهای پی در پی با عوامل منافقین، قول پیگیری خواسته‌های اعضای این گروهک را داده است.
مرخصی‌زندانیان حوادث انتخابات 88
فرارو: زندانیان حوادث پس از انتخابات سال 88 یکی پس از دیگری به مرخصی می آیند. احمد زیدآبادی و مسعود باستانی دو تن از روزنامه نگاران زندانی در زندان رجایی شهر کرج، شامگاه سه شنبه سوم بهمن به مرخصی آمدند.خبرها حاکی است به افرادی مانند مهسا امرآبادی و بهمن احمدی امویی ،بهنام ابراهیم‌زاده ،بهاره هدایت، حشمت‌ا... طبرزدی و محمدصدیق کبودوند نیز مرخصی داده شده است.
می خواهند رقاصی را در ایران پیاده کنند
ایرنا:آیت ا... محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت:کسانی که دم از انتخابات آزاد می زنند در صدد هستند تا صبغه اسلامی را از ایران گرفته و مسایل غیراخلاقی مانند رقص را در ایران پیاده کنند.

مناظره زاکانی و خباز
فارس:علیرضا زاکانی، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و محمدرضا خباز نماینده اصلاح‌طلب سابق مجلس با موضوع «جریان‌های سیاسی، بایدها و نبایدها» در برنامه دیروز امروز فردا مناظره می‌کنند.
دولت در عالم خیال است
مهر:حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: دولت پولی ندارد و در عالم خیال است و با خیال نمی‌توان جامعه را اداره کرد.

پیوستن رضایی به ائتلاف سه‌گانه؟
فارس:حسین کنعانی، مسؤول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی از حضور محسن رضایی در جلسه اخیر این جبهه و بحث درباره انتخابات آینده و پیوستن وی به ائتلاف سه‌گانه خبر داد.
گلایه از حذف مستند جنگی
رجا:مصطفی رزاق‌کریمی، کارگردان مجموعه مستند خاطراتی برای تمام فصول، با 
اشاره به اینکه جهان بر موضوع جانبازان شیمیایی سرپوش گذاشته از حذف این مستند جنگی
 از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر با 
وجود چهار رأی مثبت گلایه کرد.
بیانیه جامعه مدرسین پیشنهاد من بود
خبرآنلاین:سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با تاکید بر حفظ حرمت حبیب ا... عسگراولادی گفت:بیانیه جامعه مدرسین با پیشنهاد اینجانب نوشته شد تا از تشتت آرا در جامعه مدرسین نسبت به مواضع آقای عسگراولادی اجتناب شود.

محکومیت یک نماینده مجلس
تابناک:یکی از اعضای جبهه پایداری که هم‌اکنون نماینده مجلس نیز هست، به 6ماه حبس تعلیقی از سوی دادگاه محکوم شد.رأی دادگاه به دلیل دعاوی وی بر اعتبارنامه یکی از نمایندگان پرنفوذ مجلس شورای اسلامی و اثبات دروغ بودن ادعاهای مطرح از سوی وی، صادر شد.
شایعه برکناری‏ام شیطنت است
ایرنا:سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد درباره اخبار کنار گذاشته شدنش از مسؤولیت این وزارتخانه،گفت که اینگونه شایعه پراکنی شیطنت برخی سایت‌های خبری و رسانه هاست. 

از جزئیات این مسأله اطلاع ندارم
فرارو: عباس عبدی، فعال سیاسی درباره استراتژی حضور دولت در انتخابات آینده گفت:بنده
 از جزئیات این مسأله اطلاع ندارم، همچون 
دیگر مسایل که هیچکس از جزئیات آنها اطلاع ندارد.
رأی دیوان عدالت همان است
مهر:حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه گفت:رأی دیوان عدالت در مورد مرتضوی همان حکم لغو مدیرعاملی او در سازمان تامین اجتماعی بود که اعلام شد.
بسته تحریمها درشب انتخابات!
ایران هسته ای: برخی منابع دیپلماتیک گفته‌اند که آمریکا قصد دارد دقیقا درآستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران یک تحریم غیر منتظره، پر سر و صدا و بسیار خصمانه را علیه ایران به اجرا بگذارد.
مأموریت جدید منافقین
قدس آنلاین: یکی از اعضای تازه جدا شده منافقین در عراق در گفت: مسعود رجوی سرکرده منافقین دستور داده تا سرحد امکان نیروهایش به خرابکاری در کمپ لیبرتی بپردازند و تصاویری از وضعیت نامطلوب لیبرتی را منتشر کنند. رجوی گفته که ما فقط از این طریق می‌توانیم سازمانهای بین‌المللی را تحت تأثیر قرار دهیم.

 

 

 

جام جم

پاسخ هنری ایران به آمریکا

روزنامه ماینیچی ژاپن با اشاره تولید فیلم ضد ایرانی « آرگو» در آمریکا که در آن موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 58 وارونه جلوه داده شده است نوشت: ایران در خصوص فیلم آمریکایی« آرگو» با کارگردانی و بازیگری بن افلک که در پاییز سال گذشته شوک بزرگی در سراسر آمریکا پدید آورد، با اشاره به اینکه:« برخلاف واقعیت است.» به شدت به این فیلم اعتراض کرده و در عین حال ساخت فیلمی با موضوعی مشابه فیلم آرگو که در برگیرنده واقعیت ماجرای تسخیر سفارت آمریکا است، در دست تهیه دارد. این روزنامه افزود: عطاالله سلمانیان، کارگردان سینمای ایران، در همین راستا اظهار داشت:« سناریو فیلمی که در برگیرنده واقعیت ماجرا تسخیر سفارت آمریکا است، توسط دولت ایران تایید شده است.» به نظر می رسد دولت ایران هزینه ساخت این فیلم پرداخت خواهد کرد.

بیماران قربانی تحریم غرب

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: صدها هزار ایرانی مبتلا به بیمار های صعب العلاج به دلیل پیامدهای ناخواسته تحریم‌های بین المللی، در معرض خطر عاجل قرار گرفته اند. تحری�� های مذکور باعث کمبود شدید داروهای حیاتی مانند داروهای شیمی درمانی ویژه سرطان و عوامل انعقاد خون در بیماری هموفیلی شده اند. این روزنامه در گفتگو با «ناصر نقدی» مدیر کل «داروپخش»،به نقل از وی می نویسد:«بیمارانی وجود دارند که برای آنها وجود دارو تفاوت میان مرگ و زندگی است. دنیا در مورد آن چه کاری انجام می دهد؟آیا انگلستان، آلمان و فرانسه نسبت به آن چه که انجام می دهند، اندیشه می کنند؟ اگر مبتلا به سرطان باشید و داروی شیمی درمانی را یافت نکنید، مرگ شما به زودی از راه می رسد. موضوع به همین سادگی است.»

عسگراولادی مرد اخلاق

صادق زیباکلام استاد دانشگاه درباره سخنان اخیر حبیب الله عسگراولادی گفت: من با اعتقاد به یک اصل و قاعده کلی، این حرفها را واجد اصالت می دانم. یعنی ما در چنین مواردی نمی توانیم و نباید بنا را بر توطئه اندیشی بگذاریم و بگوییم عسگراولادی با اذن مراکز قدرت چنین حرفهایی می زند تا فضا سنجیده و واکنش جامعه و نیروهای سیاسی معلوم شود.به گزارش عصر ایران ؛ وی با بیان اینکه آقای عسگراولادی بین مصالح سیاسی و اخلاق، دومی را انتخاب کرده است افزود:عسگراولادی برعکس توصیه ماکیاولی عمل کرده و آبرو و حیثیت و جایگاه سیاسی خودش را به اخلاق ترجیح نداده است. او می گوید آفتاب عمر من بر لب بام رسیده و اخلاق و صداقت به کار آن دنیای من می آید.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات