صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۶۴۹۴۶

علت کناره گیری صدر


یکی از اعضای جریان صدر گفت فشارها برای پذیرش نخست وزیری نوری مالکی برای بار سوم، علت اصلی کناره گیری او از سیاست بود.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به قلم حمزه مصطفی از بغداد نوشت:‌ انتظار می‌رود فراکسیون پارلمانی الاحرار وابسته به جریان صدر و وزیران این فراکسیون، درباره تصمیم مقتدی صدر مبنی بر کناره گیری از زندگی سیاسی، موضعی یکپارچه اتخاذ کنند. از سوی دیگر، جریان صدر دیروز نیز روند انحلال دفاتر خود را ادامه داد و اسامی کسانی که بخش های باقی مانده این دفاتر را اداره می‌کنند، اعلام کرد به این شرط که بخش های باقی مانده در امور سیاسی دخالت نداشته باشند.
امیر الکنانی، عضو فراکسیون الاحرار در مجلس عراق، دیروز بعد از کنفرانسی خبری که در پی اعلام استفعای خود برگزار کرد، از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی و وزیران وابسته به جریان صدر برای اتخاذ تصمیم های مهم و سرنوشت ساز خبر داد.
یکی دیگر از رهبران بارز جریان صدر که خواست نامش فاش نشود، درباره کناره گیری نوزده نفر از اعضای جریان صدر از زندگی سیاسی گفت: به جز استعفاهایی که در کنفرانس های خبری اعلام شده است، همگان تصمیم گرفته اند در این خصوص، با رسانه ها صحبت نکنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون بازنشستگی و به خصوص بخش امتیازها که برخی نماینده ائتلاف ملی از جمله نمایندگان جریان صدر، تصویب کرده اند، عامل کناره گیری مقتدی صدر از زندگی سیاسی بوده است یا خیر، گفت: این مسائل علت اصلی نیست. بلکه بر اساس اطلاعات اولیه، فشارهای وارد شده داخلی و خارجی، بر مقتدی صدر به منظور قبول نخست وزیر نوری مالکی برای بار سوم، علت اصلی کناره گیری از سیاست بود، زیرا مقتدی صدر به شدت با نخست وزیری نوری مالکی برای بار سوم مخالف است

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات