تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۷۴۳۴۰

اخبارویژه روزنامه‌ها27فروردین


اخبار ویژه روزنامه‌ها 27 فروردین

**************************

روزنامه کیهان **

سانسور هشدار وزیر نفت در روزنامه‌های ذوق‌زده از توافق هسته‌ای
روزنامه‌های شبه‌اصلاح‌طلب سخنان مهم وزیر نفت مبنی بر «عمل نکردن آمریکا به تعهدات خود در توافق ژنو» را به تیغ سانسور سپردند.
وزیر نفت روز سه‌شنبه تصریح کرده بود بندهای مربوط به بیمه و درآمدهای نفتی در توافق ژنو عملی نشد. این سخنان وزیر نفت از آن جهت مهم است که توافق موقت ژنو آینه‌ای از افق توافق جامع نهایی و بدعهدی آمریکا و متحدان غربی اوست.
این اظهارات مهم بیژن زنگنه از سوی روزنامه‌های آرمان، آفتاب یزد، اعتماد، شرق و چند روزنامه دیگر سانسور شد. برخی از این روزنامه‌ها نه تنها در صفحه اول خود هشدار مهم زنگنه را پوشش ندادند بلکه حتی در صفحات داخلی نیز- با وجود انتشار دیگر اظهارات زنگنه- سانسور کردند.
در همین حال سایت جهان‌نیوز با بررسی پیامدهای مهم اظهارات وزیر نفت درباره بدقولی‌های طرف غربی نوشت: پس از امضای برنامه مشترک اقدام (موسوم به معاهده ژنو) در 3 آذر 92 آقای روحانی، تیم دیپلماسی و رسانه‌های حامی دولت با ذوق‌زدگی سخن از لغو تحریم‌ها راندند. معاونان وزارت نفت از هجوم شرکت‌های نفتی به بازار ایران سخن می‌گفتند. آقای زنگنه نیز دو روز بعد از توافق ژنو در مصاحبه با روزنامه فایننشال‌تایمز گفت: «این گام نخست به سوی لغو تحریم‌ها علیه ایران است و معتقدم گام نخست بسیار مهم است. پس از این توافق بسیاری از آثار روانی این تحریم‌ها از میان رفته است... این توافق پس از گذشت 10 سال مذاکره با گروه 5+1 به معنای ارسال نشانه‌هایی به بازارهای بین‌المللی و جامعه جهانی مبنی بر این است که مشکلات میان ایران و قدرت‌های غربی حل و فصل شده است. ما نسبت به لغو تحریم‌ها خوش‌بین هستیم».
وزیر نفت قبل از اجلاس اوپک که با فاصله کمی نسبت به معاهده ژنو (ده روز بعد) برگزار می‌شد، با صراحت این پیام را داد که ایران به بازارهای نفت بازمی‌گردد: ما می‌توانیم بلافاصله پس از لغو تحریمها به ظرفیت‌ کامل تولید چهار میلیون بشکه نفت در روز بازگردیم. بر این اعتقادیم که حق ما است که صادرات نفت خود را افزایش دهیم.
جهان‌نیوز می‌افزاید: بعد از گذشت قریب به 16 ماه از امضای توافقنامه ژنو و تبلیغات گسترده و فراوان رسانه‌های حامی دولت، وزیر نفت بدون اشاره به ذوق‌زدگی‌ها و خبرهای قبلی منتشر شده درباره برداشته شدن تحریم نفت، سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اذعان کرد: بند مربوط به بیمه و دریافت درآمدهای نفتی در توافق ژنو عملی نشد.
فراتر از بی‌اثری توافق ژنو در تعلیق تحریم‌ها و حاصل نشدن فایده‌ای از این مسیر، این توافقنامه باعث رسمیت بخشیدن تلویحی به تحریم‌ها از سوی ایران و حتی پذیرش تعهدات بیشتری از سوی ایران برای رعایت تحریم‌های غیرقانونی ظالمانه شده است. ایران پس از توافق ژنو به صورت جدی نمی‌تواند حتی نسبت به دور زدن تحریم‌ها نیز اقدام کند. چرا که این اقدام از سوی 5+1 به مثابه نقض توافق برداشت می‌شود.
جهان‌نیوز می‌نویسد: در واقع آقای زنگنه با این سخن بر خود تحریمی‌هایی که به دلیل توافق ژنو بر ایران تحمیل می‌شود، تاکید می‌کند. با توجه به این بدقولی‌ها و فشارهایی که آمریکا پس از امضای توافق ژنو به ایران وارد کرده است، بی‌شک اگر در نگارش متن حقوقی توافق لوزان دقت و کارشناسی لازم از طرف تیم ایرانی صورت نگیرد، تکرار سرنوشت نامطلوب توافق ژنو در پردرآمدترین بخش اقتصادی (صنعت نفت و پتروشیمی) دور از انتظار نیست
حرکت لاک‌پشتی انشعاب حامیان دولت از فراکسیون رهروان

یک نماینده حامی دولت از تشکیل فراکسیون اعتدال «با حضور 29 نماینده و ده‌ها نماینده دیگر» خبر داد.
تشکیل فراکسیون حامیان دولت در 17-18 ماه گذشته بارها زمزمه شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. رفتار این طیف در کنار افراطی‌گری و اهانت برخی مسئولان دولتی علیه مجلس باعث آن شد که تعداد منتقدان در مجلس رو به افزایش و تعداد نمایندگان حامی رو به کاهش بگذارد.
اکنون پیرمؤذن خبر از تشکیل فراکسیونی با عنوان اعتدال می‌دهد و می‌گوید: تشکیل این فراکسیون را هفته آینده اعلام می‌کنیم.
وی پس از اسم بردن از 29 نماینده از جمله «تابش، پزشکیان، تاجگردون، محجوب، مطهری، نکو و...» قید «ده‌ها نماینده دیگر»! را نیز آورده است.
همزمان بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تشکیل حزب علی لاریجانی گفت: این حزب تشکیل شده است و طی روزهای آینده کاظم جلالی توضیحات کامل آن را ارائه خواهد کرد.
به گزارش تابناک، وی ادامه داد: اعضای این حزب را جمعی از فراکسیون رهروان ولایت و طرفداران علی لاریجانی در خارج از مجلس تشکیل می‌دهند.
در همین حال عابد فتاحی از حامیان تشکیل فراکسیون اعتدال در مصاحبه با سایت آفتاب و در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال ائتلاف رهروان ولایت با اعتدالیون برای انتخابات آتی مجلس وجود دارد، عنوان کرد: هنگامی که من می‌خواستم راه‌اندازی فراکسیون اعتدال را در مجلس پیگیری کنم در جلسات متعدد با فراکسیون رهروان ولایت به این نتیجه رسیدیم که این ائتلاف شکل نخواهد گرفت و آقای لاریجانی نپذیرفتند بر این اساس بعید می‌دانم که این ائتلاف شکل بگیرد.
اما روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در تحلیلی کنایه‌آمیز با عنوان «خوابی 20 ماهه برای تشکیل فراکسیون اعتدال و حمایت از دولت» نوشت: از وعده‌های یکی دو هفته‌ای برخی نمایندگان به تشکیل فراکسیون حامی دولت 20 ماه گذشته اما هنوز این یکی دو هفته از راه نرسیده است حالا می‌گویند 29 نفر و «ده‌ها نماینده خوشفکر دیگر» می‌خواهند فراکسیون مذکور را راه بیاندازند. سابقه تلاش‌های مکرر و البته بی‌سرانجام اعتدالیون مجلس برای این کار اما خیلی‌ جای خوش‌بینی برای عملی شدن این سخنان باقی نمی‌گذارد. خرداد سال گذشته و در جریان انتخابات هیئت رئیسه مجلس، وقتی هواداران دولت متوجه شعف طیف مخالفان و فراکسیون اصولگرایان از فروپاشی مجموعه رهروان شدند نهایتا نظر خود را تغییر دادند؛ تغییری که البته نقش‌آفرینی علی لاریجانی و نزدیکان او در جریان مناسبات دولت و مجلس هم در آن بی‌تاثیر نبود. هر چند تقریبا دو ماه بعد از آن تاریخ و در بزنگاه استیضاح رضا فرجی‌دانا، فراکسیون رهروان عملا دچار دوگانگی شد و تا همین حالا هم نتوانسته نقش سیاسی جدی در مناسبات بهارستان ایفا کند.
این روزنامه افزود: نه پیشینه تلاش‌ها برای تشکیل فراکسیون اعتدال و نه وضعیت کنونی هواداران دولت، هیچ کدام نشانی از این ندارد که اعتدالیون بتوانند ظرف یکی دو هفته آینده از مجموعه رهروان اعلام استقلال کنند.

روحانی برای افراطیون کارگزاران فراتر از انتظار ظاهر شده است
یک عضو تازه وارد حزب کارگزاران می‌گوید: با روحانی جواب می‌گیریم و او اصلاح‌طلب‌تر از آن است که انتظارش را داشتیم.
سعید لیلاز در مصاحبه با روزنامه اعتماد مدعی شد: از آنجا که ما اصلاح‌طلب هستیم و اکثریت جامعه ایران را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دهند- من یقین دارم که بیش از 70 درصد مردم ایران طرفدار اصلاحات و اصلاح‌طلب هستند و از رهبران اصلاح‌طلب حمایت می‌کنند- اساس اصلاح‌طلبی یعنی پرهیز از خشونت، پرهیز از راه‌حل‌های رادیکال، پرهیز از قهر کردن با سرنوشت سیاسی کشور. ما در سال 92 به بهترین گزینه ممکن رای داده و همواره نیز همین کار را انجام داده‌ایم. شاید برخی بگویند بهتر از آقای روحانی هم بوده است. خب بله، این حرف را در مورد رئیس دولت اصلاحات نیز می‌توان زد اما تمدن‌ها همواره به بهترین گزینه موجود در چارچوب‌های عینی و ممکن که بتواند در داخل سیستم فعلی و برای خروج از بن‌بست راهی پیدا کند رای می‌دهند. همین کار را نیز با آقای روحانی کردند و من مطمئن هستم که ما از آقای روحانی جواب می‌گیریم.
وی همچنین گفته است: روحانی جدی‌تر و اصلاح‌طلب‌تر از آنی است که ما در ابتدا انتظارش را داشتیم.
ادعای وی مبنی بر پرهیز اصلاح‌طلبان از خشونت و راه‌حل‌های رادیکال در حالی است که افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی دوبار در سال‌های 78 و 89 مرتکب آشوب‌افکنی بی‌سابقه و مقابله‌های جدی با مکانیزم‌های قانون اساسی شدند.
همچنین ادعای پذیرش اصلاح‌طلبان از سوی 70 درصد مردم مغایر با واقعیت انتخابات سال 92 است چه اینکه تصریح اصلاح‌طلبانی نظیر آقای علی نجفی و رهامی و... آخرین نظرسنجی این طیف 4 روز مانده به انتخابات حاکی از رأی 8 درصد عارف به عنوان نامزد اصلاح‌طلب بود.
لیلاز که از جمله بازداشتی‌های فتنه سال 88 است، مهرماه سال گذشته به همراه تندروهایی نظیر محمد قوچانی به عضویت شورای مرکزی کارگزاران درآمد. پس از این اتفاق محمد هاشمی دبیر سیاسی کارگزاران در اقدامی اعتراضی استعفا کرد و در مصاحبه با ندای ایرانیان با هشدار نسبت به تکرار تندروها و سرنوشت حزب مشارکت اعتراض کرد. او همچنین تصریح کرد به انقلاب دلبستگی دارد.

تعجب و اعتراض حامیان دولت به حاشیه‌سازی هاشمی
اظهارات حاشیه‌ساز هاشمی رفسنجانی با اعتراض‌هایی در محافل حامی دولت و اصلاح‌طلب روبرو شده است.
سایت‌های تدبیر و خرداد در این زمینه نوشتند: اگر بخواهیم بی‌تعارف و بدون تکلف به نقد این موقعیت بپردازیم باید بگوییم تکرار حملات آیت‌الله هاشمی به برخی گروه‌های سیاسی که به شکل طبیعی پاسخ تند آنها را نیز در پی خواهد داشت نتیجه‌ای جز دوقطبی کردن فضای کشور و آن هم حول محور خود او ندارد
نویسنده با طرح سؤالاتی می‌نویسد هاشمی رفسنجانی یک بار دیگر با سخنان روز یکشنبه خود زیر ضرب مخالفان سیاسی‌اش رفت. ذکر خاطره‌ای از همسر امام(ره) و حمله او به «دلواپسان»، حمله‌های متقابلی به دنبال داشت.
حمله‌هایی که انجام آنها بعد از این سخنان از روز هم روشن‌تر بود. سؤال جدی این است که این زد و خوردها بین هاشمی و مخالفانش می‌تواند چه ره‌آوردی برای گشایش فضای سیاسی داشته باشد؟
امروز اما کار ویژه سخنان هاشمی رفسنجانی چیست؟
در ادامه تحلیل آمده است: در چنین فضایی طرح اظهاراتی مشابه آنچه که روز یکشنبه از زبان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شنیده شد جز یکدست کردن جریان مخالف برای حمله به او چه آورده و حاصل دیگری دارد؟ هاشمی رفسنجانی خود بهتر از هر کس دیگری می‌داند که بعد از هر اظهارنظری از این دست باید در انتظار موضع‌گیری یکدست مخالفان علیه خودش باشد. بیراه نیست که بگوییم این واقعیت را حتی کسانی که به صورت جسته و گریخته اخبار و تحولات سیاسی را پی می‌گیرند نیز متوجه می‌شوند.
نویسنده با تاکید بر بازی هاشمی در پازل می‌افزاید:
سوالی که سخت می‌توان برای آن جوابی یافت این است که شخصیتی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با آن سابقه دیرینه و نقش پررنگ که در انقلاب داشته، چه نیازی دارد تا موافقت چهره‌هایی هر چند ارزشمند چون همسر امام (ره) را به تصمیم خود برای ورود به انتخابات ضمیمه کند؟ آیا اگر آن موافقت و حمایت همسر حضرت امام (ره) نبود سال 84 آیت‌الله هاشمی وارد انتخابات نمی‌شد و آیا اینکه دیگر نامزد‌های ریاست‌جمهوری که در دوره‌های دیگر چنین موافقتی نگرفته‌اند، نشان از قدم‌های لرزان آ‌نها در ورود به پروسه انتخابات است؟ سوال دیگر اینکه مگر سابقه و پیشینه و نفوذ هاشمی در انقلاب و نظام اینقدر ضعیف است که بخواهد اینچنین به انتخابات ورود کند؟
سایت‌های تدبیر و خرداد تصریح می‌کنند: اکنون بعد از 20 ماه از عمر این دولت قطعا وقت تذکر و هشدار به پاستورنشینان نیز رسیده است که در برخی مسایل دقت و همت بیشتری به خرج دهند. همچنین از آیت‌الله که این روزها به درستی از فضا و روند سال‌های گذشته انتقاد می‌کند و به دفاع از آزادی و حقوق مردم می‌پردازد، انتظار می‌رود که نگاهی منصفانه نیز به عملکرد و نقش خود در دوره‌های گذشته بیاندازند. به هر حال در دولت‌های وی نیز برخی اتفاقات ناخوشایندی در کشور رخ داد که مورد انتقاد بسیاری از چهره‌ها و گروه‌ها قرار گرفته و آقای هاشمی نه تنها هیچ‌وقت انتقادها به نقش و رفتارهای خود را نپذیرفته بلکه همیشه دفاع تمام قدی از عملکرد خود داشته است. علاوه بر این هاشمی برای دفاع از حقوق مردم، همچنان که از دلواپسان به درستی انتقاد می‌کند، می‌تواند نگاهی هم به مدیریت دانشگاه آزاد و میزان رضایت مردم از عملکرد مسئولان این مجموعه داشته باشد تا ببیند چه ظلمی در این ��جموعه بر مردم می‌رود و مردم چه نظری دراین‌باره دارند. به هر حال یک چهره سیاسی به جز اظهارنظر و سخنرانی کردن می‌تواند دست به اقدامات دیگری هم بزند.
*************************************
روزنامه خراسان
 پايگاه خبري پارس مدعي شد

عبدالستار ريگي ، برادر مالک ريگي که اوايل اسفند ماه سال گذشته ، در نزديکي بندر کراچي پاکستان دستگير شده بود با دادن رشوه آزاد شده است.

 ديپلماسي ايراني نوشت

بلومبرگ در مقاله اي به ارزيابي اظهارات مذاکره کنندگان ايراني و غربي مي پردازد و مي نويسد احتمالا تا سي ام ژوئن توافقي در کار نيست و مذاکرات احتمالا براي بار سوم تمديد مي شود؛ زيرا که شانس دستيابي به توافق نهايي دور از انتظار است.

 فرارونوشت

احمدي نژاد اصولگرا هست يا نيست؟ اين سوال مهمي است که اصولگرايان بايد پيش از شکل دادن به آرايش انتخاباتي خود به آن پاسخ داده و در مورد آن به اتفاق نظر برسند. به نظر مي رسد اين جريان در شرايطي که اصلاح طلبان با تاکيد بر ارايه فهرست واحد شانس پيروزي خود را بسيار مي دانند؛ براي دستيابي به وحدت حاضر به پذيرش احمدي نژادي ها شده اند. اگر چه هنوز عده‌اي از اصولگرايان اما و اگرهايي براي ائتلاف با احمدي نژاد و همفکرانش دارند اما برخي خبر ها و اظهارنظر ها حاکي از چراغ سبز اين جريان به رييس جمهور پيشين است. محسن کوهکن فعال سياسي اصولگرا دراين خصوص گفت: خبرهايي که اين روز ها مي شنويم حاکي از حضور همکاران سابق احمدي نژاد در جمع اصولگرايان است.

 خبر آنلاين نوشت

وزير امور خارجه کشورمان، گمانه زني ها پيرامون اينکه رئيس جمهور ترکيه در سفر به ايران حامل پيامي از سوي عربستان سعودي بوده است را رد کرد.محمدجواد ظريف با اشاره به سفر اردوغان به تهران و تحولات اخير يمن گفت: آقاي اردوغان ديدگاه هاي خود را که بعد از مشورت با آقاي محمد بن نايف به آن رسيده بود در تهران مطرح کرد و ما هم طرح چهار ماده اي جمهوري اسلامي ايران را در همان ديدار مطرح کرديم که طرح معقول، متين و منطقي است.

 جماران نوشت

حميد انصاري، قائم مقام مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (ره)، در جلسه شوراي معاونين اين مؤسسه از پوشش نا مناسب همايش بانوي انقلاب با موضوع جايگاه همسر امام توسط صداوسيما انتقاد کرد.

 تابناک مدعي شد

بعد از چند روز کشمکش و درخواست نمايندگان براي انتشار گزاره برگ ايراني(فکت شيت )، ابراهيم کارخانه اي رئيس کميته هسته اي مجلس ، طي يادداشتي «گزاره برگ» اصلاحي بر بيانيه لوزان را منتشر کرده است.نگاهي اجمالي به اين گزاره برگ ايراني که توسط اين نماينده منتشر شده است و مقايسه آن با فکت شيت آمريکايي نشان مي دهد  گزاره برگ ارائه شده توسط اين نماينده هيچ شباهتي به يک گزاره برگ ندارد، بلکه بيشتر به يک توصيه نامه و دستورکار مذاکراتي شبيه است. جالب اينکه در اين فکت شيت به اعداد و ارقامي اشاره مي شود که در هيچ جاي بيانيه لوزان به آن اشاره نشده است و مشخص نيست که اين اعداد حاصل توافق چه کساني است!

 رجا نيوز مدعي شد

يک منبع آگاه نزديک به تيم هسته اي سابق در گفتگو با رجانيوز ادعاي روز گذشته سخنگوي سازمان انرژي اتمي درباره تيم سابق مذاکره کننده هسته اي کشورمان را تکذيب کرد. بهروز کمالوندي گفته بود: « ۲۰ هزار سانتريفيوژ را هم اکنون در اختيار داريم که به دليل دستور دکتر سعيد جليلي گاز به اين ماشين ها تزريق نشده که عمده دليل اصلي آن عدم ايجاد نگراني در طرف مقابل بوده است.»  

 ******************************************************
روزنامه قدس*****

هاجرت به کلانشهرها و بحرانها

فردا: عیسی فرهادی، فرماندار تهران گفت: آسیبهای اجتماعی در تهران به دلیل مشکلات خاصی که سالهای اخیر با افزایش مهاجرتها شاهد آن بودیم، افزایش چشمگیری داشته است.

 ورود کالاهای عجیب از چین

فرارو: آمارهای گمرک نشان می‌دهد چین اصلی ترین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود، زیرا بیشترین واردات ایران از این کشور انجام می‌شود. این گزارش حاکی است کالاهایی نظیر خاک اره، ضایعات دور ریز چوب، مجسمه های کوچک وسایر اشیای تزئینی ازچوب به صورت صنایع دستی شامل خراطی، معرق، مشبک، خلال  چوب کبریت، موم زنبور عسل، شن و ماسه طبیعی و غیرطبیعی، حصیرها، پوشش کف و پرده، انواع خاک رس، ریگ و سنگ از دیگر کالاهایی است که از چین وارد ایران شده است.

 معمای ربودن مجري سابق سيما

جوان آنلاین: چهارمرد مسلح چند ساعت پس از ربودن علي اسماعيلي مجري سابق صدا و سيما، وی را رها كردند.  این مجري سابق از سوي چهار مرد نقابدار ربوده و به مكان نامعلومي منتقل شده بود. در بررسي‌هاي بعدي مشخص شد چهار مرد نقابدار، نگهبان پروژه را كه مرد جواني بود بشدت كتك زده و تلفن همراهش را هم به سرقت برده‌اند.

 واکنش آیت ا... نوری همدانی

ایرنا: آیت ا... حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: اینکه عمره تعطیل شد خیلی خوب است و مرتکبان آن عمل خلاف فرودگاه جده باید با اشد مجازات همراه شوند، اما بالاخره باید برای عمره پس از این مساله فکری کرد.

 موسیقی «رپ» مجوز نگرفته است

فارس: پیروز ارجمند- مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد- اخبار مربوط به اعطای مجوز به یک آلبوم موسیقی رپ را رد کرد و گفت: هنوز هیچ آلبومی در ژانر موسیقی «رپ» مجوز نگرفته است.

 ممنوعیت قانونی دارد

آرمان: معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت، محمدرضا شجریان برای برگزاری کنسرت، ممنوعیت قانونی دارد. حسین نوش‌آبادی افزود: آقای شجریان محدودیتهایی دارند که توسط نهادهای دیگر قرار داده شده است و دست ما نیست.

 انتقاد از ورود زنان به ورزشگاه‌ها

عقیق: حاج منصور ارضی مداح اهل‌بیت(ع) گفت: همه‌ کارها رها شده و فقط برنامه ریزی می‌کنند که چگونه زنها را به ورزشگاه‌ها بیاورند، آن هم ورزشگاه هایی که این همه حرفهای زشت و ناپسند در آن زده می‌شود.

 اعلام آمادگی به سردار سلیمانی

جهان: جمعی از مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با صدور نامه‌ای خطاب به سردارسلیمانی فرمانده سپاه قدس، با اشاره به تأسیس لشگر دانشجویی«طریق القدس» برای نابودی رژیم صهیونیستی، اعلام کردند: افتخار حضور در این باب جهادی را به عنوان نیروهای آماده به رزم خود از ما دریغ نکنید.


**********************************
روزنامه جام جم *******

لاریجانی حزب تشکیل داد

عضو فراکسیون رهروان ولایت از تشکیل حزب لاریجانی خبر داد.به گزارش نامه نیوز، بهروز نعمتی سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل حزب علی لاریجانی گفت: این حزب تشکیل شده است و طی روزهای آینده آقای کاظم جلالی توضیحات کامل آن را ارائه خواهد کرد. وی ادامه داد: اعضای این حزب را جمعی از فراکسیون رهروان ولایت و طرفداران علی لاریجانی در خارج از مجلس تشکیل می‌دهند.

سفر جنجالی، به عشق اصفهان!

در پی سفر جنجال‌برانگیز اورلی آزولای، روزنامه‌نگار صهیونیست روزنامه یدیعوت آحارانوت به ایران، او به بی‌.بی.سی گفته «بیش از هر چیز به عشق دیدن اصفهان» به ایران سفر کرده است. گفته شده او به همراه توری که از طرف روزنامه نیویورک‌تایمز سازماندهی شده، به عنوان گردشگر دو هفته به ایران سفر کرده است. با وجود اعلام ناخرسندی مقامات کشورمان از انجام این سفر، وی گفته «اگر یک بار دیگر هم فرصتش پیش بیاید، باز هم به ایران سفر خواهم کرد.»همزمان روز گذشته نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد بار دیگر گفت که هیچ گونه مسئولیتی متوجه وزارت ارشاد درباره صدور ویزا به خبرنگار صهیونیست نیست.

 تعیین کمیته انتخاباتی اصولگرایان

کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با ایلنا از تشکیل کمیته‌ای در جبهه پیروان خط امام و رهبری خبر داده است که وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات نامزدهای بالقوه انتخابات آینده است. وی درباره استراتژی اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس هم گفت: خوشبختانه ب�� جلساتی که بین آیت‌الله یزدی، آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله مصباح‌یزدی برگزار شده، انسجام میان اصولگرایان وضع بسیار مطلوبی پیدا کرده است.

ابراهیم الجعفری: به سردار سلیمانی نیاز داریم

ابراهیم الجعفری، وزیر امورخارجه عراق در برنامه پرسش و پاسخ مرکز بروکینگز در آمریکا حضور یافت و در پاسخ به پرسشی درباره نقش سردار سلیمانی در عراق گفت: ما به این گونه مستشار نظامی نیاز داریم. چرا در مورد مستشاران آمریکایی و انگلیسی حساسیت وجود ندارد؟ به گزارش انتخاب، او همچنین تاکید کرده است: زمانی که مستشار ایرانی در زمان و در میدان جلوتر از دیگران حرکت می‌کند، بی‌شک میزان کمک گرفتن ما از او بیشتر خواهد بود.

تهدیدکننده را پشیمان می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش روز گذشته در مراسم صبحگاه مشترک نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که ما همه تحرک��ت را نه تنها در مرزها بلکه در خارج مرزها، منطقه و فرامنطقه رصد می‌کنیم، گفت: اگر روزی از ناحیه‌ای مورد تهدید قرار بگیریم، تهدیدکننده را پشیمان خواهیم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را قوی‌ترین و مقتدرترین ارتش منطقه توصیف کرد و گفت: ارتش هیچگاه غافلگیر نخواهد شد. فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ماهیت تهدیدات تغییر کرده و نیروهای مسلح نیز متناسب با این تهدیدات تغییر کرده‌اند. او همچنین در این مراسم گفت: توان دفاعی ارتش در مذاکرات هسته‌ای مطرح نمی‌شود و قرار نیست مراکز دفاعی ایران مورد بازدید قرار گیرد.

موضع ضدایرانی فابیوس

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ عربستان، با حمایت از تجاوزگری عربستان سعودی به خاک یمن مدعی شد: عملیات عربستان برای جلوگیری از توسعه طلبی ایران صورت گرفته است. او در موضعی ضدایرانی، این را هم گفته که ایران نمی‌تواند بگوید که خواهان صلح در منطقه است، اما در عین حال برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات گروه الحوثی تلاش می‌کند؛ گروهی که علیه مشروعیت شوریده است تا یمن را به ویرانه تبدیل کند. به گزارش انتخاب، فابیوس در عین حال در گفت‌وگویی با روزنامه الریاض، از تفاهم ایران و 1+5 در لوزان دفاع کرده است.

واکنش آیت‌الله وحید به لغو عمره

آیت‌الله حسین وحیدخراسانی، مرجع تقلید روز گذشته در دیدار با هیات رئیسه اتحادیه انجمن اسلامی‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اتفاق فرودگاه جده عربستان و تعرض به دو نوجوان ایرانی و پس از آن دستور رئیس‌جمهور مبنی بر توقف سفر حج عمره تا مجازات عاملان آن حادثه، گفت: آنچه مایه عزت این مملکت و رفعت شیعه شود، باید‌‌ همان را خواست.

بررسی موضوع پول‌های کثیف در قانون انتخابات

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری روز گذشته در حاشیه مراسم ترحیم والده محمد حسن ابوترابی فرد به موضوع پول‌های کثیف اشاره کرد و گفت: این موضوع قانون می‌خواهد و آن را در قانون انتخابات مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهیم داد. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: سیاستگذاری رسیدگی به موضوع پول‌های کثیف در مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی خواهد شد و قصد داریم به بررسی در مورد آن بپردازیم.در حاشیه همین مراسم ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با رانت دو میلیارد دلاری گفت: موضوع، موضوع انحصار بود، اما اطلاعات محرمانه است و حق افشا نداریم.

مناظره هسته‌ای در دانشگاه شاهد

مناظره‌ای هسته‌ای با هدف بررسی تفاهم لوزان دیروز در دانشگاه شاهد برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران در این مناظره که «اعتماد ایرانی، خدعه آمریکایی» نام داشت، مهرداد بذرپاش نماینده تهران گفت که اگر متن «فکت شیت» آمریکا از مذاکرات درست باشد، وامصیبتا! همزمان حسن بهشتی‌پور نیز در این مناظره تاکید کرد: محال است دولت ایران زیر بار ننگ استفاده از دوربین‌های آنلاین برود.
-----------------------------------------------------------
روزنامه جمهوری ******
گروه پگیدا که اصلی‌ترین جریان ضد اسلامی و ضد مهاجرت در آلمان و اروپا شناخته می‌شود، پس از انجام تبلیغات فراوان، مکانی با ظرفیت 30 هزار نفر را برای انجام تجمعی ضد اسلامی و ضد مهاجران تدارک دیده بود که این برنامه با عدم استقبال گسترده اهالی شهر «درسدن» آلمان مواجه شد و در نهایت تنها قریب به 5 هزار نفر حاضر به شرکت در این تجمع شدند. «گیرت ویلدرز»، سازنده فیلم فتنه و رهبر حزب نژادپرست و راست مسیحی هلند نیز با حضور در این تجمع به سخنرانی پرداخت و با اهانت به قرآن کریم، خواستار همکاری تنگاتنگ گروه‌ها و احزاب راست مسیحی برای جلوگیری از اسلامی شدن اروپا شد. وی با بیان این که تنها مهاجرانی که خود را با فرهنگ اروپایی وفق داده باشند، حق ادامه زندگی در اروپا را دارند، خواستار برداشته شدن ویزای «شینگن» شد و به مهاجران اهانت کرد. این سخنرانی درحالی انجام شد که 3 هزار نفر از شهروندان شهر «درسدن» نیز در اعتراض به حضور «گیرت ویلدرز» در شهر آنها که از جمله افراد سرشناس جریان ضد اسلامی در اروپا به شمار می‌رود، دست به راهپیمایی زدند. در این راهپیمایی اعتراضی، شعار «اسلام بخشی از اروپا و آلمان است» سر داده شد.
* براساس نظرسنجی‌ها، مردم آلمان از فعالیت‌های حزب راست‌گرای افراطی دموکراتیک ملی که از سال 1382 تاکنون با سیاست‌ها و فعالیت‌های ضداسلامی و ضد مهاجرتی خود، همواره زمینه مباحثات و مجادلات سیاسی و اجتماعی مختلف را در این کشور فراهم آورده، ابراز ناخرسندی کردند و 23 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز خواستار تعطیلی هرچه سریعتر این حزب شدند. در این نظرسنجی 53 درصد از مردم آلمان خواستار مقابله با هرگونه افراط گرایی در کشور شدند، 71 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقدند که در صورت تعطیل شدن این حزب، امکان کاهش فعالیت‌های افراطی راست گرا در آلمان کاهش خواهد یافت.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
0
از زحمات شما همکاران گرامی به خاطر گذاشتن اخبار تقدیر وتشکر میشود استدعا دارد بررسی فرمائید که چرا زمان چاپ از روی مطلب بصورت مستقیم آخر سطر کلمات در چاپ قرار نمی گیرد وزمان چاپ فونت خیلی درشت است . ممنون
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات