صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۶۳۴۲۵

حضور بیش از 15 میلیون زائر حسینی در کربلا؛ حرکت عزاداران آفریقایی و اروپایی به سوی عراق

"طارق الخیکانی" عضو شورای استانداری کربلا خاطر نشان کرد: تعداد زائران اربعین حسینی در کربلا به بیش از 15 میلیون زائر می رسد که از این تعداد حدود یک میلیون و 300 هزار تن از زائران خارجی و غیر عراقی هستند.

به گزارش اسلام تایمز به نقل از منابع مختلف عراقی، "طارق الخیکانی" عضو شورای استانداری کربلا خاطر نشان کرد: تعداد زائران اربعین حسینی در کربلا به بیش از 15 میلیون زائر می رسد که از این تعداد حدود یک میلیون و 300 هزار تن از زائران خارجی و غیر عراقی هستند.

این مقام مسئول در استان کربلا همچنین افزود: زائران خارجی مذکور از بیش از 70 کشور اسلامی و عربی وارد کربلا می شوند.

وی در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات از سوی دولت عراق گفت: حدود 4800 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران و بازگشت راحت آنان بعد از اتمام مراسم اربعین در نظر گرفته شده است.

همچنین منابع عراقی خبر دادند که هیئت های عزاداری از سوئد به همراه دیگر هیئت های عزاداری خارجی برای احیای مراسم اربعین امام حسین علیه السلام که جان خود را فدای انسانیت کرد، وارد نجف شدند تا از آنجا به سوی کربلا حرکت کنند.

در همین حال یک زائر حسینی از کشور سنگال به خبرنگار "نهرین نت" گفت: امروز ما به عراق آمده ایم تا به دعوت قدیمی امام حسین علیه السلام یعنی همان ندای "هل من ناصر ینصرنی" پاسخ دهیم.

این زائر سنگالی افزود: اگر ما در آن زمان نبودیم تا با او شمشیر برداریم و با دشمنان بجنگیم امروز در این راه می جنگیم و به دعوت او پاسخ می دهیم.

در مسیر نجف تا کربلا هیئت های خدمات رسانی به زائران حسینی از کشورهای مختلف عربی دیده می شود، این درحالی است که در کنار این هیئت ها ، هیئت هایی از کشورهای آفریقایی و اروپایی نیز بسیار فعال هستند و به زائران امام حسین علیه السلام خدمات رسانی می کنند برخی از این هیئت ها طی سالهای اخیر در این خدمات دهی مشارکت داشته اند و برخی هم برای اولین بار است که در عراق هیئت برپا کرده اند.

کشورهای غنا، نیجریه ، مجمع الجزایر کومور، تانزانیا، سنگال از جمله کشورهای آفریقایی هستند که با تشکیل هیئت های عزاداری به خدمات دهی به زائران می پردازند.

از کشور روسیه نیز هیئت هایی در مسیر حرکت پیاده زائران حسینی مشغول به خدمات دهی هستند، مسئول هیئتی از روسیه در خصوص حضورشان در عراق گفت: مشارکت روسیه مانند بقیه کشورها است و شخصیت امام حسین علیه السلام مختص به یک کشور نیست بلکه ابی عبدالله حسین علیه السلام مختص به همه ملیت ها ، زبان ها و کشورها است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات