تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۷۳۹۰۴

اقدامات داعش برای جلوگیری از شکست در موصل


گروه تروریستی داعش کار حفاری خندق در اطراف شهر موصل را برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی آغاز کرده است. این اقدام داعش بعد از شکست هایش در استان های صلاح الدین و الانبار صورت می گیرد.
وی افزود: احداث خندق و استحکامات موسوم به "دژ خلافت" در اطراف شهر موصل از آخرین تحرکات گروه تروریستی داعش برای مقابله با ارتش و نیروهای داوطلب مردمی است اما به گفته کارشناسان، این خندق نمی تواند مانعی در برابر پیشروی نیروهای عراقی به شمار آید.
علی عبدالغنی از کارشناسان امنیتی در استان نینوا به خبرنگار العالم گفت: احداث خندق در اطراف شهر موصل بی شک بسیار ساده است اما عبور از این خندق ها نیز بسیار آسان است.
یکی از شهروندان عراقی نیز به خبرنگار العالم گفت: گروه داعش فروپاشیده است و در مدت زمان بسیار کمی شکست خواهد خورد و برنامه داعش در داخل شهر موصل پایان یافت و مردم حضور این جنایتکاران در داخل شهر نمی پذیرند.
ناظران می گویند که احداث خندق در اطراف شهر موصل در پی شکست های داعش در استان های صلاح الدین و الانبار است و عناصر داعش برای احداث آن از مردم شهر از جمله نوجوانان استفاده می کنند که عمر آنها از 15 سال تجاوز نمی کند.
عرض این خندق سه متر و عمق آن دو متر است که شهر موصل را از جنوب و شرق احاطه می کند.
غیاث السورحی مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان عراق به خبرنگار العالم گفت: داعش خندق در اطراف شهر موصل احداث کرده است و براساس اطلاعات ما عمق آن دو متر و عرض آن سه متر است. این اقدام به خاطر ترس از هرگونه حمله به موصل صورت گرفت و این حمله به زودی انجام خواهد شد.
سالم جمعه عضو مجلس نمایندگان عراق از موصل نیز به خبرنگار العالم گفت: داعش نفس های آخر را می کشد و برای این گروه جز نفس آخر را کشیدن و وادار کردن کودکان داخل شهر موصل و جوانان برای حفر خندق در اطراف آن چیزی باقی نمانده است. ساعت صفر نزدیک شده است.
درپی اقدام هواپیماهای عراقی در ریختن اعلامیه بر فراز شهر موصل و اعلام نزدیک بودن ساعت صفر برای حمله به گروه داعش در این شهر، عناصر داعش کار احداث "دژ خلافت" خود را سرعت بخشیده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات